Stiahnuť prezentáciu
Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte
1
Správanie sa spotrebiteľa Užitočnosť
Ing. Magdaléna Hajtmanková 2017
2
Cieľ spotrebiteľa vybrať si také množstvo statkov a takú ich kombináciu, aby mu pri jeho možnostiach prinášali najvyšší úžitok
3
Užitočnosť = uspokojenie
subjektívny pocit uspokojenia, ktorý jednotlivec dosahuje spotrebou určitého tovaru alebo služby žiaden tovar nie je užitočný sám o sebe, musí byť užitočný pre niekoho konkrétneho, musí nájsť svojho spotrebiteľa, ktorý si ho kúpi úžitok - veľkosť uspokojenia potreby spotrebiteľa v závislosti od množstva spotrebovaného statku užitočnosť = vedecká konštrukcia, ktorú ekonómovia používajú na poznávanie toho, ako racionálne spotrebitelia rozdeľujú svoje obmedzené zdroje medzi tovary, ktoré im prinášajú uspokojenie
4
Máš 2 hodiny voľna – čo s ním?
5
Máš 2 hodiny voľna – čo s ním?
7
Máš 2 hodiny voľna – čo s ním
Máš 2 hodiny voľna – čo s ním? vyrovnávanie úžitkov zo spotrebovávaných statkov
Podobné prezentácie
© 2024 SlidePlayer.sk Inc.
All rights reserved.