Vízia a stratégia rozvoja SR do roku 2030

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Centrálny Dátový Archív
Advertisements

Nástroj európskeho susedstva a partnerstva ENPI HU-SK-RO-UA
Centrum projektovej podpory
Hodnotenie operačných programov
Miestna akčná skupina STREDNÝ LIPTOV
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Prezentácia FEMky.
Politika turizmu.
Národný projekt Zvyšovanie transparentnosti neziskového sektora a kvality služieb poskytovaných neziskovými organizáciami cez mechanizmus akreditácie.
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
TUR (trvalo udržateľný rozvoj), objektívna stratégia MSP na Slovensku a vo svete. Semestrálna práca č. 1 Vypracovala: Bc. Lucia Temiaková Vedúci práce/školiteľ:
Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
Rudolf Zajac Minister zdravotníctva Peter Pažitný
Register mimovládnych neziskových organizácií (R MNO)
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV

Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 4. prednáška
Politika súdržnosti EÚ 2014 – 2020
Koncepcia a kompetencie komôr / lekárnikov, lekárov, sestier/
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Štátny rozpočet Anna Valachová 3.B
Zhodnotenie prípravy územia Žilinského samosprávneho kraja pre prístup LEADER v rokoch Žilina 21.január 2009.
Súťaž „Kariérové poradenstvo 2011“
Finančné riadenie štrukturálnych fondov (ŠF)
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
Sekcia environmentálnych programov a projektov 11. decembra 2007
ANALÝZA OBSAHOVÉHO ZAMERANIA VÝZIEV NA PREDKLADANIE ŽIADOSTÍ O NFP
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Ing. Alexandra Vašašová
Informačná a propagačná podpora prechodu Slovenskej republiky
Európska centrálna banka
Inštitút zamestnanosti
Posilňovanie rovnosti LGBTI osôb v Európskej únii
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
Národný projekt: Kvalitnejšie verejné politiky prostredníctvom lepšieho poznania občianskej spoločnosti OP EVS: ,- euro Hlavným cieľom projektu.
Štrukturálne fondy v SR
Manažér a jeho funkcie Predmet: Manažment športu – 2. prednáška
Ing. Alojz ANDROVIČ, PhD. – PhDr. Jana MATÚŠKOVÁ Bratislava, máj 2016
Tvorba a manažment projektov
PROGRAM BUDOVANIA KAPACÍT PACIENTSKÝCH ORGANIZÁCIÍ NA SLOVENSKU
Národný projekt Zvyšovanie transparentnosti neziskového sektora a kvality služieb poskytovaných neziskovými organizáciami cez mechanizmus akreditácie.
Využitie informácií pri verejnej kontrole
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Finančné riadenie projektov a kategorizácia výdavkov
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Hierarchická a sieťová koordinácia v relevantných politikách pre lesníctvo: aktéri, vzťahy a procesy Zuzana Dobšinská.
Európsky sociálny fond
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Regióny a regionálny rozvoj
VYUŽITIE VÝSLEDKOV PROJEKTU EPANIL NA SLOVENSKU
VÝSTAVBA 2x400 kV VEDENIA Rimavská sobota – štátna hranica s Maďarskom
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Ing. Viera Petrášová, CSc. Lesnícky výskumný ústav Zvolen
Tvorivosť a podnikavosť
 Miriam Spodniaková Pfefferová
Tvorba a manažment projektov
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
PARTICIPATÍVNY ROZPOČET A JEHO UPLATNENIE V SAMOSPRÁVE
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
Informačné systémy vo verejnej správe
Európsky kontaktný bod pre program Európa pre občanov
Informačné popoludnie SAEC
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Prepis prezentácie:

Vízia a stratégia rozvoja SR do roku 2030 Strategické riadenie a plánovanie Vízia a stratégia rozvoja SR do roku 2030 Sekcia riadenia investícií Marec 2019

Legislatívny rámec novela tzv. kompetenčného zákona, ktorá nadobudla účinnosť 1. júna 2016: „Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu v oblasti  investícií zabezpečuje strategické plánovanie a strategické projektové riadenie, vrátane vypracovania národného strategického investičného rámca, ako aj koordináciu investičných projektov určených vládou Slovenskej republiky. Uznesenie vlády SR č. 204 z 1. júna 2016 schválilo Štatút ÚPVVII: 1.    zabezpečuje strategické plánovanie a strategické projektové riadenie, 2.    vypracúva národný strategický investičný rámec, 3.    koordinuje investičné projekty určené vládou Slovenskej republiky.

ciele vlády pre každé odvetvie (sector overview) spôsob ich dosiahnutia (delivery strategy) finančný rámec zásobník projektov Na Slovensku neexistoval Podľa vzoru Veľkej Británie

ale jeho príprava ukázala, že: Pilotná verzia Národného investičného plánu 2030 bola schválená vládou uznesením č. 412 z 12. septembra 2018, ale jeho príprava ukázala, že: rezorty nie sú nepripravené na dlhodobé plánovanie Verejné investície sú takmer výlučne financované z EŠIF Bez zavedenia strategického riadenia a plánovania na všetkých úrovniach sa reálny dlhodobý investičný plán SR nedá vypracovať

Intervenčná pyramída vyspelých štátov Globálna / medzinárodná úroveň udržateľného rozvoja Agenda 2030 a EÚ 2020 Akú budúcnosť chceme, nie čo nám budúcnosť prinesie Dlhodobá vízia rozvoja spoločnosti Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja SR Partnerská dohoda Stratégia rozvoja spoločnosti Rezortné a prierezové stratégie Operačné programy Stratégie Národný Infraštruktúrny / Investičný Plán - kľúčové projekty NIP Východiskový stav infraštruktúry Východisko pre programové vyhlásenia vlád Intervenčná pyramída vyspelých štátov

Prvý stupeň pyramídy ÚPPVII v roku 2018 vykonal participatívny proces na stanovenie priorít Agendy 2030 SR, za účasti všetkých zložiek spoločnosti: verejný sektor, súkromný sektor, mimovládny sektor, akademická obec ÚV SR paralelne vypracoval analýzu v rámci novopripravovanej Národnej stratégie regionálneho a územno rozvoja

Porovnanie priorít Agendy 2030 a NSRUR 6 národných priorít implementácie Agendy 2030 pre udržateľný rozvoj: Smerovanie k znalostnej, environmentálne udržateľnej a obehovej ekonomike pri demografických zmenách a meniacom sa globálnom prostredí, Vzdelanie pre dôstojný život, Dobré zdravie, Udržateľné sídla, regióny a krajina v kontexte zmeny klímy, Znižovanie chudoby a sociálna inklúzia, Právny štát, demokracia a bezpečnosť. Cieľom Národnej stratégie regionálneho a územného rozvoja SR je podpora: Udržateľná konkurencieschopná environmentálne a inovačne orientovaná ekonomika (regiónov) Zvýšenie kvality života a rozvoj prírodného a ľudského kapitálu Integrovaný (regionálny a územný) rozvoj a jeho infraštruktúra

Integrácia sektorových politík, regionálneho a územného rozvoja Aplikácia princípu subsidiarity, partnerstva a viacúrovňového riadenia Priority implementácie A2030 a stratégie rozvoja na národnej úrovni Priorita 1. Priorita 2. Priorita 3. Priorita 4. Priorita 5. Priorita 6. Národná úroveň: priemet do sektorových politík a oblastí kompetencií ÚOŠS a národných priorít regionálneho rozvoja vrátane špecifík prirodzených regiónov Úroveň VÚC: priemet do priorít rozvoja v kompetencii kraja definovaných v PHSR VUC vrátane špecifík pre jednotlivé prirodzené regióny v kompetencii VUC strategickoplánovacie regióny: priemet do priorít na úrovni prirodzených regiónov definovaný v spoločnom PHSR skupiny obcí Mestá a obce: Priemet do priorít na úrovni miest a obcí

DOSTUPNOSŤ KVALITY ŽIVOTA VO VŠETKÝCH REGIÓNOCH Druhý a tretí stupeň pyramídy : Vízia a stratégie rozvoja SR roku 2030 Priority implementácie A2030 a stratégie rozvoja na národnej úrovni Priorita 1. indikátor 1 ... indikátor n Priorita 2. indikátor 1 ... indikátor n Priorita 3. indikátor 1 ... indikátor n Priorita 4. indikátor 1 ... indikátor n Priorita 5. indikátor 1 ... indikátor n Priorita 6. indikátor 1 ... indikátor n Úroveň cieľových hodnôt indikátorov na nár. úrovni Tematický integrovaný rozvojový program I Tematický integrovaný rozvojový program II Tematický integrovaný rozvojový program III Úroveň implemen-tačných nástrojov na úrovni národnej, VÚC, miest a obcí Územne Integrovaný špecifický rozvojový program IV pre prirodzené regióny (typy regiónov a jedinečné regióny) Integrovaný investičný balík IA Integrovaný investičný balík IB Integrovaný investičný balík IIA Integrovaný investičný balík IIB Integrovaný investičný balík IIIA Integrovaný investičný balík IIIB Integrovaný investičný balík IV ROZVOJ ÚZEMNÉHO KAPITÁLU (OCHRANA ĽUDSKÝCH, PRÍRODNÝCH, KULTÚRNYCH A INÝCH ZDROJOV) REGIÓNOV, MIEST A OBCÍ, ODOLNOSTI A EFEKTÍVNEHO MANAŽMENTU Dynamizácia sociálneho a environmentálneho rozvoja, odolnosti, územnej a sociálnej súdržnosti založenej na územnej koordinácii a kooperácii, polycentrickom viacúrovňovom riadení a občianskej spoločnosti DOSTUPNOSŤ KVALITY ŽIVOTA VO VŠETKÝCH REGIÓNOCH Zvýšenie kvality života pre všetky sociálne skupiny vo všetkých regiónoch, mestách a obciach Dostupnosť vzdelania, služieb, práce a možností pre využitie potenciálu každého jednotlivca a uspokojenie potrieb s rešpektovaním sociálneho princípu a princípu zásluhovosti EFEKTÍVNE UDRŽATEĽNÉ ZHODNOTENIE ZDROJOV PRE VYVÁŽENÝ EKONOMICKÝ A SOCIÁLNY ROZVOJ (SR, REGIÓNOV, MIEST A OBCÍ) Rozvoj vedomostne založenej a inovačne orientovanej nízko-uhlíkovej obehovej ekonomiky SR, jej regiónov, miest a obcí. Efektívne, rozumné a udržateľné zhodnotenie špecifického ľudského, prírodného, technického, kultúrneho a finančného kapitálu pre rozvoj

Investičné priority programovacieho obdobia 2021-2027 Konvergenčná matica priorít implementácie A2030 a priorít nového programového obdobia 2021 - 2027 Hlavné prvky modernizovanej politiky súdržnosti po r. 2020: Zameranie na kľúčové investičné priority. Politika súdržnosti pre všetky regióny a individuálnejší prístup k regionálnemu rozvoju. Menej početné, jasnejšie a stručnejšie pravidlá. Silnejšie prepojenie s európskym semestrom na zlepšenie investičného prostredia v Európe. Priority implementácie A2030 a stratégie rozvoja na národnej úrovni 1. Znalostná a environmentálne udržateľná ekonomika 2. Vzdelanie pre dôstojný život 3. Dobré zdravie 4. Udržateľné sídla, regióny a krajina 5. Znižovanie chudoby a sociálna inklúzia 6. Právny štát, demokracia a bezpečnosť Investičné priority programovacieho obdobia 2021-2027 Inteligentnejšia Európa Tematický integrovaný rozvojový program I Ekologickejšia bezuhlíková Európa Tematický integrovaný rozvojový program II Tematický integrovaný rozvojový program III Územne integrovaný rozvojový program Tematický integrovaný rozvojový program I Prepojenejšia Európa Sociálnejšia Európa Európa bližšie k občanom

Financovanie implementácie Agendy 2030 a stratégie rozvoja Inteligentnejšia Európa Ekologickejšia bezuhlíková Európa Zdroje EU programovacieho obdobia 2020-2027 Tematický integrovaný rozvojový program III Územne integrovaný rozvojový program Prepojenejšia Európa Tematický integrovaný rozvojový program I Tematický integrovaný rozvojový program II Sociálnejšia Európa Európa bližšie k občanom Zdroje verejného sektora SR Zdroje súkromného sektora Zdroje revolvingového charakteru

Organizácia prác na vízii a stratégii rozvoja Schvaľovacia štruktúra VLÁDA, PARLAMENT (spoločenský konsenzus) Koordinátor pracovného tímu (ÚV+ÚPVII) Tvorivý tím Poradný zbor Pracovný tím na prípravu Integrovaného rozvojového programu Subjekty pre tvorbu a implementáciu stratégie MVO Rezorty Súkr. sektor Veda a výskum ZMOS VÚC ...

Centrum strategického plánovania a manažmentu Schéma podporného systému strategického rozvojového manažmentu (foresight) Strategicko analytická jednotka VUC – inštitút rozvoja Strategicko analytická jednotka VUC – inštitút rozvoja Strategicko analytická jednotka VUC – inštitút rozvoja DECÍZNA SFÉRA VUC MINISTERSTVÁ VLÁDA PARLAMENT TVORBA NÁRODNÝCH INTEGROVANÝCH A PRIEREZOVÝCH STRATÉGI A RIADENIE ICH IMPLEMENTÁCIE Strategicko analytická jednotka MF SR Strategicko analytická jednotka Úradu vlády SR ÚPVII Centrum strategického plánovania a manažmentu Sekcia riadenia investícií, vrátane odboru regionálneho rozvoja Strategicko analytická jednotka MDV SR Strategicko analytická jednotka ......

Schéma podporného systému strategického rozvojového manažmentu (foresight) Vláda SR – ÚV, UPVII, ministerstvá Centrum strategického plánovania a manažmentu UPVII - Sekcia strategického riadenia investícií Strat.-analyt. jednotky rezortov VUC – Zastupiteľstvo, komisia VUC pre RR (poslanci + predsedovia Koordinačných rád strat.egicko planovacích regiónov, + odborníci) - Úrad, odbor strategických činností VUC KOORDINAČNÁ RADA STRAT-PLANOVACIEHO REGIÓNU XY Predseda ANALYTICKO STRATEGICKÁ A IMPLEMENT AČNÁ JEDNOTKA VUC – INŠTITÚT ROZVOJA VÝKONNÝ MANAŽMENT = Odbor strategických činnosti VUC (RR+UP) RADA = KOMISIA VUC pre RR + zástupca UPVII Poslanci VUC z reg. Starostovia/primátori Ostatné subjekty RR Oddelenie strategického riadenia Externé pracovisko – logistická podopora koordinačnej rady Koordinácia tvorby špecifických stratégií na úrovni VUC Tvorba integrovaných a prierezových stratégií (PHSR) Tvorba integrovaných stratégií strategicko=plánovacích regiónov Spracovanie podkladov pre strategické a operatívne rozhodovanie Podpora koordinačných rád strategicko-plánovacích regiónov Programové rozpočtovanie Externé pracovisko – logistická podopora koordinačnej rady KOORDINAČNÁ RADA STRAT-PLANOVACIEHO REGIÓNU XY Predseda Oddelenie implementácie a finančného riadenia – správa Krajského fondu rozvoja Implementácia Vízie a stratégie rozvoja Slovenska vo VUC Implementácia stratégií VUC Podpora koordinačných rád strategicko-plánovacích regiónov Finančný manažment Monitoring a kontrola implementácie Poslanci VUC z reg. Starostovia/primátori Ostatné subjekty RR

Obsahovo integrované rozvojové programy I.-III. Integrácia na projektovej úrovni a Návrh systému viaczdrojového financovania Vízie a stratégie rozvoja Slovenska do roku 2030 Obsahovo integrované rozvojové programy I.-III. Územne integrovaný rozvojový program IV. Inteligentnejšia Európa Integrovaný rozvojový program I. Integrovaný rozvojový program II. . Integrovaný rozvojový program III. Integrovaný rozvojový program IV. Ekologick.bezuhlík.Eur. Národný fond regionálneho rozvoja Integrovaný investičný balíček Z Integrovaný investičný balíček I Integrovaný investičný balíček J Integrovaný investičný balíček K Integrovaný investičný balíček L Integ. investičný balíček X Integr. investičný balíček Y Zdroje EU programovacieho obdobia 2020-2027 Prepojenejšia Európa Zdroje systému viaczdrojového financovania Sociálnejšia Európa Investície v kompetencii štátu Národná úroveň kompetencii COŠS regiónov Investície v kompetencii štátu Investície v kompetencii štátu Investície v kompetencii štátu Investície v kompetencii štátu Investície v kompetencii štátu Investície v kompetencii štátu Investície v kompetencii štátu Krajské fondy regionálneho rozvoja Európa, ktorá má bližšie ku občanom. úroveň kompetencii VUC Inv. bal.definovaný PHSR VUC Inv. v kompetencii VUC Inv. v kompetencii VUC Inv. v kompetencii VUC Inv. v kompetencii VUC Zdroje zo štátneho rozpočtu Inv. v kompetencii VUC Inv. v kompetencii VUC Inv. v kompetencii VUC Zdroje z rozpočtu VUC Inv. bal. definovaný PHSR skupiny obcí Prirodzené regióny Zdroje z rozpočtu miest a obcí Inv. Bal.defin.. PHSR Obce Inv. v kompetencii obce Inv. v kompetencii obce Inv. v kompetencii obce Inv. v kompetencii obce Inv. v kompetencii obce Inv. v kompetencii obce Inv. v kompetencii obce Zdroje súkromného sektora vrátane bankového úroveň kompetencii miest a obcí Zdroje revolvingového charakteru vrátane SIH

Sekcia riadenia investícií Kvetoslav Kmec Riaditeľ odboru strategického plánovania https://www.vicepremier.gov.sk