Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška Spracoval: Ing. Jaroslav DODECKÝ, KM FM PU
Pojem kultúra Kultúra je definovaná ako systém noriem a hodnôt, podľa ktorých žije určitá skupina ľudí. Kultúra sa neustále mení. V dôsledku migrácie obyvateľstva sa však rozvíjajú určité subkultúry, pôsobiace na transformáciu národných štátov na štáty stále viacej multikultúrne.
Firemná kultúra Firemná kultúra je definovaná množstvom definícií. Všetky majú spoločné zdôrazňovanie každej spoloč-nosti, pokiaľ sa jedná o: ich minulý vývoj, úspech alebo chyby, organizačné chovanie v určitom ekonomickom pro-stredí, t.j. trh, konkurencia, prevažujúca kultúra spoločnosti, vonkajšia regulácia… charakteristiku osobností, ktoré stoja na čele spoloč-nosti, zvlášť pokiaľ sa jedná o hodnoty pôvodných zakladateľov.
Dôležité hodnoty Dôležitú úlohu pri tvorbe a rozvoji takejto kultúry majú jej základné prvky: hodnoty – vyjadrujú určité preferencie správania, normy – určujú predpisy a pravidlá správania sa, rituály a symbolické činy – predstavujú obyčaje a gestá, artefakty materiálovej povahy – logo, farby a obchodná značka.
Spoločenská zodpovednosť podnikov Spoločenská zodpovednosť podnikov (Corporate Social Responsibility) sa definuje ako: spôsob, ktorým podnik riadi a zlepšuje svoj sociálny a ekologický vplyv za účelom vytvárania hodnoty ako pre svojich akcionárov, tak aj pre záujmové skupiny prostredníctvom inovácie svojej stratégie, organizácie a fungovania,
Spoločenská zodpovednosť podnikov uznávanie stanovených noriem, zvyklostí a národnej legislatívy v domácej tak aj v hostiteľskej krajine svojho podnikania, chápanie, v ktorom sa podnik, firma a spoločnosť dobrovoľne rozhodujú ako prispieť k lepšej spoločnosti a čistejšiemu prostrediu.
Kontakt: dodecky@unipo.sk Ďakujem za pozornosť Kontakt: dodecky@unipo.sk