Agilné plánovanie Techniky a princípy plánovania v Scrum Frameworku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Osnova prednášky Synchronizácia v Jave
Advertisements

Editovanie nových záznamov Modifikácia zadaní
E.3. Porovnanie kvality modelov
Algorithmic Chemistry in Genetic Programming Informatics and Information Technologies Student Research Conference, 2006 Vojtech Szöcs Vedúci projektu:
Internet a www.
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Základné ukazovatele vývoja národného hospodárstva
Makroekonomický jav „...a aby nám žiaci neutiekli...“
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Riešenie krízových situácií
Spracovanie postupnosti pohľadu pravdepodobnostnými modelmi
COMPANY PRESENTATION COMPETENT ENGINEERING FOR YOUR BUSINESS SUCCESS.
Market – trh Ing – dej, činnosť
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Manažment ako veda - vývoj a základné pojmy
Ako môže manažér efektívne zdielať zamestnanecké dáta s personalistom a zapojiť sa tak do HR procesov? Peter Vilem.
Súťaž „Kariérové poradenstvo 2011“
Podopatrenie 19.3 Príprava a vykonávanie činností spolupráce miestnej akčnej skupiny PRV SR 2014 – 2020.
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Asociácia pútnických organizácií Činnosť občianskych aktivít
Web of Science V PRAXI Eniko Toth Szasz
Manažment kultúry Predmet: Manažment športu – 8. prednáška
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
Windows + Windows Live.
Integrované riešenia EPM (Enterprise Project Management)
Databázové systémy.
Technická prezentácia
EU project guidelines Mgr. Mária Tunová
9/4/2019 Firemná knižnica 2000 Nadežda Andrejčíková N. Andrejčíková.
Manažér a jeho funkcie Predmet: Manažment športu – 2. prednáška
Sem zadajte názov projektu Vaše meno Meno vyučujúceho Vaša škola
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
PROGRAM BUDOVANIA KAPACÍT PACIENTSKÝCH ORGANIZÁCIÍ NA SLOVENSKU
EBSCO Discovery Service ~ Jednoduché vyhľadávanie
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Participácia a štruktúrovaný dialóg
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
stavebný a znalecký softvér
Implementácia a zabezpečenie prevádzky systému ARL – spolupráca knižnice a firmy Dobrý den, vážení a milí, dovolte mi aby som Vam v mene svojom i v mene.
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Ponuka DP pre informatikov - UPJŠ
Valné zhromaždenie SNUS Častá Papiernička,
Regióny a regionálny rozvoj
Opakovanie sekvencia postupnosť príkazov (príkaz je povel, ktorý počítač alebo iné zariadenie pozná a dokáže vykonať) vykonávanú v takom poradí, v akom.
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
ZŠ Park Angelinum Košice
Nc Nv Inflexný bod Nf y N, V njc njv ZV ZZ Nm P1 P2 P3 PO IB V1 V2.
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
Riadenie biznis informácií (Business information management)
OPTIMALIZÁCIA KAPITÁLOVEJ SKLADBY INVESTÍCIE
Tvorba a manažment projektov
Virtuálna kooperácia pre kultúrne dedičstvo PROJEKT DIZERTAČNEJ PRÁCE
Umelé neurónové siete Márius Šajgalík.
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
Problém výberu portfólia
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 3. prednáška
SPŠ STAVEBNEJ a GEODETICKEJ na Lermontovovej 1 KOŠICE
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
Výhody štandardizácie v prostredí Pro|ENGINEER
PhDr. Tatiana ARBE, OEMP ÚM STU
Rozpoznávanie obrazcov a spracovanie obrazu
34 Filip Hudzík, Martin Durkáč, Karina Cimborová,
Ako vybrať správne CRM riešenie pre vašu spoločnosť?
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Prepis prezentácie:

Agilné plánovanie Techniky a princípy plánovania v Scrum Frameworku Peter Backa certifikovaný Scrum Master software developer backa.peter@gmail.com

Obsah prednášky Scrum proces História Scrumu Tradičné verzus agilné plánovanie Princípy agilného plánovania Vízia Product Planning Release Planning Sprint Planning Daily Planning

Scrum proces Scrum je framework – definuje sadu pravidiel, aktivít, rolí a artefaktov v procese vývoja produktov a služieb

História scrumu “The New New Product Development Game” (Hirotaka Takeuchi, Ikujiro Nonaka, 1986) Článok v Harward Business Review, ktorý opisuje ako také spoločnosti ako Honda, Canon a Fuji-Xerox vyvíjajú svoje produkty a využívajú tímovo orientované metódy “Scrum Development Process” (Ken Schwaber, Jeff Sutherland, OOPSLA 1995) Prvá oficiálna publikácia o Scrume Agile Manifesto (2001) Definícia princípov ktoré sa dnes súhrnne označujú ako “Agile Software Development” Agile Allience Nezisková organizácia zaoberajúca sa celosvetovou propagáciou agilných metód Názov “Scrum” sa odvodil zo športu-rugby

Tradičné verzus agilné plánovanie Tradičné plánovanie Agilné plánovanie up-front model striktne sekvenčný model detailné predikčné plánovanie all at once release change management je formálny proces na konci projektu iniciálny plán obsahuje konkrétne aktivity a resources features sa odhadujú v exaktných jednotkách Watterfall, PRINCE2 just-in-time model iteratívny model adapčné plánovanie inkrementálne releases change management je neformálny a sústavny proces Iniciálny plán obsahuje features features sa odhadujú v pomerných jednotkách Scrum

Tradičné verzus agilné plánovanie Cone of Uncertainty Vyjadruje variabilitu premenných ktoré ovplyvňujú plán projektu v čase

Tradičné verzus agilné plánovanie CoU - Watterfall CoU - Scrum

Tradičné verzus agilné plánovanie - Brainstorming Tradičné plánovanie vychádza z predpokladu že premenné scope, date a budget sú fixné a definujú sa v iniciálnej fáze. Agilné plánovanie vychádza z predpokladu že nie je možné všetky tieto premenné fixne definovať v prvotnej fáze vývoja. Ktoré premenné teda majú byť fixné a ktoré variabilné?

Princípy agilného plánovania Prečo potrebujeme plán? Redukcia rizika Zabezpečuje dôveru u zákazníka Definuje víziu produktu Plánuje sa sústavne nie iba na začiatku projektu Plán je po celý čas vývoja produktu otvorený Preferuje sa adapčné plánovanie Zmeny v pláne sa očakávajú v priebehu vývoja Odhaduje sa na základe reálnych historických výsledkov – velocity Frekvenčné a časté releases Team plánuje a odhaduje spoločne Team plánuje a odhaduje na rôznych úrovniach (release, sprint, daily)

Úrovne agilného plánovania

Portfolio planning Strategická úroveň Dlhodobý plán na niekoľko rokov Manažment portfólia firemných produktov Aké produkty sa budú vyvíjať, v akom čase a v akom poradí? Vykonáva sa systematicky a inputom je vízia nového produktu prípadne nové požiadavky Zúčastňujú sa na ňom product owners individuálnych produktov, architekti a manažéri

Product planning Strategická úroveň Dlhodobý plán na niekoľko mesiacov Zúčastňujú sa na ňom product owners, zákazníci a v prípade je zložený development team aj scrum master a ostatní členovia teamu Zahŕňa víziu, features a vlastnosti produktu Výsledkom je vízia, hrubá verzia product backlogu a product roadmap (release roadmap) Product backlog má podobu user stories

Release planning Operatívna úroveň Stredne dlhý plán – 3-9 mesiacov Robí sa pred začiatkom vývoja každého releasu (inkrementu) Zúčastňuje sa ho celý scrum team a zákazníci Inputom je product backlog a velocity Vymedzuje features v product backlogu z hľadiska času a nákladov Ktoré features z product backlogu budú dodané v určenom čase a v rámci dostupných zdrojov – minimum releasable features Výsledkom je release plan Release plán zahŕňa subset features z product backlogu v podobe user stories

Release planning Postup pri časovo orientovanom pláne Vypočítaj koľko šprintov vychádza na release v rámci dostupného času Odhadni velocity (kapacitu) tímu na jeden šprint v intervale Vyrátaj najmenšiu velocity tímu na celý release Vyrátaj najväčsiu velocity tímu na celý release Vyber z product backlogu “will-have” PBI a odhadni ich veľkosť v storypoints Vyber z product backlogu “might-have” PBI a odhadni ich veľkosť v storypoints

Release planning Postup pri features orientovanom pláne Vyber z product backlogu “must-have” PBI a odhadni ich veľkosť v storypoints Odhadni velocity (kapacitu) tímu na jeden šprint v intervale Vyrátaj najmenší počet šprintov – optimistický odhad Vyrátaj najväčší počet šprintov – pesimistický odhad

Release planning - Brainstorming Ako škálovať release plan? Väčší scope alebo menší scope? Je vhodné vopred priraďovať PBI do sprintov?

Sprint planning Operatívna úroveň Krátkodobý plán – 1-4 týždne Robí sa pred každým šprintom Zúčastňuje sa ho celý scrum team vrátane scrum-mastera Výsledkom je sprint goal a sprint backlog Sprint backlog zahŕňa subset features z release plánu v podobe user stories vrátane potrebných taskov na ich implementáciu

Sprint planning Postup Vyrátaj kapacitu teamu na nasledujúci šprint po zohľadnení výpadkov Definuj sprint goal – jednoduchý opis cieľu pre aktuálny šprint Vyber PBI podľa priority a dostupnej kapacity Vytvor k vybraným PBI tasky Odhadni veľkosť vytvorených taskov v časovej jednotke – effort hours Pokračuj s pridávaním PBI pokiaľ sa nenaplní kapacita Výsledkom je sprint-backlog

Sprint planning

Sprint planning Výpočet kapacity teamu Buffer Výpadky (dovolenka, sviatok) Ostatné aktivity spojené so šprintom (planning, review, retrospective, PB grooming) Zostáva kapacita na realizáciu PBI

Sprint planning - Brainstorming Definition of done pre UserStory – ktoré typy aktivít je treba naplánovať v sprint backlogu?

Daily planning Operatívna úroveň Zúčastňuje sa ho scrum master a development team Výsledkom je plán práce na dnešný deň Slúži na synchronizáciu taskov medzi členmi development teamu