Nebyť na trati ľahostajných

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Santa Fé, štát Nové Mexiko, USA
Advertisements

Postup prípravy prezentácie
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Hlasovacie zariadenie alebo čo sa práve deje v žiakovej mysli
December Nemudruj o minulosti, nesnívaj o budúcnosti, ale chop sa okamihu a uč sa od tejto chvíle.
Jar Adely Ostrolúckej ĽUDO ZÚBEK.
“13 RÁD DO ŽIVOTA".
Dobrý pastier Žalm 23 (veršovaná parafráza - MBKB)
Lekcia od divých husí.
Malé dievČatko A zlatý balík.
Úcta a poslušnosť Boh chcel, aby sme si po ňom ctili svojich rodičov, ktorým vďačíme za svoj život, a ktorí nám odovzdali poznanie Boha. Sme povinní ctiť.
Symboly Ducha Svätého.
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
O myšiach a ľuďoch.
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Poruchy aktivity a pozornosti
SPOLUPRÁCA RODINY Z MARGINALIZOVANÝCH RÓMSKYCH KOMUNÍT A ŠKOLY
ZŠ s MŠ Malý Čepčín 2013 – – 4. ročník
PodpornÉ skupinkY pre smútiacich
3 X P alebo Prezentácia o úspešnej prezentácii /pre študentov 4. roč
Naučila som sa ....
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
Týranie a zneužívanie detí
Ako čeliť Zlému.
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
4. prikázanie CTI OTCA I MATKU SVOJU
Základná škola s materskou školou Lvíčata pri ČVUT Praha
Tommy's Window Slideshow
Autá a Tuning Evvka 2005.
DUŠE V OČISTCI Mária Simma.
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Buď napojený na Ježiša inak budeš mimo
DOPYT PO PRAVICOVOM EXTRÉMIZME MEDZI UČITEĽMI NA DRUHOM STUPNI ZÁKLADNÝCH ŠKÔL výsledky prieskumu verejnej mienky marec
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Ako prezentovať prezentáciu?
PSYCHOLÓGIA A UČITELIA
Odčítanie celých čísel
9/4/2019 Firemná knižnica 2000 Nadežda Andrejčíková N. Andrejčíková.
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
História a vývoj telefónu a nácvik správneho telefonovania
Vlak „život“ Pred časom som čítal knihu, v ktorej bol život prirovnaný k ceste vlakom. Je to výnimočne zaujímavé čítanie, pod podmienkou že ho správne.
Zmes čudáctva a talentu
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Participácia a štruktúrovaný dialóg
Keď si sa narodil, plakal si a všetci okolo teba sa usmievali.
Jedného dňa sa učiteľ opýtal svojich žiakov: „Prečo na seba ľudia kričia, keď sú nahnevaní?“ Žiaci sa na chvíľu zamysleli. „Lebo sme rozčúlení – odpovedal.
Rozprávka o nenásytnej Batérii
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Iný pohľad na globálne otepľovanie
7 rokov Natália Molnárová Vývojárka Ciele
Tvorba a manažment projektov
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
“Ja riadim tvoje kroky“
žiaci 3. A a 3.C sa pridali k projektu v Českej republike
Komunikácia činom.
4. SVIATOSŤ POKÁNIA.
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
včielkine Dobrodružstvo
Aktuálna situácia, ktorú poznáme z praxe:
Informačné popoludnie SAEC
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Ako zobrazujeme skutočnosť
Egyptské pyramídy.
Prepis prezentácie:

Nebyť na trati ľahostajných Zuzana Kohútová, Gymnázium Milana Rúfusa Žiar nad Hronom

Prieskum ukázal, že so symbolmi a s prejavmi extrémizmu sa v škole nestretlo iba 37 percent žiakov ZŠ, 25 percent žiakov gymnázií a približne 20 percent žiakov SOŠ. „Ostatní nejakú skúsenosť, či už častú, alebo zriedkavú, mali. (PaedDr. Viera Kalmárová, 2016) Nie je číslo vyššie? PREČO? túžba niekam patriť, pocit osamelosti a vykorenenosti, snaha získať obdiv a rešpekt málo pozitívneho hodnotenia hľadanie náhrady za nefungujúcu rodinu. 

Mlčiaca väčšina. Anonymná skupina, s ktorou sa denno-denne stretávame Mlčiaca väčšina. Anonymná skupina, s ktorou sa denno-denne stretávame. Migračná kríza? Voľby? Extrémizmus? Sú ticho a čakajú, čo sa stane. Ako zareagujú druhí. Čo urobia. Necítia sa vinní. Ľudia sú už raz takí. Aj ja často prepínam televízor, keď sa na mňa valia zlé správy. Jednoducho radi zatvárame oči a navrávame si, že TOTO sa nás netýka. Lenže práve v takej situácii zlí nemlčia, konajú. Stvoria netvora. A čím viac ľudí mlčí, tým je netvor silnejší. Zuzana Hešková, 3.A

Sloboda názoru žiaka... pokiaľ až? Možnosť robiť chyby. Priestor byť vypočutý. Čas na formovanie názorov. Vytváranie názorových škál – hry typu parkovisko. Barry van Driel metodiky. Nie kampaň, nie hotové riešenia. Dilema „voľnej výchovy“. Vedieť vytvoriť rámec akceptácie.

Maja NENADOVIĆ - 5 krokov ako hovoriť s „rasistom“ Rasista v úvodzovkách – pretože nálepkovanie škodí, je to len pracovný názor pre metódu, čo sa môže použiť pri debate s človekom, ktorého názory sú diametrálne odlišné... Akronym PLEASE Pause Listen Empathy Analyze Stands for speak End, expectations of this process

Aké možnosti má učiteľ? Systém nám nedáva šancu. Naozaj? Sloboda voľby priorít Sloboda voľby metód. Sloboda ísť do hĺbky preberanej témy. Osobne – sloboda meniť TVVP v priebehu roka. Využiť príležitosť reagovať ad hoc. Nutnosť byť čitateľný, mať konzistentný postoj. Mám prezentovať aj vlastný názor? PLEASE.

Čo chcem naučiť? Je to ešte dejepis? Zaujímať sa o spoločnosť. Hľadať, zbierať, triediť informácie. Analyzovať, premýšľať, overovať tvrdenia. Cítiť paralely minulosti a dneška. Zaujať postoj, obhájiť ho. Reagovať. Vám, čo máte v erbe heslo „nehas, čo ťa nepáli“ vravím: ste na strane podpaľača. (Ján Priesol)

Ide o strach. Fóbiu. Alebo je to len stádovosť – potreba ísť s prúdom Ide o strach? Fóbiu? Alebo je to len stádovosť – potreba ísť s prúdom? Sám pozorujem, že ak niekto začne osočovať iného, pridajú sa k nemu ďalší. Preto sa mnohí, ak ide o nich samých, snažia vyhýbať nálepkám. Máme z nich taký strach, že ich dokonca radšej lepíme na iných, aby sme od seba odpútali pozornosť! Sám nezriedka vidím u nás v škole homofóbne postoje. Antisemitské postoje. Protirómske narážky. Všetko generalizované a „na- servírované“ s pevnosťou pravdy. ...Prvý krok akceptácie začína v našom vnútri. Je to cesta dlhá, namáhavá; no na jej konci si pútnik uvedomí jednu vec – VŠETCI sa rodíme s jedinou nálepkou a tá nám ostáva po celý život. S nálep-kou ČLOVEK. Dominik Schmidt, 3.A

Ďakujem za pozornosť