Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Člověk v tísni Slovensko

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Člověk v tísni Slovensko"— Prepis prezentácie:

1 Člověk v tísni Slovensko
Názov projektu: Rozvíjame komunity Oblasť podpory: BG MVO - oblasť sociálnych služieb Tematické zameranie: Komunitná práca a terénna sociálna práca Geografické vymedzenie projektu: Prešovský samosprávny kraj (mikroregión vybraných obcí) Cieľ projektu: Cieľom projektu je podpora procesu komunitného rozvoja prostredníctvom prevádzky komunitných centier vo vybraných lokalitách Prešovského samosprávneho kraja. Dĺžka realizácie projektu v mesiacoch: 18 Predpokladaný začiatok realizácie projektu: 01/09/2013 Predpokladané ukončenie realizácie projektu: 28/02/2015 Slovenská republika Tento projekt je podporený prostredníctvom Programu švajčiarsko-slovenskej spolupráce v rámci rozšírenej Európskej únie“. 

2 Priame aktivity projektu
Aktivita 2 Prevádzkovanie komunitných centier Poskytovanie sociálnych služieb v nízkoprahových denných centrách pre deti a rodinu (KC Sveržov, KC Spišské Podhradie, KC Roškovce, KC Prešov, KC Petrovany) Poskytovanie pracovného a kariérneho poradenstva Realizácia vzdelávacích aktivít Komunitná práca a komunitné organizovanie

3 Poskytovanie sociálnych služieb v nízkoprahových denných centrách pre deti a rodinu
Prevádzkovaný na dennej báze; princípy nízkoprahovosti Tematická organizácia aktivít (vzdelávacie, umelecké a športové aktivity) Mimoriadne aktivity (exkurzie, letné tábory, výlety, besedy, súťaže popoludnia, vystúpenia)

4 Poskytovanie pracovného a kariérneho poradenstva
Pracovné poradenstvo: poradenstvo, sprostredkovanie ponúk práce, sprostredkovanie kontaktu so zamestnávateľom, podpora klientov a ich rodín pred a počas nastúpenia do zamestnania, individuálna práca s klientmi na individuálnych plánoch, sprostredkovanie rekvalifikačných kurzov a možností dopĺňania si formálneho vzdelania (školy druhej šance a pod.) jednanie s úradmi práce a zamestnávateľmi Kariérne poradenstvo individuálne poradenstvo – s cieľom motivovať k ďalšiemu štúdiu na stredných a odborných školách PROFI = program profesionálnej orientácie mládeže – v spolupráci zo základnými školami v regióne

5 Realizácia vzdelávacích aktivít
Skupinové doučovanie – v rámci nízkoprahového centra skupinovou formou DoT – doučovanie a tútoring – formou jeden na jedného počas školského roku

6 Komunitná práca a komunitné organizovanie
Výber významných komunitných podujatí (príklady): Turnaj v dáme a stolnom tenise, Sveržov, Diskusia na tému špeciálnych škôl, Rožkovce, Tri komunity, Petrovany, Prešov Beseda Cesty z chudoby, Spišské Podhradie, Zelený deň, Sveržov, Deň mlieka, Sveržov, Oslava 10 rokov Člověk v tísni na Slovensku,

7 Výsledky projektu Hlavné výsledky projektu Ukazovateľ výsledku Hodnota
Dosiahnuté výsledky za celé obdobie realizácie Zvýšenie dostupnosti sociálnych služieb, vzdelávacích a komunitných aktivít pre cieľovú skupinu detí a mládeže. Počet klientov využivajúcich službu 300 581 Zvýšenie dostupnosti sociálnych služieb, vzdelávacích a komunitných aktivít pre cieľovú skupinu dospelých. 100 147 Rozšírenie počtu lokalít pre poskytovanie služieb Počet nových lokalít 1 2 Zvýšenie kvality služieb komunitných centier prostredníctvom realizácie vzdelávania Počet hodín vzdelávania 60 24 Zvýšenie kvality služieb komunitných centier prostredníctvom realizácie supervízie Počet hodín supervízie 30 25 Rozprúdenie odbornej diskusie o komunitnej práci a činnosti komunitných centier, zvýšenie ich udržateľnosti. Uskutočnenie konferencie Zaangažovanie členov celých sídelných komunít do spoločných činností, vytvorenie základov pre zlepšenie fungovania komunít. Počet zrealizovaných komunitných podujatí, pripravených členmi komunít 15 32

8 Aktivita 3 Rozšírenie programov komunitných centier do nových lokalít a prispôsobenie činnosti aktuálnych komunitných centier meniacim sa potrebám Mapovanie potrieb v lokalite Prešov – Stará tehelňa a monitoring služieb v ostatných lokalitách Komunitné plánovanie v novej lokalite Spustenie prevádzky centra v novej lokalite Prešov – Stará tehelňa Evaluácia činnosti komunitných centier žiadateľa

9 Aktivita 4 Zvyšovanie odborných kapacít a podpora odbornej diskusie o činnosti komunitných centier
Konferencia Vzdelávanie pracovníkov Supervízia pracovníkov

10 Monitoring a evaluácia poskytovaných služieb
Kariérne poradenstvo Monitoring uplatňovania aktuálnej metodiky služby a jej možné modifikácie na základe potrieb Identifikácia konštruktívnych prvkov pri poskytovaní služby Pracovné poradenstvo V monitoringu sme spracovali údaje klientov pracovného poradenstva, ich individuálnych plánov a napĺňanie zákazok v rámci spolupráce s pracovnými poradcami. Nízkoprahové centrá pre deti a mládež Monitoring uplatňovania aktuálnej metodiky a štandardov služby a návrhy zmien, tak, aby reagovali na potreby Zisťovanie významu nízkoprahových princípov u klientov, zisťovanie toho ako klienti vnímajú nízkoprah a zozbieranie dát k adresnejšiemu plánu služieb v jednotlivých centrách Metódy: pozorovanie, reflexia, individuálne plány, pološtruktúrované rozhovory, projekčná metóda – kreslenie a modelovanie 3D, pološtruktúrované rozhovory V existujúcich centrách sme kládli dôraz na evaluáciu aktuálnych služieb a identifikáciu potrebných zmien, či potrebnosť poskytovania ďalších služieb.

11 Projekčná metóda – tvorba makety KC

12

13 Otázky na frekvenciu a činnosť
Ako často deti v centre trávia čas a ako dlho sa tam zdržiavajú. Aké činnosti deti najradšej robia, na čo sa tešia. Tiež, čo nemajú radi, čo by vypustili z programu Deti majú radšej oddelené skupiny pri práci (mladší a starší). V niektorých centrách uviedli, že by radi mali svoj čas v centre, napríklad večer. Takmer všetky deti trávia v centre maximum svojho času. Odchádzajú, keď sa začnú nudiť. Radi by mali aktivity viac zamerané na ich záujmy, napríklad dievčenské aktivity. Deti by do centra kúpili väčšinou zariadenie, dlážky, vymaľovali by, základné potreby ako toaletný papier alebo papuče, tiež by predplatili elektrinu. Závisí od konkrétneho centra, čím chudobnejšie, tým základnejšie potreby deti mali.

14 Otázky na zmysel existencie centra
Ako sa deti v centre cítia, či im centrum vie pomôcť aj pri spracovaní zlých pocitov a situácií. Ako deti vnímajú zmysel existencie centra. Takmer väčšina detí si myslí, že centrum je priestor na to, aby sa tam doučovali, aby boli v škole úspešní. Centrum tiež napĺňa ich potreby v hrách a aktivitách. Keď je centrum zatvorené, tak deti čas trávia doma alebo vonku s kamarátmi. Viackrát označili ten čas ako nudu. „Sme tu spolu, je tu teplo, dobrí ľudia“. Niektoré deti uviedli, že do centra chodia aj keď sa necítia dobre – pomáhajú im aktivity Hnevá ich, keď sa veci nedejú podľa ich plánu, keď nedostanú, čo si pýtajú. Keď sú ľudia vulgárni a nadávajú si. Radosť im robia zvlášť výlety a mimoriadne aktivity.

15 Ďalšie informácie a materiály:
Člověk v tísni Slovensko Ďakujeme za pozornosť...


Stiahnuť ppt "Člověk v tísni Slovensko"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google