Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro obsahová a formálna stránka prezentácie dĺžka prezentácie cieľová skupina prezentačné metódy 1.2.2008
Digitálna prezentácia najefektívnejšia forma odovzdávania informácií verbálny prejav 8-20% vizuálny vnem 25-35% kombinovaný prejav 60-85% úspešnosť obsahová stránka (stručne a logicky zoradené informácie) formálna stránka (jednotná grafická úprava prezentácie) 1.2.2008
1. venovať čas príprave prezentácie stanoviť si cieľ – čo má prezentácia priniesť určiť si obmedzenia – napr. čas, priestor zhodnotiť znalosti publika a počet ľudí v publiku vybrať si najvhodnejšiu prezentačnú metódu vytvoriť obsah prezentácie 1.2.2008
2. dbať na to, aby informácie boli v prezentácii stručné a zoradené logicky 3. dbať na jednotnú grafickú úpravu prezentácie 1.2.2008
4. obsah prezentácie Cieľová skupina publikum v prednáškovej miestnosti minimálne textové informácie, prevaha obrázkov, grafov, tabuliek jednotlivec na domácom PC je možné pracovať s väčším obsahom textu, dôraz na ovládacie prvky prezentácie 1.2.2008
5. vybrať vhodnú metódu prezentácie riadená prezentácia prednášajúci do prezentácie zasahuje automatická prezentácia snímky sú automaticky časované interaktívna prezentácia rýchlosť a spôsob prezerania je na jednotlivcoch 1.2.2008
6. Obsahová stránka prezentácie titulná stránka - názov prezentácie, podtitul, meno autora, názov inštitúcie, atď. osnova - názvy hlavných tém prezentácie vlastná prezentácia - heslovité informácie, maximálne 36 slov na stránke záver odkazy na použité a zaujímavé zdroje poďakovanie 1.2.2008
7. Formálna stránka prezentácie písmo čitateľný typ písma – Helvetica, Tahoma, Verdana maximálne 2 typy písma základný text 22–24 b, nadpisy 32 b vhodná veľkosť textu = 90% úspechu zarovnávať na ľavú vlajočku 1.2.2008
A A A A 8. Formálna stránka prezentácie farebnosť jednotná farebnosť pre celú prezentáciu dostatočný kontrast medzi textom a pozadím nepoužívať svietivé, fosforeskujúce farby A A A A 1.2.2008
A A A A pri zlom zatemnení miestnosti dostatočne kontrastné farbosleposť u 10% populácie 1.2.2008
9. Formálna stránka prezentácie Obrázky, grafy, tabuľky tmavé fotografie – svetlé pozadie a naopak grafy – jednotná grafická úprava a veľkosť jednoduchý graf = vyššia výpovedná hodnota tabuľka – optimálne 4 stĺpce a 6 riadkov číselné údaje na max. jedno desatinné miesto skôr graf, než tabuľka 1.2.2008
Animovaný obraz, zvuk a videozáznam zvukové informácie prispôsobiť akustike miestnosti vhodná dĺžka videozáznamu 10 min. prezentácia = maximálne 15 až 20 sek. video 1.2.2008
10. Dĺžka prezentácie optimálne vnímanie publika prvých 8–12 min. publikum si o Vás vytvorí dojem za prvých 120 sekúnd ideálna doba prezentácie je 10 min. vhodný počet snímkov je 12–15 1.2.2008
Zdroj ZÁKLADY DIGITALNEJ PREZENTÁCIE autor: Mgr.art.Linda Marenčíková, odb.asistent na Katedre dizajnu TU Košice 1.2.2008
Ďakujem za pozornosť 1.2.2008