Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Informácia a propagácia

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Informácia a propagácia"— Prepis prezentácie:

1 Informácia a propagácia

2 Kľúčové ciele propagácie
Zvýšenie povedomia o zmenách na poľsko-slovenskom pohraničí. Prijímatelia ako ambasádori Programu. Cezhraničný charakter spolupráce ako pridaná hodnota Programu Dosah na čo najširšiu skupinu príjemcov Vyslanec: Prijímatelia sú vyslancami programu v teréne – informačné a propagačné aktivity, ktoré vykonávajú, majú prispieť k zvýšeniu povedomia komunity o zmenách v poľsko-slovenskom pohraničí, v najbližšom okolí, v každodennom živote = zlepšenie kvality života obyvateľov pohraničia. Kľúčovým cieľom komunikácie, ktorú realizuje prijímateľ, je okrem ukázania zmien, ktoré prináša realizácia daného projektu, zdôraznenie, že projekt bolo možné vykonať vďaka podpore Európskej únie = posilňovanie pozitívneho imidžu EÚ. - Zahraničný partner: Mimoriadne dôležité je aj zdôraznenie skutočnosti, že projekty EÚS sú projektmi realizovanými s účasťou partnerov z rôznych krajín. V prípade programu Poľsko-Slovensko treba klásť dôraz na to, že projekt sa realizuje spoločne so zahraničným partnerom a informovať o výhodách takej spolupráce, keďže cezhraničné projekty sú projekty, ktorých efekt by sa nedosiahol, ak by ich jednotliví partneri realizovali samostatne. - príjemcovia: Propagácia zohráva v mnohých prípadoch kľúčovú úlohu, priam rozhoduje o úspechu alebo neúspechu projektu. Dobré označenie projektu, aktualizovaná webová stránka, atraktívne podujatia propagujúce projekt (aj po dokončení realizácie), dobré vzťahy s médiami. Môžeme uviesť množstvo príkladov, dôležité je však zdôrazniť, že to prijímateľom by malo záležať na tom, aby sa pozitívne informácie o ich projektoch dostávali k širokej skupine príjemcov.

3 Logotypy Všetky komunikačné aktivity, ktoré realizuje prijímateľ, by mali obsahovať informáciu o získanej podpore prostredníctvom integrovaného logotypu programu Interreg Poľsko-Slovensko v informačných materiáloch a v materiáloch propagujúcich projekt. V prípade programu Poľsko-Slovensko sú logotyp programu a symbol Európskej únie integrované. Nie je potrebné dodatočne umiestňovať symbol Európskej únie (zástava). Vo väčšine prípadov (tabule, plagáty, publikácie, diplomy/certifikáty, prezenčné listiny, a pod.) sa odporúča používanie logotypu, ktorý obsahuje aj názov Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Je potrebné venovať mimoriadnu pozornosť tomu, aby bol nápis Európska únia nachádzajúci sa pod zástavou vždy viditeľný a čitateľný. Logotyp je potrebné používať vo farebnej verzii, jednofarebnú verziu je možné používať výhradne v odôvodnených prípadoch (gravírovanie tabúľ do kameňa, na skle, kove; v prípade tabúľ vypaľovaných na dreve a propagačných materiálov s gravírovaním. Logotyp musí byť vždy umiestnený na viditeľnom mieste a jeho rozmery je potrebné prispôsobiť rozmerom dokumentu alebo materiálu, na ktorom je zobrazený. Príklad 3 logotypov na hlavičkovom papieri prijímateľa. Chýba miesto na logo programu, individuálna konzultácia s STS.

4 Všetky komunikačné aktivity, ktoré realizuje prijímateľ, by mali obsahovať informáciu o získanej podpore prostredníctvom integrovaného logotypu programu Interreg Poľsko-Slovensko v informačných materiáloch a v materiáloch propagujúcich projekt. V prípade programu Poľsko-Slovensko sú logotyp programu a symbol Európskej únie integrované. Nie je potrebné dodatočne umiestňovať symbol Európskej únie (zástava). Vo väčšine prípadov (tabule, plagáty, publikácie, diplomy/certifikáty, prezenčné listiny, a pod.) sa odporúča používanie logotypu, ktorý obsahuje aj názov Európskeho fondu regionálneho rozvoja. Je potrebné venovať mimoriadnu pozornosť tomu, aby bol nápis Európska únia nachádzajúci sa pod zástavou vždy viditeľný a čitateľný. Logotyp je potrebné používať vo farebnej verzii, jednofarebnú verziu je možné používať výhradne v odôvodnených prípadoch (gravírovanie tabúľ do kameňa, na skle, kove; v prípade tabúľ vypaľovaných na dreve a propagačných materiálov s gravírovaním. Logotyp musí byť vždy umiestnený na viditeľnom mieste a jeho rozmery je potrebné prispôsobiť rozmerom dokumentu alebo materiálu, na ktorom je zobrazený. Je potrebné vždy používať logotypy zo súborov, ktoré je možné prevziať na stránke programu. Upravovanie logotypu programu je zakázané.

5

6 Hlavný cieľ investície
Informačné tabule Spojený logotyp Hlavný cieľ investície Názov Informačné tabule sa vyžadujú v prípade projektov z oblasti infraštruktúry, ktoré získali verejnú podporu vo výške viac ako 500 tis. EUR. Ide o celkovú verejnú podporu pre projekt – v prípade projektov EÚS to znamená súčet všetkých finančných prostriedkov, ktoré spolu získali všetci partneri projektu. Znamená to, že v prípade, ak partner projektu realizoval „svoju“ časť projektu s podporou vo výške 150 tis. EUR, ale súčet podpory pre všetky zámery partnerov v rámci daného projektu presahuje 500 tis. EUR, v každej lokalite bude potrebné nainštalovať aj takú tabuľu. Minimálne rozmery informačnej tabule sú 90 x 70 cm. Tabuľa musí obsahovať: Informácie týkajúce sa typu písma, rozsahu textu sú opísané v prílohe 7. Názov VP a PP

7 Informačné a pamätné tabule
Tabuľa musí byť umiestnená na viditeľnom mieste na území stavby, počínajúc od prvého dňa prác spojených s realizáciou projektu. Treba však pamätať na zachovanie priestorového usporiadania a umiernenosť pri označovaní. Najneskôr tri mesiace od finančného ukončenia projektu je prijímateľ povinný trvalo umiestniť pamätnú tabuľu Pamätné tabule sú povinné pre všetky projekty: - ktorých celková verejná podpora presahuje 500 tis. EUR; - ktoré sa týkajú nákupu fixného majetku alebo financovania aktivít v oblasti infraštruktúry alebo stavebných prác. V prípade lineárnych investícií (napr. chodníky, cyklotrasy) musia byť informačné aj pamiatkové tabule umiestnené na začiatku aj na konci úseku, ktorý je predmetom projektu.

8 Web stránka v nariadení č. 1303/2013 má prijímateľ povinnosť umiestniť na svojej webovej stránke (ak taká stránka existuje) krátky opis projektu – predstavujúci jeho ciele a úspechy a zdôrazňujúci, že získal finančnú podporu Európskej únie. Na stránke prijímateľa musí byť počas realizácie projektu umiestnený na viditeľnom mieste odkaz na kartu obsahujúcu informácie o projekte, napr. v podobe banera s integrovaným logotypom, pričom po kliknutí na tento odkaz bude používateľ presmerovaný na miesto, kde sa nachádza opis. Podrobné usmernenia predstavujúce vzor informácií o projekte umiestňovaných na stránke prijímateľa sú dostupné v Prílohe 7.

9 Podujatia Nezabúdajme, že vyslancom programu, a teda aj samotného projektu je prijímateľ, a to on najlepšie pozná miestnu špecifiku príjemcov. Užitočné usmernenia týkajúce sa organizácie podujatí sú predstavené v prílohe 7. Treba pamätať na to, že podujatia nielen informujú o projekte, ale budujú tiež imidž inštitúcie, ktorá ich organizuje. Slovná zmienka o projekte, programe a podpore Európskej únie je nevyhnutná počas podujatí organizovaných ako aktivity v danom projekte, a je tiež žiaduca počas verejných vystúpení, brífingov so zástupcami médií, interview alebo tlačových konferencií, ktoré súvisia s projektom. Zo strany STS budeme podujatia organizované prijímateľmi podporovať účasťou a propagáciou. Jednou z možností budú študijné návštevy (v teréne) pracovníkov STS počas realizácie projektu. Bude možné spojiť ich s podujatiami, ktoré propagujú investície. Okrem toho budeme radi, ak budete sledovať našu webovú stránku, na ktorej informujeme o plánovaných podujatiach vrátane DOFE, Deň európskej spolupráce.

10 Propagačné materiály Pri plánovaní nákupu propagačných materiálov v rámci daného projektu je potrebné zohľadniť niekoľko aspektov: hodia sa materiály k špecifikám projektu, aká je ich vhodnosť, zohľadňujú požiadavky v oblasti prístupnosti. Dôležité je, aby bol označený každý prvok materiálu (prípad balíčkov, na ktorých boli umiestnené len nálepky na obale, a produkty vo vnútri boli bez loga). V prípade materiálov neveľkých rozmerov (ako perá, kľúče USB) nie je potrebné uvádzať názov fondu. Uvádza sa len integrovaný logotyp programu. Veľkosť logotypu musí byť taká, aby nápisy v logotype, a najmä nápis „Európska únia“, ktorý sa nachádza pod zástavou, boli výrazné a čitateľné.

11 Príklady dobrej praxe „pred a po”

12

13 Následky zlej propagácie
Malá znalosť Programu Nedosiahnutie kľúčových cieľov Finančné následky

14 Spoločný technický sekretariát
KONTAKT Program Interreg PL-SK Spoločný technický sekretariát ul. Halicka 9 Kraków


Stiahnuť ppt "Informácia a propagácia"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google