Podopatrenie 19.3 Príprava a vykonávanie činností spolupráce miestnej akčnej skupiny PRV SR 2014 – 2020.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Nástroj európskeho susedstva a partnerstva ENPI HU-SK-RO-UA
Advertisements

Centrum projektovej podpory
Meno a priezvisko učiteľa
Miestna akčná skupina STREDNÝ LIPTOV
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Publicita malého projektu
„Hojnú úrodu, daj nám Pane“
TUR (trvalo udržateľný rozvoj), objektívna stratégia MSP na Slovensku a vo svete. Semestrálna práca č. 1 Vypracovala: Bc. Lucia Temiaková Vedúci práce/školiteľ:
Podpora implementácie Stratégií CLLD a držiteľov regionálnej značky na území Nitrianskeho kraja.
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
Mikulov Bc. Ľuboš Berky Mgr. Simona Majerníková
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Obec Mučín Volebné obdobie
Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Market – trh Ing – dej, činnosť
Komunitné záhrady v Bratislave
Manažment ako veda - vývoj a základné pojmy
Zhodnotenie prípravy územia Žilinského samosprávneho kraja pre prístup LEADER v rokoch Žilina 21.január 2009.
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
Seminár pre prijímateľov malých projektov
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
Ing. Vladimíra Fabriciusová, PhD.
Sekcia environmentálnych programov a projektov 11. decembra 2007
ANALÝZA OBSAHOVÉHO ZAMERANIA VÝZIEV NA PREDKLADANIE ŽIADOSTÍ O NFP
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Program INTERREG IVC „Moderné Kysuce – naplnenie sna generácií“
Aktuálny stav implementácie Operačného programu Životné prostredie
Ing. Alexandra Vašašová
Imrich Fuhl Skúsenosti zakladateľa portálu Slovákov v Maďarsku
REZIDENTSKÝ PROGRAM MZ SR pre všeobecných lekárov a pediatrov
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
SKLÁDKY ODPADOV NA ÚZEMÍ OBCE
Integrované riešenia EPM (Enterprise Project Management)
Národný projekt: Kvalitnejšie verejné politiky prostredníctvom lepšieho poznania občianskej spoločnosti OP EVS: ,- euro Hlavným cieľom projektu.
Štrukturálne fondy v SR

EU project guidelines Mgr. Mária Tunová
Ing. Alojz ANDROVIČ, PhD. – PhDr. Jana MATÚŠKOVÁ Bratislava, máj 2016
Tvorba a manažment projektov
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Finančné riadenie projektov a kategorizácia výdavkov
SPRÍSTUPNENIE DENNÉHO CENTRA RADVAŇ OZ ZA DÔSTOJNÚ RADVAŇ
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Európsky sociálny fond
Regióny a regionálny rozvoj
VYUŽITIE VÝSLEDKOV PROJEKTU EPANIL NA SLOVENSKU
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
VÝSTAVBA 2x400 kV VEDENIA Rimavská sobota – štátna hranica s Maďarskom
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Ing. Viera Petrášová, CSc. Lesnícky výskumný ústav Zvolen
Tvorba a manažment projektov
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
Vzdelávanie.
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 3. prednáška
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
Informačný seminár – MOPS
Seminár pre potenciálnych žiadateľov programu INTERREG V-A SK-CZ
MUDr.Eva Bérešová viceprezidentka RLK Prešov
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Informačný seminár k pripravovaným výzvam pre mestá SR s počtom obyvateľov nad september 2019, Hotel Dixon, Banská Bystrica.
Európsky kontaktný bod pre program Európa pre občanov
Informačné popoludnie SAEC
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Projekt ROZÚZLENIE.
Prepis prezentácie:

Podopatrenie 19.3 Príprava a vykonávanie činností spolupráce miestnej akčnej skupiny PRV SR 2014 – 2020

Príprava a vykonávanie činností spolupráce MAS 2 typy spolupráce: Národná Nadnárodná Druh podpory: NFP Spôsob financovania: plné financovanie Výška podpory: maximálna výška podpory z celkových oprávnených výdavkov do 100 % v závislosti od uplatňovania pravidiel štátnej pomoci, resp. pomoci de minimis

Vykonávanie činností spolupráce MAS Definícia spolupráce: projekt národnej /nadnárodnej spolupráce musí obsahovať návrh, realizáciu a zhodnotenie spoločného projektu, pokiaľ je to možné jednotnou štruktúrou; spolupráca musí preukazovať skutočný prínos pre územia, ktorých sa týka; projekt spolupráce je realizovaný spoločne za účasti všetkých partnerov projektu a to na základe zmluvy o národnej spolupráci, resp. zmluvy o nadnárodnej spolupráci; každý partner nesie zodpovednosť za svoje vlastné záväzky voči ostatným partnerom projektu spolupráce a to na základe zmluvy o národnej /nadnárodnej spolupráci. Charakteristiky partnerstva: vzájomná výhodnosť spolupráce; záujmy a potreby územia formulované v konkrétnych projektoch spolupráce; pružnosť, iniciatíva a efektívnosť partnerstva jednotlivých subjektov; potrebnosť a vyváženosť partnerov; pridaná hodnota spolupráce a synergické efekty (generovanie pozitívnych dopadov na rozvoj území, ktoré prinášajú väčší úžitok ako aktivity, ktoré by boli dosiahnuté bez spolupráce a parnerstva).

Predbežná technická pomoc MAS musí preukázať, že plánuje realizáciu konkrétneho projektu, t.z., že musí byť možné prinajmenšom identifikovať ciele a charakter plánovaného projektu. Prijatie takejto podpory neznamená povinnosť neskôr projekt spolupráce zrealizovať. Partneri projektu spolupráce musia predložiť zmluvu o spolupráci, ktorá je podmienkou pre poskytnutie predbežnej technickej podpory. Oprávnené náklady: náklady v súvislosti s výmenou skúseností (napr. organizovanie stretnutí potenciálnych partnerov, cestovné, ubytovanie, poplatky na tlmočníkov a pod.); náklady na vývoj projektu (napr. štúdie uskutočniteľnosti projektu, konzultácie špecifických problémov, náklady na preklady, ďalšie náklady na zamestnancov a pod.); Výdavky v rámci predbežnej technickej pomoci sú oprávnené do výšky 10% z celkových oprávnených výdavkov na realizáciu projektu spolupráce.

Realizácia projektu spolupráce Oprávnené náklady: náklady súvisiace s realizovaním konkrétnej aktivity s jasne identifikovanými výstupmi, ktoré budú mať dopad na príslušné územia; náklady súvisiace s marketingom a propagáciou služieb a produktov (napr.: na miestne špeciality, miestne produkty, remeselné výrobky, vytvorenie siete prevádzkovateľov a výrobcov miestnych produktov, vytvorenie regionálnej značky produktov/služieb, obnoviteľných zdrojov a pod.); náklady navýšenie atraktívnosti a propagáciu objektov kultúrneho a prírodného dedičstva (napr.: rekonštrukcia objektov spoločenského významu - pamätníky, hroby, pamätné tabule, zriadenie miestnych múzeí, izieb ľudových tradícií a izieb významných osobnosti - vrátane vnútorného vybavenia okrem výstavných exponát náklady na podporu vidieckej turistiky vo väzbe na lokálne, resp. regionálne špecifické atraktivity, napr.: vinárstvo, folklór, znovuoživenie tradičných remeselných, kultúrnych, spoločenských a športových zručností,výstavba a rekonštrukcia náučných a turistických chodníkov, inštalovanie a výroba náučných, informačných a historických tabúľ, revitalizácia, resp. obnova historických parkov a záhrad s cieľom zabezpečiť dostupnosť pre verejnosť a pod.);

Realizácia projektu spolupráce Oprávnené náklady: náklady na výmenu skúseností, prenos praktických poznatkov pri rozvoji vidieka a ich implementáciu v území MAS, napr. spoločné publikácie, prípadové štúdie, návody osvedčených postupov, výskumy s cieľom výmeny skúseností a prenosu praktických skúseností, twinningové podujatia; náklady súvisiace s budovaním kapacít a výmenou skúseností v oblasti miestneho rozvoja – napr. spoločné publikácie, semináre, twinningové opatrenia (výmenné pobyty manažérov, zamestnancov a pod.) vedúce k prijatiu spoločnej metodológii a pracovných postupov alebo k vypracovaniu spoločných alebo koordinovaných rozvojových dokumentov; spoločné náklady partnerov spolupráce – náklady, ktoré zdieľajú viacerí partneri projektu spolupráce (napr. náklady na vytvorenie webového sídla, spoločných brožúr a pod.).

Koordinácia projektu spolupráce Partneri projektu spolupráce sa môžu podieľať na projektoch spolupráce ako - koordinačná miestna akčná skupina alebo koordinátor MAS, - projektový partner alebo partner projektu. Každý projekt spolupráce musí byť implementovaný pod dohľadom koordinačnej MAS, ktorá sa určí dohodou medzi partnermi projektu spolupráce. Princíp koordinačnej MAS musí byť dodržaný počas celého procesu realizácie projektu spolupráce. Za každý projekt národnej alebo nadnárodnej spolupráce bude zvolená len jedna koordinačná MAS.

Výber projektov spolupráce V rámci výberu projektov bude aplikovaný systém bodového hodnotenia Výber projektov spolupráce pri oboch typoch spolupráce bude zabezpečený na základe priebežnej výzvy, príp. viacerých výziev na národnej úrovni.

Ďakujem za pozornosť! Mgr. Ingrid Kociánová Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR www.land.gov.sk