Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Katarína Kostrejová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Kvalita života – filozofické a ekonomické faktory vplyvu
Advertisements

Školiteľ: Prof. Ing. Peter Sakál, CSc. TRNAVA 2012
Správa za praxe Výrobná činnosť podniku
Centrum projektovej podpory
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
TUR (trvalo udržateľný rozvoj), objektívna stratégia MSP na Slovensku a vo svete. Semestrálna práca č. 1 Vypracovala: Bc. Lucia Temiaková Vedúci práce/školiteľ:
Základné ukazovatele vývoja národného hospodárstva
Makroekonomický jav „...a aby nám žiaci neutiekli...“
Školiteľ: Ing. Helena Fidlerová, PhD.
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 4. prednáška
Market – trh Ing – dej, činnosť
Komunitné záhrady v Bratislave
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Podmienky súladu žiadosti s princípom 3D
Manažment ako veda - vývoj a základné pojmy
Ústav výrobných technológií
Súťaž „Kariérové poradenstvo 2011“
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
Podopatrenie 19.3 Príprava a vykonávanie činností spolupráce miestnej akčnej skupiny PRV SR 2014 – 2020.
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Možnosti podnikania mladých farmárov v ŽV
Informačná a propagačná podpora prechodu Slovenskej republiky
ÚSTAV PRIEMYSELNÉHO INŽINIERSTVA, MANAŽMENTU A KVALITY
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Európska centrálna banka
STRATÉGIA SPOLOČNOSTI AGADOS S.R.O.
Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška
Dopyt, ponuka, rovnovážna cena
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
PODNIKOVÉ STRATÉGIE, RAST A ROZVOJ PODNIKU, DIVERZIFIKÁCIA PODNIKANIA
Databázové systémy.
Národný projekt: Kvalitnejšie verejné politiky prostredníctvom lepšieho poznania občianskej spoločnosti OP EVS: ,- euro Hlavným cieľom projektu.
Plán na zvyšovanie spokojnosti zákazníkov
Manažér a jeho funkcie Predmet: Manažment športu – 2. prednáška
Tvorba a manažment projektov
S Blissom vždy s presným časom!
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Participácia a štruktúrovaný dialóg
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Právna úprava podnikania
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Európsky sociálny fond
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Regióny a regionálny rozvoj
KATEGORIZÁCIA MSP EURÓPSKEJ ÚNIE.
STRATÉGIA SPOLOČNOSTI HAPPY BABY, s.r.o. Levice
Podnikanie a podnikateľský plán
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Vplyv stavebných úprav na všeobecnú hodnotu bytu
Prognóza trhu práce - skúsenosť z Českej republiky
Tvorivosť a podnikavosť
Bez našej bagety nechoď do roboty!
PhDr. Tatiana ARBE, OEMP ÚM STU
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
MUDr.Eva Bérešová viceprezidentka RLK Prešov
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Aktuálna situácia, ktorú poznáme z praxe:
HELLA SLOVAKIA Signal-Lighting s.r.o.
Informačné popoludnie SAEC
Teórie ekonomického rastu Ing. Magdaléna Hajtmanková
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Prepis prezentácie:

Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Katarína Kostrejová SLOVENSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA BRATISLAVA MATERIÁLOVOTECHNOLOGICKÁ FAKULTA V TRNAVE Ústav priemyselného inžinierstva, manažmentu a kvality STRATÉGIA FIKTÍVNEJ SPOLOČNOSTI DROP, s.r.o. Trnava Bc. Diana Alakšová Bc. Klaudia Gašparíková Bc. Milan Kmec Bc. Katarína Kostrejová Bc. Peter Urbán Školiteľ: prof. Ing. Peter Sakál, CSc. Cvičiaca: Ing. Lucia Božiková TRNAVA 2011

Tento projekt bol podporovaný Agentúrou na podporu výskumu a vývoja na základe zmluvy č. LPP -0384-09„ Koncept HCS modelu 3E vs koncept Corporate Social Responsibility (CSR)“.

Hlavné kapitoly Spoločensky zodpovedné podnikanie Profil spoločnosti Zhrnutie Vízia Segmenty trhu – popis jednotlivých segmentov a jeho dôležitosť Hodnotový reťazec Makroanalýza Mikroanalýza Profil rozhodujúcich zákazníkov Návrh stratégie spoločnosti Implementácia stratégie Strategická kontrola

1. SPOLOČENSKY ZODPOVEDNÉ PODNIKANIE Spoločenská zodpovednosť: Howard R. Bowen sa vo všeobecnosti považuje za prvého teoretika, ktorí definoval Spoločensky zodpovedné podnikanie ako „dobrovoľný prístup organizácií a spoločností v otázkach stavu spoločenského prostredia, vrátane životného prostredia a trvalo udržateľného rozvoja“. V praxi spoločensky zodpovedné podnikanie znamená, že podnik dobrovoľne : podniká v súlade s vysokými etickými princípmi, udržiava dobré vzájomné vzťahy s obchodnými partnermi, stará sa o svojich zamestnancov, podporuje región v ktorom pôsobí, snaží sa minimalizovať negatívne dopady na životné prostredie.

Spoločensky zodpovedné podnikanie je zamerané na 5 prioritných oblastí: ľudské práva, práva zamestnancov, dodávateľské vzťahy, ochrana životného prostredia, komunitná angažovanosť. Zodpovedné správanie sa firmy v rámci SZP môžeme rozdeliť do štyroch oblastí: trh, pracovné prostredie, miestna komunita, životné prostredie.

Stakeholders: Základným pojmom v diskusii o zodpovednom podnikaní sú stakeholders. Označujú sa ním všetky osoby, skupiny alebo organizácie, ktoré majú vplyv na fungovanie firmy, alebo ich jej aktivity spätne ovplyvňujú. Prejavy zodpovedného podnikania sa zvyčajne charakterizujú v troch základných oblastiach: Ekonomická oblasť Environmentálna oblasť Sociálna oblasť

Implementácia SZP do podniku: - pri implementovaní SZP ako nového nástroja riadenia sa vychádza zo všeobecného modelu riadenia a princípu neustáleho zlepšovania, ktoré charakterizuje Demingov model riadenia: Obr. 1 Demingov model riadenia

Prínosy spoločensky zodpovedného podnikania: umožňuje manažovať riziká, pomáha zvyšovať zisky a znižovať náklady, podporuje inováciu, pomáha firmám udržať si legitimitu, pomáha pri budovaní dôvery a značky, zvyšuje príťažlivosť pre investorov, umožňuje lepší manažment ľudských zdrojov. Prekážky uvedenia spoločensky zodpovedného podnikania do praxe: spoločenská zodpovednosť ide na úkor finančných výsledkov, konkurenčné znevýhodnenie, nedostatok informácií, zdrojov a schopností zaviesť princípy SZP do podnikovej praxe, nejasné normy a kódexy môžu vyústiť do konfliktu priorít, nedostatočná podpora a spolupráca .

Spoločensky zodpovedné podnikanie spoločnosti DROP, s. r. o. Spoločnosť DROP, s. r. o. navrhla svoje podnikateľské praktiky tak, aby: boli v súlade so zákonmi SR, podporovali vzájomné výhodné vzťahy so všetkými zainteresovanými stranami, bola zabezpečená ochrana života a zdravia všetkých zamestnancov, vnímali duševnú pohodu všetkých zamestnancov, sa v spoločnosti vytvárali medzi zamestnancami také vzťahy, ktoré budú založené na dôvere, sa rešpektoval súkromný život všetkých zamestnancov, sa udržovala úcta k hlavným ľudským hodnotám, zvyšovali profesionalitu a kvalifikácie všetkých svojich zamestnancov.

2. PROFIL SPOLOČNOSTI Obchodné meno: DROP, s. r. o. Trnava Sídlo: Dunajská 32, 917 01 Trnava Dátum vzniku: 1. júl 1985 Počet zamestnancov: 90 Predmet podnikania: výroba a montáž plastových okien a dverí, výroba a montáž tieniacej techniky, obrábanie kovov, kovovýroba a umelecké kováčstvo, kúpa tovaru za účelom jeho predaja konečným spotrebiteľom alebo v rozsahu voľných živností, sprostredkovateľská činnosť v rozsahu voľných živností. Obr. 2 Logo firmy

3. ZHRNUTIE Poslaním spoločnosti DROP, s. r. o., Trnava je výroba, predaj a distribúcia nášho sortimentu a poskytovanie zákazníckych služieb svojim zákazníkom (montáž, oprava, demontáž ...) – za účelom dosiahnutia obojstrannej spokojnosti. Ciele spoločnosti DROP, s. r. o. Trnava: posilniť súčasné postavenie firmy na trhu, zvýšenie predaja sortimentu na zahraničných trhoch, neustále budovanie goodwillu, stabilizácia a rozvoj kvalitných ľudských zdrojov, prispôsobenie sortimentu predstavám zákazníkov, flexibilné dodacie lehoty, výroba ekologicky nezávadných výrobkov atď.

Spoločnosť DROP, s. r. o., Trnava považuje za rozhodujúce faktory úspechu: efektívnosť všetkých činností, výroba kvalitných výrobkov, ústretovosť voči zákazníkovi – vo forme flexibilných dodávok, poskytnutie doplnkových služieb, poskytnutie zľavy, prispôsobenie sortimentu predstavám zákazníkov, reklama – získavanie nových zákazníkov, orientácia na zákazníka, vyššia pridaná hodnota, ochrana životného prostredia, zručná pracovná sila, účinná motivácia správnych ľudí atď.

4. VÍZIA Víziou spoločnosti je v priebehu dvoch rokov posilniť svoje pozície a v priebehu piatich rokov získať vedúce postavenie na domácom trhu a zvýšiť podiel na trhoch v EÚ. Pokračovať v raste rozšírením svojich distribučných kanálov a predajných sietí. Rast spoločnosti bude založený na udržaní súčasných a získavaní nových zákazníkov – odberateľov. Spoločnosť si chce permanentne udržať imidž firmy, poskytujúcej riešenia vo vysokej kvalite, v dohodnutom rozpočte a čase. Spoločnosť sa zároveň chce stať uznávanou a rešpektovanou firmou na Slovensku a tak isto aj v zahraničí.

5. SEGMENTY TRHU Segmentácia slúži predovšetkým na hlbšie poznanie trhu, na ktorom firma pôsobí. Prvky segmentácie: zákazníci, technológia, distribúcia, zabezpečenie hlavných vstupných surovín, geografická oblasť, cena výrobkov, tržby, organizačné členenie.

Zákazníci Spoločnosť je závislá od svojich zákazníkov a práve preto sa snaží chápať ich terajšie aj budúce potreby. Jeho snahou je uspokojiť požiadavky každého zákazníka a snaží sa prekonať ich očakávania. Technológia Výroba sa realizuje v štandardných podmienkach s použitím výrobnej technológie. Výrobné hala spolu so skladmi majú celkovú plochu viac ako 1800 m2. Výroba plastových okien a dverí je poloautomatizovaná. Odborne vyškolený a kvalifikovaný personál obsluhuje špecializované stroje.

Distribúcia Spoločnosť ponúka svoje produkty zákazníkom priamo pomocou vlastných podnikových predajní. Výroba spoločnosti prebieha v Trnave, ale má aj predajne v nasledovných mestách: Komárno, Nitra, Dunajská Streda, Šamorín. Zabezpečenie hlavných vstupných surovín Spoločnosť pracuje so zabehnutou sieťou dodávateľov, preto sa bude snažiť udržiavať čo najlepšie vzťahy a tým pozitívne ovplyvniť kvalitu dodávaných tovarov a služieb. Medzi hlavných dodávateľov vstupných surovín spoločnosti patria: - Fregatt – Nemecko, Moravia Steel – Česká republika, Nordia – Slovenská republika, Maco Trend – Slovenská republika.

Geografická oblasť Sídlo našej spoločnosti sa nachádza v meste Trnava, ktorá je v súčasnosti jedným z najvýznamnejších miest Slovenska. Leží v centre Trnavskej pahorkatiny a vo vzdialenosti 50 km severovýchodne od hlavného mesta Slovenska – Bratislavy. Cena výrobkov Spoločnosť DROP, s. r. o. uplatňuje cenové úpravy východiskových cien s ohľadom na diferenciáciu odberateľov a meniacu sa trhovú situáciu. Ceny sa upravujú podľa meniacich sa nákladov a dopytu. Taktiež ceny prispôsobí konkurenčnému prostrediu.

Obr. 3 Objem predaja za rok 2010 vyjadrený v percentách Tržby Tab. 1 Tržby za jednotlivé druhy vyrábaných výrobkov 2008 2009 2010 Plastové okná a dvere 74 000 € 83 870 € 99 582 € Tieniaca technika 21 060 € 25 900 € 31 535 € Kovovýroba, umelecké kováčstvo 39 740 € 77 280 € 92 943 € CELKOM 134 800 € 187 050 € 224 060 € Obr. 3 Objem predaja za rok 2010 vyjadrený v percentách

Organizačné členenie Člení sa na: Orgány spoločnosti, ktoré tvoria: valné zhromaždenie, predstavenstvo, dozorná rada. Vnútornú organizačnú štruktúru tvorenú: Financie a správa Personálny útvar Výrobný útvar

6. HODNOTOVÝ REŤAZEC Obr. 4 Hodnotový reťazec Podporné aktivity Primárne aktivity Podniková infraštruktúra 7% Manažment ľudských zdrojov 4% Technologický rozvoj 5% Zabezpečovanie 6% Vstupná logistika 13% Výroba 30% Výstupná 15% Marketing a predaj 16% Služby zákazníkom 8% MARŽA Obr. 4 Hodnotový reťazec

7. MAKROANALÝZA V rámci pružnej reakcie na zmeny je pre spoločnosť DROP, s. r. o., dôležité sledovať jednotlivé prostredia a samozrejme zmeny v nich. Patria sem nasledovné prostredia: ekonomické prostredie, technologické prostredie, politické a legislatívne prostredie, sociálne, kultúrne a demografické prostredie.

Pre spoločnosť je dôležité tiež sledovať: zákazníkov, dodávateľov, konkurenciu. Zákazníci

Dodávatelia: Konkurencia:

Obr. 5 Porterov model piatich síl POTENCIÁLNI KONKURENTI KONKURENTI V ODVETVÍ 2,1 SÚPERENIE MEDZI PODNIKMI V ODVETVÍ DODÁVATELIA ODBERATELIA SUBSTITÚCIE Hrozby nových vstupov 2, 3 Obchodná sila dodávateľov 3 Hrozby substitučných výrobkov 1,0 Obchodná sila kupujúcich 4 Obr. 5 Porterov model piatich síl

Hlavné parametre odvetvia trh v oblasti výroby plastových okien a tieniacej techniky je nasýtený, vznikajú stále nové spoločnosti zaoberajúce sa výrobou alebo ponukou plastových okien a tieniacej techniky, počet zákazníkov je z roka na rok väčší trh je v oblasti kovovýroby a umeleckého kováčstva nenasýtený, v lokalite pôsobnosti spoločnosti DROP, s. r. o., sa nenachádza veľký počet firiem vyrábajúcich a predávajúcich produkty z oblasti kovovýroby.

Prognóza vývoja a perspektívy odvetvia Ak sa chce spoločnosť výrazne odlíšiť od konkurencie, mala by saorientovať na nasledovné oblasti: obchodné aktivity vedúce k udržaniu, resp. k posilneniu súčasnej pozície na trhu a k presadeniu sa na nových trhoch, zvýšenie objemu výroby a neustálej produkcie kvalitných výrobkov, modernizácia strojového parku, techník a technológií, zdokonaľovania podnikových systémov kvality, orientácia na rozvoj a vzdelávanie pracovníkov a zohľadňovať ich skúsenosti a námety vedúce k zdokonaľovaniu spoločnosti DROP, s. r. o.

Obr. 6 Plastové okná a dvere 8. MIKROANALÝZA Mikronalýza poskytne spoločnosti informácie o jeho vlastnej pozícii na trhu a umožní mu porovnanie sa s konkurenciou. Marketingový mix spoločnosti DROP, s. r. o. Produkt (product) Plastové okná a dvere: Obr. 6 Plastové okná a dvere  

Obr. 7 Obrábanie kovov, kovovýroba, umelecké kováčstvo Obrábanie kovov, kovovýroba a umelecké kováčstvo: Tieniaca technika: Obr. 7 Obrábanie kovov, kovovýroba, umelecké kováčstvo Obr. 8 Tieniaca technika

Cena (price) - ceny za naše produkty stanovili tak, aby boli primerané a, aby si ich vedel „dovoliť každý“. Stratégia oblasti ceny: sledovanie cien konkurencie, 2-krát ročne prehodnotiť ceny na základe prieskumov a analýz, zavedenie nákupu na splátky. Distribúcia (place) - naše výrobky predávame priamo prostredníctvom vlastných podnikových predajní. Stratégia oblasti distribúcie: zvyšovať efektivitu – spájaním menších zákaziek do jednej prepravy, udržanie silnej a stabilnej distribučnej politiky, efektívne využívať ľudský potenciál.  

Propagácia (promotion) DROP, s. r. o., v rámci podpory predaja svojich výrobkov sa každoročne zúčastňuje rôznych výstav, kde prezentuje svoje výrobky a zároveň poskytuje svojim potenciálnym zákazníkom zdarma katalógy a zľavy pri nákupe a rôzne propagačné predmety (napr.: perá, ceruzky, kalendáre). Stratégia oblasti propagácie: imidž spoločnosti, zvýšenie predaja, získanie verných zákazníkov.

Analýza SWOT spoločnosti DROP, s. r. o., Trnava Tab. 2 Analýza SWOT spoločnosti DROP, s. r. o. SILNÉ STRÁNKY + Body SLABÉ STRÁNKY - - stabilný dodávatelia - vlastné prevádzkové priestory - moderné technológie - strategické riadenie - výhodná kombinácia ceny a kvality výrobkov - kvalifikovaný personál - prehľad o trhovej situácii - tradícia a dobré meno spoločnosti od roku 1985 8 5 7 4 3 - nemožnosť plánovať výrobu na dlhú dobu dopredu, nakoľko je viazanosť na individuálne špecifické zákazky - úzky sortiment výrobkov - vyššie náklady z dôvodu maximalizácie kvality výrobkov - obmedzené možnosti inovácie SPOLU 46 23 PRÍLEŽITOSTI + HROZBY - - zvýšenie ekonomického potenciálu, - možnosť prieniku na nové trhy - možnosť rozšírenia ponuky o nové výrobky 9 - nepriaznivý ekonomický vývoj - narastajúci počet konkurentov na trhu - nepriaznivý vývoj menových kurzov 24 21

Obr. 9 Matica modelovej stratégie pre spoločnosť DROP, s. r. o Obr. 9 Matica modelovej stratégie pre spoločnosť DROP, s. r. o., Trnava

Obr. 10 Bostonská matica – matica BCG

Obr. 11 Matica atraktívnosti a konkurencieschopnosti - Matica GE

Tab. 3 Hodnotenie konkurenčnej pozície

Financovanie spoločnosti spoločnosť je financovaná z interných aj externých zdrojov, využíva najmä zisk, Výška hospodárskeho výsledku závisí od niekoľkých faktorov: objem realizovanej produkcie, ceny jednotky realizovanej produkcie, náklady na jednotku realizovanej produkcie, štruktúra realizovanej produkcie.

9. PROFIL ROZHODUJÚCICH ZÁKAZNÍKOV Hlavnú skupinu zákazníkov spoločnosti DROP s. r. o., Trnava predstavujú: osoby, ktoré plánujú rekonštrukciu svojich rodinných či bytových domov, podnikatelia, firmy, ktoré majú záujem o výmenu starých okien, malí a strední podnikatelia, stavebné spoločnosti, školy, zdravotné zariadenia, nemocnice, nákupné centrá, hotely,... Naších zákazníkov môžemer rozdeliť na stálych/zmluvných zákazníkov, príležitostných zákazníkov, nových zákazníkov.

10. NÁVRH STRATÉGIE SPOLOČNOSTI Spoločnosť musí pri navrhovaní dobrej stratégie brať do úvahy aj ciele podniku. Naša spoločnosť presadzuje ofenzívnu stratégiu. Možnosti pre zabezpečenie konkurenčnej výhody: rozvoj trhu, predaj starých výrobkov na nových trhoch, koncentrácia – jeden výrobok na jednom trhu, rozvoj výrobku, vylepšenie starého výrobku, inovácia, vývin nového výrobku na základe technológie starého výrobku.

Spoločnosť DROP, s.r.o. Trnava má vytýčených viacero cieľov. Dlhodobé ciele spoločnosti: zvýšenie predaja sortimentu na zahraničných trhoch, prispôsobenie sortimentu predstavám zákazníkov, posilniť súčasné postavenie na trhu, zvýšenie konkurencieschopnosti výrobkov. Krátkodobé ciele spoločnosti: neustále budovanie goodwillu, zníženie nákladov, flexibilné dodacie lehoty, zvýšenie objemu predaja.

Stratégia podniku Výrobná stratégia: - zvýšiť kvalitu výrobkov - zvýšiť objem výroby - rozšíriť technické vybavenie spoločnosti - nakúpiť modernejšie, novšie stroje a zariadenia. Inovačná stratégia: - inovácia strojov a zariadení, - inovácia priestorov, - inovaácia výrobných technológií Marketingová stratégia: - podporiť a zlepšiťpredajnú propagáciu spoločnosti, - viac sledovať konkurenciu, - zameriavať sa na prieskum trhu, - rozširovať dobré meno spoločnosti.

Personálna stratégia: - zlepšiť (zvýšiť motiváciu pracovníkov), - zabezpečiť vzdelávanie pre všetkých zamestnancov, nielen pre výrobných, - zabezpečiť sociálnu strarostlivosť o našich zamestnancov. Environmentálna stratégia: - znížiť a minimalizovať produkciu odpadov, - recyklovať odpady. Finančná stratégia: - zvýšiť tržby spoločnosti, - minimalizovať náklady, - kvalitne zabezpečovať účtovníctvo.

11. IMPLEMENTÁCIA STARTÉGIE Implementácia stratégie predstavuje rovnako významnú časť procesu strategického riadenia ako formulovanie stratégie. Hlavný ciel procesu implementácie stratégie je úspešná implementácia vytvorenej stratégie. Aby sme to dosiahli, je potrebné: zaručiť znalosť a zrozumiteľnosť obsahu stratégie, vybaviť tých, ktorých sa implementácia týka zodpovedajúcimi kompetenciami, dosiahnuť ochotu chcieť uskutočňovať danú stratégiu.

Obr. 12 Ciele implementácie stratégie

12. STRATEGICKÁ KONTROLA Spoločnosť DROP, s. r. o. bude realizovať polročnú kontrolu, ktorá bude vykonávaná samostatne prostredníctvom vlastných zamestnancov spoločnosti. Okrem toho, pre zabezpečenie objektívnosti kontrolného procesu spoločnosť využije externé audítorské spoločnosti, ktoré vykonajú kontrolu v spoločnosti vždy raz ročne. Spoločnosť DROP, s. r. o. navrhuje ukazovatele kontroly: sledovanie efektívnosti podnikových predajní, sledovanie vplyvu zavedených opatrení v oblasti znižovania fluktuácie zamestnancov, sledovanie rentability a vývoja predaja, sledovanie postavenia v konkurenčnom prostredí.

Ďakujeme za pozornosť!