Riešenie krízových situácií

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Typológia listov Kód ITMS projektu:
Advertisements

Vkladanie diakritiky s využitím štatistickej analýzy textu
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Elektromagnetické vlnenie v praxi:
Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
Miroslav Jakubec, Peter Kardoš
Mgr. Ján Hlaváč, OBN – 1. ročník
Centrum projektovej podpory
Priama a nepriama úmernosť
Dopravné značenie.
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
OBJAVOVANIE VZOROV POHĽADU PRI NAVIGAČNÝCH ÚLOHÁCH NA WEBE
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
Španielsko Kód ITMS projektu:
SPOLUPRÁCA RODINY Z MARGINALIZOVANÝCH RÓMSKYCH KOMUNÍT A ŠKOLY
Základné ukazovatele vývoja národného hospodárstva
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.
Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2003
Školiteľ: Ing. Helena Fidlerová, PhD.
Štylistika syntaktických prostriedkov
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
MODERNIZÁCIA VZDELÁVANIA NA SÚKROMNEJ HOTELOVEJ AKADÉMII
Vážení rodičia, Naša škola zo získaných prostriedkov finančného príspevku 2% skvalitňuje výchovno – vzdelávací proces a prostredie, v ktorom sa vaše deti.
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Market – trh Ing – dej, činnosť
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Sústavy lineárnych rovníc
Ústav výrobných technológií
Psychické zdravie a stres
Maturita 2013.
Správanie sa spotrebiteľa Užitočnosť
ÚSTAV PRIEMYSELNÉHO INŽINIERSTVA, MANAŽMENTU A KVALITY
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Vyššia nervová činnosť
Škola vzdelávania, zdravia a pohody, škola kvality.
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Tvorba a manažment projektov
Technické kreslenie REZY A PRIEREZY TELESAMI Ing. Mária Gachová.
Pamäť a učenie spotrebiteľa
PSYCHOLÓGIA A UČITELIA
Verejné obstarávanie 2019, legislatívne zmeny, možnosti a postrehy z praxe APUMS 13. –
EU project guidelines Mgr. Mária Tunová
Prozodické vlastnosti reči I. Časová modulácia reči (PD č. 4)
MODERNIZÁCIA VZDELÁVANIA NA SÚKROMNEJ HOTELOVEJ AKADÉMII
TAXONÓMIE CIEĽOV V PSYCHOMOTORICKEJ OBLASTI (A.J.HARROW)
Elektrický prúd v kovoch
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
„šírkové spojenia - lepené“
Internet, sociálne siete a kyberšikana
JUDr. Miroslava Benediková
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Kognitívne schopnosti a ich špecifiká u detí s intelektovým narušením
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
NA BICYKLI BEZPEČNE Otestuj svoje vedomosti z dopravnej výchovy.
Ostrovy Španielska Kód ITMS projektu:
Iný pohľad na globálne otepľovanie
Nemecko Kód ITMS projektu:
Mária Hrnčárová, Marek Mažáry 3.E
Moderná škola rodinného typu
Tvorba a manažment projektov
Matematika a práca s informáciami
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Použitie počítačov v geografii (2)
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2012
Informačné popoludnie SAEC
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Prepis prezentácie:

Riešenie krízových situácií Kód ITMS projektu: 26110130667 Stredná priemyselná škola dopravná,Sokolská 911/94,960 01 Zvolen Riešenie krízových situácií Vzdelávacia oblasť:  Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť Predmet  Technika jazdy Ročník, triedy:  3. ročník, III. A, III. B, III. C Tematický celok: Zásady bezpečnej jazdy Vypracoval:  Ing. Sliačan Stanislav Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť / Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov EU

Obsah Predvídanie Rozhodovanie Reagovanie Použité zdroje

Predvídanie Je umenie vodiča včas rozpoznať nebezpečenstvo tým, že na základe svojich skúseností dokáže správne odhadnúť vývoj dopravnej situácie. Nedá sa požadovať, aby vždy a v každej situácii vodič predvídal, že mu napr. niekto vbehne do vozovky. Je ale možné požadovať predvídanie vbehnutia chodca na vyznačenom priechode, vbehnutie dieťaťa na cestu pri škole, ihrisku... Vo veľa situáciách má vodič aspoň možnosť predvídať zmenu dopravnej reality. Aby sme si mohli osvojiť predvídanie možných nebezpečenstiev, musíme mať dostatok skúseností získaných praxou. Späť na obsah Nasledujúci

Pre rozhodovanie existuje optimálna úroveň motivácie. Existuje veľa rôznych stavov vonkajších podmienok a veľa rôznych spôsobov správania sa človeka. Kombinácia týchto podmienok a spôsobov správania sa vedie k výsledku, ktorý je buď správny alebo nesprávny. Pri dostupnosti všetkých potrebných informácií je rozhodovanie ľahšie a optimálnejšie. Rozhodovanie vodiča je dynamickým rozhodovaním vzhľadom na to, že voľba alternatívy konania v konkrétnej situácii je ovplyvnená doterajšou skúsenosťou. Pre rozhodovanie existuje optimálna úroveň motivácie. Predchádzajúci Späť na obsah Nasledujúci

Reagovanie Jednotlivé etapy činnosti vodiča, hlavne pri vysokých rýchlostiach, prebiehajú v podmienkach časovej tiesne. Kvalita našich úkonov závisí od rýchlostí a presností reakcií na rôzne podnety. U každej psychomotorickej reakcie rozlišujeme: latentný čas – od okamihu objavenia sa podnetu, obdobie realizácie pohybovej činnosti – čas od začiatku po zakončenie pohybu. Reakcie môžu byť: jednoduché – rýchla činnosť na vopred známy podnet, zložité – spojené s voľbou určitej odpovede z celého radu možných odpovedí a vyžadujú si oveľa viac času. Od času reakcie vodiča závisí brzdná dráha vozidla pri náhlom brzdení. Reakčný čas je možné do istej miery ovplyvňovať tréningom a športom. Čas našej reakcie pri vedení vozidla nie je stály - môže sa meniť pod vplyvom: únavy, veku, stupňa sústredenosti, ďalších okolností. Predchádzajúci Späť na obsah Nasledujúci

Použité zdroje Tvorík, Ľ.: Učebnica pre vodičov a autoškoly podľa nového zákona. EPOS Bratislava, 2008 (posledná aktualizácia 1. jún 2011). http://zurnal.pravda.sk/spolocnost/clanok/308475-rizikove-priechody-zacnu-uradnici-riesit-az-ked-dostanu-staznost/ Predchádzajúci Späť na obsah