Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

STRATÉGIA SPOLOČNOSTI AGADOS S.R.O.

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "STRATÉGIA SPOLOČNOSTI AGADOS S.R.O."— Prepis prezentácie:

1 STRATÉGIA SPOLOČNOSTI AGADOS S.R.O.
SLOVENSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA BRATISLAVA MATERIÁLOVOTECHNOLOGICKÁ FAKULTA V TRNAVE Ústav priemyselného inžinierstva, manažmentu a kvality STRATÉGIA SPOLOČNOSTI AGADOS S.R.O. Bc. Gabriela Aulitisová Bc. Katarína Kresová Bc. Katarína Kundlová Bc. Róbert Ďuriš Mgr. Miloš Blažek Školitelia: prof. Ing. Peter Sakál, CSc. Ing. Vernika Kaiserová TRNAVA 2011

2 Táto práca bola podporovaná Agentúrou na podporu výskumu a vývoja na základe zmluvy č. LPP „ Koncept HCS modelu 3E vs. koncept Corporate Social Responsibility (CSR)“.

3 OBSAH SPOLOČENSKÁ ZODPOVEDNOSŤ V PODNIKANÍ SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o. PROFIL SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o. VÝROBNÝ PROGRAM SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o. HLAVNÉ CIELE A FILOZOFIA SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o. SEGMENTY TRHU HODNOTOVÝ REŤAZEC MAKROANALÝZA MIKROANALÝZA PROFIL ROZHODUJÚCICH ZÁKAZNÍKOV NÁVRH STRATÉGIE SPOLOČNOSTI IMLPEMENTÁCIA STRATÉGIE STRATEGICKÁ KONTROLA

4 SPOLOČENSKÁ ZODPOVEDNOSŤ V PODNIKANÍ SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s. r
SPOLOČENSKÁ ZODPOVEDNOSŤ V PODNIKANÍ SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o. Tri piliere spoločenskej zodpovednosti : 1. Ekonomická oblasť - zameranie sa na kvalitu vyrábaných prívesov, ponúkaných náhradných dielov a servisu - aktivity spoločnosti Agados smerujú k uspokojeniu požiadaviek zákazníkov - spoločnosť Agados realizuje prieskum spokojnosti svojich produktov a služieb prostredníctvom dotazníkov, využíva spätnú väzbu cez svoju webovú stránku - pre svojich najväčších odberateľov spoločnosť pripravuje stretnutia spojené s posedením a posilnením partnerských vzťahov

5 SPOLOČENSKÁ ZODPOVEDNOSŤ V PODNIKANÍ SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s. r
SPOLOČENSKÁ ZODPOVEDNOSŤ V PODNIKANÍ SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o. 2. Sociálna oblasť - spoločnosť Agados sa snaží vytvoriť pre svojich zamestnancov bezpečné a prijateľné pracovné prostredie - prispieva zamestnancom na stravné lístky sumou, ktorá je nad rámec stanovený zákonom - organizuje Mikulášske posedenie pre deti zamestnancov - viacerými aktivitami podporuje mesto Modra a kultúrne a športové aktivity - finančne prispieva na silvestrovský ohňostroj

6 3. Enviromentálna oblasť
SPOLOČENSKÁ ZODPOVEDNOSŤ V PODNIKANÍ SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o. 3. Enviromentálna oblasť -spoločnosť Agados sa zameriava na ekologickú výrobu, ekologické nakladanie s odpadom - má minimálne plechové odpady, pretože u svojich dodávateľov objednáva konštrukčne presné diely pre dané typy prívesov - obalový odpad, fólie, ten firma odovzdáva bez nároku do zberných surovín. - firma dbá na svoje okolie starostlivosťou o trávnatú plochu a stromčeky

7 PROFIL SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o.
Spoločnosť Agados Slovakia s.r.o. je na trhu od roku 2000. Zaoberá sa výrobou prívesných vozíkov. Poslaním spoločnosti Agados Slovakia s.r.o. je vyrábať konkurencieschopné prívesy vysokej kvality, požadovaných parametrov za prijateľnú cenu. Zabezpečiť svojim zákazníkom flexibilné dodacie lehoty, poskytovať spoľahlivé a profesionálne služby súvisiace s predajom a servisom prívesných vozíkov, vybudovať stálu sieť odberateľov, získať nových zákazníkov a vytvoriť pozitívny a dôveryhodný imidž spoločnosti spoločnosti

8 VÝROBNÝ PROGRAM SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o.
výrobný program tvoria prívesy kategórie O1 (do 350 kg) a O2 (do kg) o celkovej hmotnosti široká ponuka brzdených a nebrzdených prívesov a bohatého príslušenstva Podľa hesla „s nami preveziete všetko a všetkých“ je stratégiou firmy uspokojiť čo najviac zákazníkov

9 VÝROBNÝ PROGRAM SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o.
základné výrobné rady tvoria valníkové prívesy, skriňové prívesy, prívesy v prevedení plato (bez bočníc), sklápacie prívesy, prívesy na prepravu automobilov, motocyklov, minibágrov, na prepravu zvierat. Špeciálne prívesy ako prepravníky lodí a vodných skútrov, prívesy na prepravu teplovzdušných balónov.

10 VÝROBNÝ PROGRAM SPOLOČNOSTI AGADOS Slovakia s.r.o.
Prednosti prívesov – masívna konštrukcia, dizajn, dlhá životnosť, konštrukčné riešenie, kvalitné komponenty, bohaté príslušenstvo, široká dílerská sieť, záruka, servis Cena – poskytujú sa množstevné zľavy ( pri väčšom množstve odobratého tovaru), hotovostné zľavy ( zmluvný predajcovia), akciové ceny ( pri poklese produktu, začínajúca sezóna, veľtrhy), vernostné zľavy (obchodný partneri, stály zákazníci)

11 HLAVNÉ CIELE A FILOZOFIA SPOLOČNOSTI AGADOS s.r.o.
Hlavné ciele spoločnosti AGADOS Slovakia s.r.o. A aktivita G garancia A ambícia D dôvera O originalita S serióznosť Filozofia spoločnosti Filozofia celej spoločnosti je založená na neustálom zlepšovaní a zvyšovaní kvality produktov, služieb. Neustálou snahou a cieľom spoločnosti je prosperita a maximalizácia zisku, ktorá by mala zabezpečiť: získanie dobrého mena finančnú stabilitu platobnú schopnosť priaznivú návratnosť investícií

12 Rozdelenie trhu na jednotlivé segmenty :
Segmenty trhu Pre výber vhodnej stratégie podniku je dôležité, aby podnik venoval dostatočnú pozornosť trhu, jeho vývoju a zmenám, ku ktorým na trhu dochádza. Rozdelenie trhu na jednotlivé segmenty : Zákazníci - AHOLD Retail Slovakia k.s. Metro Cash Carry Slovakia s.r.o. Mini-Trans Jozef Baláž Duran s.r.o. Technológie – certifikát systému manažérstva kvality ISO 9002 - zváračské techniky Distribučné kanály – priamy predaj v podnikovej predajni ( 21%) - nepriamy predaj cez dealerov, hypermarkety

13 Sociálny program – zamestnanci môžu využívať tieto výhody:
Segmenty trhu Geografické aspekty – spoločnosť Agados má sídlo v Modre s dobrou nadväznosťou na medzinárodnú diaľničnú sieť - vlastní areál s pozemkami a výrobnými halami a administratívnou budovou Sociálny program – zamestnanci môžu využívať tieto výhody: - príspevok pri dlhodobej PN, - bezplatný pitný režim, - príspevok pri životnom jubileu, - podpora pri úmrtí člena rodiny, - preventívna zdravotná starostlivosť, - príspevok na kultúrne podujatia, - ochranné pracovné prostriedky, oblečenie, obuv, - doplnkové dôchodkové poistenie, - permanentky na športové podujatia, vianočné balíčky.

14 Hodnotový reťazec Sekundárne aktivity Infraštruktúra podniku 9%
M A R Ž A Riadenie a rozvoj pracovných síl 4% Technologický rozvoj 8% Zabezpečovanie a obstarávanie Primárne aktivity Nákup a skladovanie materiálu Výroba prívesných vozíkov 35% Výstupná logistika 6% Marketing a predaj Servis a služby zákazníkom 11%

15 Základné zložky makroprostredia:
MAKROANALÝZA Úlohou externej analýzy je identifikovať príležitosti a hrozby, ktoré na podnik pôsobia z vonkajšieho prostredia. Základné zložky makroprostredia: Ekonomické prostredie na spoločnosť Agados vplýva: - súčasná ekonomická recesia - pomalé tempo rastu ekonomiky - miera inflácie - vývoj cien materiálových vstupov (železo, oceľ, joklovina)

16 Vedecko – technické prostredie
MAKROANALÝZA Vedecko – technické prostredie odbor výroby prívesov nepatrí k odborom náročným na vedecké poznatky na výrobu prívesov sa vo väčšej miere používajú hliník a plasty Politické a právne prostredie Spoločnosť Agados úzko spolupracuje s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií, snaží sa pomáhať pri schvaľovaní s navrhovaním zmien vyhlášok napr. o zavedení okamžitej hmotnosti do základného technického opisu a prehlásení o zhode prívesov

17 Ekologické prostredie
MAKROANALÝZA Ekologické prostredie - na spoločnosť Agados má vplyv rastúcich cien palív, energie, vyčerpávanie prírodných zdrojov podnik sa zatiaľ nepokúsil získať certifikát ekologického správania Sociálne a demografické prostredie - požiadavky na kvalifikáciu zamestnancov firmy Agados do výroby- odborné vzdelanie technického alebo strojárskeho zamerania

18 Analýza odvetvia – Porterov model piatich síl

19 Vyhodnotenie hrozieb a rizík podľa Porterovho modelu
Jednotlivé hrozby Slovné vyjadrenie Číselné vyjadrenie Riziko nových konkurentov Slabé až stredné 2 Konkurencia medzi podnikmi v rámci odvetvia Silné 4 Obchodná sila kupujúcich 3 Obchodná sila dodávateľov Stredné Hrozba substitúcií

20 MIKROANALÝZA Mirkoanalýza sa často krát označuje aj ako analýza mikroprostredia alebo odvetvového prostredia podniku. Jej hlavnou úlohou je odhaliť činitele, ktoré môžu ovplyvniť postavenie podniku v odvetví a umožní spoločnosti porovnať sa s konkurenciou. Medzi podstatné zložky patria: marketingový mix, prieskum medzi zákazníkmi, SWOT analýza, ABC rozbory, Bostonská matica, matica GE, hodnotenie konkurenčnej pozície, financovanie podniku, politika životného prostredia.

21 SWOT analýza spoločnosti AGADOS Slovakia s.r.o.
Silné stránky Váha Body Slabé stránky záručný a pozáručný servis 0.23 4 dlhá doba splatnosti faktúr 0.6 dlhoročná tradícia a postavenie na trhu 0.18 5 doba inkasa pohľadávok 0.4 3 vlastná preprava 0.15 zavedený systém manažérstva kvality 0.14 krátke dodacie lehoty 0.11 motivovaní zamestnanci 0.1 neustále zlepšovanie technológií 0.09 Spolu 1 26 7 Príležitosti Hrozby zavedenie novej rady prívesov 0.42 pomerne veľkí konkurenti na trhu možnosť prieniku na nové trhy 0.35 cenová konkurencia zo strany hypermarketov 0.37 nové spotrebiteľské skupiny nastupujúca ďalšia vlna finančnej krízy 13 10

22 Matica modelovej stratégie spoločnosti AGADOS s.r.o.

23 ABC rozbor podľa výrobkov

24 ABC rozbor podľa výrobkov

25 ABC rozbor podľa štruktúry zákazníkov

26 Bostonská matica

27 Matica GE

28 Hodnotenie konkurenčnej pozície
Hodnotiace kritériá Váha Agados Pongratz Agricom Kvalita produkcie 0,3 5 4 Podiel na trhu 0,2 3 Cena 0,19 Náklady 0,16 Propagácia 0,15 Súčet váh 1 Súčet vážených kritérií 4,2 3,4 4,4 Poradie podnikat. Jednotky 2. 3. 1.

29 PROFIL ROZHODUJÚCICH ZÁKAZNÍKOV
Medzi najväčších zákazníkov patrí: AGADOS CZ s.r.o., Veľké Mezižíči - v súčasnej dobe je  jedným z najväčších európskych výrobcov prívesov kategórie O1 a O2 a popredným výrobcom v Českej republike. Predaj prívesov tvorí 63% realizácie z predaja. AHOLD Retail Slovakia, k.s. – spoločnosť sa zameriava na maloobchodný predaj potravín a predaj prostredníctvom internetu. V strednej Európe spoločnosť vlastní supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova na Slovensku a predajne Albert v Českej republike. Predaj týchto Hypermarketov tvorí približne 4,2% z predaja. Metro Cash Carry Slovakia s.r.o. – je súčasťou nadnárodnej skupiny Metra Cash Carry International. Metro predáva len tri typy prívesov s rôznym príslušenstvom a je najväčším predajcom z hľadiska množstva predaných kusov. MINI – TRANS Jozef Baláž, Žiar nad Hronom – predáva prívesy od rôznych výrobcov, ale v predaji prívesov spoločnosti Agados patrí k najlepším. Duran s.r.o., Žilina - zaoberá sa distribúciou a zákazkovou výrobou plastových komponentov, určených pre výrobné firmy.

30 OFENZÍVNA STRATÉGIA NÁVRH STRATÉGIE Orientácia na zákazníka
Dôraz na cenotvorbu a včasná reakcia na konkurenciu Flexibilita v poskytovaní servisu pre zákazníka Dodržiavanie termínov a dodacích lehôt Orientácia na predaj výrobkov Inovácie a nové modelové rady Efektívne skladové hospodárstvo Orientácia na trh a konkurenciu Udávanie trendov Sledovanie správania konkurencie Rýchlosť reakcie na zmeny Pravidelný prieskum konkurencie

31 STRATÉGIA FIRMY - DLHODOBÉ CIELE
Udržať vedúce postavenie v predaji prívesných vozíkov v SR Posilniť postavenie značky (brand) Včasná reakcia na požiadavky trhu Trvalé inovácie Aktívny prístup k vyhľadávaniu nových odbytových ciest Neustále zvyšovanie kvality servisu Profesionálny prístup k zákazníkovi a k sebe samým (etický kódex) Vytváranie strategických partnerstiev Efektívne využívanie vlastných a cudzích zdrojov Vytváranie „pridanej hodnoty“ pre zákazníka, firmu a spoločnosť Dôraz na enviromentálny prístup Trvalé zvyšovanie hodnoty značky a firmy na trhu

32 STRATEGICKÝ PLÁN NA ROK 2012
zvýšiť trhový podiel firmy o 2-4% nárast tržieb o 15-20% pripraviť a uviesť na trh inovovaný nosný model HANDY zvýšenie trhového podielu rady HANDY o 4% na 45,5% pripraviť a uviesť na trh nové modely vozíkov ako náhradu za modely VZ a Kangaroo analyzovať a optimalizovať efektivitu procesov výroby a podporných procesov s dôrazom na maximálnu kvalitu obnova certifikátu ISO 9001 certifikovanie firmy na ISO – Systém enviromentálneho manažérstva EMS certifikovanie firmy na OHSAS – Systém manažérstva bezpečnosti Udržanie a motivácia kľúčových zamestnancov

33 FUNKČNÉ STRATÉGIE sú prostriedkom na splnenie cieľov podniku
podporujú podnikateľské stratégie posilnením konkurenčnej výhody stanovujú spôsoby a formy dosahovania vlastných funkčných cieľov transformujú hlavnú stratégiu na podnikateľskej úrovni do akčných plánov marketing, výrobu, inováciu, financovanie, atď.) Základné funkčné stratégie marketingová, výrobná, inovačná, personálna, finančná, environmentálna

34 chrániť, budovať a komunikovať značku (penetrácia brandu na trhu)
CIELE MARKETINGOVEJ STRATÉGIE SPOLOČNOSTI AGADOS chrániť, budovať a komunikovať značku (penetrácia brandu na trhu) rozšírenie reklamy v médiách (printy a rádiá) aktívna účasť na výstavách a veľtrhoch zavedenie účinného systému zliav pre zákazníkov (množstevné, vernostné, akciové atď.) poskytnutie náhradného prívesného vozíka zákazníkovi pri vybavovaní reklamácie poskytnutie možnosti predaja na splátky, pri väčších odberoch individuálny splátkový kalendár následne realizovať plánované predajné ciele

35 dôraz na kvalitu výstupov z výroby
CIELE VÝROBNEJ STRATÉGIE SPOLOČNOSTI AGADOS dôraz na kvalitu výstupov z výroby sledovanie a zabezpečenie požadovaných štandardov kvality výrobných procesov bezpečné spracovanie odpadov z výrobya pripraviť a uviesť na trh inovovaný nosný model HANDY (facelift) pripraviť a uviesť na trh novej modelovej rady za modely VZ a Kangaroo zaisťovať plynulosť produkcie a skladovania zvyšovanie kvality poskytovaných služieb (záručný/pozáručný servis)

36 CIELE FINANČNEJ STRATÉGIE SPOLOČNOSTI AGADOS
optimalizácia výrobných, finančných a personálnych nákladov udržiavanie skladových zásob na primeranej úrovni zabezpečiť potrebnú úroveň likvidity znižovať úverovú angažovanosť dôsledným uplatňovaním všetkých funkčných stratégií zabezpečiť rastúci trend tržieb a zisku uplatňovanie daňových úľav a výhod efektívne využívanie cudzích aj vlastných finančných zdrojov efektívne vynakladanie finančných zdrojov na investície

37 CIELE INOVAČNEJ STRATÉGIE SPOLOČNOSTI AGADOS
používanie nových materiálov a ostatných vstupov na výrobu prívesov inovovanie jednotlivých modelových radov, alebo nahradenie novými modelmi inovácie vo výrobnom procese, efektivita výrobných aj podporných (support) procesov

38 CIELE PERSONÁLNEJ STRATÉGIE SPOLOČNOSTI AGADOS
identifikácia, motivácia a stabilizácia kľúčových zamestnancov spoločnosti rozvíjať a využívať existujúci potenciál ľudských zdrojov vytvárať podmienky pre trvalé zvyšovanie kvalifikačnej úrovne zamestnancov spoločnosti vytvárať také pracovné podmienky zamestnancom, ktoré pomôžu k zvyšovaniu lojality zamestnancov k firme a ich identifikáciu s cieľmi a poslaním spoločnosti Agados

39 CIELE ENVIROMENTÁLNEJ STRATÉGIE SPOLOČNOSTI AGADOS s.r.o.
šetrenie energií vo všetkých častiach podniku ekologické nakladanie s odpadom redukcia produkovania odpadových látok zvyšovanie povedomia zamestnancov o enviromentálnej stratégii spoločnosti používanie recyklovateľných materiálov zodpovedný prístup k zaobchádzaniu s nebezpečným materiálom

40 IMPLEMENTÁCIA STRATÉGIE
chápeme ju ako proces ovplyvňovania strategických podnikateľských jednotiek (SPJ) a jednotlivcov tak, aby uskutočňovali activity diktované stratégiou Je najkritickejším prvkom systému strategického manažmentu

41 Priradenie zodpovednosti za stratégie
ZÁSADY IMPLENETÁCIE STRATÉGIE VO FIRME AGADOS s.r.o. Priradenie zodpovednosti za stratégie Oboznámenie všetkých zamestnancov so stratégiou Zapojenie zamestnancov pri realizácii Definovanie potrebných procesov Vytvorenie optimálnej organizačnej štruktúry

42 CIELE STRATEGICKEJ KONTROLY
Analýza plnenia stanovených cieľov - porovnanie dosiahnutých výsledkov s vopred vypracovaným plánom Odhalenie nezhôd a odchýlok, prijatie opatrení na zabránenie ďalším nezhodám vo výrobe Odhalenie slabých článkov vo výrobe a ich príčiny, návrhy pre manažment na ich odstránenie Analýza výsledkov hodnotenia plnenia plánov na základe priebežných kontrol

43 Návrh kontrolných činností pre AGADOS s.r.o.
Interné kontroly Denné operatívne konroly Mesačné kontroly Ročná kontrola – interný audit Externé kontroly Audity externých firiem Certifikácie ISO Zákaznícke audity

44 Ďakujeme za pozornosť !


Stiahnuť ppt "STRATÉGIA SPOLOČNOSTI AGADOS S.R.O."

Podobné prezentácie


Reklamy od Google