Reklama a jej vplyv na spotrebiteľa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Jar Adely Ostrolúckej ĽUDO ZÚBEK.
Posudzovanie vplyvov na životné prostredie a krajinný vzhľad
Detská populárna pieseň
Správa za praxe Výrobná činnosť podniku
Spojené Arabské Emiráty
O myšiach a ľuďoch.
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
OBJAVOVANIE VZOROV POHĽADU PRI NAVIGAČNÝCH ÚLOHÁCH NA WEBE
Praktická matematika Percentá – daň, DPH.
Riziká informačných technológií
JA ;) Ďalej.
STRED BIBLIE.
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
Nebojte sa! Ján Pavol II..
Sporenie a Investovanie
Ochrana súkromia medzi matfyzákmi
Market – trh Ing – dej, činnosť
Mliekujeme.
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Cisco a Internetové siete
Vplyv sociálnych sietí
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Imrich Fuhl Skúsenosti zakladateľa portálu Slovákov v Maďarsku
Mesto Prešov.
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Názov aktivity: Alenkine obliečky
Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška
Dopyt, ponuka, rovnovážna cena
Stredná odborná škola obchodu a služieb
Tvorba a manažment projektov
Národný projekt: Kvalitnejšie verejné politiky prostredníctvom lepšieho poznania občianskej spoločnosti OP EVS: ,- euro Hlavným cieľom projektu.
Viem, čím budem a prečo Milan Cák 4 . B.
Manažér a jeho funkcie Predmet: Manažment športu – 2. prednáška
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
Jednorázový registračný poplatok
Lahôdky ALFA s. r. o..
História a vývoj telefónu a nácvik správneho telefonovania
Predávajúci 1 Predávajúci 2 Predávajúci 3 Kupujúci Dopyt
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
Posudky.
Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského Banská Bystrica
Podnikanie a podnikateľský plán
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
STREdisko odbornej praxe polygrafické
Reklama – umenie a marketing v jednom?
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
Vplyv stavebných úprav na všeobecnú hodnotu bytu
Ročníková práca – Adam Guláš (IV.D, 2014/2015)
Business Partner Program
Bez našej bagety nechoď do roboty!
Tvorba a manažment projektov
SPŠ STAVEBNEJ a GEODETICKEJ na Lermontovovej 1 KOŠICE
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
Sneh a ľad v slovenskom jazyku a literatúre
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Kvantitatívny prieskum TV BA
Použitie počítačov v geografii (2)
Niečo pre potešenie srdiečka
Teórie ekonomického rastu Ing. Magdaléna Hajtmanková
Ako zobrazujeme skutočnosť
Projekt ROZÚZLENIE.
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Prepis prezentácie:

Reklama a jej vplyv na spotrebiteľa Paulína Auxtová 3.B

„Dobrá reklama musí upútať človeka „Dobrá reklama musí upútať človeka. Musí upútať jeho pozornosť, vôľu, pôsobiť na jeho city a prelomiť jeho ľahostajnosť k nej. Najčastejšie sa u ľudí stretávame s názorom, že hlavným úmyslom reklamy je dostať reklamu do povedomia spotrebiteľov a ovplyvňovať ich pri nákupe. Samotný nákup produktu je procesom rozhodovania, v ktorom spotrebiteľ zužitkováva zdroje informácií. Prostredníctvom nich sa samotný produkt dostáva do povedomia spotrebiteľa, ten získava poznatky o jeho využití, výhodách a nevýhodách, postupne si vytvára svoj osobný názor na samotný produkt, porovnáva ho s konkurenčným produktom, vyberá a uisťuje sa vo svojom rozhodnutí .“ KITA, J. a kol. : Marketing. 2. vydanie. vyd. Bratislava : Iura Edition. 2002. ISBN 80-89047-23-8.

Teoretická časť Medzi najpoužívanejšie nástroje reklamy patria časopisy a noviny, rádio a televízia postery a billboardy, priama pošta, suveníry (zapaľovače, perá, kalendáre), katalógy, adresáre, obežníky a internet, kde reklama rastie najrýchlejšie. Obrázok č.1 (reklama v televízii) Obrázok č.2 (reklama na suveníroch)

Reklama sa zameriava na dlhodobé budovanie imidžu organizácie dlhodobé budovanie jednotlivej značky informácie o predaji, službách a jednotlivých prípadoch oznámenie o špeciálnom predaji obhajovanie jednotlivých prípadov Základné rozhodnutia o reklame 1. Aké sú ciele reklamy? (Mission) 2. Koľko finančných prostriedkov možno použiť? (Money) 3. Aká správa by mohla byť odovzdaná? (Message) 4. Aké média by mohli byť použité? (Media) 5. Aké výsledky sa môžu očakávať? (Measurement)

Delenie reklám podľa cieľov Informatívna reklama sa využíva predovšetkým pri uvedení novej kategórie produktov a jej cieľom je vytvoriť primárny dopyt . Presvedčovacia reklama má význam v období zvyšovania konkurenčného tlaku. Pripomínacia reklama pripomína spotrebiteľom výhody výrobku.

Obrázok č.3 (Obal lákajúci pozornosť) Tvorba reklamy: Každý spotrebiteľ pri hodnotení reklamy berie do úvahy nasledujúce charakteristiky: vlastnosti produktu slogan značka obal a etiketa Obrázok č.4 (Súperenie značiek) Obrázok č.3 (Obal lákajúci pozornosť)

Praktická časť Dotazník   Pohlavie : Muž Žena Graf č.1 (Pohlavie)

V akom médiu najčastejšie registrujete reklamu ? Printové médiá (noviny a časopisy) Rozhlas Televízia Internet Vonkajšie reklamy (billboardy, plagáty, letáky) Graf č.2 (V akom médiu najčastejšie registrujete reklamu ?)

Od reklamy očakávate, že bude v prvom rade ( zakrúžkujte 3 odpovede) : Pravdivá Vtipná Zrozumiteľná Dôveryhodná Ľahko zapamätateľná Informatívna Nevtieravá Inteligentná Originálna Vizuálne silná Na umeleckej úrovni Graf č.3 ( Od reklamy očakávate, že bude v prvom rade : )

Myslíte si, že ste reklamou ovplyvňovaní ? Áno Nie Neviem posúdiť Tabuľka č.1 (Myslíte si, že ste reklamou ovplyvňovaný ?)

Kúpili ste si už niekedy niečo len na základe reklamy, aj keď ste to skutočnosti nepotrebovali ? Áno, raz Áno, viackrát Nie, nikdy Graf č.4 (Kúpili ste si už niekedy niečo len na základe reklamy, aj keď ste to nepotrebovali? )

Ktorá postava by mala vystupovať v reklame, aby Vás zaujala a podnietila ku kúpe výrobku ? Odborník vo svojej oblasti Celebrita Obyčajný človek Graf č.5 (Ktorá postava by mala v reklame vystupovať, aby Vás zaujala a podnietila ku kúpe výrobku ? )

Veríte v pravdivosť reklamného obsahu ? Áno, musí to byť pravda, keď o tom hovoria v reklame Záleží na druhu informácií a o aký produkt sa jedná Nie, snažia sa len produkt predať Neviem Graf č.6 (Veríte v pravdivosť reklamného obsahu? )

Zaujal Vás niekedy reklamný predmet natoľko, že ste sa začali o firmu, ktorú propagoval viac zaujímať ? Nikdy ma takýto predmet nezaujal – 16% Zaujal, ale o firmu som sa nijak ďalej nezaujímal- 47% Zaujal ma natoľko, že som sa o firmu začal viac zaujímať – 13% Nikdy som sa s takýmto predmetom nestretol - 23% Graf č.6 (Zaujal Vás niekedy reklamný predmet natoľko, že ste sa začali o firmu, ktorú propagoval viac zaujímať ?)

Čo musí mať reklama, aby Vás zaujala ? Pointu a prínos pre mňa. Musí byť zaujímavo spracovaná. Musí byť originálna a založená na pravde. Jednoduchosť, dobrý dizajn a informáciu. Reklama musí mať hlavne dobrý, originálny a vtipný nápad. Malo by z nej jasne vyplývať o aký produkt sa jedná. Mala by obsahovať iba pravdivé informácie. Reklama musí byť hlavne blízka nápadom bežným ľudom, musí sa im priblížiť. Určite umelecký nádych a musí to byť originálne. Úroveň, vtip, možno aj fragment príbehu. Musí byť najmä originálna, výhodou je, keď je vtipne podaná. Taktiež ma zaujmú reklamy, v ktorých hrá pekná pesnička. Najrenomovanejšieho amerického vedca v bielom plášti so štyrmi titulmi. Dobročinné pozadie kúpi výrobku / ekologické suroviny, ekologická výroba. Odlíšiť sa od ostatných. Originálna, a pritom nemusí byť ani dobrá. Nápad, ktorý aspoň trochu vyčnieva z davu, v prípade televíznej reklamy to musí byť dobrá hudba v pozadí.

Bibliografické odkazy Knihy : BIRKNEROVÁ, Z. : Organizačné správanie: od teórie k aplikácii v praxi. Pezinok : Via Bibliotheca, 2011. 204 s. ISBN 978-80-89527-01-4. FRANKOVSKÝ, M. a kol. : Vybrané kapitoly sociálnej psychológie pre manažérov. Prešov : Prešovská univerzita. 2012. ISBN 978-80-555-0547-3. KITA, J. a kol. : Marketing. 2. vydanie. vyd. Bratislava : Iura Edition. 2002. ISBN 80-89047-23-8. LELKOVÁ, A. – KUBÁK, M. : Obchodné správanie a obchodné vyjednávanie. 1. vydanie. Prešov : Bookman, 2015. ISBN 978-80-8165-138-0. LORINCOVÁ, T. : Úvod do psychológie pre manažérov. 1. vydanie. Prešov: Bookman, 2015. ISBN 978-80-8165-122-9. ŠTEFKO, R. a kol. : Základy marketingu. 1. vydanie. Prešov : Bookman, 2012. ISBN 978-80- 8956-807-9. VYSEKALOVÁ, J. a kol. : Psychológie reklamy. Nové trendy. 4. vydanie. Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. Internet: Základné rozhodnutia o reklame. In: management-marketing.studentske.cz [online]. 2009 [cit: 2017 05-16]. Dostupné na internete: http://managmentmarketing.studentske.cz/2009/06/zakladne-rozhodnutia-o-reklame.html Právne limity reklamy. In: mesacnikpodnikanie.sk [online]. 2015 [cit: 2017-05-16]. Dostupné na internete: http://mesacnikpodnikanie.sk/pravne-limity-reklamy/ Marketingový výskum. In: referaty.atlas.sk [online]. 2016 [cit: 2017-05-16]. Dostupné na internete: http://referaty.atlas.sk/odborne-humanitne/ekonomia/13567/?print=1

Ďakujem za pozornosť.