Výučba obchodnej angličtiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Úvodné vysvetlenia k tímovej práci v škole
Stredná odborná škola obchodu a služieb,Martin
Meno a priezvisko učiteľa
Dokument pápežskej Rady pre rodinu Príprava na manželstvo
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
3 X P alebo Prezentácia o úspešnej prezentácii /pre študentov 4. roč
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Podobne po večeri vzal kalich a hovoril: "Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás.“ LK 22,20.
Riešenie krízových situácií
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Market – trh Ing – dej, činnosť
Základná škola s materskou školou Lvíčata pri ČVUT Praha
Partnerské vzťahy a rodina
Autor: Patrik Januška Vedúci práce: Ing. Eduard Kuric
Tommy's Window Slideshow
Naša škola ZŠ A.Dubčeka.
Viem, že robot nie je človek.
Pomôcky: Úloha: igelitové vrecká (4 kusy) 6 kúskov chleba Chladnička Čas: 3 týždne Zistiť ,v ktorom prostredí sa najrýchlejšie vytvorí pleseň na chlebe.
Stredná odborná škola obchodu a služieb
Vyrezávané sviečky V dss Tau
Žijeme aktívne a zdravo
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Ako prezentovať prezentáciu?
Prozodické vlastnosti reči I. Časová modulácia reči (PD č. 4)
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
Maturitná skúška zo sjl – písomná časť
História a vývoj telefónu a nácvik správneho telefonovania
B. Bystrica – Badín 2014 konferencia o pastorácii rodín vo farnosti
PYRAMÍDA ZDRAVEJ VÝŽIVY
Zmes čudáctva a talentu
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
V dňoch 2. a 3. mája 2019 sa na našej škole konal 2
Participácia a štruktúrovaný dialóg
stavebný a znalecký softvér
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Osláv aj ty Európsky deň jazykov
Ročníková práca – Adam Guláš (IV.D, 2014/2015)
Moderná škola rodinného typu
PrípadovÁ štúdiA Michal Piško Liptovský Ján, 2019 Eva Bilená
Tvorivosť a podnikavosť
Bez našej bagety nechoď do roboty!
Tvorba a manažment projektov
Koordinátor pokladní Náplň práce:
Komunikácia činom.
ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY
Lineárne r o v n i c e Mgr. Ján Nandráži spracovala: E. Hlačinová.
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
SPŠ STAVEBNEJ a GEODETICKEJ na Lermontovovej 1 KOŠICE
cestovná kancelária Letom-svetom
Použitie počítačov v geografii (2)
Aktuálna situácia, ktorú poznáme z praxe:
Ukážky z inovácie výučby v predmete
Príbeh o anjeloch.
Informačné popoludnie SAEC
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Ako zobrazujeme skutočnosť
Projekt ROZÚZLENIE.
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Rekonštrukcia podlahy v 8.A
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

Výučba obchodnej angličtiny ELC Brighton 31. júl – 11. august 2017

Paul Emmerson inštruktor obchodnej angličtiny www.PaulEmmerson.com

Ellen Anna Laurence Paul Martin Eva Kristel

Analýza potrieb študentov Úlohou vyučujúceho je ... čo najpresnejšie posúdiť potreby svojich študentov, aby mohol zostaviť kurz, ktorý bude, takpovediac, ušitý na mieru. Najefektívnejší spôsob ako to urobiť, je mať poruke vopred vypracovaný dotazník.

Dotazník nám pomôže zistiť info o: pozícii študenta vo firme priorách v oblasti komunikačných zručností obchodných témach, s ktorými sa najčastejšie stretáva (ne)dôležitosti gramatiky

Komunikačné zručnosti – telefonovanie Ako efektívne využiť prepis audio nahrávky Pomôcky: jednoduchý pracovný list obsahujúci neformálny telefonický rozhovor dvoch osôb (napr. recepčná a klient) Vhodné stratégie: Študenti sa snažia prerozprávať text s použitím formálnej slovnej zásoby Simulácia telefonického rozhovoru vo dvojiciach. Žiaci sedia chrbtami k sebe, používajú reálne telefóny. Prepis vylepšenej verzie dialógu spamäti. Porovnávanie a oprava textov vo dvojiciach. Role play danej situácie s mierne pozmeneným kontextom.

Presne 3 min. od školy...

Komunikačné zručnosti – míting Ako prichystať a viesť simuláciu mítingu Pomôcky: audio nahrávka telefon. rozhovoru zamestnancov o premiestnení firmy, role play kartičky Postup: Študenti si vypočujú rozhovor, aby sa oboznámili s danou situáciou Vyučujúci rozdá kartičky s rolami a študenti PRE a PROTI vytvoria dve diskusné skupiny Študenti sa zapoja do simulácie skutočného mítingu s členmi firmy Jeden zo študentov hrá rolu nezaujatého pozorovateľa a na konci mítingu podá nazávislé stanovisko

Komunikačné zručnosti – prezentácie Ako efektívne prezentovať produkt Študenti by mali nacvičovať prezentáciu na niečom, čo je im blízke a čo dobre poznajú, napr. rodné mesto študent povie niečo o sebe pár vetami predstaví svoje mesto všetko zosumarizuje spýta sa ostatných študentov na otázky rozbor + vylepšenia

Ako narábať s hlasom pre nácvik melódie, intonácie a prízvuku zvolí vyučujúci krátky úryvok textu, s ktorým pracuje nasledovne predčíta s dôrazom na pauzy (žiaci sa snažia čo najpresnejšie napodobniť) predčíta s dôrazom na rýchlosť pridáva dramatické prvky vytvára, vzbudzuje záujem, napätie

Vo voľnom čase...

Komunikačné zručnosti – spoločenská angličtina Ako vyťažiť z konverzačných situácií čo najviac? Naplánujte svojím študentom pracovnú cestu do zahraničia, počas ktorej budú musieť riešiť mnohé problémy. Tie si precvičia v slede role play aktivít ako napr.: problémy s batožinou na letisku objednanie hotelovej izby, taxíka, jedla v reštaurácii ako sa zorientovať v cudzom meste ako reklamovať jedlo, hotelovú izbu, nefunkčnú televíziu ako začať míting, pýtať sa na podrobnosti Na záver sa môžu študenti podeliť o vlastné skúsenosti z pracovných ciest

Komunikačné zručnosti – vyjednávanie Ako pripraviť študentov na situácie, v ktorých treba vyjednávať s klientom? Kľúčom k úspechu je efektívna príprava Je ideálne, pokiaľ študent hrá rolu seba samého v reálnom živote Prevzať možno akýkoľvek text, nahrávku z oblasti obchodu a role prispôsobiť tak, aby korešpondovali s reálnymi situáciami Zopakujeme užitočnú lexiku pre jednotlivé fázy vyjednávania Textom / nahrávkou predstavíme danú situáciu Dáme študentom dostatok času, na prípravu (pracujú individuálne, ak je to možné, v rôznych miestnostiach) Študenti prezentujú svoje návrhy a myšlienky k vopred určeným úlohám s cieľom presvedčiť partnera; Vyučujúci monituruje Učiteľ poskytne spätnú väzbu

Ako pracovať s autentickým textom? Rady pre prácu s autentickým študijným materiálom Ako pracovať s autentickým textom? Úvod a prípravné aktivity PRED čítaním sú rovnako dôležité a samotné čítanie. predvídame obsah z nadpisu, kľúčových slov, obrázka, diagramu... 1. ČÍTANIE ignorujeme neznáme slová kladieme dôraz na všeobecné porozumenie zaujímame sa o kľúčové slová a frázy, kt. sú nám známe 2., 3... ČÍTANIE zameriame sa na neznáme slová a frázy spravidla neprekladáme úplne všetky výrazy Nezabúdame na spätnú väzbu: diskusia, miniprezentácia, pre a proti

Brighton z vtáčej perspektívy

Ako urobiť písanie obchodnej korešpondencie zaujímavejším? SKÚSTE: pamäťová hra (vyučujúci postupne zotiera slová zo správy / pošty napísanej na tabuľu) doplňujúci email (študenti dostanú neúplný email a musia doplniť chýbajúce slová, frázy...) reťazový email (študenti si v stanovenom poradí preposílajú poštu, pričom každý pridá nejakú informáciu) rýchla odpoveď (vyučujúci napíše na tabuľu email, študenti sa snažia v krátkom čase písomne odpovedať)

Využitie pojmových máp Učiteľ by mal najskôr vysvetliť, čo pojmová mapa vlastne je, ako ju využiť a ponúknuť názorný príklad Pojmovú mapu môžeme využiť ako: pomôcku pri prezentácii produktu pomôcku pri plánovaní mítingu pomôcku na zhrnutie a prerozprávanie textu brainstorming pred konverzačnou aktivitou

Ako efektívne vyučovať výslovnosť? Nikdy nenechávame študentov čítať text nahlas bez predčítania, prípadne dostatočnej prípravy Žiaci majú radi zborové opakovanie a dril. Môžeme sa pri ňom zamerať na: jednotlivé fonémy prízvuk drilovanie slov, kolokácií, celých viet, prípadne častí textu melódiu reči asimiláciu zvukov pridávanie dramatických prvkov Nezabúdame dať študentom priestor na individuálny nácvik. Vhodné je rozmiestniť ich po triede, aby sa nerušili.

Všetci študenti a vyučujúci v ELC Brighton (31.7. – 11.8. 2017)