Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

PrípadovÁ štúdiA Michal Piško Liptovský Ján, 2019 Eva Bilená

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "PrípadovÁ štúdiA Michal Piško Liptovský Ján, 2019 Eva Bilená"— Prepis prezentácie:

1 Všetci sme hajdáky Ako strhnúť verejnosť k aktívnejšej účasti na veciach verejných
PrípadovÁ štúdiA Michal Piško Liptovský Ján, 2019 Eva Bilená Ľuboš Kostelanský

2 Case study Čo? Prečo? limity Simulácia reálnych dilém a rozhodovania
Cez optiku reálnych účastníkov a za pomoci dostupných informácií navrhnúť / analyzovať / zhodnotiť riešenie Namiesto pasívneho prijímania informácií aktívne objavovať stanovisko a konštruovať riešenie Otvorenosť legitímnym názorom a argumentom iných aktérov Kritické myslenie, aktívne počúvanie, argumentovanie, presviedčanie Precvičenie mäkkých zručností (mediálna komunikácia) Kvantum informácií vs. obmedzené dáta Celkový kontext

3 Priebeh Predstavenie aktivity Rozdelenie do skupín Práca v skupinÁch (video, status) Statusy – hlasovanie a diskusia Videá – predstavenie Hlasovanie, Diskusia a zhodnotenie videa Výsledky a zhrnutie 10 min 5 MIN 30 min 15 min 20 MIN 10 MIN

4 Všetci sme hajdáky V stredne veľkom meste Hajdáky sa po dlhšom období pasívneho frflania miestnych obyvateľov na viaceré sporné rozhodnutia predstaviteľov samosprávy sformovala občianska iniciatíva VŠETCI SME HAJDÁKY. Momentálne v nej pôsobí asi 40 aktívnych občanov zo všetkých častí mesta, ktorým jeho osud nie je ľahostajný. Na zmenu zabehnutých, lenivých pomerov je to však málo a iniciatíva preto pripravuje kampaň, ktorou chce spoluobčanov zburcovať k aktívnejšej účasti na správe veci verejných.

5 Všetci sme hajdáky Hajdáčania boli dosiaľ po tejto stránke laxní. Na rokovaniach zastupiteľstva sa zástupcovia verejnosti zúčastňujú len zriedka. Zo štatistík radnice vyplýva, že verejnosť nevyužíva ani zákonnú 10-dňovú lehotu a vlani si neuplatnila pripomienku ani k jedinému z 5 Všeobecne záväzných nariadení, ktoré samospráva prijímala. Nešlo pritom o banality, ale napríklad o pravidlá pre poskytovanie dotácií z rozpočtu mesta, pre otváracie hodiny prevádzok alebo pre nakladanie s mestskými bytmi. Iba jednu pripomienku z radov verejnosti obdržalo mesto v zákonnej 10-dňovej lehote aj k návrhu aktuálneho rozpočtu a dve k poslednej rozsiahlejšej úprave územného plánu mesta, kde je lehota až 30-dňová. O všetkých spomínaných návrhoch bola pritom verejnosť v zmysle zákona vopred informovaná a boli jej k dispozícii aj na webovej stránke mesta.

6 Všetci sme hajdáky Iniciatíva Všetci sme Hajdáky si stanovila za cieľ prebudenie spoluobčanov z letargie informačnou a aktivizačnou kampaňou, ktorá má v prvej fáze zahŕňať KRÁTKE VIDEO a FACEBOOKOVÝ STATUS. Zástupcovia iniciatívy sa dohodli, že vlastný návrh na video i status pripraví každá z jej štyroch frakcií (podľa štyroch mestských častí) a výsledné výstupy napokon vyberú všetci členovia iniciatívy hlasovaním. Víťazný status i video budú pripravené pre nasadenie do verejnej kampane s cieľom motivovať čo najviac spoluobčanov k zapájaniu sa do veci verejných.

7 Príprava prejavu hovorcu na 2 MIN VIDEO
ČO ROBIŤ V SKUPINE? Krátka diskusia Vybranie hovorcu Príprava prejavu hovorcu na 2 MIN VIDEO Zároveň príprava krátkeho FACEBOOKOVÉHO STATUSU Skupinová práca končí poslaním statusu a odchodom hovorcu pred kameru Diskusia, a príprava hovorcu - 20 min, po jeho odchode pred kameru ešte možno doladiť FB status

8 (Nie je možné hlasovať za vlastnú skupinu)
FACEBOOKOVÉ STATUSY NEZABUDNITE HLASOVAŤ! (Nie je možné hlasovať za vlastnú skupinu)

9 (Nie je možné hlasovať za vlastnú skupinu)
VIDEÁ NEZABUDNITE HLASOVAŤ! (Nie je možné hlasovať za vlastnú skupinu)

10 zásad pre dobré video –› Nepodceňte techniku –› Dbajte na prostredie
–› Prispôsobte prejav –› Využívajte obraznosť –› Kontakt s divákom –› Neverbálny prejav –› Buďte prirodzení –› Začnite spriama –› Oživte prejav –› Smerujte k pointe –› Snažte sa o stručnosť

11 Ďakujeme za účasť i pozornosť
© 2019 Transparency International Slovensko. All rights reserved.


Stiahnuť ppt "PrípadovÁ štúdiA Michal Piško Liptovský Ján, 2019 Eva Bilená"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google