ŠU Modernizácia Dávkových Agend (MoDA)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Centrálny Dátový Archív
Advertisements

Centrum projektovej podpory
Komplexné služby pre váš web
Národný projekt Zvyšovanie transparentnosti neziskového sektora a kvality služieb poskytovaných neziskovými organizáciami cez mechanizmus akreditácie.
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
TUR (trvalo udržateľný rozvoj), objektívna stratégia MSP na Slovensku a vo svete. Semestrálna práca č. 1 Vypracovala: Bc. Lucia Temiaková Vedúci práce/školiteľ:
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
Rudolf Zajac Minister zdravotníctva Peter Pažitný
Správa mládeže 2018 Zamestnanosť Miroslav Hajnoš
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2003
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
Školiteľ: Ing. Helena Fidlerová, PhD.
Zákonník práce 311/2001 Z.z. a jeho novely
Elektronizácia vo verejnom obstarávaní
Nástroj pomoci pri zamestnávaní
Podstata a členenie platobného styku
Automatizovaný spôsob prepúšťania vývozných colných vyhlásení
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Bonus za zmenu titulu Q1/2018.
Bratislavský proces prechodu na zelené hospodárstvo (Transition to Green Economy – T2gE) Barbora Bondorová odbor politiky životného prostredia sekcia.
PhDr. Marta Hanečáková, PhD.
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Nová verejná administratíva II.
Seminár pre prijímateľov malých projektov
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Ing. Alexandra Vašašová
Národný projekt Elektronické služby MPSVR SR na úseku výkonu správy štátne sociálne dávky, sociálna pomoc a pomoc v hmotnej núdzi Ministerstvo práce,
Predstavenie Projektu Rudolf Horváth Združenie DEUS
REZIDENTSKÝ PROGRAM MZ SR pre všeobecných lekárov a pediatrov
Nezdaniteľné časti základu dane
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
Databázové systémy.
Verejné obstarávanie 2019, legislatívne zmeny, možnosti a postrehy z praxe APUMS 13. –
Plán na zvyšovanie spokojnosti zákazníkov
Ing. Alojz ANDROVIČ, PhD. – PhDr. Jana MATÚŠKOVÁ Bratislava, máj 2016
Tvorba a manažment projektov
Národný projekt Zvyšovanie transparentnosti neziskového sektora a kvality služieb poskytovaných neziskovými organizáciami cez mechanizmus akreditácie.
Využitie informácií pri verejnej kontrole
Informačné zdroje v heterogénnom prostredí a KIS nového tisícročia
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
All-Hands Meeting Pezinok 2.0 Porada zamestnancov MsÚ
Implementácia a zabezpečenie prevádzky systému ARL – spolupráca knižnice a firmy Dobrý den, vážení a milí, dovolte mi aby som Vam v mene svojom i v mene.
JUDr. Miroslava Benediková
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Európsky sociálny fond
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Regióny a regionálny rozvoj
ŠTRUKTÚRA TURISTICKEJ PONUKY. Bezpečnostné faktory turizmu
Informačné a komunikačné technológie v knižnično-informačných systémoch Nadežda Andrejčíková.
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Tvorivosť a podnikavosť
 Miriam Spodniaková Pfefferová
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
Softvérové riešenia pre samosprávu
Minimálna mzda za každú hodinu odpracovanú zamestnancom 46,60 Sk,
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
Informačné systémy vo verejnej správe
Manažment prístupov tretích strán
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Aktuálna situácia, ktorú poznáme z praxe:
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2012
Informačné popoludnie SAEC
prof. RNDr. Libor Vozár, CSc. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
DÁTOVÁ KANCELÁRIA ODŠTARTOVALA 2019.
Prepis prezentácie:

ŠU Modernizácia Dávkových Agend (MoDA) ŠU MODA - verejné pripomienkovanie 28.3.2019

Agenda Hlavné dôvody pre realizáciu projektu MODA SP Ciele Prínosy Projekt MODA SP v kontexte SP Rozsah projektu MODA Problémy a príležitosti – hlavné dôvody Ciele Prínosy Diskusia ku pripomienkam

Rozsah reformného zámeru I Rozsah reformného zámeru I. „Efektívne služby sociálneho poistenia“ versus „Výber poistného“ Hlavná „koncová služba“ pre reformný zámer Efektívne služby Sociálnej poisťovne v oblasti sociálneho poistenia je výplata dávok sociálneho poistenia. Významná časť koncových služieb SP je viazaná aj na výber poistného, ktorý nie je súčasťou reformného zámeru Sociálne poistenie – rozsah schváleného reformného zámeru I. Výber poistného – súčasť (nosná časť) pripravovaného reformného zámeru II Individuálny účet poistenca EZK Výplata dávok Klient Štátna pokladnica Príiem el. dokumentov od platiteľov poistného Výber poistného IS JSD V rámci reformného zámeru Efektívne služby Sociálnej poisťovne v oblasti sociálneho poistenia sa počíta s týmito projektami: Efektívny manažment údajov v prostredí SP (MUSP) – MUSP je dátovo orientovaný projekt. Jeho cieľom je zaviesť manažment údajov v prostredí SP tak, aby SP používala kvalitné a jednotné údaje zdieľané jednotným spôsobom všetkými procesmi a agendami SP. Riešenie MUSP vychádza z konceptu správy kmeňových údajov, čo je súbor osvedčenejších skúseností zahŕňajúcich procesy, politiky a nástroje, zabezpečujúce kmeňové údaje v celom informačnom prostredí SP. Štúdia uskutočniteľnosti pre tento projekt bola schválená riadiacim výborom 13.12.2017. Modernizácia dávkových agend SP (MODA) – MODA je aplikačne orientovaný projekt, zameraný na vytvorenie back-office prostredia pre podporu dávkových konaní SP. Tento dokument tvorí štúdiu uskutočniteľnosti pre oblasť systémov dávkových konaní. Zavedenie pro-klientsky orientovaných procesov a služieb pre podporu klientov SP – cieľom projektu je dosiahnuť aby koncové služby pre klientov SP boli komfortné, užívateľsky prívetivé, pružné a zároveň efektívne na strane klienta aj SP. Budovanie analytických služieb pre podporu kontroly a rozhodovania SP – cieľom projektu je vytvorenie analytických kapacít a nástrojov pre podporu riadiacich a kontrolných činností v SP a pre metodickú a dátovú podporu iných analytických jednotiek VS. Služby dátového manažmentu El. komunikácia zo spoluprac inštitúciami 4 ISKR OVM

Rozsah projektu MODA – transakčná úroveň Poskytovanie služieb sociálneho poistenia spočíva v prvom rade vo výkone transakcií, na výstupe ktorých sú dávky sociálneho poistenia V rámci týchto agend sú pokryté životné situácie, pre ktoré uvádzame aj príklady početnosti: Počet vyplatených dôchodkov 1 702 375 (december 2018 ) Priemerný mesačný počet vyplatených nemocenských dávok 1 911 096 (2017 ) Priemerný počet poberateľov dávky v nezamestnanosti 417 372 (2018 ) Priemerný počet poberateľov dávky garančného poistenia 121 (rok 2017 ) Priemerný počet poberateľov úrazových dávok 10 672 (rok 2017 ) https://www.socpoist.sk/pocet-vyplacanych-dochodkov--v-mesiacoch-/3150s   https://www.socpoist.sk/priemerny-mesacny-pocet-vyplatenych-nemocenskych-davok/1619s https://www.socpoist.sk/pocet-poberatelov-davky-v-nezamestnanosti/1662s https://www.socpoist.sk/648/1616s https://www.socpoist.sk/649/1617s

Problémy a príležitosti viazané na služby sociálneho poistenia Udržateľnosť použitých technológií - použité technológie je čoraz náročnejšie zabezpečiť z pohľadu prevádzky aj rozvoja, najstarší je systém IS DP postavený na COBOL mainframe systéme Dlhé trvanie konaní o dávkach na SP – v súčasnosti vybavovanie konaní o dávkach je administratívne náročné pre zamestnancov SP (na pobočkách aj ústredí); Veľký počet oddelených IS SP podporujúcich rovnaké alebo obdobné procesy – konania o rôznych druhoch dávok sú riešené v samostatných IS, ktoré vznikali v rôznom čase a na rôznych technológiách a každý systém implementuje plnú sadu procesov (rovnaké alebo obdobné procesy naprieč agendami) Príležitosti:   Vytvorenie predpokladov pre rozširovanie elektronických služieb SP – je potrebné vytvoriť predpoklady v agendových IS na poskytovanie a rozširovanie služieb v rámci eGovernment-u v súlade so schváleným reformným zámerom Zníženie prevádzkových nákladov na správu a údržbu informačných systémov SP - prevádzkové náklady JSD budú nižšie ako prevádzkové náklady súčasne udržiavaných IS. Implementovanie informačného systému umožňujúceho zavádzanie plnohodnotných pro- klientsky orientovaných elektronických služieb – optimalizáciou procesov, ich automatizáciou Zavedenie moderného informačného systému, podporujúceho užívateľský komfort používateľov Zavedenie informačného systému, zabezpečujúceho prehľadné spracovanie agend SP Efektívne reflektovanie budúcich legislatívnych zmien Dôvodom pre vypracovanie tejto štúdie uskutočniteľnosti a projektu je predovšetkým riešenie týchto problémov súčasnej doby: 1) Veľké množstvo hlavných informačných systémov poskytujúcich podporu pre dávkové konania SP. V súčasnosti je výplata dávok riešená v rámci štyroch hlavných informačných systémov SP: IS DP – výkon dôchodkového poistenia , IS NPaLPČ (Syrius) - výkon nemocenského poistenia a lekárskej posudkovej činnosti IS PvNGP – výkon poistenia v nezamestnanosti a garančného poistenia IS ÚP – výkon a správa likvidácie poistných udalostí z úrazového poistenia zabezpečuje agendu úrazového poistenia (ÚP), a značného počtu podporných systémov. 2) Administratívna náročnosť konania o dávkach – na pobočkách aj ústredí. Z dôvodu overovania poberania jednotlivých dávok napríklad pri súbehu dávok, je potrebné vstupovať a zisťovať údaje vo vyššie uvedených hlavných IS jednotlivo, pre každú agendu zvlášť. Získavanie a overovanie údajov je značne náročné a zdĺhavé, pričom sa môže vyskytnúť aj určitá chybovosť pri dohľadávaní a posúdení daných údajov. 3)Udržateľnosť použitých technológií - použité technológie je čoraz náročnejšie zabezpečiť z pohľadu prevádzky aj rozvoja, kľúčový informačný systém IS DP je vytvorený v jazyku COBOL a je prevádzkovaný mainframe infraštruktúre (dodávateľ spoločnosť IBM). Súčasný stav dávkových informačných systémov nie je priaznivý pre zavedenie pro-klientsky orientovaných elektronických služieb poskytovaných SP. Zavedenie elektronických služieb pri súčasnom informačnom riešení by bolo nákladné a z veľkej časti obmedzené. Veľký počet oddelených informačných systémov SP podporujúcich rovnaké alebo obdobné procesy konania o rôznych druhoch dávok neumožňuje transformáciu výkonu sociálneho poistenia do viac efektívnej a udržateľnej podoby pri súčasnom vytvorení predpokladov pre rozširovanie elektronických služieb SP. Okrem problémov boli identifikované aj nasledujúce príležitosti: príležitosť na zníženie prevádzkových nákladov na správu a údržbu informačných systémov SP. príležitosť na implementovanie informačného systému umožňujúceho zavádzanie plnohodnotných pro-klientsky orientovaných elektronických služieb príležitosť na zavedenie moderného informačného systému podporujúceho užívateľský komfort používateľov príležitosť na zavedenie informačného systému zabezpečujúceho prehľadné spracovanie agend SP príležitosť na efektívne reflektovanie budúcich legislatívnych zmien. Projekt MODA je zameraný na podporu interných procesov v rámci realizovaných dávkových konaní prostredníctvom zavedenia IS JSD.

Ciele projektu MoDA Ciele MoDA vychádzajú z reformného zámeru Efektívne služby Sociálnej poisťovne v oblasti sociálneho poistenia, ktorý bol schválený Hodnotiacou komisiou na MV SR dňa 20.7.2017. MoDA je plne v súlade s KRIS SP a Návrhom Strategických zámerov činnosti Sociálnej poisťovne na obdobie rokov 2017 – 2022 Systémová automatizácia procesov výkonu sociálneho poistenia; Skrátenie konania o sociálnych dávkach ; Zníženie preťaženia zamestnancov a zníženie manuálnej a duplicitnej práce; Dlhodobo udržateľná prevádzka IS SP; Plnenie požiadaviek vyplývajúcich s NKIVS Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občanov a podnikateľov Optimalizácia štruktúr so zameraním na interoperabilitu procesov Reforma a optimalizácia vybraných úsekov verejnej správy Racionalizácia prevádzky informačných systémov pomocou eGovernment cloudu Cieľom projektu MODA je transformácia existujúceho spôsobu výkonu agend sociálneho poistenia s použitím overených najnovších IT nástrojov. Výsledkom bude implementácia a nasadenie: - optimalizovaného procesu konania o dlhodobých dávkach, - konsolidovaného procesu konania o krátkodobých dávkach do ktorého budú transformované konania o nemocenskom poistení, úrazovom poistení, poistení v nezamestnanosti a garančnom poistení - prierezových procesov súvisiacich s výkonom sociálneho (lekárska posudková činnosť, vybavovanie odvolaní, vybavovanie sťažnosti, výplata dávky,...) Jednotný systém dávok (JSD) ktorý bude výstupom projektu na IT zabezpečí podporu výkonu transformovaných procesov tak aby bolo možné dosiahnuť: vyššiu úroveň automatizácie procesov výkonu sociálneho poistenia skrátenie konania o sociálnych dávkach zvýšenie flexibility pri zavádzaní legislatívnych zmien dlhodobo udržateľnú prevádzka ISSP Pod prierezovými procesmi sú myslené také procesy, ktoré sa vyskytujú vo viacerých dávkových agendách SP (rozsah ŠÚ) a je ich možné riešiť jednotne.

Koncepcia riešenia IS JSD Koncepcia riešenia IS JSD v plnej miere adresuje riešenie problémov a príležitosti v súlade s reformným zámerom a jeho cieľmi Predpokladané rozdelenie rozsahu riešenia 45% 30% 25%

Hlavné prínosy MODA Občan Sociálna poisťovňa Skrátenie dĺžky vybavovania podaní vo veci dávok SP Automatické priznanie nároku na dávku po nahlásení úrazu zamestnávateľom Elektronické doručovanie – Centrálne úradné doručovanie Naplnenie princípu 1x a dosť (spolu s projektom MUSP) Sociálna poisťovňa Elektronizácia konania o dávkách SP a ostatných podaní Automatizácia vybraných aktivít procesu konania o dávke SP a ostatných podaní Vyriešenie dlhodobej neudržateľnosti IS Dôchodkového poistenia Podpora zavedenia elektronického dávkového spisu Integrácia príslušných interných systémov Automatické spúšťanie overovania nových skutočností nad každým poberateľom dávky – bez nutnosti otvoriť každého poberateľa. Interná platforma pre vybavovanie dopytov a prijímanie a evidenciu exekučných príkazov Štandardizované spracovanie výstupu priamo zo systému  Elektronizovať proces Elektronického doručovania (hybridná pošta)

Rozpočet a ekonomická analýza Rozpočet projektu je navrhnutý na: 18 756 988 Eur s DPH Návratnosť 7 rokov Pozn. Ceny sú kalkulované pri priemerných trhových MD rate-och rolí Architekt, Analytik, Vývojár a Tester (zdroj benchmark UHP)

Ďakujeme za pozornosť!