KOCKA a KVÁDER.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
„surovinová základňa dreva“
Advertisements

DIVY SVETA Rekordy prírody.
Slovenská republika v skratke.
OCEÁNY MORIA RIEKY JAZERÁ VODOPÁDY PRIELIVY, ZÁLIVY, PRIEPLAV
Pytagorova veta Autor: Matúš Halaj.
Svet bublín Martina Ľuptáková, 3.A Šk. rok: 2008/2009.
Afinita Perspektívna afinita roviny  na rovinu .
Deskriptívna geometria
Kruh a Kružnica.
Publicita malého projektu
Kónická perspektíva Margita Vajsáblová
DESKRIPTÍVNA GEOMETRIA MONGEOVO PREMIETANIE
Škvarka, Moravčík.
Rýchlokurz: Ohodnocovanie grafov
Sprostredkovateľská zmluva
Pravdepodobnosť podmienená.
Rovnice a ich riešenia Dušan Vágner 3.B.
Povrch KVÁDRA A KOCKY.
ZNALOSTNÉ SYSTÉMY prednáška č. 6
JEDNOTKY OBSAHU km2 ha a m2 dm2 cm2 mm2
Povrchy a objemy hranatých a rotačných telies
Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského, Tajovského 25,
Analytická geometria kvadratických útvarov
Zobrazenie pravidelného ihlana v kótovanom premietaní
PO výhľadoch z Liptova Liptovský Ján.
ŠTVORUHOLNÍKY spracovala Mgr. Jaroslava Lošáková
TROJUHOLNÍKY Matematika 6. a 7. ročník
Gravitačné pole Zuzana Fraňová III. E.
Matematika a Fyzika v umení
Matematika – VIII. ročník
2. oddelenie školského internátu
Magnetické pole PaedDr. Jozef Beňuška
Binárne Relácie Szendreyová Alžbeta.
Technické kreslenie REZY A PRIEREZY TELESAMI Ing. Mária Gachová.
Prozodické vlastnosti reči I. Časová modulácia reči (PD č. 4)
Kvadratická funkcia y = ax2 + bx + c.
Sprostredkovateľská zmluva
Čierne diery.
Informačné zdroje v heterogénnom prostredí a KIS nového tisícročia
Brasília Patrik Kovaľ.
Prečo Langstroth Až 75% včelárov vo svete používa úľ Langstroth
Trojuholníky a ich konštrukcie
Projekt na DSVM Štefan Bödök 4MF.
Názov aktivity: Letíme raketou
Priamky a kružnice Vzájomné polohy
Mgr. Jozef Uríček Matematika - ôsmy ročník
Analytická geometria lineárnych útvarov
Deskriptívna geometria
Regióny a regionálny rozvoj
Optika Optické zobrazovanie
Balistika.
Externé pamäťové médiá
Prípad č.410 SD IAP, Senec 2011 P. Vereš, Medicyt, s.r.o.
Stereometria, rezy telies
Ostrovy Španielska Kód ITMS projektu:
Matematika 6. ročník Spracovala: Mgr. Jaroslava LOŠÁKOVÁ
Mystická sila pyramíd Dávid Lupták III.A.
X-Lógia hľadania výšin 24 Podjavorinský kraj
PYTAGOROVA VETA.
Vzájomná poloha priamok v rovine
Doc. Ing. Antošová Naďa, PhD. Ing. Nagy Juraj, PhD.
Stredná odborná škola automobilová
Rozpoznávanie obrazcov a spracovanie obrazu
OBJEM KVÁDRA A KOCKY.
Preukaz žiaka ISIC/EURO<26
Základná charakteristika médií Stavba CD-R, CD-RW a DVD
Porucha transparentnej fasády so stanovením nákladov na opravu a výšky škody Juraj Nagy.
1 O I Riešenie: Y-2 X4 Príklad:
Rekonštrukcia podlahy v 8.A
Egyptské pyramídy.
Prepis prezentácie:

KOCKA a KVÁDER

Kocka alebo KVÁDER?

KOCKA 8 12 6 vrcholy: body A, B, C, D, E, F, G, H hrany: úsečky AB, BC, CD, DA, ... steny: štvorce ABCD, ABFE, BCFG, ... KOCKA 12 H G 6 E F D C A B

kváder 8 12 6 VRCHOLY: HRANY: STENY: obdĺžniky, z ktorých každé 2 protiľahlé sú zhodné 8 12 A B C D E F G H 6 c ROZMERY KVÁDRA: dĺžka - a šírka - b výška - c b a

ROZMERY KOCKY: dĺžka - a šírka - a výška - a a a a H G ROZMERY KOCKY: dĺžka - a šírka - a výška - a E F a D C a A a B Kocka má všetky hrany rovnako dlhé, preto nám na jej rysovanie stačí jeden rozmer, napr. a = 6 cm.

RYSUJEME KOCKU Kocka ABCDEFGH s hranou dlhou 6 cm štvorec ABEF uhol 45°s vrcholom v bode B úsečka BC = 3 cm úsečky AD, EH, FG, ktoré sú rovnobežné s BC úsečky DC, HG, DH, CG Hrany AD, DC a DH nevidíme, preto ich rysujeme čiarkovane. H G E F D C 45° A B

POHĽADY NA KOCKU nadhľad sprava nadhľad zľava podhľad sprava podhľad zľava