Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Technická prezentácia

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Technická prezentácia"— Prepis prezentácie:

1 Technická prezentácia
Ing. Ivan Polášek PhD. Hana Baranovičová Francisc Juras Miroslav Kudláč Lukáš Markovič Martin Melis Michal Valovič Andrej Železňák

2 Úvod Projekty v súčasných CAD nástrojoch sú často veľmi rozsiahle a v komplexite diagramov sa často strácajú logické prepojenia Naším riešením je modelovanie v 3D priestore za použitia rôznych priestorových úrovní (Layerov) Vývoj 3D modelovacieho nástroja je dlhodobý fakultný projekt, pričom našim cieľom bola implementácia Activity diagramu a jeho prepojenie na fragment sekvenčného diagramu V rámci nášho prototypu sme experimentovali aj s možnosťami ovládania a vizualizácie pomocou 3D technológií ako 3D okuliare, LeapMotion, či 3D myš.

3 Špecifiká Activity diagramu
Diagram aktivít je interakčný diagram UML 2.5 Hlavné komponenty diagramu aktivít sú : Aktivity, Akcie, vetviace bloky (decision, merge), sekvenčne vetviace bloky (fork, join), inicialzačný uzol, ukončovací uzol a terminačný uzol Správa tokov v diagrame Obsahuje Structured activity node – metamodel nešpecifikuje jeho vizualizáciu

4 Metamodel dátová zložka
MVC Architektúra View Aktualizuje Dáta na vykresľovanie Metamodel dátová zložka Zobrazuje Controler Model Graphical Element Entity Element Modifikuje Nastavuje

5 Využitie 3D technológie
Analýza možností implementovanej knižnice OGRE pri polarizačnom 3D zobrazení pomocou 3D okuliarov N-Vidia Vision – vytvorený prototyp vízie zobrazenia diagramu v reálnom 3D Analýza možností prepojenia knižníc LeapMotion a 3D myši – predpríprava pre budúcu iteráciu projektu

6 Knižnica OGRE Grafický engine nad C++
Podpora Direct3D 9 & 11, OpenGL (incl. ES, ES2, ES3 and OGL3+) a WebGL (Emscripten) Podpora rôznych kompilerov ako MSVC, GCC 3+ alebo Clang Hierarchické usporadúvanie jednotlivých grafických uzlov pri vykresľovaní, čo dovoľuje nadväznosti objektov jeden na druhý a replikované operácie pre dcérske uzly Podporuje operácie ako multitexturing, multipassblending, modifikáciu a koordináciu textúrových koordinát, alpha-kanál operácie

7 Prepojenie na metamodel
UML 2.5 Doplnenie predošlých iterácií a formalizácia prepojenia v kóde Úprava požiadavky Product ownera a integrácia existujúcich elementov Metamodelu – zaručená konzistencia so štandardom Otvorenie možností na export a import do XMI a interkompatibilitu s ostatnými nástrojmi ako EA, či RSA Graphical Element Entity Element Inštancia predgenerovaných tried z metamodela obsahujúca atribúty a prepojenia na iné triedy

8 Riešenie fragmentu Clause ConditionNode SequenceNode LoopNode ActivityFinalNode FlowFinalNode Constraint Identifikácia Composite vzoru v rámci metamodelu - vnáranie Optimalizácia zobrazenia na fragmenty sekvenčného diagramu

9 Optimalizácia čiarového prepájania Blablabla

10 Praktická ukážka

11 ...ďakujeme za pozornosť

12 Bubbles 3D-UML http://tinyurl.com/bubbles-3duml
WEB:


Stiahnuť ppt "Technická prezentácia"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google