Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Tvorba a manažment projektov

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Tvorba a manažment projektov"— Prepis prezentácie:

1 Tvorba a manažment projektov
Predmet: Tvorba a manažment projektov – 4. prednáška Spracoval: Ing. Jaroslav DODECKÝ, KMaMO FM PU

2 Charakteristika projektových tímov
V rámci projektov je nutné si uvedomiť nasledujúce špecifiká: 1. Pri vytváraní projektu, pracovnej skupiny, vo väčšine prípadov nie je možné si vyberať človenov tímu. 2. Členovia tímu majú možnosť stretnúť sa iba párkrát počas obdobia trvania projektu. 3. Stretnutia bývajú veľmi intenzívne a trvajú iba pár dní. 4. Kultúrne pozadie jednotlivých členov tímu je veľmi rôznorodé. 5. Práca v rámci projektu spolupráce znamená väčšie pracovné zaťaženie, ktoré musia členovia realizovať spolu s každodennou prácou.

3 Projektové tímy

4 Efektívne tímy Majú jasne stanovené spoločné ciele.
Majú jasne určené úlohy pre jednotlivých členov tímu. Hodnotia progres projektu s ohľadom na ciele. Sú dosť malé. Majú zdroje na realizáciu prác. Majú podporu zo strany nadriadených. Majú dohodu o základných pravidlách spoločnej práce. Deľba úloh a zodpovedností jednotlivých členov tímu je vyvážená. Jednotliví členovia sa vzájomne podporujú. Definujú úspešnosť jednotlivcov ale aj tímu. Konflikty riešia konštruktívne a otvorene. Snažia sa spoznať jednotlivých členov tímu a ich kultúrnu rozmanitosť. Zvažujú neustále štýl práce jednotlivých členov a všetky uvedené faktory.

5 Budovanie tímu Keď tím začne spolupracovať, ľudia prejavujú záujem, sú entuziastickí, plní očakávania čo nové im môžu priniesť nové výzvy, ktoré pre nich znamená projektová spolupráca. V ďalšej fáze sa tím viac spoznáva, a tam, kde neexistuje skutočná spolupráca a koncentrácia na úspech, tím sa ako celok správa zmätene. Jediný spôsob ako predísť tejto situácii je otvorene sa porozprávať o úlohách a spôsoboch práce. Neskôr po úspešnom zvládnutí problémov a pri úspešnej spolupráci, tím môže začať fungovať efektívne.

6 Budovanie tímu

7 Fázy budovania tímu Formovanie tímu – počas prvého stretnutia ide o prechodnú fázu od jednotlivca k pozícii člena tímu. Preverovanie situácie – členovia tímu začnú preverovať jeden druhého omnoho intenzívnejšie, hľadajú navzájom svoje silné a slabé stránky. Začínajú zisťovať, že úloha je omnoho komplikovanejšia, než sa javila na začiatku.

8 Fázy budovania tímu Dodržiavanie stanovených pravidiel – členovia tímu zistia, že sú schopní zrealizovať zadané úlohy a dosiahnuť naplánované ciele. Dokážu akceptovať jeden druhého, riešia menej konfliktov, začína skutočná spolupráca. Realizácia – členovia tímu sa sústreďujú na realizáciu úloh, každý sa naučil využívať svoje silné stránky.

9 Literatúra: Príručka manažmentu európskych projetkov – Rady pre koordinátorov centralizovaných projektov programu SOCRATES BUTORACOVÁ-ŠINDLERYOVÁ, I Manažment projektov v rámci ESF. Metodicko-pedagogické centrum v Prešove, 2008. Projektový manažment. T-KIT č.3 Rada Európy:Bratislava, ISBN

10 Kontakt: dodecky@unipo.sk
Ďakujem za pozornosť  Kontakt:


Stiahnuť ppt "Tvorba a manažment projektov"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google