STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Kvalita života – filozofické a ekonomické faktory vplyvu
Advertisements

Chceš mať vlastné peniaze už počas štúdia?
Školiteľ: Prof. Ing. Peter Sakál, CSc. TRNAVA 2012
Správa za praxe Výrobná činnosť podniku
Centrum projektovej podpory
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Prezentácia FEMky.
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
TUR (trvalo udržateľný rozvoj), objektívna stratégia MSP na Slovensku a vo svete. Semestrálna práca č. 1 Vypracovala: Bc. Lucia Temiaková Vedúci práce/školiteľ:
Základné ukazovatele vývoja národného hospodárstva
Školiteľ: Ing. Helena Fidlerová, PhD.
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 6. prednáška
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Katarína Kostrejová
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 4. prednáška
Market – trh Ing – dej, činnosť
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Manažment ako veda - vývoj a základné pojmy
Ústav výrobných technológií
Súťaž „Kariérové poradenstvo 2011“
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Možnosti podnikania mladých farmárov v ŽV
ÚSTAV PRIEMYSELNÉHO INŽINIERSTVA, MANAŽMENTU A KVALITY
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
STRATÉGIA SPOLOČNOSTI AGADOS S.R.O.
Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška
Dopyt, ponuka, rovnovážna cena
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
PODNIKOVÉ STRATÉGIE, RAST A ROZVOJ PODNIKU, DIVERZIFIKÁCIA PODNIKANIA
Databázové systémy.
Plán na zvyšovanie spokojnosti zákazníkov
Manažér a jeho funkcie Predmet: Manažment športu – 2. prednáška
Tvorba a manažment projektov
Lahôdky ALFA s. r. o..
S Blissom vždy s presným časom!
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Ing. Ivana Fafráková/ Podniková ekonomika 4. ročník
Participácia a štruktúrovaný dialóg
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Právna úprava podnikania
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Európsky sociálny fond
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Regióny a regionálny rozvoj
KATEGORIZÁCIA MSP EURÓPSKEJ ÚNIE.
Podnikanie a podnikateľský plán
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Tvorivosť a podnikavosť
Bez našej bagety nechoď do roboty!
Tvorba a manažment projektov
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
PhDr. Tatiana ARBE, OEMP ÚM STU
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
MUDr.Eva Bérešová viceprezidentka RLK Prešov
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Vykonávacie predpisy ( nariadenia vlády a vyhlášky)
HELLA SLOVAKIA Signal-Lighting s.r.o.
Informačné popoludnie SAEC
Teórie ekonomického rastu Ing. Magdaléna Hajtmanková
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Prepis prezentácie:

STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice SLOVENSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA BRATISLAVA MATERIÁLOVOTECHNOLOGICKÁ FAKULTA V TRNAVE Ústav priemyselného inžinierstva, manažmentu a kvality STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice SEMESTRÁLNY PROJEKT Bc. Tatiana Zbojová Bc. Veronika Kucmerová Bc. Michaela Furdeková Školitelia: prof. Ing. Peter Sakál, CSc. Ing. Veronika Kaiserová TRNAVA 2011

Tento projekt bol podporovaný Agentúrou na podporu výskumu a vývoja na základe zmluvy č. LPP -0384-09„ Koncept HCS modelu 3E vs koncept Corporate Social Responsibility (CSR)“.

OBSAH Profil spoločnosti Vízia spoločnosti Spoločensky zodpovedné podnikanie Segmenty trhu Hodnotový reťazec Makroanalýza Mikroanalýza Profil rozhodujúcich zákazníkov Návrh stratégie spoločnosti Implementácia stratégie Strategická kontrola

Profil spoločnosti Happy Baby, s. r. o. Levice je slovenská spoločnosť, ktorá pôsobí na domácom trhu od roku 2006 a v neskorších rokoch prenikla aj na zahraničné trhy do Maďarska a Poľska. Hlavným predmetom podnikania spoločnosti je výroba a vývoj detského príslušenstva a poskytovanie služieb. Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. vyrába nasledovné druhy výrobkov: baby phone (detské vysielačky), baby monitor (kamerový snímač), detské elektronické teplomery, detské elektronické váhy, elektronické podložky monitorujúce dýchanie, dojčenské pomôcky.

Vízia spoločnosti Víziou spoločnosti je byť dynamickou, uznávanou a modernou spoločnosťou s rastúcim trhovým podielom. V danom obore sa chce stať najúspešnejšou spoločnosťou vo výrobe detskej elektroniky, lídrom vo svojom odvetví v každom z obchodných segmentov ako aj na kľúčových geografických trhoch do roku 2018.

Spoločensky zodpovedné podnikanie je kontinuálny záväzok podnikov správať sa eticky a prispievať k ekonomickému rastu a zároveň sa zapájať do zlepšovania kvality života zamestnancov a ich rodín, rovnako ako lokálnej komunity a spoločnosti ako celku. Skladá sa zo štyroch oblastí: trh, pracovné prostredie, miestna komunita, životné prostredie. V každej oblastí je spoločnosť aktívna a vyberá si konkrétne činnosti.

SEGMENTY TRHU Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. Levice rozdelila trh na jednotlivé segmenty: zákazníci - určené najmä mamičkám, resp. rodičom, opatrovateľkám a centrám špeciálnej starostlivosti o dieťa, technológia výroby a kvality výrobkov- kladie dôležitosť na kvalitu výrobkov aj ich dizajn, stupeň pridanej hodnoty, sociálny program –poskytovanie mnohých benefitov geografická oblasť, distribučný kanál –využívanie priameho i nepriameho DK kontrólny zoznam informácií – sortiment výrobkov, tržby, náklady, ceny.

HODNOTOVÝ REŤAZEC Hodnotový reťazec spoločnosti predstavujú primárne aktivity, ktoré sú súčasťou výrobného procesu a podporné (sekundárne) aktivity, ktoré podporujú primárne aktivity. Primárne aktivity: Vstupná logistika Výroba a prevádzka Výstupná logistika Marketing a odbyt Služby zákazníkom. Podporné aktivity: Podniková infraštruktúra Manažment ľudských zdrojov Rozvoj technológie Zaobstarávanie

ANALÝZA MAKROPROSTREDIA Makroprostredie sa vymedzuje ako prostredie, kde sa nachádzajú všetky podnikateľské subjekty nezávisle od konkrétneho odvetvia alebo druhu podnikania, pričom sa nachádzajú pod tlakom síl, ktoré nedokážu ovplyvniť. Základné zložky (faktory) makroprostredia: ekonomické prostredie, vedecko-technické prostredie, politické a právne prostredie, demografické prostredie, sociálne prostredie, ekologické prostredie.

ANALÝZA ODVETVIA Odvetvové prostredie = konkurenčné prostredie Odvetvie je definované ako: „skupina podnikov, ponúkajúcich výrobky alebo služby, ktoré sú navzájom zameniteľné." jedným z najznámejších a najlepšie prepracovaných postupov analýzy prostredia odvetvia je Porterov model piatich síl Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. je ovplyvňovaná päticou týchto síl, ktoré najviac ovplyvňujú konkurenčné prostredie v odvetví: stupeň súperenia medzi podnikmi, obchodná sila kupujúcich, obchodná sila dodávateľov, hrozba substitúcie produktov odvetvia.

BODOVÉ HODNOTENIE VYKONANEJ ANALÝZY Ide o hodnotenie intenzity vplyvu Porterových síl, pričom každá z týchto síl pôsobí na konkurenčné prostredie spoločnosti Happy Baby, s.r.o. POTENCIONÁLNI KONKURENTI 3 SÚPERENIE MEDZI PODNIKMI V ODVETVÍ 2 DODÁVATELIA 4 ZÁKAZNÍCI 2 SUBSTITÚTY 1

Z Porterovho modelu piatich síl spoločnosti Happy Baby, s. r. o Z Porterovho modelu piatich síl spoločnosti Happy Baby, s.r.o. vyplýva, že: spoločnosť a jej činnosť vo veľkej miere ovplyvňujú dodávatelia, ktorí sa snažia zvyšovať ceny vstupných materiálov. potencionálni konkurenti ohrozujú činnosť spoločnosti taktiež výrazne, preto je dôležité, aby podnik bol pripravený na vstup nových konkurentov do odvetvia. Súperenie medzi podnikmi v odvetví zohráva tiež významnú úlohu a spoločnosť ohrozujú traja najväčší konkurenti. Spoločnosť by sa mala naďalej snažiť o presadenie sa na ďalších zahraničných trhoch.  

MIKROANALÝZA SPOLOČNOSTI ukazuje spoločnosti obraz o vlastnej pozícií na trhu a umožňuje spoločnosti porovnávať sa s konkurenciou. základné postupy: analýza zdrojov podniku a analýza schopností podniku Medzi základné zložky patria: marketingový mix, prieskum medzi zákazníkmi, SWOT analýza, BCG matica, matica GE, hodnotenie konkurenčnej pozície, financovanie podniku,

SWOT analýza

SWOT analýza – matica modelových stratégií

BCG matica Baby Phone Baby monitory El. teplomery El. váhy El. podložky Dojčenské pomôcky

GE matica Baby Phone Baby monitory El. podložka Dojčenské pomôcky

Hodnotenie konkurenčnej pozície

PROFIL ROZHODUJÚCICH ZÁKAZNÍKOV Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. neustále sleduje analyzuje správanie sa zákazníkov prostredníctvom rôznych prieskumov, s cieľom čo najlepšie poznať ich potreby a vedieť ich uspokojiť. Zákazníkov spoločnosti Happy Baby, s.r.o. možno rozdeliť do 4 základných skupín: Veľkoodberatelia Maloodberatelia Koneční spotrebitelia Špecifický zákazníci

Návrh stratégie spoločnosti Na základe výsledkov z analýz vyplýva, že spoločnosť má defenzívnu stratégiu a teda, odporúča sa spoločnosti zamerať sa na nachádzanie nových príležitostí pre rozvoj, prípadne hrozby odstrániť diverzifikáciou svojej činnosti. Na dokázanie danému musí spoločnosť splniť nasledovné stratégie: marketingová, výrobná, finančná, personálna, environmentálna.

Návrh stratégie spoločnosti Marketingové: realizovať pravidelné prieskumy trhov a tým zvyšovať spokojnosť zákazníkov, neustála aktualizácia e-shopu, zvýšiť podiel na domácom trhu a vstupovať na nové zahraničné trhy. Výrobné: zvýšiť objem výroby, znížiť počet nepodarkov, zaviesť nové technológie a nové zariadenia.

Návrh stratégie spoločnosti Finančné: zvýšiť hospodárnosť, zvýšiť rast produktivity práce, zabezpečiť rastúcu tendenciu zisku. Personálne: zabezpečiť tímovú spoluprácu, zabezpečiť motiváciu zamestnancov, zabezpečiť dobré medziľudské vzťahy. Environmentálne: používať recyklovateľné materiály, minimalizovať odpad a emisie, zabezpečiť školenia zamestnancov v oblasti environmentalistiky.

IMPLEMENTÁCIA STRATÉGIE Implementácia je procesom plánovitej prípravy realizácie stratégie. Je programovým procesom, ktorým sa stratégia „uvádza do činnosti", uskutočňuje sa. Hlavným cieľom procesu implementácie stratégie je úspešná implementácia vytvorenej stratégie. Pre naplnenie cieľa je potrebné: 1. zaručiť znalosť a zrozumiteľnosť obsahu stratégie, 2. vybaviť tých, ktorých sa implementácia týka zodpovedajúcimi kompetenciami, 3. dosiahnuť ochotu chcieť uskutočňovať danú stratégiu.

IMPLEMENTÁCIA STRATÉGIE Realizátormi stratégie sú najvyšší riadiaci pracovníci a ďalší línioví vedúci, ktorí nesú zodpovednosť za úspešnú implementáciu tzn., všetci manažéri v rozsahu ich právomoci a zodpovednosti. Predpokladom úspešného presadenia prijatej stratégie je, aby s jej obsahom oboznámili všetci zamestnanci spoločnosti Happy Baby, s.r.o.

STRATEGICKÁ KONTROLA Poslaním kontroly spoločnosti Happy Baby, s.r.o. je včas a hospodárne zistiť odchýlky v riadiacom procese. Spoločnosť Happy Baby, s.r.o. uskutočňuje vnútornú (internú) kontrolu t.j. kontrolované a kontrolujúce prvky patria do spoločnosti, čiže sú jej súčasťou, napr. pravidelné kontroly výkonu činnosti výrobných zamestnancov, priebežná kontrola plnenia výrobného plánu atď. V spoločnosti sa uskutočňujú, ale aj externé kontroly, čiže kontroly, ktoré vykonávajú externé organizácie pôsobiace mimo spoločnosti.

Ďakujeme Vám za Vašu pozornosť! Bc. Tatiana Zbojová Bc. Veronika Kucmerová Bc. Michaela Furdeková Ďakujeme Vám za Vašu pozornosť!