Stiahnuť prezentáciu
Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte
1
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Projekt PPP Liptovský Mikuláš podporený nadáciou Nadáciou Hodina deťom PhDr.PaedDr. Erika Straková Mgr.Ing. Miroslav Chovančík Mgr. Alena Hučíková
2
Východisková situácia
Šikanovanie je sociálno-patologický jav Hlavné ciele projektu Hlavným cieľom nášho projektu je zlepšiť stav najmä v oblasti prevencie šikanovania na školách okresu Liptovský Mikuláš.
3
Tento celkový cieľ sme rozdelili na nasledovné oblasti:
vytvoriť rovesnícke skupiny a pravidelne pracovať s deťmi. zlepšiť informovanosť rodičov o rôznych aspektoch šikanovania v období školskej dochádzky dieťaťa zlepšiť teoretické vedomosti a praktické zručnosti pedagógov zmonitorovať lepšie stav šikanovania žiakov 2. stupňa vybraných základných škôl okresu Lipt. Mikuláš dotazníkmi Zostaviť a na jednotlivé školy doručiť bulletin
4
Cieľová skupina projektu a jej špecifiká
žiaci (agresori, obete, priami a nepriami účastníci šikanovania) pedagogickí pracovníci škôl rodičia žiakov
5
Kvalitatívne výsledky, indikátory zmeny, nástroje na meranie zmeny.
vyššia informovanosť vyplývajúca z odpovedí poznanie právnych noriem týkajúcich sa šikanovania nové zručnosti v práci pedagógov nové poznatky a vedomosti rodičov
6
Indikátory zmeny zmenené názory u žiakov týkajúce sa šikanovania
zmenené názory u pedagógov týkajúce sa šikanovania zmena v správaní žiakov, spôsobená uvedomením si reálnych možných dôsledkov svojho konania a jeho nesprávnosti využívanie nových zručností a vedomostí v praxi
7
Nástroje na meranie zmeny
dotazník skupinové rozhovory (žiaci) beseda, anketa rozhovory (tr. učiteľ, výchovný poradca)
8
Vplyv projektu na komunitu
kvantitatívne výstupy, kritériá úspešnosti, nástroje na meranie výstupov frekvencia aktivít časový harmonogram a plán aktivít aktivity projektu a metódy práce s cieľovou skupinou spolupráca na projekte a forma spolupráce forma spolupráce Okresná prokuratúra Liptovský Mikuláš Mestská polícia plán prezentácie projektu rozpočet projektu udržateľnosť aktivít projektu
9
Metodický list pre učiteľov
Súhrnný obsah projektu a časový harmonogram. Aktivity projektu a metódy práce s cieľovou skupinou. Práca s pedagógmi Práca so žiakmi Pracovné listy pre žiakov pracujúcich v rovesníckych skupinách Práca s rodičmi Príloha: Šikanovanie na školách
10
Obsah jednotlivých stretnutí rovesníckych skupín
11
Téma: Sebahodnotenie - Ako lepšie porozumieť sebe
I. stretnutie Téma: Sebahodnotenie - Ako lepšie porozumieť sebe Oboznámenie s programom Úvodné slovo Zahrievacia aktivita – predstavovanie sa, Zásady práce v skupine, „Strom očakávaní“ Hlavná aktivita – Vyplnenie PL „Kto som?“ Záver - diskusia
12
Téma: Hodnotenie iných - Ako lepšie porozumieť sebe a druhým.
II.stretnutie Téma: Hodnotenie iných - Ako lepšie porozumieť sebe a druhým. Úvodné slovo Zahrievacia aktivita – „Krajina chumáčikov, spoznávanie podľa PL Kto som?, vyhodnocovanie menoviek...“ Hlavná aktivita „ Znalosť ľudí“, „Dušíci“ Záver - diskusia
13
Téma: Násilie III. stretnutie Úvodné slovo
Téma: Násilie Úvodné slovo Zahrievacia aktivita – „Braistorming.“-príčiny, prejavy, Návrhy škola, trieda bez násilia Hlavná aktivita „ Kde sa stretávame s násilím – pracovný list“ Záver - diskusia
14
Téma: Konflikt IV. Stretnutie: Úvodné slovo
Zahrievacia aktivita hra „Janga“, dotazník „Konflikt“ Hlavná aktivita „Príčiny konfliktu“ / podnet, konflikt, násilie/ Záver - diskusia
15
Téma: Agresivita V. stretnutie Úvodné slovo
Zahrievacia aktivita – Keď sa rozzúrim Hlavná aktivita Bojím sa. Mám strach, Vzbudzujem strach Maľovanie (pocity zlosti) Vyhodnotenie a diskusia Záver - uvoľnenie
16
Téma: Šikanovanie v škole
VI. stretnutie Téma: Šikanovanie v škole Úvodné slovo Zahrievacia aktivita braistorming, príčiny, prejavy, spôsob riešenia, prevencia Hlavná aktivita – hra-dokončovanie viet s agresívnou témou Záver - diskusia
17
Téma: Sebaúcta a sebavedomie
Úvodné slovo Zahrievacia aktivita- hra Lepšia stránka, Hlavná aktivita- Som , Viem, Mám Úvaha, zamyslenie – Veď to bola iba sranda...; Čo mi dala práca v rovesníckej skupine; Chcel som sa zmeniť, zmenil som sa, zmenila sa celá trieda? Záver- diskusia
18
Téma: Ľudské práva I. II. Úvodné slovo Zahrievacia aktivita
Úvodné slovo Zahrievacia aktivita Hlavná aktivita zostavenie svojich zoznamov ľudských práv Vyhodnotenie a diskusia Záver
19
JANGA
Podobné prezentácie
© 2024 SlidePlayer.sk Inc.
All rights reserved.