Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Reklama – umenie a marketing v jednom?

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Reklama – umenie a marketing v jednom?"— Prepis prezentácie:

1 Reklama – umenie a marketing v jednom?
Matej Ambroš

2 Obsah Teoretická časť Čo je to reklama? Druhy reklamy História reklamy
Tvorba reklamy Praktická časť Prieskum Použité zdroje

3 Teoretická časť: Čo je to reklama?
Považovaná za rušivý element Podporuje komerčný a podnikateľský potenciál Informuje, presviedča, predáva, overuje záujem Brand person relationship Komunikácia Nepriama daň

4 Druhy reklamy podľa typu produktu či služby
Komerčná reklama Politická reklama Sociálna reklama

5 Druhy reklamy podľa príjemcu
Cieľová skupina (geografické, demografické, psychografické, psychlogické znaky) B2B reklama – orientovaná na ďalších podnikateľov B2C reklama – orientovaná na koncového spotrebiteľa

6 Druhy reklamy podľa miesta výskytu
Tlačová reklama Rozhlasová reklama Televízna reklama OOH (vonkajšia) – outdoor, indoor, instore... Internetová reklama SMS/MMS, reklama v mobilných aplikáciách

7 Výdavky do reklamy v roku 2015 Podiel na mediamixe v roku 2015
Vývoj cenníkových hodnôt reklamného priestoru na Slovensku v rokoch Mediatyp Výdavky do reklamy v roku 2015 % zmena 2015 vs. 2014 Podiel na mediamixe v roku 2015 Televízia 935 251 395 € 24,9% 73,4% Tlač 175 567 612 € -0,3% 13,8% Rádio 82 588 112 € 16,7% 6,5% Outdoor 76 536 067 € -0,8% 6,0% Kino 3 526 318 € -5,8% 0,3% Spolu 1 273 469 504 € 18,3% 100,0%

8 História reklamy Starovek Vyvolávanie, označovanie Stredovek
Rozmach remesiel, obchodné križovatky Konkurenčné boje Kníhtlač Noviny – tlačová reklama Blízka história, súčasnosť Fotografia, film Priemyselná revolúcia, nadbytok tovaru reklamné agentúry Rozvoj rádia, televízie Nástup internetu

9 Tvorba reklamy 1. Určiť ciele kampane 2. Ujasniť rozpočet kampane
3. Určiť cieľovú skupinu 4. Požiadavky na kampaň 5. Zvolenie správnych médií pre kampaň 6. Sledovať plnenie stanovených cieľov

10 Tvorba reklamy Model AIDA: Attention (pozornosť) Interest (záujem)
Desire (túžba) Action (jednanie)

11 Tvorba ideálnej reklamy
Psychológovia – správne oslovenie cieľovej skupiny 3 elementy: Obrazy Efekty – efekt poradia, aktivačný, pamäťový, ovplyvňovací Slová Zrozumiteľné, čitateľné, krátke, jasné, používané, neprehnané... Farby Symbolika, ovplyvňujú psychiku a fyziologické stavy, teplé a studené farby, kontrast

12 Tvorba ideálnej reklamy
Odovzdávanie informácií: Popísať problém a navrhnúť riešenie Ukázať úžitok z produktu (obsah, zážitok, miesto, čas...) Vyzdvihnúť prednosti produktu oproti iným alternatívam Jasne popísať funkciu, výhody, použitie Výsledky testov, skúšky používania...

13

14 Tvorba ideálnej reklamy
Meno Podstata biznisu Výslovnosť (medzinárodná) Krátka dĺžka Údernosť Slabikovateľnosť Originalita Logo Symbol Emocionálna funkcia Informačná funkcia Rozoznateľnosť Pozitívna energia Jasný význam Vzbudzovanie dôvery

15

16 Praktická časť Prieskum
Zvolená metóda – dotazník Informácie zozbierané pomocou sociálnej siete Dotazníka sa zúčastnilo 62 respondentov – z toho 36 žien a 26 mužov Zastúpenie vekových kategórií môžete vidieť na Grafe 1 Graf 1: Vekové zastúpenie respondentov

17 Na otázku, ako na nich pôsobí reklama v televízii, odpovedali respondenti nasledovne (Graf 2):
87,1% odpovedalo, že ich reklama ruší, 9,7% ju nevnímajú a 3,2% ju sleduje. Graf 2: Ako ľudí ruší televízna reklama

18 Na otázku, čo ich najviac zaujme pri sledovaní TV reklamy, odpovedali respondenti nasledovne (Graf 3): 45,2% zaujme hudba, ktorá reklamu sprevádza, 38,7% humorné spracovanie a zvyšných 16,1% typ ponúkaného tovaru. Vystupovanie známej osobnosti alebo rovesníkov nezaujme nikoho. Graf 3: Čo najviac zaujme ľudí pri sledovaní televíznej reklamy

19 Ďalej som zistil, že pri kúpe vecí respondentov najviac ovplyvňuje názor kamarátov (61,3%). Názor rodičov ovplyvňuje 32,3% respondentov a televízna reklama 6,5%. Reklama v časopise alebo rádiu neovplyvňuje nikoho. Graf 4: Čo ľudí pri kúpe ovplyvňuje najviac

20 Tiež som zistil, že respondentov dokáže reklama najviac ovplyvniť pri kúpe elektroniky a potravín (obidve po 32,3%). Ďalej nasleduje oblečenie s 19,4% a kozmetika s 16,1%. Graf 5: Pri kúpe akého typu vecí ovplyvňuje reklama ľudí najviac

21 Vyhodnotenie prieskumu
Drvivú väčšinu ľudí reklama ruší Pri sledovaní TV reklamy ľudí najviac upúta hudba, sprevádzajúca reklamu Pri kúpe vecí, ľudí najviac ovplyvňujú kamaráti Reklama ovplyvňuje ľudí najmä pri kúpe elektroniky a potravín

22 Použitá literatúra BURTON, Graeme a JIRÁK, Jan. 2003: Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal. ISBN KRUPKA, Jaroslav. 2012: Ceská reklama. Od pana Vajícka po falešné soby. Brno: BizBooks. ISBN TELLIS, Gerard J. 2000: Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada. ISBN TOSCANI, Oliviero. 1996: Reklama je navonená zdechlina. Praha: Slovart. ISBN: VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jirí. 2003: Reklama. Jak delat reklamu. Praha: Grada Publishing. ISBN VYSEKALOVÁ, Jitka a KOMÁRKOVÁ, Ružena. 2002: Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing. ISBN

23 Internet a_a_vyznam_pre_socializaciu_cloveka_v_spolocnosti.pdf spravy/reklamny-trh-2015

24 Obrázky nas-podvedome-ovplyvnuju/6/

25 Ďakujem za pozornosť Matej Ambroš


Stiahnuť ppt "Reklama – umenie a marketing v jednom?"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google