Priama a nepriama úmernosť

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
=MESIAC PRIRODZENÁ DRUŽICA ZEME =
Advertisements

Elektromagnetické vlnenie v praxi:
Malé dievČatko A zlatý balík.
Kvetinková matematika 2. ročník
Základy Ethernetu Dávid Miľo 3.A.
Spracovali: J.Marko, J.Fašung
Správa za praxe Výrobná činnosť podniku
Určovanie storočí STOROČIE – časová jednotka, ktorá má sto rokov
Odpad: problém či nepríjemnosť?
HOTELOVÁ AKADÉMIA Jána Andraščíka Bardejov
Kultúrne a historické pamiatky Európy
OLYMPIJSKÝ ODZNAK VŠESTRANNOSTI
Praktická matematika Percentá – daň, DPH.
Druhy softvéru a aplikačné programy
Optické prístroje.
STRED BIBLIE.
Autori: Ľubomír Urík Jakub Makuka
Štatistika a spracovanie údajov
Zákonník práce 311/2001 Z.z. a jeho novely
Optika. Optické zobrazovanie
Nástroj pomoci pri zamestnávaní
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Bity a bajty.
Nebojte sa! Ján Pavol II..
POMER RNDr. Marta Megyesiová.
Riešenie krízových situácií
Pravdepodobnosť podmienená.
Nastavte sem na začiatok efekt prílet zhora zľava, ktorý pôjde automaticky a rýchlo. Na zvýraznenie použijete vlnu, ktorá pôjde automaticky a rýchlosť.
Osvienčim.
MONITORY.
RECYKLOHRY na našej ZŠ Ing. Milena Prušanská.
Bonus za nové registrácie s objednávkou od 25 bodov
Cisco a Internetové siete
Numerácia do 20 Spoznávame čísla 11 až 20 Autor: Mgr.Viera Jančová
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.
Viem, že robot nie je človek.
Vstupné testy Mária Tomková
18/9/2018 Licitácia Tomáš Pavlík
Finančná matematika Postupnosti.
Daňové veci mi rieši zamestnávateľ Daňové priznanie si robím sám
Gravitačné pole Zuzana Fraňová III. E.
MODEL METEOROLOGICKÉHO
H u s t o t a l á t k y Dva rovnako veľké valčeky.
H u s t o t a l á t k y Dva rovnako veľké valčeky.
Magnetické pole PaedDr. Jozef Beňuška
Vesmír Rasťo Korčičiak 2.A.
Ako prezentovať prezentáciu?
Prozodické vlastnosti reči I. Časová modulácia reči (PD č. 4)
DO OKNA NIEČO NARAZILO. BOL TO VTÁČIK!
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Čierne diery.
Súťažno - vzdelávacia aktivita
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Papier z chemického hľadiska
Mgr. Jozef Uríček M a t e m a t i k a 8. r o č n í k
Terestriálne PLANÉTY Merkúr a Venuša.
Zdravá výživa.
Papier z hľadiska fyziky
Mystická sila pyramíd Dávid Lupták III.A.
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Stredná odborná škola automobilová
Aerodynamika u áut D.Jesenovský.
Štatistika Martin Čuka 2010/ B.
Príbeh o anjeloch.
Ako zobrazujeme skutočnosť
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Prepis prezentácie:

Priama a nepriama úmernosť Praktická matematika Priama a nepriama úmernosť

Priama úmernosť koľkokrát jeden z dvojice údajov zväčšíme (zmenšíme), toľkokrát sa zväčší (zmenší) aj druhý údaj pomer medzi dvomi údajmi sa nemení napríklad: Z 8 kg zberového papiera sa vyrobí 5 kg recyklovaného papiera. Koľko kg recyklovaného papiera sa vyrobí z 1000 kg zberového.

Nepriama úmernosť koľkokrát jeden z dvojice údajov zväčšíme (zmenšíme), toľkokrát sa zmenší (zväčší) druhý údaj napríklad: Turista má prejsť 10 km. Platí, že čím rýchlejšie pôjde, tým kratší čas mu to bude trvať.

Poďme počítať historické úlohy Na istom mieste je proviant na 60 dní pre 1 500 vojakov. Príde tam o 800 vojakov viac. Na akú dobu im proviant vystačí? Ak 4 kopisti (odpisovači nôt) rozpíšu koncert za 3 dni, koľko to bude trvať 6 kopistom? 20 mužov navŕši násyp za 36 dní, ak budú denne pracovať 10 hodín. Koľko hodín denne musí pracovať 30 mužov, ak má byť násyp hotový za 16 dní?

Poďme počítať modernejšie úlohy Ak pri rýchlosti sťahovania z internetu 2 500KB za sekundu trvá stiahnutie súboru 35 sekúnd, koľko by to trvalo pri rýchlosti 5 MB/s? Auto ide rýchlosťou 55 km/h. Koľko metrov prejde za 1 sekundu? Odhaduje sa, že jeden pohárik alkoholu predĺži reakčný čas o 20 %. O koľko metrov sa tým predĺži vzdialenosť od okamihu, keď zbadá nebezpečenstvo a začne brzdiť? Bude to o 20 % viac, o 20 % menej, o viac alebo menej ako 20 %? Správa v novinách: „Pri telefonovaní sa reakčný čas vodiča predĺži o 0,5 až 1,5 sekundy. To pri rýchlosti 110 km/h predĺži brzdnú dráhu o 14 m.“ Je správa v poriadku? Chýba v nej niečo? Ak áno čo, ak nie prečo.

koniec