Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Tvorba a manažment projektov

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Tvorba a manažment projektov"— Prepis prezentácie:

1 Tvorba a manažment projektov
Predmet: Tvorba a manažment projektov – 5. prednáška Spracoval: Ing. Jaroslav DODECKÝ, KMaMO FM PU

2 Tímová práca Kvalifikovaná tímova práca sa vyznačuje tým, že jednotliví členovia tímu majú v rámci realizácie projektu jasne stanovené pozície, z ktorých potom vyplývajú ich úlohy. Meredith Bellin opisuje 9 úloh v rámci tímu, ktoré ovplyvňujú efektívne fungovanie tímu.

3 Úlohy členov tímu Koordinátor – zabezpečuje, aby potenciál všetkých členov tímu bol efektívne využitý, Usmerňovač – upozorňuje tím na plánované smerovanie projektu, snaží sa aby aktivity boli realizované v súlade s plánom práce, Realizátor – premieňa myšlienky a plány na skutočnosť, Dokončovateľ – kontroluje detaily a zaisťuje, aby sa nič neprehliadlo,

4 Úlohy členov tímu Inovátor – navrhuje nové myšlienky a kreatívne riešenia, identifikuje možnosti v rámci projektu, Evaluátor – objektívne hodnotí myšlienky, ako aj komplexné záležitosti, Investigátor zdrojov – udržuje tím v styku s okolitým svetom, zisťuje možnosti nielen čo sa týka financovania, ale aj situácie v danej oblasti, Tímový pracovník – podporuje ostatných, pomáha a vie identifikovať ich potreby, Špecialista – poskytuje svoju odbornú skúsenosť a zručnosti v danej oblasti.

5 Pracovné stretnutia Stretnutia sú veľmi dôležitým elementom v rámci realizácie projektu. Prostredníctvom stretnutí sa vytvára možnosť bližšie spoznať jeden druhého, na výmenu skúseností, ako aj plánovanie ďalšieho smerovania projektu. Prvé stretnutie – dôležitý medzník v procese projektovej spolupráce. Nie iba z hľadiska stanovenia obsahu projektu a administratívnych záležitostí, veľký význam má aj vytvorenie špecifického pocitu skupiny.

6 Pracovné stretnutia Budovanie tímu prostredníctvom práce – stretnutia by mali byť zamerané iba na plánovanie nových úloh, ktoré sa musia zrealizovať, ale aj na hodnotenie zrealizovaných úloh. Dosiahnutie spoločných výsledkov, alebo nájdenie spoločného riešenia navodzuje pocit úspešnosti zo spoločne vykonanej práce.

7 Pracovné stretnutia Budovanie tímu prostredníctvom spoločenských akcií – tieto stretnutia sú najideálnejším miestom na zoznámenie sa s partnermi. Môžu to byť rôzne návštevy partnerských inštitúcií, večere, kultúrne podujatia, atď. Základné pravidlá a normy tímu – skôr alebo neskôr sa členovia tímu musia dohodnúť na základných pravidlách spolupráce. V priebehu spolupráce môžu byť doplnené. V nadnárodných projektoch pri stanovovaní pravidiel je potrebné si uvedomiť kultúrnu rôznorodosť. Ak sa to nebude brať do úvahy, členovia tímu sa môžu cítiť byť zviazaní, čo môže ovplyvniť ich aktivitu ako aj prínos.

8 Literatúra: Príručka manažmentu európskych projetkov – Rady pre koordinátorov centralizovaných projektov programu SOCRATES BUTORACOVÁ-ŠINDLERYOVÁ, I Manažment projektov v rámci ESF. Metodicko-pedagogické centrum v Prešove, 2008. Projektový manažment. T-KIT č.3 Rada Európy:Bratislava, ISBN

9 Kontakt: dodecky@unipo.sk
Ďakujem za pozornosť  Kontakt:


Stiahnuť ppt "Tvorba a manažment projektov"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google