Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Skúsenosti z kontroly vyhotovenia PSL
Vkladanie diakritiky s využitím štatistickej analýzy textu
NEINTERAKTÍVNA KOMUNIKÁCIA Mgr. Gabriela Zbojeková, ZŠ TURZOVKA.
Kristína Fejková VIII.A
Posudzovanie vplyvov na životné prostredie a krajinný vzhľad
Štylistika lexikálnych prostriedkov
Meno a priezvisko učiteľa
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
OBJAVOVANIE VZOROV POHĽADU PRI NAVIGAČNÝCH ÚLOHÁCH NA WEBE
školiteľ Dária Juhásová
Komplexné služby pre váš web
Štruktúra semestra – Surveillance (dohľad) nad infekčnými ochoreniami
Publikovanie dosiahnutých vedeckých výsledkov
ZVUK Marián Pitel.
Zelená škola Mgr. Eduard Gemza
Makroekonomický jav „...a aby nám žiaci neutiekli...“
Štatistika a spracovanie údajov
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
Ochrana súkromia medzi matfyzákmi
Riešenie krízových situácií
Market – trh Ing – dej, činnosť
Rešeršovanie vo Virtua OPAC
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
Úvod do jazyka C Algoritmizácia úloh.
Autor: Patrik Januška Vedúci práce: Ing. Eduard Kuric
ÚSTAV PRIEMYSELNÉHO INŽINIERSTVA, MANAŽMENTU A KVALITY
Základné pojmy spojené s BIOS
Učiteľ v novej epoche.
Stredná odborná škola obchodu a služieb
Štruktúra semestra – Surveillance (dohľad) nad infekčnými ochoreniami
Základné nástroje manažérstva kvality (Kontrolná tabuľka a histogram)
SKLÁDKY ODPADOV NA ÚZEMÍ OBCE
Databázové systémy.
Vzdelávanie sestier Prof. Mgr. Katarína Žiaková, PhD.
EU project guidelines Mgr. Mária Tunová
Sem zadajte názov projektu Vaše meno Meno vyučujúceho Vaša škola
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Maturitná skúška zo sjl – písomná časť
DEŇ VÝSKUMU RAKOVINY Nadácia Výskum rakoviny s cieľom upozorniť na priority a potenciál moderného onkologického výskumu na Slovensku sa v roku 2007.
Inštalácia Windows verzie
(Digitálny prezentačný materiál)
B. Bystrica – Badín 2014 konferencia o pastorácii rodín vo farnosti
PYRAMÍDA ZDRAVEJ VÝŽIVY
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
stavebný a znalecký softvér
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Hierarchická a sieťová koordinácia v relevantných politikách pre lesníctvo: aktéri, vzťahy a procesy Zuzana Dobšinská.
Použitie počítačov v geografii (2)
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
Téma: Nástroje na tvorbu prezentácie
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
 Miriam Spodniaková Pfefferová
VYHĽADÁVANIE LETECKÝCH ZÁJAZDOV
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
TURISTICKÁ A INFORMAČNÁ MAPA MESTA LUČENEC
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Rozpoznávanie obrazcov a spracovanie obrazu
Vyjadrovacie prostriedky v štatistike
Sopka z fyzikálneho hľadiska
Použitie počítačov v geografii (2)
Vykonávacie predpisy ( nariadenia vlády a vyhlášky)
Informačné popoludnie SAEC
Umiestnenia benchmarkov Štruktúry súborov Použitie súborov
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD.

Abstrakt je konkrétna a výstižná charakteristika dokumentu (článku), je skrátené, presné vyjadrenie obsahu dokumentu bez dodatočnej interpretácie jeho výsledkov, alebo kritiky a bez hodnotiaceho stanoviska autora, je miniatúrou článku, správy bez špecifických detailov, má byť zrozumiteľný, koncízny a kompletný, býva súčasťou odborno-vedeckých článkov, monografií, bakalárskych, diplomových, rigoróznych prác, autoreferátov a pod.

Úlohy abstraktu umožňuje čitateľovi presne a rýchlo identifikovať obsah dokumentu, určuje relevantnosť jeho záujmu a rozhoduje, či bude čítať celý článok, umožňuje zapamätať si kľúčové údaje, nálezy, pomáha pochopiť text článku – slúži ako náčrt jeho hlavných bodov, umožňuje indexovať články, umožňuje konzultantovi prezrieť prácu aj bez toho, aby sa musel detailne zaoberať celým článkom.

Typy abstraktov neštruktúrovaný píše sa súvisle ako jeden celok, mal by obsahovať 75 -150 slov.

štruktúrovaný píše sa v odstavcoch, kopíruje základné členenie vlastného článku, dokumentu (názov, úvod, metodika, výsledky ...), mal by obsahovať 150 – 350 slov, obsahuje kvantitatívne a kvalitatívne informácie obsiahnuté v dokumente.

Informatívne abstrakty venované jednej téme (zvyčajne pri experimentálnej alebo klinickej práci), bývajú štruktúrované a zachovávajú si tematické a štýlové vlastnosti, štruktúru i členenie primárneho dokumentu vrátene hlavných zistení a záverov, umožňujú rýchlo identifikovať obsah hlavného dokumentu a podľa možnosti poskytujú čo najviac kvantitatívnych alebo kvalitatívnych informácií z tohto dokumentu.

Deskriptívne abstrakty stručne , opisným spôsobom uvádzajú, aké informácie obsahujú správy alebo články, neuvádzajú sa v nich výsledky, závery ani odporúčania, majú skôr štruktúru detailnejšieho obsahu a ich rozsah nepresahuje 100 slov. (zriedkavejšie)

Jazyk abstraktu má byť z technického, zo štylistického i z odborného hľadiska rovnaký ako jazyk a štýl celého článku, odborná terminológia, stručný, vecný a úsporný informatívny štýl, text má byť homogénny, logický, plynulý a čitateľný, text abstraktu sa píše spravidla v minulom čase v tretej osobe množného čísla alebo v kombinácii s trpným rodom, (môže aj v 1. osobe m.č. s činným rodom)

Štruktúra abstraktu Názov práce – výstižný, informatívny a stručný (najviac 10 slov) Text abstraktu začiatok - jedna , dve vety – súhrn témy práce, predmetu a obsahu prezentovaného výskumu, hlavný dôvod jeho uverejnenia, stručná formulácia hlavných cieľov, všeobecný opis súborov, použitých metód, postupov, konkrétne výsledky, štatistická významnosť, skoncentrovaná diskusia o jednom alebo dvoch významných nálezoch, zisteniach, hlavné závery, možné uplatnenie v praxi. Kľúčové slová – 3 až 5 kľúčových slov

Chyby pri písaní abstraktu nejednoznačný, neatraktívny nadpis, nejasné vymedzenie cieľa, nelogická organizácia obsahu abstraktu, absencia požadovaných zložiek abstraktu, ťažkopádne, nevýstižné formulovanie viet (gramatické chyby, preklepy ...) používanie žargónu a skratiek.

Kvalitný abstrakt Čo autor sledoval? Prečo sa práca robila? Otázky Odpovede Čo autor sledoval? Prečo sa práca robila? Ako sa práca robila? Čo sa zistilo? Čo z toho vyplýva? Čo to znamená? hlavný cieľ, motivácia a odôvodnenie práce, stanovenie problému, prístup k problému, zoznam metodík, oznámenie, opísanie a významnosť hlavných výsledkov, hlavné závery, možnosti uplatnenia v praxi.

Správne, nesprávne

Správne, nesprávne

Správne, nesprávne

Správne, nesprávne

Správne, nesprávne

Správne, nesprávne

Abstrakt nie je anotácia, súhrn ... je krátka poznámka alebo vysvetlivka tykajúca sa dokumentu, resp. jeho obsahu, ktorá niekedy obsahuje jeho veľmi krátku charakteristiku. neobsahuje konkrétne výsledky, ale stručne popisuje, aká problematika bola v texte riešená, a aké závery sú v práci uvedené, 5 až 10 riadkov, kľúčové slová.

Príklad anotácie

Súhrn / Resumé je krátka rekapitulácia výsledkov práce, nachádza sa na konci dokumentu, poskytuje súhrné informácie k čomu sa autor dopracoval, rozsah 10 až 15 riadkov, kľúčové slová, neobsahuje informácie o cieli, o použitých metódach.

Príklad súhrnu

Ďakujem za pozornosť