PODNIKOVÉ STRATÉGIE, RAST A ROZVOJ PODNIKU, DIVERZIFIKÁCIA PODNIKANIA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Kvalita života – filozofické a ekonomické faktory vplyvu
Advertisements

Miroslav Jakubec, Peter Kardoš
Školiteľ: Prof. Ing. Peter Sakál, CSc. TRNAVA 2012
Centrum projektovej podpory
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Miestna akčná skupina STREDNÝ LIPTOV
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Prezentácia FEMky.
Vízia a stratégia rozvoja SR do roku 2030
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
TUR (trvalo udržateľný rozvoj), objektívna stratégia MSP na Slovensku a vo svete. Semestrálna práca č. 1 Vypracovala: Bc. Lucia Temiaková Vedúci práce/školiteľ:
Reforma zdravotníctva na Slovensku
Podpora implementácie Stratégií CLLD a držiteľov regionálnej značky na území Nitrianskeho kraja.
Školiteľ: Ing. Helena Fidlerová, PhD.
Ústav výrobných technológií
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Na potulkách Sokolovcami
Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Katarína Kostrejová
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 4. prednáška
Market – trh Ing – dej, činnosť
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Podmienky súladu žiadosti s princípom 3D
Ústav výrobných technológií
Zhodnotenie prípravy územia Žilinského samosprávneho kraja pre prístup LEADER v rokoch Žilina 21.január 2009.
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
Možnosti podnikania mladých farmárov v ŽV
ÚSTAV PRIEMYSELNÉHO INŽINIERSTVA, MANAŽMENTU A KVALITY
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
STRATÉGIA SPOLOČNOSTI AGADOS S.R.O.
Inštitút zamestnanosti
REZIDENTSKÝ PROGRAM MZ SR pre všeobecných lekárov a pediatrov
Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
Vyhliadky slovenskej ekonomiky
Deklinácia substantív úvod do problematiky
Plán na zvyšovanie spokojnosti zákazníkov
Manažér a jeho funkcie Predmet: Manažment športu – 2. prednáška
S Blissom vždy s presným časom!
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Komplexná technická starostlivosť o dopravnú techniku
Participácia a štruktúrovaný dialóg
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Európsky sociálny fond
Regióny a regionálny rozvoj
KATEGORIZÁCIA MSP EURÓPSKEJ ÚNIE.
STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice
Kamila Ambrošová Šk. r 2011/ D
Podnikanie a podnikateľský plán
Komplexná technická starostlivosť o dopravnú techniku
Nc Nv Inflexný bod Nf y N, V njc njv ZV ZZ Nm P1 P2 P3 PO IB V1 V2.
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Prognóza trhu práce - skúsenosť z Českej republiky
Ing. Viera Petrášová, CSc. Lesnícky výskumný ústav Zvolen
Tvorivosť a podnikavosť
OPTIMALIZÁCIA KAPITÁLOVEJ SKLADBY INVESTÍCIE
Tvorba a manažment projektov
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
SPŠ STAVEBNEJ a GEODETICKEJ na Lermontovovej 1 KOŠICE
Oživenie slovenského kapitálového trhu - rozprávka či skutočnosť?
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
PRAVDEPODOBNOSTNÝ POJEM doc. Ing. Kristína Machová, CSc.
Informačné popoludnie SAEC
Teórie ekonomického rastu Ing. Magdaléna Hajtmanková
Umiestnenia benchmarkov Štruktúry súborov Použitie súborov
Prepis prezentácie:

PODNIKOVÉ STRATÉGIE, RAST A ROZVOJ PODNIKU, DIVERZIFIKÁCIA PODNIKANIA SLOVENSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA V BRATISLAVE MATERIÁLOVOTECHNOLOGICKÁ FAKULTA V TRNAVE Ústav priemyselného inžinierstva, manažmentu a kvality PODNIKOVÉ STRATÉGIE, RAST A ROZVOJ PODNIKU, DIVERZIFIKÁCIA PODNIKANIA SEMESTRÁLNY PROJEKT Bc. ALENA DOHNANSKÁ Bc. LENKA PECHOVÁ Školitelia: prof. Ing. Peter Sakál, CSc. Ing. Veronika Kaiserová TRNAVA 2011

vs koncept Corporate Social Responsibility Táto práca bola podporovaná Agentúrou na podporu výskumu a vývoja na základe zmluvy č. LPP -0384-09„ Koncept HCS modelu 3E vs koncept Corporate Social Responsibility (CSR)“.

OBSAH PODNIKOVÉ STRATÉGIE RAST A ROZVOJ KONCENTRÁCIA NA JEDNO PODNIKANIE A PRECHOD K DIVERZIFIKÁCIÍ RASTOVÉ STRATÉGIE STABILIZAČNÉ STRATÉGIE REVITALIZAČNÉ STRATÉGIE ÚTLMOVÉ STRATÉGIE

1 PODNIKOVÉ STRATÉGIE Podniková stratégia (stratégia podniku) – odpovedá na otázku, ako usporiadať súbor podnikaní, v ktorých podnik pôsobí, aby sa dosiahli ciele za podnik ako celok. Jej hlavnou úlohou je riadiť portfólio (množinu) podnikaní [1].

Základné typy stratégií 1 PODNIKOVÉ STRATÉGIE Základné typy stratégií Klasifikácia stratégií podľa J. Papulu (1993) [5]: 1. Rastové stratégie: interný rast, splynutie, horizontálna integrácia, vertikálna integrácia, konglomerátna diverzifikácia, spoločné podnikanie. 2. Stabilizačná stratégia 3. Útlmové stratégie: konsolidačná, redukcie, likvidačná. 4. Kombinované stratégie. Klasifikácia stratégií podľa Š. Slávika [5]: 1. Rastové stratégie: stratégia koncentrácie, stratégia vertikálnej integrácie, stratégie príbuznej diverzifikácie, stratégia nepríbuznej diverzifikácie. 2. Stabilizačná stratégia 3. Revitalizačné stratégie: podniková stratégia zvratu, podniková stratégia redukcie, stratégia reštrukturalizácie portfólia. 4. Útlmové stratégie: deinvestičná stratégia, likvidačná stratégia.

2 RAST A ROZVOJ Väčšina podnikov začína svoju existenciu v malom rozsahu s jediným druhom podnikania na miestnom alebo regionálnom trhu. Pre začínajúce podniky je typická krátka výrobková línia, nedostatok kapitálu a nestála konkurenčná pozícia. Nový podnik má záujem prežiť a rásť, preto kladie strategický dôraz na zväčšovanie trhového podielu, získavanie dôvery u zákazníkov, reinvestíciu zisku, hľadanie úverových zdrojov a podobne [5].

3 KONCENTRÁCIA NA JEDNO PODNIKANIE A PRECHOD K DIVERZIFIKÁCIÍ Zameranie sa podniku na jedno podnikanie Diverzifikácia

4 RASTOVÉ STRATÉGIE Rastová stratégia je progresívnym typom stratégie, atraktívny a populárny, ktorý vedie k úspechu v podnikaní. Prejavuje sa rastom podielu na stabilnom trhu, udržiavaním postavenia, zvyšovaním podielu na rozširujúcom sa trhu alebo aj vstupom na nové trhy[5].

4 RASTOVÉ STRATÉGIE Je to stratégia, ktorú môžeme presadzovať prostredníctvom niekoľkých špecifických typov stratégií, a to [5]: stratégiou koncentrácie, vertikálnej integrácie, príbuznej a nepríbuznej diverzifikácie.

5 Stabilizačné stratégie Stabilizačnú stratégiu presadzujú malé súkromné podniky, ktoré nie sú vystavené tlaku anonymných majiteľov. Prirodzeným spôsobom k nej inklinujú veľké dominujúce podniky v zrelých odvetviach, alebo sú k nej donútené podniky v štátom regulovaných odvetviach (napr.: liehovary, tabakový priemysel) [5].

6 Revitalizačné stratégie Patrí sem [5]: Podniková stratégia zvratu (turnaround) Podniková stratégia redukcie (retrenchment) Stratégia reštrukturalizácie portfólia

7 Útlmové stratégie Patrí sem [5]: Deinvestičná stratégia Likvidačná stratégia

Ďakujeme Vám za Vašu pozornosť! Bc. Lenka Pechová Bc. Alena Dohnanská