PREPOJENIE EURÓPSKYCH A NÁRODNÝCH INICIATÍV Mgr. Aneta Baranová Euroguidance centrum MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
HLAS KLIENTA V PORADENSTVE ako dôležitá téma: politiky pre aktívne občianstvo politiky pre reformu verejných služieb MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
HLAS KLIENTA V PORADENSTVE ako téma zdôraznená v európskych politikách - -- --- -- HLAS KLIENTA V PORADENSTVE ako dôležité kritérium projektov v rámci európskych komunitárnych programov MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
Tematické monitorovanie Problematika kariérového poradenstva je obsiahnutá v širšej téme „Odborné vzdelávanie a príprava a trh práce, poradenstvo a iné špecifické cieľové skupiny“, ktorá je predmetom tematického monitorovania v rámci programu Leonardo da Vinci. MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
Tematické monitorovanie Ciele: prehľad o výsledkoch programu, zviditeľnenie výmena skúseností mainstreaming výsledkov odporúčania do budúcnosti: v rámci danej témy v rámci daného programu a politík MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
Tematické monitorovanie Aktivity: konferencie a semináre spolupráca analýza projektov MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
Tematické monitorovanie Analýza projektov - kritériá hodnotenia: cieľ projektu: zameranie na klienta posilnenie aktívnej úlohy klienta metodika projektu: identifikácia cieľových skupín zisťovanie potrieb klientov miera zapájania klienta do navrhovania, riadenia a hodnotenia kvality služieb: informovanie klienta o právach a možnostiach konzultovanie spokojnosti s klientom MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
Tematické monitorovanie Zistenia v rámci témy kariérového poradenstva: V projektoch pretrváva orientácia na tradičné cieľové skupiny, obsah a metódy. Poradenstvo sa rozvíja pre klientov, ale zriedkavo s klientmi: aktivity často vychádzajú z dovtedajšej ponuky služieb, nie z reálnych potrieb občanov. Mnoho pilotných projektov „znovuobjavovalo“ niečo, čo už existovalo alebo existuje, chýba vzájomná informovanosť a kvalitné národné a nadnárodné informačné zdroje o skúsenostiach a odskúšaných postupoch. Aktivity sú v súlade s cieľmi programu a politík, vzniklo veľa užitočných výstupov, no chýbajú kvalitné defragmentačné mechanizmy. Na všetkých úrovniach je nedostatočná komunikácia, dialóg a vzájomné prepojenie. MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
Tematické monitorovanie Hlavné odporúčania z konferencie k TM v Ljubljane: stretnutie expertov a diskusia k téme na národnej úrovni tvorba explicitných nástrojov na všetkých úrovniach MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
PREPOJENIE EURÓPSKYCH A NÁRODNÝCH INICIATÍV Ďalšie informácie: www.lmvet.net www.saaic.sk/euroguidance Euroguidance@saaic.sk Ďakujeme za pozornosť. MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava
PREPOJENIE EURÓPSKYCH A NÁRODNÝCH INICIATÍV Diskusia k návrhu CHARTY KLIENTA MŠ SR, SAAIC, Euroguidance: „HLAS KLIENTA V PORADENSTVE“, 4.10.2007, Bratislava