Stiahnuť prezentáciu
Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte
ZverejnilMiroslava Sedláčková
1
NEINTERAKTÍVNA KOMUNIKÁCIA Mgr. Gabriela Zbojeková, ZŠ TURZOVKA
2
Slúži na komunikáciu medzi ľuďmi.
je elektronická pošta. Slúži na komunikáciu medzi ľuďmi.
3
Táto komunikácia je neinteraktívna, to znamená, že odozva od adresáta nie je okamžitá.
Niekomu správu napíšeme, ak práve nie je pri počítači, trochu potrvá, kým si poštu prečíta a odpíše.
4
ČASTI EMAILU janko.hrasko@zoznam.sk
adresa_používateľa adresa_počítača Miesto, kde má zriadenú ovú schránku Meno alebo prezývka používateľa
5
Podobne ako skutočná pošta má e-mail hlavičku a telo.
Hlavička obsahuje: adresáta (adresu prijímateľa) predmet (stručný obsah listu). Telo obsahuje samotný list. Nezabudnime sa podpísať !!
6
Ako na dokonalý email 1. Predmet emailu
Dobre zvolený predmet u = adresátovi tak oznámime, akú správu alebo aké údaje mu zasielame. Predmet uvádzame stručne, výstižne a jasne. Vyhýbame sa zasielaniu u bez označenia predmetu.
7
Ako na dokonalý email 2. Adresát – komu píšem
Nezabudni kamarátov u adresu uviesť v správnom tvare, nezabúdaj na celý tvar adresy, napríklad:
8
Ako na dokonalý email 3. Efekty a smajlíci v emaili
So smajlíkmi zaobchádzajme veľmi opatrne. Môžeme si ich dovoliť len och s veľmi dobrými priateľmi. y nemaľujeme, ale píšeme.
9
Ako na dokonalý email 4. Diakritika
y píšeme s diakritikou (dĺžne, mäkčene). Je to prejav slušnosti k adresátovi a nášho správneho jazykového citu.
10
A teraz šup do práce...
Podobné prezentácie
© 2023 SlidePlayer.sk Inc.
All rights reserved.