Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Tvorba a manažment projektov

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Tvorba a manažment projektov"— Prepis prezentácie:

1 Tvorba a manažment projektov
Predmet: Tvorba a manažment projektov – 2. prednáška Spracoval: Ing. Jaroslav DODECKÝ, KMaMO FM PU

2 Plánovanie v rámci projektu
Každý projekt je komplexný a jedinečný proces, kľúčovým faktorom pre dosiahnutie výsledkov efektívnym spôsobom je dôsledné plánovanie. Spoločným pravidlom v manažmente projektu je, že 80% času a energie sa investuje do definovania cieľov a plánovania, kým 20% sa investuje do ich realizácie.

3 Vymedzenie plánu Plán predstavuje postup budúcich činností vhodne zoskupených pre dosiahnutie stanoveného cieľa. Plán plní následovné funkcie: udáva smerovanie činností a cieľové hodnoty, ktoré sa majú dosiahnuť, plní koordinačnú funkciu pri realizácii súvisiacich aktivít, stanovuje potrebné zdroje, poskytuje normy a kritériá pre hodnotenie plnenia plánu Ciele plánu by mali spĺňať kritéria SMART. S – špecifické, M – merateľné, A – akceptovateľné, R – reálne, T – termínované.

4 Zoznam úloh plánovania

5 Plánovanie prostredia projektu
Počas trvania projektu si každý projekt vytvorí svoj vlastný sociálny systém so špecifickými vzormi hodnôt, priorít a celkov. Táto kultúra projektu sa vytvorí v súvislosti so špecifickým prostredím projektu a zainteresovanými partnermi.

6 Analýza sociálneho a cieľového prostredia

7 SWOT analýza S – strenghts – silné stránky,
W – weaknesses – slabé stránky, O – opportunities – príležitosti, T – threats – hrozby.

8 STEP analýza S – sociálne prostredie – treba sledovať postoje obyvateľstva k organizáciam, tradície, špecifiká kultúr, demografické a kultúrne prostredie – veková štruktúra, populačný rast na trhu, národnostná skladba obyvateľstva, úroveň vzdelanosti, prechody od mikrotrhov k trhom hromadným a iné aspekty, T – technologické prostredie – vznik inovačných príležitostí, vývoj technologických zmien, možnosti financovania výskumných a vývojových fáz, rozsah a kvalita IT, vplyv štátnych regulácií v súvislosti s novými technologickými zmenami, E – ekonomické prostredie – vývoj makroekonomických ukazovateľov, štruktúra reálnych príjmov, kúpna sila obyvateľstva, dostupnosť úverov, vývoj úspor, činitele, ktoré ovplyvňujú úspory, psychologické motívy tvorby úspor, stupeň rozvinutosti finančného trhu, trh maloobchodných bankových služieb, trh financovania obchodu, P – politické a právne prostredie – skúma podmienky vzniku podnikateľského subjektu a ostatné náležitosti s tým súvisiace.

9 Interná a externá analýza
Interná analýza - posúdenie vlastných možností produkt, zdroje, organizácia podniku, kľúčové kompetencie, financovanie. Externá analýza informačné zdroje (verejne dostupné zdroje, skúsenosti, testy), makroprostredie – SWOT analýza mikroprostredie – zákazníci, dodávatelia, konkurenti,

10 Literatúra: Príručka manažmentu európskych projetkov – Rady pre koordinátorov centralizovaných projektov programu SOCRATES BUTORACOVÁ-ŠINDLERYOVÁ, I Manažment projektov v rámci ESF. Metodicko-pedagogické centrum v Prešove, 2008. Projektový manažment. T-KIT č.3 Rada Európy:Bratislava, ISBN

11 Kontakt: dodecky@unipo.sk
Ďakujem za pozornosť  Kontakt:


Stiahnuť ppt "Tvorba a manažment projektov"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google