APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Hlasovacie zariadenie alebo čo sa práve deje v žiakovej mysli
Advertisements

Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
December Nemudruj o minulosti, nesnívaj o budúcnosti, ale chop sa okamihu a uč sa od tejto chvíle.
Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
Kristína Fejková VIII.A
Návraty do minulosti Hudba v stredoveku 5. – 14. storočie.
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Meno a priezvisko učiteľa
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
Komunikačná gramotnosť v primárnom vzdelávaní
PodpornÉ skupinkY pre smútiacich
3 X P alebo Prezentácia o úspešnej prezentácii /pre študentov 4. roč
Výučba obchodnej angličtiny
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
Nebojte sa! Ján Pavol II..
Spracovanie postupnosti pohľadu pravdepodobnostnými modelmi
Duchovné rozlišovanie
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Market – trh Ing – dej, činnosť
Nastavte sem na začiatok efekt prílet zhora zľava, ktorý pôjde automaticky a rýchlo. Na zvýraznenie použijete vlnu, ktorá pôjde automaticky a rýchlosť.
Základná škola s materskou školou Lvíčata pri ČVUT Praha
Permakultúra dizajnuje ekosystémy
VŠETKOVEDKO   Naša škola sa zúčastnila celoslovenskej vedomostnej súťaže Všetkovedko pre žiakov 2. - 5. ročníka ZŠ.   Naši žiaci súťažili v  samostatných.
Cisco a Internetové siete
„DEŇ ZEME“ Spolu s občanmi nášho mesta Lipt. Hrádok sme sa zúčastnili akcie „DEŇ ZEME“, ktorá mala za cieľ vyčistiť a skrášliť naše životné prostredie.
Metódy používané na vyučovaní
Škola vzdelávania, zdravia a pohody, škola kvality.
Názov aktivity: Alenkine obliečky
Prírodovedné predmety
Ako prezentovať prezentáciu?
PSYCHOLÓGIA A UČITELIA
Prozodické vlastnosti reči I. Časová modulácia reči (PD č. 4)
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Maturitná skúška zo sjl – písomná časť
História a vývoj telefónu a nácvik správneho telefonovania
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Analýza aktivity na počítači v pracovnom prostredí
Červený Kameň. Autor : Adrián Kičin Čerpanie informácii:
PYRAMÍDA ZDRAVEJ VÝŽIVY
Projekt na DSVM Štefan Bödök 4MF.
Názov aktivity: Letíme raketou
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
stavebný a znalecký softvér
Školský korčuliarsky program
Kognitívne schopnosti a ich špecifiká u detí s intelektovým narušením
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
ZŠ Park Angelinum Košice
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Didaktický projekt Traja králi
Ročníková práca – Adam Guláš (IV.D, 2014/2015)
Moderná škola rodinného typu
Základná škola MARIANKA.
Naša Skalka / Pestujeme biodiverzitu v meste /
Komunikácia činom.
ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY
Vzdelávanie.
Základné teórie čítania a písania
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
SPŠ STAVEBNEJ a GEODETICKEJ na Lermontovovej 1 KOŠICE
Základná Škola sv. Don Bosca Zlaté Moravce
Základné informácie Naše služby Naše aktivity Niečo z nášho života
Použitie počítačov v geografii (2)
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ Metodiku SFUMATO® - SPLÝVAVÉ ČÍTANIE® v 1. ročníku základnej školy aplikujem na tejto škole už tretí rok.

Rehoľná 2, 040 18 Košice - Krásna Mgr. FRANTIŠKA FECKOVÁ Základná škola s materskou školou sv. Marka Križina, Rehoľná 2, 040 18 Košice - Krásna S l o v e n s k á r e p u b l i k a

Pod odborným vedením autorky metodiky PaeDr. Márie Navrátilovej Metodiku SFUMATO® - SPLÝVAVÉ ČÍTANIE® v 1. ročníku základnej školy aplikujem už tretí rok. metodiku SFUMATO® – Splývavé čítanie® aplikujem už tretí rok

Prípravné obdobie O S B U A je založené na zážitkovom učení Úvod našich vyučovacích hodín čítania sa na začiatku školského roka podstatne líši od hodín, kde používajú ostatné metodiky, a to celkovou atmosférou vyplývajúcou zo samotnej filozofie tejto metódy, pretože úvodné obdobie nazývané OSBUA je založené na zážitkovom učení, ktoré ponúka priestor na dokonalé zapamätanie si učených hlások, ale aj na vytváranie obrazov. Zážitok vytvára dokonalý priestor na zapamätanie si hlások.

Osvojovanie grafickej i zvukovej podoby hlásky prebieha za účasti: Hudobných aktivít Výtvarných aktivít Dramatických aktivít Hodiny čítania sú preto plné spevu, dramatických i výtvarných činností. Zároveň prebieha príprava všetkých orgánov zúčastňujúcich sa na procese čítania a to zraku, sluchu i hlasu.

Hudobné aktivity Piesne pri vyvodení písmen Vytvárajú dobrú a veselú atmosféru Ponúkajú priestor na relax . Hlásky sa učíme správne fyziologicky tvoriť tzv. volaním, syčaním či tlačením.

Výtvarné aktivity Pomáhajú zapamätaniu grafickej podoby písmena

Veselé písmenká

Dramatické aktivity Ponúkajú priestor na zážitok Používanie hlasu: Volanie, šepkanie do diaľky Vyjadrenie pocitov

Tržnica volanie do diaľky nácvik hlasného prejavu

O polnoci na hrade volanie hlásky u

Ďalšie formy práce, ktoré efektívne pomáhajú pri osvojení a zapamätaní si hlások: Keďže poradie vyvodenia hlások je odlišné od poradia písmen v bežnom šlabikári, v tomto období používame iné efektívnejšie formy práce na vytváranie dokonalých obrazov jednotlivých písmen. Veľmi dôležitá je práca s tabuľkami, dokresľovanie chýbajúcich častí písmen, skladanie rozstrihaných kartičiek s písmenami, pexeso, Detský mariáš, ale aj veľa ďalších.

Práca s tabuľkami

Skladanie rozstrihaných kartičiek s písmenami

Dokresľovanie chýbajúcich častí písmen

Detský mariáš

podobu preberaných písmen. v tomto Cieľom práce období je dokonale naučiť žiakov grafickú i zvukovú podobu preberaných písmen. Cieľom práce s týmito pomôckami je dokonale naučiť grafickú i zvukovú podobu preberaných písmen, aby neskôr, pri čítaní mohol fungovať postup: oko vidí grafickú podobu a hlas to vzápätí vysloví.

Vytvárame návyk, pri ktorom oko ide z písmenka na písmenko Učíme sa čítať spojenie dvoch hlások 1.stupeň syntézy Vytvárame návyk, pri ktorom oko ide z písmenka na písmenko Ďalší proces výučby čítania prebieha v postupných krokoch. Začíname 1. stupňom syntézy, kde sa učíme spájať dve hlásky. Vytvárame návyk, pri ktorom oko ide z písmenka na písmenko. V tejto fáze ešte stále pracujeme na tabuľkách, čo tvorí podstatnú časť našej práce na čítaní. Na nich precvičujeme dokonalú analýzu a syntézu, čo je výbornou prípravou na písomné diktáty. Z tabule žiaci čítajú tlačenú i písanú podobu dvojpísmenkových spojov.

Učíme sa čítať spojenie troch hlások 2.stupeň syntézy Ak už žiaci ovládajú tento krok, pristupujeme k  spojeniu troch písmen. Prácou na tabuľkách precvičíme dokonalú analýzu všetkých hlások v trojpísmenkovom slove. Na tabuli žiaci čítajú trojpísmenkové slová presne podľa metodických odporúčaní.

Učíme sa čítať spojenie štyroch hlások 3.stupeň syntézy Stálym upevňovaním návyku očných pohybov ísť z písmenka na písmenko vytvárame 3. stupňom syntézy je spojenie štyroch hlások. Tu precvičíme štvorpísmenkové slová najprv bez dĺhej samohlásky, na záver vyvodíme dlhú samohlásku. Stálym upevňovaním návyku očných pohybov ísť z písmenka na písmenko vytvárame dynamický stereotyp. Dynamický stereotyp

Môžeme začať čítať zo šlabikára Hromadné čítanie Pomalé tempo Interpretácia textu V tomto štádiu začíname čítať texty zo šlabikára. Hromadným čítaním nacvičujeme správnu intonáciu vo vete. Žiaci nemajú vôbec žiadne problémy plynulo čítať text a dokonca rozumejú tomu, čo prečítali. Prevláda ešte výrazne pomalé tempo. To však neurýchľujeme, práve naopak žiakov vedieme k tomu, aby čítali pomaly. Tak zabránime prípadným chybám, ktoré by mohli nastať. Všetky texty v šlabikári čítame hromadne. Žiaci si pritom prstom ukazujú, čítaný text. Keďže sa už nemusíme venovať technike čítania, ostáva nám dosť času i na dramatizáciu šlabikárových či čítankových textov.

Výsledkom práce s touto metódou sú dobre čítajúce deti, bez počiatočných čitateľských neúspechov. My už vieme čítať!

Ďakujem za pozornosť!