MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Centrum projektovej podpory
Advertisements

Meno a priezvisko učiteľa
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Národný projekt Zvyšovanie transparentnosti neziskového sektora a kvality služieb poskytovaných neziskovými organizáciami cez mechanizmus akreditácie.
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
Academic Internet Television Network Showcases
ŠTUDIJNÝ ODBOR 2940 M 05 POTRAVINÁRSTVO – spracovanie mlieka

PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 4. prednáška
Koncepcia a kompetencie komôr / lekárnikov, lekárov, sestier/
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Súťaž „Kariérové poradenstvo 2011“
Seminár pre prijímateľov malých projektov
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Správa o činnosti a aktivitách APÚMS SR
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Aktuálny stav implementácie Operačného programu Životné prostredie
Ing. Alexandra Vašašová
Maturita 2013.
ÚSTAV PRIEMYSELNÉHO INŽINIERSTVA, MANAŽMENTU A KVALITY
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
REZIDENTSKÝ PROGRAM MZ SR pre všeobecných lekárov a pediatrov
Prírodovedné predmety
Tvorba a manažment projektov
Databázové systémy.
Národný projekt: Kvalitnejšie verejné politiky prostredníctvom lepšieho poznania občianskej spoločnosti OP EVS: ,- euro Hlavným cieľom projektu.
Vzdelávanie sestier Prof. Mgr. Katarína Žiaková, PhD.
Štrukturálne fondy v SR
Zákon č. 390/2011 Z. z. Pedagogickí a odborní zamestnanci
Plán na zvyšovanie spokojnosti zákazníkov
Manažér a jeho funkcie Predmet: Manažment športu – 2. prednáška
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
Národný projekt Zvyšovanie transparentnosti neziskového sektora a kvality služieb poskytovaných neziskovými organizáciami cez mechanizmus akreditácie.
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Participácia a štruktúrovaný dialóg
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Implementácia a zabezpečenie prevádzky systému ARL – spolupráca knižnice a firmy Dobrý den, vážení a milí, dovolte mi aby som Vam v mene svojom i v mene.
SPRÍSTUPNENIE DENNÉHO CENTRA RADVAŇ OZ ZA DÔSTOJNÚ RADVAŇ
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Možné zdroje financovania lesného hospodárstva
Ponuka DP pre informatikov - UPJŠ
Európsky sociálny fond
Lipeň tymianový (Thymallus thymallus) – druh európskeho významu
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Regióny a regionálny rozvoj
VYUŽITIE VÝSLEDKOV PROJEKTU EPANIL NA SLOVENSKU
Kamila Ambrošová Šk. r 2011/ D
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Tvorivosť a podnikavosť
Bez našej bagety nechoď do roboty!
 Miriam Spodniaková Pfefferová
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
Vzdelávanie.
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
Manažment športu Predmet: Manažment športu – 3. prednáška
Prevencia kriminality
Informačné systémy vo verejnej správe
MUDr.Eva Bérešová viceprezidentka RLK Prešov
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Aktuálna situácia, ktorú poznáme z praxe:
Vykonávacie predpisy ( nariadenia vlády a vyhlášky)
HELLA SLOVAKIA Signal-Lighting s.r.o.
Informačný seminár – MOPS
Informačné popoludnie SAEC
Projekt ROZÚZLENIE.
Prepis prezentácie:

MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV Súčasné možnosti a perspektívy externého vzdelávania dodávateľov/producentov a používateľov štatistických údajov Seminár SCMP, 12. – 13. 9. 2006

Úvod Aký význam má vzdelávanie v súčasnosti? Potrebujeme vzdelávať našich zamestnancov? Prečo uplatňujeme systémový prístup v internom vzdelávaní? Potrebujeme zaviesť externé vzdelávanie? Komu bude slúžiť externé vzdelávanie? Aké formy budeme využívať v externom vzdelávaní? Ako budeme pripravovať externé vzdelávanie? Čo nám prinesie realizácia externého vzdelávania?

Aký význam má vzdelávanie v súčasnosti? vzrastá význam celoživotného vzdelávania ľudí nastávajú zmeny predovšetkým vo filozofii vzdelávania profesionálne vzdelávanie zamestnancov predstavuje významnú a efektívnu formu systematického sprostredkovania informácií a poznatkov vytvára sa tlak na pracovnú spôsobilosť a kvalifikáciu pre všetky kategórie zamestnancov vrátane jednotlivých úrovní manažmentu

Prečo potrebujeme vzdelávať našich zamestnancov? Vzdelávanie v rámci ŠÚ SR: má mimoriadny strategický význam patrí medzi prioritné aktivity je významným zdrojom konkurenčných výhod je aktívnym nástrojom riadenia ľudských zdrojov ŠÚ SR má vybudovaný systém interného vzdelávania s dôrazom na: manažérske vzdelávanie odborné vzdelávanie Súčasťou interného systému vzdelávania je aj: jazyková príprava rozvoj počítačových zručností

Prečo uplatňujeme systémový prístup v internom vzdelávaní? vypracovaná koncepcia vzdelávania zamestnancov ŠÚ SR do roku 2007 analýza a identifikácia vzdelávacích potrieb na príslušný kalendárny rok dôraz na flexibilitu a primeranú aktualizáciu vzdelávacích potrieb počas kalendárneho roka neustále rozvíjanie interného systému vzdelávania (Schola Statistica, Academia Statistica)

Potrebujeme zaviesť externé vzdelávanie? ŠÚ SR ako zákaznícky orientovaná inštitúcia poskytuje kvalitné a objektívne štatistické produkty a služby s cieľom podporiť zvyšovanie informačného a intelektuálneho kapitálu zákazníkov. Statistical Capacity Master Plan odporúča nové úlohy týkajúce sa realizácie externého vzdelávania predovšetkým v rozširovaní programu vzdelávania v oblasti kľúčových štatistík (národné účty a makroekonomická štatistika, sociálna štatistika, ekonomická štatistika). Východiskovým krokom pre externé vzdelávanie môže byť zavedenie projektu Schola Statistica do systému interného vzdelávania. Schola Statistica je určená nielen pre zamestnancov ŠÚ SR, ale aj pre záujemcov z ostatných pracovísk štátnej a verejnej správy.

Komu bude slúžiť externé vzdelávanie? Predovšetkým zamestnancom verejnej správy, ktorí zabezpečujú výkon štátnej štatistiky mimo rezortu ŠÚ SR (externým štatistikom) a zákazníkom – užívateľom produktov štatistiky. Perspektívne môžeme špecifikovať aj ďalšie skupiny potenciálnych účastníkov pre externé vzdelávanie.

Aké formy budeme využívať v externom vzdelávaní? V rámci externého vzdelávania budeme využívať: prezenčnú formu vzdelávania (workshopy, semináre) dištančnú formu vzdelávania Predpokladáme, že externé vzdelávanie: bude mať kontinuálny charakter bude vychádzať z aktuálnych potrieb odborných oblastí štátnej štatistky

Ako budeme pripravovať externé vzdelávanie? Odborné štatistické útvary aktívna účasť pri dizajne externého vzdelávania (definovanie účastníckej skupiny, tvorba obsahového zamerania a profilu absolventa vzdelávania) odborné zabezpečenie externého vzdelávania (poskytnutie lektorov v súvislosti s obsahovým zameraním externého vzdelávania) poskytnutie spätnej väzby v rámci hodnotenia externého vzdelávania Útvar externého vzdelávania analýza a identifikácia vzdelávacích potrieb koordinácia prípravy externého vzdelávania realizácia externého vzdelávania spolu s ďalšími podpornými činnosťami vyhodnotenie externého vzdelávania a získanie spätnej väzby po jeho skončení kooperácia pri implementácii prípadných navrhovaných zlepšení pre ďalšie externé vzdelávanie

Čo nám prinesie realizácia externého vzdelávania? externé vzdelávanie predpokladá zadefinovanie požiadaviek na odborné, materiálno-technické, finančné zabezpečenie spolupráca vlastných zamestnancov pri realizácii externého vzdelávania zvyšuje ich odbornosť, čo sa pozitívne môže prejaviť vo výkone ich práce zapojenie vlastných zamestnancov do externého vzdelávania zohráva významnú úlohu pri rozvoji ŠÚ SR ako informačno-znalostnej inštitúcie perspektívne môžeme využívať pri externom vzdelávaní tzv. hybridný model, ktorý spája dištančné a prezenčné vzdelávanie (napr. na dištančné vzdelávanie všeobecnejšieho charakteru môžu nadväzovať krátkodobé špecializované prezenčné kurzy) v budúcnosti vytvoríme vzdelávacie štandardy v rámci realizácie externého vzdelávania (vybudovanie systému externého vzdelávania v podmienkach ŠÚ SR)

Kontakt: emil.arvay@statistics.sk Ďakujem za pozornosť.