Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Správanie sa spotrebiteľa Užitočnosť

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Správanie sa spotrebiteľa Užitočnosť"— Prepis prezentácie:

1 Správanie sa spotrebiteľa Užitočnosť
Ing. Magdaléna Hajtmanková 2017

2 Cieľ spotrebiteľa vybrať si také množstvo statkov a takú ich kombináciu, aby mu pri jeho možnostiach prinášali najvyšší úžitok

3 Užitočnosť = uspokojenie
subjektívny pocit uspokojenia, ktorý jednotlivec dosahuje spotrebou určitého tovaru alebo služby žiaden tovar nie je užitočný sám o sebe, musí byť užitočný pre niekoho konkrétneho, musí nájsť svojho spotrebiteľa, ktorý si ho kúpi úžitok - veľkosť uspokojenia potreby spotrebiteľa v závislosti od množstva spotrebovaného statku užitočnosť = vedecká konštrukcia, ktorú ekonómovia používajú na poznávanie toho, ako racionálne spotrebitelia rozdeľujú svoje obmedzené zdroje medzi tovary, ktoré im prinášajú uspokojenie

4 Máš 2 hodiny voľna – čo s ním?

5 Máš 2 hodiny voľna – čo s ním?

6

7 Máš 2 hodiny voľna – čo s ním
Máš 2 hodiny voľna – čo s ním? vyrovnávanie úžitkov zo spotrebovávaných statkov


Stiahnuť ppt "Správanie sa spotrebiteľa Užitočnosť"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google