Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Program INTERREG IVC „Moderné Kysuce – naplnenie sna generácií“

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Program INTERREG IVC „Moderné Kysuce – naplnenie sna generácií“"— Prepis prezentácie:

1 Program INTERREG IVC „Moderné Kysuce – naplnenie sna generácií“
Čadca, 26. marca 2009 PhDr. Marek Hajduk, PhD. riaditeľ odboru interregionálnej a bilaterálnej spolupráce Národný orgán pre program INTERREG IVC

2 Program Iniciatívy Spoločenstva INTERREG IIIC
v rámci programového obdobia bolo schválených celkovo 269 projektov v štyroch verejných výzvach na predkladanie projektov v rámci SR 21 projektov za účasti 24 projektových partnerov projekt Tourism Partners Europe (RRA Kysuce) alokovaný rozpočet v celkovej výške ,20 EUR čerpanie finančných prostriedkov z pohľadu SPP ku dnešnému dňu na úrovni cca 75,4%, čo predstavuje EUR k ukončenie vyplácania finančných prostriedkov K uzatvorenie programu Pôvodne sa prihlásilo celkovo 28 projektových partnerov, ktorí mali implementovať 24 projektov, ale 3 projektoví partneri odstúpili pred začatím implementácie a jeden počas implementácie projektu Celkovo bol program Iniciatívy Spoločenstva INTERREG IIIC hodnotený ako pozitívny ako zo strany zúčastnených projektových partnerov, tak aj Európskej Komisie, na základe čoho bolo rozhodnuté v obdobnej spolupráci pokračovať aj v programovom období 2007 – 2013 prostredníctvom programu INTERREG IVC Názov projektu: Tourism Partners Europe – Development of european cross-border tourist destinations (Tourism Partners Europe) Slovenský projektový partner: Regionálna rozvojová agentúra Kysuce Celková alokácia projektu; alokácia SPP: EUR; EUR Čerpanie výdavkov SPP: 58,66 % Cieľ projektu: Filozofiou projektu je, aby dva regióny ležiace na hraniciach boli vzájomne prepojené a tvorili jednu turistickú destináciu. Cieľom projektu je prostredníctvom cezhraničnej turistickej spolupráce vytýčených prihraničných destinácií založených na inovatívnych službách a produktoch a ich propagácie zlepšiť socio-ekonomický potenciál v regiónoch. Výstup a výsledok projektu: Prostredníctvom rozvoja nových produktov a balíkov služieb sa podporil rozvoj cestovného ruchu, čím vznikajú predpoklady pre posilnenie ekonomickej konkurencieschopnosti partnerských regiónov, vylepšenie ich trhového umiestnenia ako európskych prihraničných turistických destinácií a zlepšenie celkovej efektívnosti cezhraničnej spolupráce.

3 Programovanie operačného programu INTERREG IVC
rok 2006 vypracovanie OP prostredníctvom nadnárodnej Skupiny pre programovanie v spolupráci s expertným tímom (rok 2006, 2007) na základe uznesenia vlády SR č. 1005/2006 je MH SR Národným orgánom pre program INTERREG IVC návrh OP schválený na národnej úrovni uznesením vlády SR č. 488/2007 zo dňa 6. júna 2007 OP schválený na EK, I. zasadnutie Monitorovacieho výboru, dňa 11. septembra 2007, Brusel Členmi Skupiny pre programovanie boli zástupcovia všetkých členských štátov, bývalých technických sekretariátov a Riadiacich orgánov Oznámenie o schválení OP bolo prezentované členom MV na jeho prvom zasadnutí

4 INTERREG IIIC verzus INTERREG IVC
Programová štruktúra INTERREG IIIC verzus INTERREG IVC INTERREG IIIC INTERREG IVC 315 MEUR ERDF Spolufinancovanie do výšky 50% (do výšky 75% pre regióny cieľa 1) 4 programy: 4 Riadiace orgány, 4 Orgány Auditu a 4 Platobné orgány 4 Spoločné technické sekretariáty Všetky témy regionálnych a lokálnych verejných aktivít 3 Typy operácií 321 MEUR ERDF Spolufinancovanie do výšky 75% / 85% (nové členské krajiny) 1 Program: 1 Riadiaci orgán (Région Nord-Pas de Calais), 1 Orgán Auditu, Certifikačný orgán 1 Spoločný technický sekretariát v Lille a 4 Informačné body v Rostocku, Katowiciach (s podporou Viedne), Valencii a Lille Dôraz na lisabonskú a gothenburgskú agendu 2 druhy spolupráce

5 Mapa územia INTERREG IVC 1 program 27 EÚ + Švajčiarsko + Nórsko

6 INTERREG IVC Riadiaca štruktúra
Riadiaci orgán, ktorému pomáha spoločný technický sekretariát, je zodpovedný za riadenie a implementáciu operačného programu v súlade s článkom 60 nariadenia (ES) č. 1083/2006 Certifikačný orgán je podľa článku 61 nariadenia (ES) č. 1083/2006 zodpovedný za overovanie celkovej spoľahlivosti a kvality výkonu programu pred zaslaním žiadosti o platbu od Európskej komisie Podľa článku 62 nariadenia (ES) č. 1083/2006 orgán auditu zodpovedá za zabezpečenie, aby sa audity vykonávali s cieľom preveriť účinné fungovanie systému riadenia a kontroly operačného programu a aby sa audity operácií vykonávali na vhodnej vzorke, aby sa preverili vykázané výdavky V súlade s článkom 65 nariadenia (ES) 1083/2006 monitorovací výbor schvaľuje jednotlivé žiadosti v rámci oboch typov intervencií na základe hodnotenia projektov a rozhoduje o použití dostupných štrukturálnych fondov EÚ Monitorovaciemu výboru môže pomáhať pracovná skupina pozostávajúca z predchádzajúceho, aktuálneho a budúceho predsedu monitorovacieho výboru (tzv. trojka), zástupcu Komisie a riadiaceho orgánu s pomocou spoločného technického sekretariátu Spoločný technický sekretariát podľa potreby pomáha riadiacemu orgánu, certifikačnému orgánu, orgánu auditu, monitorovaciemu výboru a pracovnej skupine pri vykonávaní ich povinností Spoločný technický sekretariát budú podporovať štyri informačné body (IB), ktoré sa nachádzajú v Katoviciach (Poľsko), Lille (Francúzsko – v rámci JTS), Rostocku (Nemecko) a Valencii (Španielsko). Hoci väčšina projektov má pokrývať niekoľko geografických oblastí, aktivity informačných bodov sa zamerajú na istú geografickú oblasť národné kontaktné body majú dôležitú úlohu v propagácii programu medzi potenciálnymi predkladateľmi projektov vo svojej krajine a pri ich podpore pri tvorbe projektov. Národné kontaktné body budú podporované a riadené informačnými bodmi a spoločným technickým sekretariátom

7 Informačné body Rozdelenie krajín
Rostock, Nemecko: Dánsko, Estónsko, Fínsko, Nemecko, Litva, Lotyšsko, Švédsko, Nórsko; Katowice, Poľsko (podpora zo strany mesta Viedeň): Rakúsko, Česká republika, Maďarsko, Poľsko, Slovenská republika, Slovinsko, Bulharsko, Rumunsko; Valencia, Španielsko: Cyprus, Grécko, Taliansko, Malta, Portugalsko, Španielsko Lille, France: Belgicko, Francúzsko, Írsko, Luxemburgsko, Holandsko, Veľká Británia, Švajčiarsko - Kontakt na jednotlivé informačné body nájdete na oficiálnej stránke programu ako aj na národných stránkach a

8 Cieľ programu INTERREG IVC
zlepšiť efektívnosť politík regionálneho rozvoja v oblasti inovácií, znalostnej ekonomiky, životného prostredia a prevencie rizík prispieť k ekonomickej modernizácii a zvýšeniu konkurencieschopnosti Európy prostredníctvom umožniť aktérom na regionálnej a miestnej úrovni z rôznych krajín EÚ, aby si vymieňali svoje skúsenosti a poznatky skontaktovať regióny s menšími skúsenosťami v konkrétnej oblasti politiky s regiónmi s väčšími skúsenosťami v danej oblasti s cieľom spoločne zlepšiť kapacity a znalosti regionálnych a miestnych zainteresovaných subjektov zabezpečiť, aby sa správne praktiky identifikované v rámci projektov INTERREG IVC sprístupnili ostatným regionálnym a miestnym aktérom, a aby sa zabezpečil ich prenos do regionálnych politík do programov ŠF EÚ Prevencie voči rizikám... Prostredníctvom týchto cieľov umožní aktérom...

9 Priorita 1 (Lisabonská stratégia):
Priority programu Priorita 1 (Lisabonská stratégia): Inovácie a znalostná ekonomika (ERDF 177 mil. EUR) inovácie, výskum a technologický vývoj podnikanie a MSP informačná spoločnosť zamestnanosť, ľudský kapitál a vzdelávanie Priorita 2 (Gothenburgská stratégia): Životné prostredie a prevencia rizík (ERDF 125 mil. EUR) prírodné a technologické riziká vodné hospodárstvo odpadové hospodárstvo energetika a trvaloudržateľná doprava kultúrne dedičstvo a krajina

10 Kapitalizačné projekty, vrátane tzv. „Fast Track projektov“
Typy intervencií Regionálne projekty výmena skúseností, poznatkov, osvedčených postupov, tvorba nových nástrojov a prístupov pre realizáciu regionálnych politík rôzna intenzita spolupráce (od najnižšej napr. šírenie informácií až po najvyššiu – transfer nástrojov a výsledkov projektov) Kapitalizačné projekty, vrátane tzv. „Fast Track projektov“ Očakávaným výsledkom týchto aktivít je prenos identifikovaných osvedčených postupov do programov konvergencie, regionálnej konkurencieschopnosti a zamestnanosti a európskej teritoriálnej spolupráce pozostávajú zo zhromažďovania, analýzy a šírenia praktík v príslušnej politickej oblasti a finálnym výstupom je akčný plán pre každý región Fast Track projekty - EK vyberie len tie projekty, ktoré prispievajú k iniciatíve Regióny pre ekonomickú zmenu (zapojenie širokého spektra regionálnych aktérov) Regionálne projekty sú v podstate obdoba projektov ako v rámci programu INTERREG IIIC Kapitalizačné projekty sú hlbšie rozpracované problémy, ktorými sa zaoberali predchádzajúce projekty a ich výsledky sú prepojené s ostatnými programami v rámci Štrukturálnych fondov Fast track projekty – EK vyberie vhodných partnerov a navrhne im spoluprácu pri riešení konkrétneho projektu v kontexte prílohy č. 3 Operačného programu

11 Typ 1 Regionálne projekty
Počet partnerov závisí od stupňa intenzity spolupráce - základný stupeň: min od 8 do max 20 partnerov - stredný stupeň: max od 10 do 15 partnerov - vysoký stupeň (mini-program): partnerstvo nesmie prekročiť 8 partnerov Trvanie 36 mesiacov (do 48 mesiacov pre mini-programy) Rozpočet Min ERDF: EUR 500,000 Max ERDF: EUR 5 miliónov

12 Kapitalizačné projekty
Typ 2 Kapitalizačné projekty Počet partnerov minimálny počet partnerov zastúpených z krajín: 6 maximálny počet partnerov zastúpených z krajín: 10 Trvanie 24 mesiacov Rozpočet Min ERDF: EUR 300,000 Max ERDF: EUR 3 milióny

13 verejné orgány (regionálne, lokálne) equivalentné verejné orgány
Oprávnené subjekty verejné orgány (regionálne, lokálne) equivalentné verejné orgány orgán spravovaný verejným právom v súlade so Smernicou 2004/18/EC čl. 1 znamená orgán: založený na osobitný účel plnenia potrieb vo verejnom záujme, pričom nemá priemyselný ani obchodný charakter majúci  právnu subjektivitu financovaný je z väčšej časti zo strany štátu, regionálneho alebo miestneho orgánu alebo inými orgánmi, ktoré sa spravujú verejným právom alebo nachádzajúci sa pod riadiacim dohľadom týchto orgánov alebo majúci správny, riadiaci alebo dozorný orgán, v ktorom je viac ako polovica členov menovaných štátom, regionálnymi alebo miestnymi orgánmi alebo inými orgánmi, ktoré sa spravujú verejným právom Úlohou Národného orgánu je okrem iného aj na požiadanie potvrdiť oprávnenosť Slovenského projektového partnera

14 Verejné výzvy na predkladanie projektov v rámci programu
dňa vyhlásená prvá verejná výzva s termínom uzávierky v rámci ES prvá z programov cieľa ETS a v SR prvá v rámci NSRR 24. – 25. apríl 2008 – 2. zasadnutie MV (Ljublana) – schválenie 6 kapitalizačných projektov 18. – 19. september 2008 – 3. zasadnutie MV (Marseille) – schválenie 35 regionálnych iniciatívnych projektov dňa vyhlásená druhá verejná výzva s termínom uzávierky v súčasnom období prebieha hodnotenie projektov s predpokladaným ukončením a rozhodnutím monitorovacieho výboru v septembri 2009 V rámci I. verejnej výzvy na predkladanie projektov bolo predložených 492 nadnárodných projektov na Riadiaci orgán do Lille. Celková finančná alokácia predložených projektov je vo výške mil. EUR, čo predstavuje takmer 4 – násobok celkovej alokácie vyčlenenej na projekty (302 mil. EUR) pre programové obdobie V rámci programu INTERREG IVC je možné implementovať tzv. kapitalizačné projekty, pričom v rámci I. verejnej výzvy bolo predložených celkovo 13 projektov. Prevažnú časť predložených projektov predstavujú regionálne iniciatívne projekty, ktoré svojím obsahom pripomínajú klasické interregionálne projekty podporované v rámci programu INTERREG IIIC. Preto, bez ohľadu na intenzitu spolupráce, musia byť všetky projekty regionálnej iniciatívy (vrátane mini-programov) osobitne zamerané na výmenu skúseností a na identifikáciu, analýzu a rozširovanie osvedčených postupov v politickej oblasti, na ktorú je daný projekt zameraný. Proces výberu žiadostí je predmetom dvojstupňového výberového procesu. Najskôr sú projekty skontrolované z hľadiska splnenia podmienok prípustnosti za účelom ubezpečenia sa, že spĺňajú technické požiadavky programu. Posúdenie oprávnenosti je uskutočnené Spoločným technickým sekretariátom.

15 Prehľad predložených žiadostí podľa krajín na úrovni LP
Najviac predložených žiadostí bolo predložených zo strany Talianska (106), Španielska (95) a Grécka (81). Slovenská republika predložila 3 projektové žiadosti na úrovni vedúceho partnera projektu (LP). Podobný počet vedúcich projektových partnerov mali Írsko, Švédsko, Lotyšsko, Litva, Rumunsko, Bulharsko, Nórsko a Poľsko. Vzhľadom na skutočnosť, že ani v predchádzajúcom programovom období nemala Slovenská republika vedúceho partnera projektu, je potrebné vyvinúť maximálne úsilie s cieľom vytvoriť projekt, ktorého nositeľom myšlienky by bol partner zo Slovenskej republiky.

16 Prehľad predložených žiadostí podľa priorít
Operačný program INTERREG IVC stanovil rozdelenie finančnej alokácie nasledovne: inovácie a znalostná ekonomika 55%, životné prostredie 39% a technická asistencia 6%. Počet predložených žiadostí v rámci I. verejnej výzvy na predkladanie projektov potvrdil správne nastavenie rozdelenia finančnej alokácie pri príprave operačného programu.

17 Prehľad schválených projektov podľa tém v priorite 1
Najviac zastúpenými témami v rámci prioritnej osi boli opäť oblasti: podnikanie a MSP a inovácie, výskum a technologický vývoj.

18 Prehľad schválených projektov podľa tém v priorite 2
Napriek skutočnosti, že najvyšší počet projektov v rámci prioritnej osi 2 pochádzalo z oblasti kultúrne dedičstvo a krajina, bolo schválených 7 projektov, ktoré riešia problematiku energie a udržateľnej dopravy. Oblasť prírodné a technologické ohrozenia skončila na druhom mieste.

19 Účasť SPP podľa NUTS III
Najviac zastúpeným krajom pri predkladaní, resp. spolupredkladaní projektov je Bratislavský kraj. Na druhom mieste v počte účasti skončili Prešovský a Košický samosprávny kraj. Práve záujem potencionálnych projektových partnerov z Nitrianskeho, Trnavského a Trenčianskeho kraja je potrebné z pohľadu Národného orgánu pre program INTERREG IVC ďalej rozvíjať a vytvoriť silné väzby na partnerov z okolitých krajín v rámci interregionálnej spolupráce.

20 Účasť SPP v schválených projektoch 1. verejnej výzvy
Mesto Nitra (projekt COMMONS) Bratislavský samosprávny kraj (projekt REGIOCLIMA); (projekt PIMMS TRANSFER) Banskobystrický samosprávny kraj (projekt ERIK ACTION); (projekt PRESERVE) Prešovský samosprávny kraj (projekt RAPIDE) Agentúra regionálneho rozvoja Prešovského samosprávneho kraja (projekt NEEBOR) Mesto Skalica  (projekt DC) Slovenská agentúra životného prostredia – Centrum krajinného plánovania, prírodných a energetických zdrojov (projekt FUTUREforest) Regionálne environmentálne centrum pre krajiny strednej a východnej Európy (projekt GRaBS) Prehľad slovenských projektových partnerov schválených v I. verejnej výzve na predkladanie projektov v rámci programu INTERREG IVC 1. Názov projektu: Networking for enterprises in the Eastern External Border Regions (NEEBOR) Slovenský projektový partner: Regionálna rozvojová agentúra Prešov Celková alokácia projektu: 1,336, EUR ( , ,75 EUR); Alokácia SPP: ,00 EUR ( , ,00 EUR); Vedúci partner projektu: Maďarsko; Észak-Alföld Regional Development Agency Čerpanie výdavkov SPP: implementácia projektu začala v septembri 2008 Cieľ projektu: využitie a výmena skúseností pre innovatívnejší a konkurencieschopnejší sektor SME vo vonkajších prihraničných regiónoch Výstup a výsledok projektu: Zlepšenie podpory malých a stredných podnikateľov v štátoch nesusediacich so štátmi EÚ prostredníctvom cezhraničnej spolupráce a zlepšenie štruktúr a prístupu k financiám v periférnych oblastiach. Komponenty: manažment, komunikácia a šírenie poznatkov, výmena skúseností 2. Názov projektu: Regional cooperation towards adaptation to climate change (REGIOCLIMA) Slovenský projektový partner: Bratislavský samosprávny kraj Vedúci partner projektu: Cyprus, Larnaca District Development Agency Celková alokácia projektu: ,00 EUR ( , ,50 EUR); Alokácia SPP : ,00 EUR ( , ,50 EUR); Cieľ projektu: Zlepšenie dopadov zmeny klímy na spoločnosť Výstup a výsledok projektu: Jedná sa o implementáciu spoločnej iniciatívy pri realizácii centrálnych a regionálnych workshopov a seminárov, ktorých cieľom bude identifikovať adaptačné stratégie. Vypracovanie guidelines, web-portálu apod. Komponenty: manažment a koordinácia, komunikácia a šírenie, výmena skúseností a formulácia politík 3. Názov projektu: Transfering Actions in sustainable mobility for European regions (PIMMS TRANSFER) Vedúci partner projektu: Veľká Británia, London Borough of Bromley Celková alokácia projektu: ,57 EUR ( , ,38 EUR); Alokácia SPP: ,96 EUR ( , ,00 EUR); Čerpanie výdavkov SPP: implementácia projektu začala v mesiaci september 2008 Cieľ projektu: Projekt je pokračovaním projektu PIMMS v rámci programu INTERREG IIIC, ktorý rozvíjal metodológiu transferov postavenej na identifikácii kritických úspešných faktorov z jedného regiónu do druhého. Tento projekt bude na spomínanú metodológiu nadväzovať spolu so zapojením regiónov nových členských štátov Výstup a výsledok projektu: stimulovať moduly pre trvalo udržateľný rozvoj dopravy vysoko kvalitnou implementáciou manažmentu mobility 4. Názov projektu: Futureforest-Woodlands for Climate Change (FUTURE forest) Slovenský projektový partner: Slovenská agentúra životného prostredia Vedúci partner projektu: Spolková republika Nemecko, Ministry of Rural Development, Environment and Consumer Protection Celková alokácia projektu: ,95 EUR ( , ,00 EUR); Alokácia SPP: ,65 EUR ( , ,00 EUR); Čerpanie výdavkov SPP: implementácia projektu začala v septembri 2008; Cieľ projektu: Projekt prispieva k dosahovaniu cieľov EÚ v oblasti rastu a trvaloudržateľného rozvoja a nových prístupov v oblasti lesníctva Výstup a výsledok projektu: Projekt vylepší znalosti v oblasti dopadu klimatických zmien na vodné hospodárstvo, znečistenie, biodiverzitu, produkty z drevné i nedrevné produkty, v oblasti ochrany lesov pred škodcami, patogénmi a požiarom. Projekt tiež využije výstupy z projektu ROBINWOOD (INTERREG IIIC) 5. Názov projektu: Green and Blue Space Adaptation for Urban Areas and Eco Towns (GRaBS) Slovenský projektový partner: Regionálne centrum životného prostredia pre Východné Slovensko, Country Office Slovakia Vedúci partner projektu: Veľká Británia, Town and Country Planning Association Celková alokácia projektu): ,00 EUR ( , ,00 EUR); Alokácia SPP: ,00 EUR ( , ,00 EUR); Cieľ projektu: Cieľom projektu je zlepšiť rozhodovanie na regionálnej úrovni a tvorbu regionálnych politík v oblasti plánovania a rozvoja nových a existujúcich urbálnych oblastí v 9 štátoch EÚ v nadväznosti na zmenu klimatických podmienok Výstup a výsledok projektu: Projekt vytvorí strategicko-plánovaciu metodológiu pre všetky európske a lokálne municipality, ktoré budú lepšie informované a schopnejšie adekvátne reagovať na klimatické zmeny. 6. Názov projektu: Common Land for sustainable Manažment (COMMONS) Slovenský projektový partner: Nitriansky samosprávny kraj Vedúci partner projektu: Korzika, Corsica Region Environment Office Celková alokácia projektu: ,00 EUR ( , ,00 EUR); Alokácia SPP: ,00 EUR (86 870, ,00 EUR); Čerpanie výdavkov SPP: implementácia projektu začala v mesiaci september 2008; Cieľ projektu: Projekt reflektuje na výzvu v oblasti teritoriálneho manažmentu vo väčšine krajín v rámci kontinuálnej koncentrácie predošlej vidieckej populácie v mestských a periférnych oblastiach Výstup a výsledok projektu: Vylepšiť inštitucionálne nástroje na spravovanie lesného hospodárstva pre trvalo udržateľný rozvoj lesného hospodárstva 7. Názov projektu: Peer Reviews for Sustainable Eco-Regions via Europe (PRESERVE) Slovenský projektový partner: Úrad Banskobystrického samosprávneho kraja Vedúci partner projektu: Francúzsko, Assembly of European Regions Celková alokácia projektu: ,22 EUR ( , ,99 EUR); Alokácia SPP: ,06 EUR (49 966, ,61 EUR); Cieľ projektu: Cieľom projektu je zlepšiť efektívnosť regionálnych rozvojových politík zameraných na kultúrne dedičstvo a krajinnú politiku v prepojení na faktory ekonomického rozvoja Výstup a výsledok projektu: Výmena skúseností a nadobudnutie znalostí na regionálnej a lokálnej úrovni prostredníctvom konania workshopov, seminárov, konferencií založenia webovej stránky atd. 8. Názov projektu: Digital Cities: A network for rapid and sustainable ICT regional adoption (DC) Slovenský projektový partner: mesto Skalica Vedúci partner projektu: Grécko, Municipality of Trikala Celková alokácia projektu: ,00 EUR ( , ,00 EUR); Alokácia SPP: ,00 EUR (85 000, ,00 EUR); Čerpanie výdavkov SPP: implementácia projektov začala v mesiaci september 2008; Cieľ projektu: Hlavným cieľom projektu je zaoberať sa veľmi nízkym vniknutím informačných komunikačných technológií na lokálnu úroveň prostredníctvom štruktúr, stratégií a nástrojov pre rýchlu a trvaloudržateľnú adopciu IKT Výstup a výsledok projektu: Projekt zahŕňa rozvoj a zhodnotenie DC (Digital City) model a vytvorenie otvorenej kooperačnej siete pre zdieľanie poznatkov, výmenu skúseností a rozvoj synergií medzi lokálnymi autoritami 9. Názov projektu: ERIK ACTION - Upgrading the innovation capacity of existing firms (ERIK ACTION) Slovenský projektový partner: Banskobystrický samosprávny kraj Vedúci partner projektu: Taliansko, Regional Government of Tuscany Celková alokácia projektu: ,00 EUR ( , ,00 EUR); Alokácia SPP: ,00 EUR (86 700, ,00 EUR); Čerpanie výdavkov SPP: implementácia projektu začala v priebehu mesiaca september 2008 Cieľ projektu: Cieľom projektu je zlepšiť efektívnosť rozvoja regionálnych politík na poli inovácií a vedomostnej ekonomiky a zvýšenie inovatínej kapacity v existujúcich podnikoch Výstup a výsledok projektu: Ide o kapitalizačný projekt, ktorý nadväzuje na 4-ročnú existujúcu ERIK sieť. Výmenou poznatkov prispieť k pohybu identifikovaných dobrých skúseností v prepojení na štrukturálne fondy EÚ v regiónoch na zlepšenie jednotlivých politík. 10. Názov projektu: Regional Action Plans for Innovation Development and Enterprise (RAPIDE) Slovenský projektový partner: Prešovský samosprávny kraj Vedúci partner projektu: Veľká Británia, South West of England Regional Development Agency Celková alokácia projektu: ,37 EUR ( , ,66); Alokácia SPP: ,38 EUR (96 063, ,31 EUR); Cieľ projektu: Dlhodobým cieľom projektu je tak zintenzívnenie podpory inovácií v partnerských regiónoch s dôrazom na zvládnutie troch hlavných podmienok úspešnej podpory inovácií: manažmentu rizika, financovania inovácií a efektívneho partnerstva. Výstup a výsledok projektu: Projekt sa bude realizovať za účasti 13 partnerských regiónov z 11 krajín. Hlavná priorita spočíva vo výmene a následnej implementácii „good practices“ – dobrých skúseností získaných pri podpore inovácií zo strany verejného sektora v jednotlivých regiónoch v prospech inovatívnych malých a stredných podnikov (MSP). Výsledkom implementácie takejto podpory má byť zabezpečenie rýchlejšieho prenosu inovatívnych produktov a služieb týchto MSP na trh.

21 Zhodnotenie I. verejnej výzvy na predkladanie projektov
Iniciatíva INTERREG IIIC preukázala silný mobilizačný potenciál počet predložených žiadostí za účasti slovenských projektových partnerov v rámci I. verejnej výzvy v porovnaní s predchádzajúcim programovým obdobím presiahol očakávania zo strany Národného orgánu v každom štvrtom schválenom projekte je zastúpený slovenský projektový partner spolupráca SPP v kapitalizačných projektoch (ERIK ACTION, RAPIDE) posilnenie administratívnych kapacít v oblasti tvorby nadnárodných projektov získanie vedúceho partnera projektu v rámci II. verejnej výzvy výstupy projektov previazať na operačné programy v rámci Cieľa Konvergencia a Regionálnej konkurencieschopnosti a zamestnanosti Na úrovni Národného orgánu: vytvárať predpoklady pre úspešnú realizáciu projektových partnerstiev pred II. verejnou výzvou na predkladanie projektov; vytvoriť predpoklady pre určenie orientácie Fast Track projektov; identifikovať nositeľov projektov pre INTERREG IVC na úrovni vedúcich partnerov projektu a projektových partnerov aj za spolupráce odborných profesijných združení a zväzov, ZMOS, vedúcich obchodno-ekonomických oddelení atď.; pomáhať v hľadaní partnerov pre spoluprácu v rámci projektov interregionálnej spolupráce a napomáhať synergickým efektom medzi žiadateľmi a projektmi; koordinovať prenos informácií smerom k samosprávnym krajom a príslušným orgánom zodpovedným za implementáciu programov európskej teritoriálnej spolupráce; organizovať národné informačné dni a odborné semináre zamerané na oblasť priorít programu, projektový cyklus, prípravu žiadosti, monitorovanie, implementácie projektu a finančnej kontroly; organizovať informačné a publikačné aktivity aj prostredníctvom intenzívnej komunikácie s potenciálnymi projektovými partnermi; zúčastňovať sa na odborných seminároch, workshopoch a tréningových programoch organizovaných zo strany jednotlivých projektových partnerov ako aj nadnárodných orgánov; zabezpečovať vytváranie komplementárneho a synergického efektu a prenos informácií medzi jednotlivými programami európskej teritoriálnej spolupráce ako aj programami podporovanými v rámci ŠF EÚ. Na úrovni slovenských projektových partnerov je potrebné: precízne spracovať projektovú dokumentáciu s dôrazom na špecifikáciu rozpočtu projektu a projektových komponentov pred predložením projektu; dodržiavať „filing systému“ v štruktúre podľa požiadaviek zo strany národných a nadnárodných orgánov; klásť dôraz na kvalitu predkladanej dokumentácie pre zabezpečenie výkonu kontroly na I. úrovni zo strany Národného orgánu (dohody o vykonaní práce, kurzové rozdiely a pod.); dôsledne dodržiavať podmienky verejného obstarávania, pravidiel v oblasti publicity a informovanosti v zmysle národných a nadnárodných predpisov.

22 Kontaktné údaje na Národný orgán pre program INTERREG IVC
PhDr. Linda Jackaničová, manažér monitorovania a pre program INTERACT II , (tel.: ) Ing. Marcel Sládok, manažér monitorovania a projektový manažér , (tel.: ) Mgr. Miroslava Dianišková, manažér kontroly I , (tel.: ) Mgr. Viktor Paulen, manažér kontroly II , (tel.: ) PhDr. Bc. Andrej Trtala, manažér kontroly III a manažér pre publicitu (tel.: ) Ing. Katarína Galová, manažér kontroly IV , (tel.: )

23 Kontaktné údaje za Národný orgán pre program INTERREG IVC
Ďakujem za Vašu pozornosť! PhDr. Marek Hajduk, PhD. riaditeľ odboru interregionálnej a bilaterálnej spolupráce Ministerstvo hospodárstva SR tel: fax:


Stiahnuť ppt "Program INTERREG IVC „Moderné Kysuce – naplnenie sna generácií“"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google