Propagačné a predajné nástroje turistického produktu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Centrálny Dátový Archív
Posudzovanie vplyvov na životné prostredie a krajinný vzhľad
Základy Ethernetu Dávid Miľo 3.A.
Algorithmic Chemistry in Genetic Programming Informatics and Information Technologies Student Research Conference, 2006 Vojtech Szöcs Vedúci projektu:
POUŽITIE POČÍTAČOV V REGIONÁLNEJ GEOGRAFII (2)
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Vie sa aj moja organizácia zúčastniť na výzvach?
Miestna akčná skupina Stredný Liptov
Publicita malého projektu
Silvia Horáková Kontaktná kancelária pre Open Access NOAD Slovensko
Ako ušetriť peniaze a čas pomocou webového sídla a jeho služieb?
Academic Internet Television Network Showcases
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2003
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Komunitné záhrady v Bratislave
Podmienky súladu žiadosti s princípom 3D
Súťaž „Kariérové poradenstvo 2011“
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
Podopatrenie 19.3 Príprava a vykonávanie činností spolupráce miestnej akčnej skupiny PRV SR 2014 – 2020.
Správa o mládeži 2018 Dobrovoľníctvo.
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Cisco a Internetové siete
Aktuálny stav implementácie Operačného programu Životné prostredie
Vplyv sociálnych sietí
Ing. Alexandra Vašašová
Imrich Fuhl Skúsenosti zakladateľa portálu Slovákov v Maďarsku
FP7: Výskum v prospech MSP
Tvorba a manažment projektov
Databázové systémy.
EU project guidelines Mgr. Mária Tunová
Sem zadajte názov projektu Vaše meno Meno vyučujúceho Vaša škola
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
Využitie informácií pri verejnej kontrole
Informačné zdroje v heterogénnom prostredí a KIS nového tisícročia
Migrácia, utečenci – podpora samospráv
Právna úprava podnikania
Implementácia a zabezpečenie prevádzky systému ARL – spolupráca knižnice a firmy Dobrý den, vážení a milí, dovolte mi aby som Vam v mene svojom i v mene.
SPRÍSTUPNENIE DENNÉHO CENTRA RADVAŇ OZ ZA DÔSTOJNÚ RADVAŇ
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Hierarchická a sieťová koordinácia v relevantných politikách pre lesníctvo: aktéri, vzťahy a procesy Zuzana Dobšinská.
Regióny a regionálny rozvoj
ŠTRUKTÚRA TURISTICKEJ PONUKY. Bezpečnostné faktory turizmu
Aktualizačné vzdelávanie učiteľov cvičných firiem
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
VYUŽITIE VÝSLEDKOV PROJEKTU EPANIL NA SLOVENSKU
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
Tvorivosť a podnikavosť
(Vieme) Kam kráča svet vedeckého publikovania?
Bez našej bagety nechoď do roboty!
Tvorba a manažment projektov
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
Internet Gabriel Horos.
PRECARIR meeting, September 17-18, 2015, Bratislava
Základná Škola sv. Don Bosca Zlaté Moravce
Prevencia kriminality
Informačné systémy vo verejnej správe
Rozpoznávanie obrazcov a spracovanie obrazu
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Použitie počítačov v geografii (2)
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2012
Informácia a propagácia
Informačné popoludnie SAEC
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Projekt ROZÚZLENIE.
Prepis prezentácie:

Propagačné a predajné nástroje turistického produktu Fakulta novinárstva, informácií a bibliológie Varšavská univerzita www.tworzydlo.pl

Vizuálna identifikácia v propagačných aktivitách

Obraz v komunikácii a PR Význam obrazu v propagačných aktivitách Úrovne vnímania významov: jednoduchá identifikácia objektu semantická konotácia individuálne vnímanie vlastností (zoológ bude vnímať vlastnosti spojené so špecializovanými poznatkami o veľkých mačkách a heraldik jednu zo špecifických erbových figúr)

Významy obrazu Lev (Panthera leo) – fotografické zobrazenie (fot. Trisha M. Shears) Holandsko – štátny znak Holden – značka General Motors NAF – logo nórskeho združenia motorkárov „Kráľ Lev” – propagačná značka Obr. 4. Fotografia leva ako verné zobrazenie a lev ako štátny znak, logo korporácie, logo združenia a propagačná značka Zdroj: vlastné spracovanie K. J. Rychter.

Význam farieb Výskum ukazuje, že človek reaguje na farby predvídateľným spôsobom. Podľa psychológov farby majú univerzálne významy v základnej rovine, jednotlivé farby tak symbolizujú: biela – čistota čierna – smútok, zlo, smrť červená – láska, vášeň žltá – mladosť, vitalita oranžová – kreativita, energia Ľudia podobným spôsobom vnímajú farby, ale pri ich výbere treba sústrediť pozornosť na kultúrny aspekt. Význam farieb sa môže meniť napr. v závislosti od geografickej polohy. Zdroj: M,Healey, Czym jest branding, ABE Dom wydawniczy, Warszawa 2008.

Propagačná kampaň

Ako pripraviť dobrú kampaň? Základnou úlohou osoby, ktorá pripravuje kampaň, je definovanie jej kľúčovej témy, cieľa a určenie cieľových skupín. Od tejto chvíle sa nevyhnutným stáva pohľad na svet očami tých osôb, ktorým je kampaň adresovaná. Kampaň si vyžaduje pozeranie sa očami odberateľov. Počas prípravy kampane identifikujeme možnosti (zložky potenciálu) a ohrozenia, ktoré môžu vzniknúť počas jej realizácie. Po ukončení kampane bude v konečnom dôsledku najdôležitejšie to, čo ostalo v povedomí zástupcov cieľových skupín a či sa podarilo dosiahnuť predpokladané ciele.

Brief ako základ prípravy kampane Brief je základom v procese prípravy predpokladov kampane. Musí obsahovať nižšie uvedené prvky: popis firmy alebo organizácie analýza východiskovej situácie a audit prostredia monitoring médií interný audit externý audit analýza konkurencie popis cieľových skupín (dôležitá je znalosť sociálnych a demografických údajov, potrieb, motívov, problémov)

Brief ako základ prípravy kampane zadefinovanie unique selling proposition alebo/a myšlienky kampane, ktorá musí byť: silná, aby sa dalo na nej postaviť celú kampaň zaujímavá angažujúca ciele, ktoré sa plánuje dosiahnuť, napr. vyvolanie reakcie budovanie postojov a názorov zvýšenie povedomia opis plánovanej podpory kampane – popis nástrojov určenie výšky rozpočtu upresnenie termínov alebo/a harmonogramu kampane

Dôležitý je nápad Pri príprave kampane je potrebné určiť, čo chceme dosiahnuť, ale aj samotný nápad. Je to často najťažší prvok celej kampane. Nápad si vyžaduje kreativitu, invenciu, tvorivú angažovanosť, potom je implementácia. Ako hľadať nápad: analýza východiskovej situácie hodnotenie podobných kampaní v tuzemsku a v zahraničí precízne určenie cieľa zadefinovanie problému brainstorming session benchmarking Po zadefinovaní je dobré nápady otestovať.

Aký má byť nápad? Aby bola kampaň úspešná, nápad musí byť: nekomplikovaný priťahujúci pozornosť zaujímavý a povzbudzujúci k činnosti založený na príbehu reálny upresnený

Čo berieme do úvahy pri hodnotení kampane? Faktory hodnotenia: súlad návrhu s prijatými predpokladmi koherentnosť nástrojov jednoduchosť nápadu dôveryhodnosť budovanie emócií

Cieľ kampane

Cieľ kampane cieľ obmedzený v čase merateľný podrobný Veľmi dôležitým prvkom pri tvorbe kampane je určenie jej cieľa. Preto je už od začiatku potrebné hľadať odpovede na otázky: čo chceme dosiahnuť? čo sa má udiať? čo sa má zmeniť po kampani? Cieľ musí teda spĺňať následovné kritériá: Pri stanovení cieľa je dôležité hľadanie príčin a sústredenie sa na cieľovú skupinu s presne formulovaným odkazom. obmedzený v čase merateľný cieľ podrobný orientovaný na výsledky realistický

Propagačné aktivity kampane

Vybrané aktivity okolo kampane získanie partnerov PR aktivity na internete mediálni sponzori aktivity okolo kampane dodatočná podpora vzťahy s médiami využitie celebrít podujatia

Vybrané aktivity v médiách internetové médiá sociálne médiá mediálni sponzori tradičné médiá – rozhlas a TV tradičné médiá – tlač

Podujatia ako prvok kampane

Čo je dôležité a na čo si treba dávať pozor počas organizovania podujatí Logistika Úspory a poistenie Prijatie zásady, že vždy sa niečo prihodí v poslednú noc pred podujatím Financie a rozpočet Propagácia Harmonogramy

Koncepcia kampane Hodina o Európskych fondoch. Podnikavosť Etapy prípravy a implementácie kampane: príprava kreatívnej koncepcie identifikácia cieľových skupín príprava harmonogramu aktivít určenie stupníc hodnotenia implementácia a monitorovanie Hodina o Európskych fondoch. Podnikavosť

Nástroje využívané v kampaniach v sieti Propagačná akcia v sieti sa realizuje na základe nižšie uvedených nástrojov: internetové vitríny účty a profily v sociálnych sieťach kampane v GOOGLE AdWords, na Facebook Ads, čo umožňuje veľmi precízne targetovanie kampaní, ich monitorovanie a rýchle hlásenie správ, pozicionovanie copywrighting a tiež typicky propagačná podpora, napr. vo forme: remarketingu. Efektívna komunikácia a PR sa realizujú prostredníctvom mnohých nástrojov, ako sú platformy GoldenLine, mikroblogy, ako napr. Twitter, diskusné fóra lokalizované v rámci určitých internetových servisov, sociálne siete, ako napr. Facebook, agregátory obsahu ako napr. Wykop.pl, aplikácie, ako napr. Instagram, alebo početné platformy, ktorých cieľom je podpora pri výmene súborov a rozličných materiálov, ako napr. Google Drive či Wetransfer.

Nástroje využívané v kampaniach v sieti rozosielanie e-mailových správ na adresy z mnohých vytváraných alebo kupovaných databáz sponzorované odkazy vlastná webová stránka korporačné vitríny (prezentujúce hlavne firmu a jej ponuku výrobkov), vitríny súvisiace s informačnými kampaňami realizovanými konkrétnym ekonomickým subjektom pozicionovanie blogy a diskusné fóra partnerská podpora virtuálne tlačové kancelárie

Tradičné médiá off-line diskusie diskusie FB profily a iné sociálne médiá aplikácie (mobilné) Médiá v sieti vlogy blogy podcasty YouTube Facebook Twitter Blogéri sociálne médiá iné sociálne médiá, napr. nk.pl … Pinterest Vimeo médiá v sieti aplikácie (mobilné) diskusie diskusie Sociálne médiá rozhlasové stanice on-line E-médiá Korporačné e-média televízne stanice on-line občianske informačné portály TLAČ Wortály komerčných firiem Wortály štátnych a samosprávnych orgánov Hybridné portály a wortály Monosieťové portály a wortály Wortály NGO’s RÁDIO TV redakčné články vlastný obsah v servisoch www a spravodajoch blogy, aplikácie (mobilné) blogy, aplikácie (mobilné) Tradičné médiá off-line FB profily a iné sociálne médiá FB profily a iné sociálne médiá diskusie diskusie © Adam Łaszyn, 2015

www.tworzydlo.pl