Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Informačné popoludnie SAEC

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Informačné popoludnie SAEC"— Prepis prezentácie:

1 Informačné popoludnie SAEC
Priority SAEC 2006 Dušan Jakubéci 8. Jún 2006 Bratislava, Kongresové centrum Doprastav

2 Pohľad späť – vznik SAEC
Myšlienka založiť Slovenskú asociáciu pre elektronický obchod sa zrodila na jeseň roku 1998 ako reakcia na vynárajúcu sa problematiku právne záväznej elektronickej komunikácie, na potrebu legislatívne upraviť používanie rôznych typov elektronických podpisov a  na potrebu chrániť záujmy elektronicky obchodujúcich subjektov. 1

3 Členovia asociácie, podmienky členstva
V súčasnosti má asociácia 18 členov. Viaceré skupiny organizácií IT spoločnosti poradenské spoločnosti elektronický obchod priamo podporujúce spoločnosti používatelia e-commerce - zástupcovia elektronicky obchodujúcich subjektov Podmienkou členstva v asociácií je záujem spoločnosti pomôcť riešiť určitú oblasť elektronického obchodu a súhlas so stanovami spoločnosti 2

4 Hlavné ciele asociácie
propagácia a podpora zavádzania všetkých foriem elektronického obchodu vytváranie fóra pre výmenu názorov na riešenie rôznych úloh v oblasti elektronického obchodu iniciovanie legislatívnych, vzdelávacích a technických opatrení v oblasti elektronického obchodu. 3

5 Stav elektronického obchodu v SR
Situácia v jednotlivých oblastiach elektronickej komunikácie a obchodu sa líši Lepšia je situácia v oblasti B2B a B2C V oblasti elektronickej komunikácie so štátnou správou je situácia horšia Primárnou príčinou tohto stavu je nízka úroveň informačnej spoločnosti na Slovensku, jej pomalé vytváranie a nedostatočná pozornosť zo strany štátu Ostatné príčiny nedostatočná a pre slovenských občanov drahá internetová infraštruktúra málo účinná legislatíva, neexistujúce štandardy a nedostatočná podnikateľská aktivita v oblasti elektronického obchodu Výsledkom je nedôvera k internetovému obchodu, neakceptovanie zaručeného elektronického podpisu. nezáujem o právne záväznú elektronickú komunikáciu t.j. komunikáciu prostredníctvom elektronických dokumentov podpísaných zaručeným elektronickým podpisom 4

6 Aktivity SAEC pre rozvoj elektronického obchodu
Analyzujeme príčiny Komunikujeme s kompetentnými Organizujeme konferencie a okrúhle stoly. Okrúhle stoly SAEC sú známe nielen svojimi živými diskusiami ale aj konštruktívnymi závermi, ktoré sa snažíme realizovať. Aktívne sa zúčastňujeme všetkých odborných podujatí venovaných elektronickému obchodu Sledujeme a pripomienkujeme všetky strategické a legislatívne materiály a chránime záujmy našich členov v oblasti elektronického obchodu. Otvárame priestor pre internetových obchodníkov, aby mohli využiť odbornú základňu a reputáciu SAEC pre rozvoj svojich podnikateľských aktivít v oblasti internetového obchodu 5

7 Pozícia centrálnych orgánov
Záujem štátnych a verejných inštitúcií o problematiku elektronického obchodu bol doteraz nedostatočný V roku 2006 sa táto situácia mení. Informačná spoločnosť a znalostná ekonomika sa stávajú prioritnou témou nielen pre existujúcu vládu ale aj pre všetky politické strany Problémom je zatiaľ heterogenita v riadení rozvoja informačnej spoločnosti a v nedostatočných kompetenciách štátnych a verejných inštitúcií zodpovedných za jednotlivé oblasti informačnej spoločnosti, včítane elektronického obchodu. SAEC komunikuje s poslancami Národnej rady, s ministerstvami i splnomocnencom pre informatizáciu spoločnosti. Veľmi konštruktívna je spolupráca so Sekciou elektronického podpisu Národného bezpečnostného úradu Slovenska V minulom roku sme realizovali projekt Komunikačný portál, ktorého cieľom je poskytnúť informácie a prezentovať spôsoby právne záväznej elektronickej komunikácie 6

8 7 Priority SAEC Podpora rozvoja elektronických služieb
Rozšírenie portfólia certifikovaných aplikácií pre vytvorenie alebo podpísanie elektronického dokumentu zaručeným elektronickým podpisom Rozvoj elektronických služieb verejnej správy Akreditácia internetových obchodníkov - vytvorenie kritérií pre posúdenie kvality a hodnovernosti internetových obchodov. Certifikáty budú indikovať návštevníkovi obchodu, že ide o internetového obchodníka, ktorý je hodnoverný a na ktorého obchodné služby je možné sa spoľahnúť Medzinárodné kontakty a spolupráca s podobne zameranými profesionálnymi združeniami v Českej republike a v Rakúsku 7

9 Ďakujem Vám za pozornosť


Stiahnuť ppt "Informačné popoludnie SAEC"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google