Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

PREPOJENIE EURÓPSKYCH

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "PREPOJENIE EURÓPSKYCH"— Prepis prezentácie:

1 PREPOJENIE EURÓPSKYCH
A NÁRODNÝCH INICIATÍV Mgr. Aneta Baranová Euroguidance centrum MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

2 HLAS KLIENTA V PORADENSTVE ako dôležitá téma:
politiky pre aktívne občianstvo politiky pre reformu verejných služieb MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

3 HLAS KLIENTA V PORADENSTVE
ako téma zdôraznená v európskych politikách  HLAS KLIENTA V PORADENSTVE ako dôležité kritérium projektov v rámci európskych komunitárnych programov MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

4 Tematické monitorovanie
Problematika kariérového poradenstva je obsiahnutá v širšej téme „Odborné vzdelávanie a príprava a trh práce, poradenstvo a iné špecifické cieľové skupiny“, ktorá je predmetom tematického monitorovania v rámci programu Leonardo da Vinci. MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

5 Tematické monitorovanie
Ciele: prehľad o výsledkoch programu, zviditeľnenie výmena skúseností mainstreaming výsledkov odporúčania do budúcnosti: v rámci danej témy v rámci daného programu a politík MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

6 Tematické monitorovanie
Aktivity: konferencie a semináre spolupráca analýza projektov MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

7 Tematické monitorovanie
Analýza projektov - kritériá hodnotenia: cieľ projektu: zameranie na klienta posilnenie aktívnej úlohy klienta metodika projektu: identifikácia cieľových skupín zisťovanie potrieb klientov miera zapájania klienta do navrhovania, riadenia a hodnotenia kvality služieb: informovanie klienta o právach a možnostiach konzultovanie spokojnosti s klientom MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

8 Tematické monitorovanie
Zistenia v rámci témy kariérového poradenstva: V projektoch pretrváva orientácia na tradičné cieľové skupiny, obsah a metódy. Poradenstvo sa rozvíja pre klientov, ale zriedkavo s klientmi: aktivity často vychádzajú z dovtedajšej ponuky služieb, nie z reálnych potrieb občanov. Mnoho pilotných projektov „znovuobjavovalo“ niečo, čo už existovalo alebo existuje, chýba vzájomná informovanosť a kvalitné národné a nadnárodné informačné zdroje o skúsenostiach a odskúšaných postupoch. Aktivity sú v súlade s cieľmi programu a politík, vzniklo veľa užitočných výstupov, no chýbajú kvalitné defragmentačné mechanizmy. Na všetkých úrovniach je nedostatočná komunikácia, dialóg a vzájomné prepojenie. MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

9 Tematické monitorovanie
Hlavné odporúčania z konferencie k TM v Ljubljane: stretnutie expertov a diskusia k téme na národnej úrovni tvorba explicitných nástrojov na všetkých úrovniach MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

10 PREPOJENIE EURÓPSKYCH
A NÁRODNÝCH INICIATÍV Ďalšie informácie: Ďakujeme za pozornosť. MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava

11 PREPOJENIE EURÓPSKYCH
A NÁRODNÝCH INICIATÍV Diskusia k návrhu CHARTY KLIENTA MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, , Bratislava


Stiahnuť ppt "PREPOJENIE EURÓPSKYCH"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google