Základné informácie ku konaniu o ŽoNFP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
ANALÝZY RIZIKA ZNEČISTENÉHO ÚZEMIA a PLÁN PRÁC
Advertisements

III. regionálny basketbalový workshop v bratislave
Centrum projektovej podpory
Meno a priezvisko učiteľa
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Seminár pre žiadateľov o nenávratný finančný príspevok z programu INTERREG V-A SK-CZ Ostrava, Žilina.
Miestna akčná skupina STREDNÝ LIPTOV
Vie sa aj moja organizácia zúčastniť na výzvach?
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Rodinné právo prednáška č. 3.
Publicita malého projektu
Výzva na doplnenie disciplinárneho previnenia
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
Sprostredkovateľská zmluva
Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
ROEP REGISTER OBNOVENEJ EVIDENCIE PODY
Výzva WHO nemocniciam k aktivite: „Clean care is safer care“
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Podmienky súladu žiadosti s princípom 3D
REZERVAČNÁ ZMLUVA. REZERVAČNÁ ZMLUVA Rezervačná zmluva 1. krok k vysnívanému bývaniu výhoda RZ uzatvorenej cez sprostredkovateľa: nestrannosť – 3 stranná.
Podopatrenie 19.3 Príprava a vykonávanie činností spolupráce miestnej akčnej skupiny PRV SR 2014 – 2020.
Seminár pre prijímateľov malých projektov
Finančné riadenie štrukturálnych fondov (ŠF)
Sekcia environmentálnych programov a projektov 11. decembra 2007
ANALÝZA OBSAHOVÉHO ZAMERANIA VÝZIEV NA PREDKLADANIE ŽIADOSTÍ O NFP
Plnenie záväzkov a cieľov Operačného programu Životné prostredie financovaním verejných vodovodov, stokových sietí a čistiarní odpadových vôd Ministerstvo.
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Aktuálny stav implementácie Operačného programu Životné prostredie
Ing. Alexandra Vašašová
Rodinné právo prednáška č. 6.
Daňové veci mi rieši zamestnávateľ Daňové priznanie si robím sám
Predstavenie Projektu Rudolf Horváth Združenie DEUS
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
Posilňovanie rovnosti LGBTI osôb v Európskej únii
Povinnosti obce ako právnickej osoby podľa zákona NR SR č. 314/2001 Z
Tvorba a manažment projektov
SKLÁDKY ODPADOV NA ÚZEMÍ OBCE

EU project guidelines Mgr. Mária Tunová
Tvorba a manažment projektov
Sprostredkovateľská zmluva
Integrovaný regionálny operačný program 2014 – 2020 Školenie pre MAS Výzva MAS Bratislava
pre potenciálnych žiadateľov a prijímateľov
Finančné riadenie projektov a kategorizácia výdavkov
Právna úprava podnikania
SPRÍSTUPNENIE DENNÉHO CENTRA RADVAŇ OZ ZA DÔSTOJNÚ RADVAŇ
8. Zasadnutie monitorovacieho výboru pre IROP
JUDr. Miroslava Benediková
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Aktualizačné vzdelávanie učiteľov cvičných firiem
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE ITUÁ STRANA
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
Podnikanie a podnikateľský plán
Seminár Výzva na miestne pozemné komunikácie a súvisiace prvky s cieľom zlepšenia dostupnosti služieb pre obyvateľov MRK OPLZ-PO6-SC august.
Seminár Prestupné bývanie v zmysle výzvy OPLZ-PO6-SC
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
Softvérové riešenia pre samosprávu
Oprávnené výdavky a ich dokladovanie OPLZ-PO (MOPS 2)
Zadávanie zákaziek a kontrola VO
Minimálna mzda za každú hodinu odpracovanú zamestnancom 46,60 Sk,
Informačný seminár – MOPS
Seminár pre potenciálnych žiadateľov programu INTERREG V-A SK-CZ
EDUZBER 2019 Zber údajov o počtoch žiakov škôl v školskom roku 2019/2020 prostredníctvom RIS (§ 7 ods. 4 zákona NR SR č. 597/ 2003 Z. z. o financovaní.
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
14. Rokovanie MONITOROVACIEHO VÝBORU pre operačný program Výskum a inovácie (MV OP VaI)
Informačný seminár – MOPS
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Prepis prezentácie:

Základné informácie ku konaniu o ŽoNFP Konanie o ŽoNFP začína pri otvorených výzvach doručením ŽoNFP na SO, pričom lehoty na vydanie rozhodnutia začínajú plynúť dňom nasledujúcim po dni uzávierky príslušného hodnotiaceho kola. Proces schvaľovania ŽoNFP sa skladá z nasledovných fáz: administratívne overenie ŽoNFP (obligatórna časť) odborné hodnotenie a výber ŽoNFP (obligatórna časť) konanie o opravných prostriedkoch (neobligatórna časť) Administratívne overenie sa začína overením splnenia podmienok doručenia ŽoNFP riadne, včas a v určenej forme, pričom po ich overení SO zaregistruje ŽoNFP v ITMS 2014+.

Administratívne overenie Po registrácii ŽoNFP sa v rámci administratívneho overenia overuje splnenie základných podmienok poskytnutia príspevku stanovených vo výzve akými sú napr. oprávnenosť žiadateľa, oprávnenosť miesta realizácie projektu, oprávnenosť cieľovej skupiny, oprávnenosť aktivít, súlad s horizontálnymi princípmi a s princípmi destigmatizácie, desegregácie a degetoizácie. V prípade ak sú pochybnosti o pravdivosti alebo úplnosti ŽoNFP alebo jej príloh, resp. boli identifikovaný nesúlad v poskytnutých údajoch žiadateľovi sa zašle výzva na doplnenie resp. vysvetlenie žiadosti so stanovením lehoty na doplnenie. Po doplnení sa opätovne overia podmienky poskytnutia príspevku. ŽoNFP, ktoré splnili podmienky administratívneho overenia postupujú do procesu odborného hodnotenia. “.

Odborné hodnotenie žiadosti V rámci odborného hodnotenia sa posudzuje ŽoNFP podľa dokumentu “Kritériá pre výber projektov OP ĽZ a metodika ich uplatňovania” a „Príručky pre odborného hodnotiteľa. Cieľom odborného hodnotenia je posúdiť kvalitatívnu stránku žiadosti, pričom je posudzovaná predovšetkým v oblastiach: príspevok navrhovaného projektu k cieľom a výsledkom operačného programu a prioritnej osi navrhovaný spôsob realizácie; administratívna a prevádzková kapacita; finančná a ekonomická stránka projektu.

Na záver konania o žiadosti sa vypracujú pre žiadosti: ktoré splnili všetky podmienky konania o žiadosti: rozhodnutie o schválení, ktoré nesplnili jednu alebo viac podmienok konania o žiadosti: rozhodnutie o neschválení ŽoNFP. SO je oprávnený v konaní o ŽoNFP vydať rozhodnutie o zastavení konania za podmienok uvedených v § 20 zákona o príspevku z EŠIF (napr. v prípade, ak žiadateľ nedoručil riadne a včas ŽoNFP, vzal ŽoNFP späť a pod.).

Po skončení konania o ŽoNFP sa na webovom sídle zverejňujú informácie o schválených a neschválených ŽoNFP v nasledovnom rozsahu: meno a priezvisko fyzickej osoby alebo obchodné meno a identifikačné číslo právnickej osoby, ktorá požiadala o poskytnutie príspevku; názov projektu; výška schváleného príspevku (v prípade neschválenia sa uvádzajú dôvody neschválenia ŽoNFP), d) zoznam všetkých odborných hodnotiteľov (v rozsahu titul, meno, priezvisko), ktorí hodnotili ŽoNFP v danej výzve.

Najčastejšie pochybenia žiadateľov identifikované v procese konania o žiadosti v samotnej žiadosti v prílohách žiadosti nedodržanie lehoty na doplnenie

Pochybenia v samotnom dokumente „žiadosť o NFP“ Predovšetkým chyby formálneho charakteru, resp. nesúlad údajov v rôznych častiach žiadosti a príloh. Uvádzame tie najčastejšie: nesúlad v určení typu aktivity projektu a na ňu naviazaný spôsob realizácie aktivity: Napr. typ aktivity uvedený výstavba novej MŠ no spôsob realizácie je uvedený ako rekonštrukcia MŠ. Tento nesúlad býva často v popisnej časti žiadosti a na ňu naviazaných prílohy ako rozpočet a projektová dokumentácia Neodstránenie nesúladu môže mať za následok vylúčenie žiadosti z posudzovania.

Nedostatočný popis projektu vo vzťahu k splneniu podmienky súladu s princípmi desegregácie, degetoizácie a destigmácie (viď. prílohu č. 9 výzvy) – venovaná osobitná časť prezentácie Nedoplnenie údajov môže mať za následok vylúčenie žiadosti z posudzovania.

Nedostatočný popis projektu predovšetkým vo vzťahu k spôsobu realizácie projektu (7.2) a administratívnej a prevádzkovej kapacite žiadateľa (7.4) Pri vypĺňaní časti 7 žiadosti odporúčame postupovať podľa inštrukcií uvedených vo výzve. Nedoplnenie údajov má vplyv na výšku pridelených bodov v OH, čo v konečnom dôsledku môže viesť k nesplneniu podmienok OH. Odporúčame dôslednú kontrolu zadaných údajov v žiadosti či vo vzťahu k ich rozsahu a obsahu ako i súladu údajov v rôznych častiach žiadosti a príloh.

Pochybenia v prílohách „žiadosť o NFP“ Nedoručenie príloh (predovšetkým PD a rozpočtu) V takomto prípade SO nevie overiť správnosť aktivity projektu, popisnú časť, ukazovatele ani výšku nárokovaných výdavkov. Žiadateľ síce bude vyzvaný na ich doplnenie no ak SO identifikuje nesúlad alebo pochybenia po doplnení žiadateľ nemusí mať druhu možnosť na ich opravu a vysvetlenie a žiadosť môže byť vyradená z ďalšieho posudzovania. Odporúčame podávať kompletné žiadosti so všetkými relevantnými prílohami.

Príloha č.4 žiadosti – Doklad preukazujúci finančnú spôsobilosť Uvádzať prosím všetky náležitosti prílohy to: kód výzvy, názov projektu, súhlas zastupiteľstva s predložením žiadosti na SO, pričom ciele projektu sú v súlade s platným programom rozvoja obce a platným územným plánom obce ( ak obec má povinnosť mať vypracovanú územnoplánovaciu dokumentáciu), súhlas zastupiteľstva so zabezpečením povinného spolufinancovania projektu t.j. min. 5% z celkových oprávnených výdavkov súhlas zastupiteľstva so zabezpečením financovania neoprávnených výdavkov projektu, ktoré vzniknú v priebehu realizácie projektu a budú nevyhnutné na dosiahnutie jeho cieľa. Nepredloženie prílohy, resp. príloha neobsahuje všetky náležitosti má za následok vylúčenie projektu s posudzovania.

Príloha č. 5 – uznesenie zastupiteľstva o schválení plánu rozvoja obce a územnoplánovacej dokumentácie (ak relevantné) Obec k podaniu žiadosti už musí mať predmetné dokumenty schválené. Nestačí napr. uznesenie o tom, že obec schválila zámer pre vypracovanie PHSR/územného plánu alebo, že dokumentácia je už pripravená na schválenie a pod. Nepredloženie prílohy, resp. nepotvrdenie schváleného PHSR alebo územnoplánovacej dokumentácie (ak relevantné) ma za následok vylúčenie žiadosti z ďalšieho posudzovania.

Príloha č. 7 – Projektová dokumentácia stavby vrátane položkovitého rozpočtu nesúlad výkresovej časti s rozpočtom, resp. popisom v žiadosti 7.2 (chýbajú nacenené stavebné objekty), nesúlad rozpočtu stavby s prílohou č. 6 žiadosti- rozpočet, pri teplotechnickom posudku chýbajú údaje o „zníženie ročnej spotreby primárnej energie v renovovaných verejných budovách“ a „odhadovanom ročnom znížení emisií skleníkových plynov v renovovaných budovách“ resp. tieto údaje nie sú správne premietnuté do žiadosti (MU č. P0698 a P0150), pri prekročení benchmarkov chýba zdôvodnenie, PD nie je opečiatkovaná projektantom a nie je schválená v stavebnom konaní. Neodstránenie nesúladu môže viesť k vylúčeniu žiadosti z ďalšieho posudzovania.

Príloha č. 8 – časť prieskum trhu nepredloženie prieskumu trhu na všetky položky rozpočtu (okrem stavebných prác) – platí pre tie položky, ktoré si žiadateľ nárokuje na preplatenie (napr. vybavenie MŠ, externý manažment...), neobsahuje minimálne 3 cenové ponuky, ak prieskum trhu obsahuje viacero položiek je potrebné doložiť špecifikáciu jednotlivých položiek ako i cenu za jednotku a cenu celkom, nesprávne stanovený medián, nesprávne premietnutá suma z prieskumu trhu do rozpočtu projektu, ak je na danú položku hotové VO (z podpísanou realizačnou zmluvou) je potrebné ju predložiť, pričom hodnota položky vychádza z predmetnej zmluvy. Nepredloženie prieskumu trhu, resp. neodstránenie nesúladu môže mať za následok vylúčenie výdavkov z financovania.

Podmienky súladu žiadosti s princípom 3D 3 oblasti: Desegregácia, Degetoizácie, Destigmácia Splnenie podmienky súladu projektu s 3D je v prípade ak sa prostredníctvom projektu výrazne zníži sociálna vylúčenosť v jednej z hore uvedených troch oblastiach, a zároveň nezhorší vylúčenosť v ostatných dvoch.

DESEGREGÁCIA určovaná na základe: popisu lokality/pozície MŠ vo vzťahu k MRK ako i obci, popisu ako umiestnenie MŠ v danej lokalite ovplyvní segregáciu detí z MRK, popisu zabezpečenia dostupnosti deti z MRK k MŠ (cesta, chodník, prechody pre chodcov, doprovod hliadok MOPS....) vrátane vzdialenosti k MŠ, popisu opatrení pre zabezpečenie inkluzívneho vzdelávania (príloha č.9 výzvy), popisu prípadne ďalších aktivít projektu, ktorými prispeje k desegregácii.

DEGETOIZÁCIA určovaná na základe: popisu či projekt ovplyvňuje getoizáciu MRK v obci – teda či prostredníctvom výstavby sa pozitívne mení charakter lokality, kde žije MRK, popísať tak aby navrhnuté opatrenia znižovali rozdiel medzi obecnými časťami a obytných jednotiek v getoizovanej časti.

DESTIGMATIZÁCIA určovaná na základe: popisu či a ako projekt ovplyvňuje stigmatizáciu deti z MRK – znižovanie rozdielu v životných podmienkach MRK a majority (spoločné aktivity rómskych a nerómskych detí, ich rodín, vzájomné spoznávanie, stieranie predsudkov o MRK), popísať tak aby navrhnuté aktivity/opatrenia obmedzovali výskyt stigmatizovaných foriem správanie/predsudkov voči MRK.

Odporúčame žiadateľom pred odoslaním žiadosti aby si „sami pre seba“ objektívne zhodnotili či spĺňajú podmienky poskytnutia príspevku, či predkladajú všetky relevantné prílohy a tie spĺňajú požadované náležitosti, či majú v ITMS 2014+ nahrané všetky relevantné prílohy a tie sa dajú i korektne otvoriť, si skontrolovali súlad údajov vo všetkých textoch, objektívne a kriticky zhodnotili žiadosť na základe hodnotiacich kritérií, pred odoslaním skontrolovali správnosť údajov a kompletnosť žiadosti (všetky prílohy).

aby po doručení výzvy na doplnenie resp. vysvetlenie sledovali a dodržali lehotu na doručenie, vyjadrili sa ku každému bodu doplnenia, skontrolovali nahratie elektronicky príloh do ITMS 2014 +, posunuli stav žiadosti „po doplnení“, vytlačili, podpísali a odoslali formulár žiadosti a to i v prípade ak predmetom doplnenia sú iba prílohy žiadosti.