Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Kvalita života – filozofické a ekonomické faktory vplyvu
Advertisements

Chceš mať vlastné peniaze už počas štúdia?
Posudzovanie vplyvov na životné prostredie a krajinný vzhľad
Miroslav Jakubec, Peter Kardoš
Školiteľ: Prof. Ing. Peter Sakál, CSc. TRNAVA 2012
Centrum projektovej podpory
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Prezentácia FEMky.
TUR (trvalo udržateľný rozvoj), objektívna stratégia MSP na Slovensku a vo svete. Semestrálna práca č. 1 Vypracovala: Bc. Lucia Temiaková Vedúci práce/školiteľ:
Základné ukazovatele vývoja národného hospodárstva
Ako ušetriť peniaze a čas pomocou webového sídla a jeho služieb?
Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých
Makroekonomický jav „...a aby nám žiaci neutiekli...“
Školiteľ: Ing. Helena Fidlerová, PhD.
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 6. prednáška
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
5.2 ZÁPICHY Tvar a rozmery stanovuje norma STN Zápichy sú technologické prvky, ktoré uľahčujú opracovanie rotačných a rovinných plôch.
Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Katarína Kostrejová
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 4. prednáška
Market – trh Ing – dej, činnosť
Manažment ako veda - vývoj a základné pojmy
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
Aktuálne makroekonomické dianie a karbónová daň
Psychické zdravie a stres
ÚSTAV PRIEMYSELNÉHO INŽINIERSTVA, MANAŽMENTU A KVALITY
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Právne normy upravujúce podnikateľskú činnosť na Slovensku
Slovensko v súčasnosti
Inštitút zamestnanosti
Dopyt, ponuka, rovnovážna cena
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
Integrované riešenia EPM (Enterprise Project Management)
PODNIKOVÉ STRATÉGIE, RAST A ROZVOJ PODNIKU, DIVERZIFIKÁCIA PODNIKANIA
Plán na zvyšovanie spokojnosti zákazníkov
Modelovanie kontextov s účelom objavenia skrytých kontextov
Manažér a jeho funkcie Predmet: Manažment športu – 2. prednáška
Tvorba a manažment projektov
Lahôdky ALFA s. r. o..
S Blissom vždy s presným časom!
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
* Politológia, politika a politický systém
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Právna úprava podnikania
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Európsky sociálny fond
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Regióny a regionálny rozvoj
KATEGORIZÁCIA MSP EURÓPSKEJ ÚNIE.
Daňové raje a schránkové firmy
ŠTRUKTÚRA TURISTICKEJ PONUKY. Bezpečnostné faktory turizmu
Podnikanie a podnikateľský plán
Iný pohľad na globálne otepľovanie
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Tvorivosť a podnikavosť
OPTIMALIZÁCIA KAPITÁLOVEJ SKLADBY INVESTÍCIE
Tvorba a manažment projektov
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 3. prednáška
Softvérové riešenia pre samosprávu
SPŠ STAVEBNEJ a GEODETICKEJ na Lermontovovej 1 KOŠICE
Organizačná schéma Mesta Vrútky, platná od
PhDr. Tatiana ARBE, OEMP ÚM STU
Oživenie slovenského kapitálového trhu - rozprávka či skutočnosť?
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
Prevencia kriminality
Informačné popoludnie SAEC
Teórie ekonomického rastu Ing. Magdaléna Hajtmanková
Projekt ROZÚZLENIE.
Prepis prezentácie:

Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška Spracoval: Ing. Jaroslav DODECKÝ, KM FM PU

Pojem kultúra Kultúra je definovaná ako systém noriem a hodnôt, podľa ktorých žije určitá skupina ľudí. Kultúra sa neustále mení. V dôsledku migrácie obyvateľstva sa však rozvíjajú určité subkultúry, pôsobiace na transformáciu národných štátov na štáty stále viacej multikultúrne.

Firemná kultúra Firemná kultúra je definovaná množstvom definícií. Všetky majú spoločné zdôrazňovanie každej spoloč-nosti, pokiaľ sa jedná o: ich minulý vývoj, úspech alebo chyby, organizačné chovanie v určitom ekonomickom pro-stredí, t.j. trh, konkurencia, prevažujúca kultúra spoločnosti, vonkajšia regulácia… charakteristiku osobností, ktoré stoja na čele spoloč-nosti, zvlášť pokiaľ sa jedná o hodnoty pôvodných zakladateľov.

Dôležité hodnoty Dôležitú úlohu pri tvorbe a rozvoji takejto kultúry majú jej základné prvky: hodnoty – vyjadrujú určité preferencie správania, normy – určujú predpisy a pravidlá správania sa, rituály a symbolické činy – predstavujú obyčaje a gestá, artefakty materiálovej povahy – logo, farby a obchodná značka.

Spoločenská zodpovednosť podnikov Spoločenská zodpovednosť podnikov (Corporate Social Responsibility) sa definuje ako: spôsob, ktorým podnik riadi a zlepšuje svoj sociálny a ekologický vplyv za účelom vytvárania hodnoty ako pre svojich akcionárov, tak aj pre záujmové skupiny prostredníctvom inovácie svojej stratégie, organizácie a fungovania,

Spoločenská zodpovednosť podnikov uznávanie stanovených noriem, zvyklostí a národnej legislatívy v domácej tak aj v hostiteľskej krajine svojho podnikania, chápanie, v ktorom sa podnik, firma a spoločnosť dobrovoľne rozhodujú ako prispieť k lepšej spoločnosti a čistejšiemu prostrediu.

Kontakt: dodecky@unipo.sk Ďakujem za pozornosť  Kontakt: dodecky@unipo.sk