Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Sopka z fyzikálneho hľadiska

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Sopka z fyzikálneho hľadiska"— Prepis prezentácie:

1 Sopka z fyzikálneho hľadiska
Alexandra Okáľová Evka Paľková Gabika Turčanová Lucia Kováčiková II.A „Beda, kto v mori vidí iba vodu, kto nepočuje nemú prírodu, kto v skalách vidí iba skaly! “ Andrej Sládkovič

2 Teoretická časť práce

3 Magma tavenina vysokej teploty (650-1200˚C)
vzniká v  astenosfére, zriedkavo v spodných častiach litosféry v závislosti od miesta vzniku je jej zloženie iné

4 Zloženie magmy magmatická tavenina plyny vodné pary Ich vzájomný
kvantitatívny pomer je v rôznych typoch magiem variabilný

5 Láva roztavená hornina vyvrhovaná z krátera sopky počas erupcie
pomenúva roztavenú horninu na povrchu Zeme, naopak magma roztavenú horninu pod povrchom teplota lávy sa pohybuje v rozmedzí od 700 °C do 1 200 °C.

6 Viskozita lávy je stupeň vnútorného trenia kvapaliny
jednotkou viskozity je poise – P bolo dokázané, že viskozita lávy je ovplyvnená obsahom SiO2 (ale aj Al2O3 a TiO2) výrazne ovplyvňuje tvar vulkanických telies

7 Rýchlosť lávy doposiaľ najrýchlejší tok lávy bol nameraný na Havaji, na svahu naklonenom 30˚, kde dosahoval rýchlosť až 900 m/min = 55 km/hod

8 Teplota lávy pri výstupe z kráteru 1100 – 1200 ˚C
z farby taveniny sa dá zistiť jej teplota: viac ako 1200 ˚C = žltá farba 900 až 1100 ˚C = červená farba menej ako 900 ˚C = tmavočervená až čierna

9 Výskumná časť práce

10 Čo sme chceli spracovať
vypracovali sme anketu, v ktorej sme sa zaoberali sopkou z fyzikálneho hľadiska chceli sme sa dozvedieť, ako sú na tom ľudia s vedomosťami o vulkánoch a o fyzike samotnej

11 Anketa Vytvorili sme anketu s 15-timi otázkami z teoretickej časti
Opýtaných sme si rozdelili do dvoch skupín podľa veku: ľudí do 20 rokov ľudí nad 20 rokov

12 Hypotéza viac o danej téme budú vedieť mladí ľudia, lebo sa o vulkánoch učia v škole starší ľudia majú viac skúseností a znalostí ako tí mladší na niektoré otázky nebudú vedieť odpovedať účastníci žiadnej skupiny – jednalo sa aj o presné číselné údaje

13 Opis postupu Vytvorili sme si anketu, ktorú sme spracovali formou dotazníka 2. Polovicu z 30-tich dotazníkov, teda 15 sme položili 1. skupine a 15 skupine č. 2 3. Každú otázku sme vyhodnotili osobitne a vytvorili ku nej graf Na záver sme vyhodnotili našu hypotézu a zhodnotili celkovú úspešnosť 1. a 2. skupiny

14 Vyhodnotenie Celkový počet odpovedí v ankete bol 450

15 1. Skupina Počet správnych odpovedí 15-tich opýtaných z celej ankety: , čo predstavuje 64 % Počet nesprávnych odpovedí: 81, čo predstavuje 36%

16 2. Skupina Počet správnych odpovedí 15-tich opýtaných z celej ankety: , čo predstavuje 54% Počet nesprávnych odpovedí: 104, čo predstavuje 46%

17 Spracovanie hypotéz Naša teória sa nám potvrdila, mladí ľudia boli úspešnejší Starší ľudia mali síce menej správnych odpovedí, ako mladší, no zaostávali iba o 10% Naša hypotéza sa nám potvrdila, mnohé odpovede na otázky s číselnými údajmi boli nesprávne

18 Ukážka dotazníka Aká je približná teplota vnútri Zeme?
Správna odpoveď mala byť 4000 – 7000 °C.

19

20 Ďakujeme za pozornosť 


Stiahnuť ppt "Sopka z fyzikálneho hľadiska"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google