Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Kreatívne využitie digitálnych technológií

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Kreatívne využitie digitálnych technológií"— Prepis prezentácie:

1 Kreatívne využitie digitálnych technológií
Časť 1: Kľúčové faktory, ktoré vám pomôžu posilniť schopnosť kreatívne využívať IT nástroje Časť 2: Základné nástroje na vytvorenie web stránky a iných promo materiálov Časť 3: Podstata online marketingu

2 Vzdelávacie výstupy Po ukončení tohto modulu budete schopní:
1. Pochopiť hlavné faktory, ktoré ovplyvňujú ľudskú schopnosť efektívne a nezávisle využiť vo svoj prospech IT a ich nástroje a používať rôzne zdroje na rozvoj vlastných vedomostí v oblasti IT. 2. Používať základné princípy dizajnu a samostatne využiť rôzne nástroje na vytvorenie jednoduchej web stránky, textových a obrázkových promo materiálov ako sú napríklad plagáty, letáky, slovné oblaky, myšlienkové mapy, atď. 3. Využívať hlavné online marketingové nástroje na základnej úrovni.

3 Časť 1: Kľúčové faktory, ktoré vám pomôžu posilniť schopnosť kreatívne využívať IT nástroje
Čo vieme o kreativite? Kreativita je často chápaná ako špeciálna vlastnosť privilegovanej skupiny ľudí. Ale je to otázne. Samozrejme existujú isté zdedené vlastnosti, ktoré súvisia s kreativitou. Ale navyše kreativita môže a musí byť kultivovaná, aby mohla naplniť svoj potenciál. Kreativita vyžaduje pravidelnosť. Ak ju budete podporovať a dôsledne rozvíjať, bude prekvitať. Kreativita sa dá rozvíjať.

4 FAKTORY # 1 Informovanosť
Časť 1: Kľúčové faktory, ktoré vám pomôžu posilniť schopnosť kreatívne využívať IT nástroje FAKTORY # 1 Informovanosť Výskum dokazuje, že „informácie zohrávajú značnú dôležitosť pri kreatívnom využívaní IT technológií“. Napríklad ste umelec a máte v úmysle propagovať svoju prácu online (napr. za účelom predaja, alebo aby ste sa stali známym). Prečo ju chcete propagovať online? Pretože viete že existujú online marketingové nástroje. Ak by ste o nich nikdy nepočuli, nepomysleli by ste si, že svoju prácu môžte propagovať online. Informácie sú preto rozhodujúce. Ak chcete kreatívne využívať digitálne nástroje, potom musíte byť dobre oboznámení s novými poznatkami. Musíte byť informovaní. Samozrejme nikto nevie všetko – zoznámte sa s niektorými nástrojmi a preštudujte si viac do hĺbky tie, ktoré považujete za dôležité pre váš zámer. .

5 # 2 Zmena perspektívy - proaktivita
Časť 1: Kľúčové faktory, ktoré vám pomôžu posilniť schopnosť kreatívne využívať IT nástroje # 2 Zmena perspektívy - proaktivita Digitálne nástroje sa dynamicky rozvíjajú. Potrebujete byť otvorení novinkám - prijímať zmeny, ale sami ich aj vyhľadávať. Neodmietajte nové softvéry, lebo návyk pracovať so starším softvérom zabíja vašu kreativitu a môže viesť k zastaraným výsledkom.

6 Časť 1: Kľúčové faktory, ktoré vám pomôžu posilniť schopnosť kreatívne využívať IT nástroje
Riešenie Pravideľne prehľadávajte web, aby ste našli najnovšie nástroje a trendy Čítajte hodnotenia a recenzie. Buďte medzi prvými, ktorí počuli o novom softvéri a osvojte si nové nástroje. Nečakajte kým všetci začnú používať nový nástroj. Nečakajte pokiaľ vám niekto o ňom povie. To znamená, že už ste pozadu – a nástroj môže byť už nemoderný.

7 Časť 1: Kľúčové faktory, ktoré vám pomôžu posilniť schopnosť kreatívne využívať IT nástroje
#3 Rozvoj zručností Potrebujete ich, aby ste boli kreatívni. Kreativita nie je len abstraktná. Schopnosť myslieť na nové, možno neexistujúce veci je PREDSTAVIVOSŤ. Schopnosť tvoriť nové veci je KREATIVITA. To znamená, že nestačí len vedieť o existencii nových nástrojov. V skutočnosti ich musíte vedieť aj používať. Dobrá spáva je, že dnes máte k dispozícii veľa intuitívnych a užívateľsky priateľských nástrojov a nepotrebujete veľa predchádzajúcich poznatkov, alebo technických zručností, aby ste ich mohli používať.

8 Časť 1: Kľúčové faktory, ktoré vám pomôžu posilniť schopnosť kreatívne využívať IT nástroje
Ako to uviesť do praxe: Vyberte si nástroj vhodný pre váš zámer: ak potrebujete urobiť niečo jednoduché, potom nepotrebujete program určený pre profesionálov, ktorý môže byť finančne náročný a trvá dlho, kým sa ho naučíte používať. ČÍTAJTE HODNOTENIA (Tip: hľadajte v Google slovné spojenie „najlepší bezplatný softvér na vytvorenie XYZ“ alebo „najlepšia bezplatná alternatíva pre XYZ“) Skontrolujte požiadavky a nainštalujte program (uistite sa, že pochádza z bezpečného zdroja). Tiež dobrou voľbou je používanie nástrojov založených na technológii cloud. Začnite si pozerať menu a vyskúšajte všetky funkcie. Často sa stáva, že nájdete veľa podobností medzi dvoma softvérmi. Hľadajte na internete prvky menu/funkcie, ktoré nepoznáte alebo im nerozumiete. S veľkou pravdepodobnosťou nájdete mnoho video-postupov, ktoré vám všetko ozrejmia. Dajte sa do toho!

9 Časť 1: Kľúčové faktory, ktoré vám pomôžu posilniť schopnosť kreatívne využívať IT nástroje
# 4 Inšpirácia Nepotrebujete znovu objaviť koleso, aby ste sa stali kreatívni. Môžete kreatívne skombinovať nástroje, nápady a prvky, ktoré už existujú. Vytvorte si prepojenia medzi rôznymi oblasťami vašich znalostí. Nájdite inšpiráciu od tých najlepších v danom odbore. Napríklad, ak chcete vytvoriť web stránku pre váš malý podnik alebo školskú triedu, môžete vyhľadávať online slovné spojenie „najlepší design (vo vašom poli pôsobnosti) v (roku)“. Samozrejme možno nemáte prístup k nástrojom, ktoré používajú experti. Ale určite si môžete osvojiť niektoré dizajnové prvky, ktoré sa vám páčia a znova ich vytvoriť s nástrojmi, ktoré máte k dispozícii (napr. existuje veľa jednoduchších softvérov, ktoré dokážu nahradiť profesionálny softvér Photoshop).

10 # 5 Vaša úloha v tomto procese
Časť 1: Kľúčové faktory, ktoré vám pomôžu posilniť schopnosť kreatívne využívať IT nástroje # 5 Vaša úloha v tomto procese Pamätajte si, že všetko závisí od vás. Miera vášho úspechu bude stúpať s úrovňou vašej snahy. Musíte sa chcieť učiť, investovať váš čas a energiu. Precvičujte, precvičujte, precvičujte! Veľmi dôležité: nedajte sa odradiť, keď výsledky nie sú podľa vašich predstáv. Uvedomte si, že nikto nie je 100% originálny a nedá sa byť kreatívny na povel. Je to úplne v poriadku a normálne. Musíte si veriť. Neexistuje nič také ako „nie som dosť dobrý v počítačoch“. Možno ste mali negatívnu skúsenosť, ale teraz nastal čas to zmeniť. Samostatné učenie sa a skúmanie sú dôležité. Všetko je veľmi dynamické a mení sa rýchlo, takže to je jediná možnosť ako zostať v obraze.

11 Základné princípy grafického dizajnu
Časť 2: Základné nástroje na vytvorenie web stránky a iných promo materiálov Základné princípy grafického dizajnu Grafický dizajn je činnosť a tiež umenie, ktoré používa vizuálny a textový obsah na komunikovanie nápadov a využíva na to špecifické princípy a nástroje. Letáky, plagáty, infografika, reklama to sú všetko príklady grafického dizajnu. Tu sú hlavné princípy a prvky: Princípy dizajnu: rovnováha, kontrast, opakovanie, zarovnanie, blízkosť, priestor Prvky dizajnu: čiara, tvar, smer, hodnota, farba, štruktúra, veľkosť KLIKNITE SEM PRE PREHĽAD O DIZAJNOVÝCH PRINCÍPOCH A PRVKOCH VYHLADAT v SJ

12 Úvod k nástrojom Google
Časť 2: Základné nástroje na vytvorenie web stránky a iných promo materiálov Úvod k nástrojom Google V tejto časti kurzu odporúčame nielen čítať a prezerať si zdroje, ale aj samostatne si všetko vyskúšať. Tu sú hlavné úvodné kroky Prihláste sa alebo si zaregistrujte svoj Google účet (tu je video ako si vytvoriť Google účet). Pripojte sa na aplikácie v Google Drive (Postup - VIDEO) Nahrajte materiály na Google Drive (Postup - VIDEO) Zvládnite ovládanie priečinkov a nastavenia súkromia/viditeľnosti (Postup - VIDEO)

13 Základné nástroje na vytvorenie loga
Časť 2: Základné nástroje na vytvorenie web stránky a iných promo materiálov Základné nástroje na vytvorenie loga Vlastnosti dobrého loga: Jednoduchosť – nepoužívajte mnoho detailov, malo by vyzerať dobre, či je vytlačené malé alebo veľké a malo by byť ľahko zapamätateľné. Urobte si prieskum a všímajte si logá najúspešnejších firiem. Všestrannosť – malo by dobre vyzerať v akejkoľvek súvislosti, vyberte farby, ktoré dobre vyzerajú na väčšine pozadí. Cielenosť – nezabúdajte na vašu cieľovú skupinu. Zapamätateľnosť – vytvára dlhotrvajúci dojem? Jeho základom môže byť obrázok, text alebo kombinácia oboch a v závislosti od situácie, môže obsahovať aj slogan. Nezabúdajte na princípy a prvky grafického dizajnu pri navrhovaní vášho loga. Príklady bezplatných aplikácií, s ktorými môžete začať: Online: LogoMaker Offline: Jeta Free Logo Maker (môžete si ju stiahnuť tu) Tu sú príklady !

14 Vytvorenie web stránky použitím nástroja Google Sites
Časť 2: Základné nástroje na vytvorenie web stránky a iných promo materiálov Vytvorenie web stránky použitím nástroja Google Sites Možno podnikáte, alebo ste zručný v niečom, čo by ste chceli propagovať na internete, prípadne máte znalosti, ktoré by ste chceli zdieľať, ale zatiaľ si nemôžete dovoliť profesionálnu službu. Google Sites je výborný začiatočný softvér pretože máte všetko na jednom mieste a poskytuje väčšinu prvkov, ktoré ako začiatočník môžte potrebovať vo veľmi intuitívnom formáte. Pozrite sa na príklady uvedené nižšie, ktoré ukazujú, čo by ste vedeli urobiť s týmto jednoduchým nástrojom. Ukážky dobrej praxe (TU) Čo robiť a čo nerobiť   Čo robiť: ostaňte pri jednom prednastavenom farebnom motíve, použite farby z loga, použite primerane obrázky; Pamätajte, že menej je viac. Čo nerobiť: nepoužívajte priveľa farieb Čo nerobiť: nepoužívajte obrázky/videá s nízkou kvalitou Čo robiť: používajte profesionálne fotky/ videá uložené na rôznych platformách

15 Kroky k vytvoreniu web stránky použitím nástroja Google Sites
Časť 2: Základné nástroje na vytvorenie web stránky a iných promo materiálov Kroky k vytvoreniu web stránky použitím nástroja Google Sites Vytvorenie web stránky použitím Google Sites (postup - VIDEO) Výber motívu pre vašu web stránku (postup - VIDEO) Vloženie/zmena obrázku v záhlaví (postup - VIDEO) Výber typu záhlavia (postup - VIDEO) Vytvorenie menu, pridanie stránok (postup - VIDEO) Pridanie obsahu napr. obrázky, text, priamo z pevného disku alebo nahranie z vyhľadávača (postup - VIDEO) Vytvorenie kontaktného formuláru (postup - VIDEO) Pozvanie iných ľudí na úpravu a zverejnenie vašej webstránky/nastavenia súkromia (postup – VIDEO)

16 Ďalšie užitočné záležitosti
Časť 2: Základné nástroje na vytvorenie web stránky a iných promo materiálov Ďalšie užitočné záležitosti Word clouds / Slovné oblaky (postup - VIDEO) Word cloud je vizuálna reprezentácia textu. Je to útvar vytvorený zo slov, kde veľkosť každého slova zdôrazňuje jeho dôležitosť. Môžete použiť hociktorý generátor na tvorenie slovných oblakov. Video hore je názorným príkladom z WordClouds.com (zdarma). Zvyčajné kroky na vytvorenie slovného oblaku sú: Vyhľadajte akýkoľvek online generátor Nahrajte a vložte svoj text (asi 200 slov stačí) Vyberte si tvar, farby a fonty Vyberte pozície slov (čím vyššia hodnota, tým väčšie slovo) Vyberte formát (PNG má priehľadné pozadie), stiahnite a použite ho

17 Ďalšie užitočné záležitosti
Časť 2: Základné nástroje na vytvorenie web stránky a iných promo materiálov Ďalšie užitočné záležitosti QR kódy (postup - VIDEO) QR kód je dvojdimenzionálny kód (jeho predchodcom je klasický čiarový kód), ktorý obsahuje dáta a používa sa prakticky kdekoľvek, v reklame, tlači, sledovanie zásielok, platenie faktúr. QR kód sa dá načítať mobilným telefónom – jeho fotoaparátom s použitím konkrétnej aplikácie. Používajú sa jednoducho a sú zdarma: hľadajte online spojenie generátor zdarma, vyberte typ, vložte informácie, nastavte orientáciu, stiahnite ho a použite ho.

18 Časť 3: Podstata online marketingu
O čom to vlastne je? Prehľad a hlavné nástroje. Online marketing predstavuje využívanie digitálnych distribučných kanálov a nástrojov/techník na oslovenie cieľovej skupiny/trhu a propagovanie/predaj značky/služby alebo produktu. Výhody online marketingu oproti tradičnému marketingu: nízke náklady, flexibilita, množstvo dostupných nástrojov, demografické zacielenie, štatistika. Hlavné obmedzenie: v príprade že sa snažíte o predaj fyzických produktov môže byť obmedzením nedostatok hmatateľnosti (nemožnosť vyskúšať). Príklady nástrojov/techník a kanálov: webstránky, SEO (Search Engine Optimization, tvorba reklamných textov, blogy, publikácie, marketing, sociálne siete (marketing na sociálnych sieťach LinkedIn, Twitter, YouTube, Facebook, Google+, mnoho ďalších).

19 Časť 3: Podstata online marketingu
Ako začať? Rýchle tipy. Urobte si jednoduchý plán. Začnite tým, čo viete, napr. : Rozhodnite sa a jasne zadefinujte, aký produkt/službu/znalosť chcete zdieľať, či už so zámerom zisku alebo nie a či ide dlhodobú alebo krátkodobú aktivitu; Spoznajte a pochopte vašu cieľovú skupinu (záujmy, vek, pohlavie, poloha, vzdelanie, počet ľudí, ktorých chcete osloviť atď.). Keď máte jasnú predstavu, koho chcete osloviť, budú sa vám ľahšie vyberať kanály a metódy. Buďte čo najviac konkrétny; Vytvorte jednoduchú webstránku na prezentáciu vašich produktov alebo služieb (prípradne môžte zvážiť vytvorenie aj iných propagačných materiálov); Podľa charakteristík cieľovej skupiny, ktorú ste si zadefinovali si vyberte jednu alebo dve sociálne siete. Oboznámte sa s rôznymi sociálnymi sieťami, ich užívatelia majú rôzne profily (vek, vzdelanie, záujmy).

20 Časť 3: Podstata online marketingu
Ako začať? Rýchle tipy. Pred tým, než čokoľvek zverejníte na internete alebo sociálnych sieťach, uistite sa, že sú vám známe funkcie a použitie nástroja, ktorý chcete použiť. Nikdy nezvereňujte online niečo, čo by ste neskôr mohli ľutovať. Radšej si to dvakrát premyslite. Vytvoriť si dobrú povesť v online svete je náročné, ale vaša povesť sa veľmi ľahko môže zničiť. Ak zvažujete začať vážne podnikať online vrátane používania online platieb a iných moderných prvkov, máte 2 možnosti. Buď sa veľmi dobre oboznámte so všetkými detajlami alebo zvážte profesionálne služby. Nikdy nepoužívajte niečo čomu nerozumiete, hlavne ak ide zabezpečenia dát. Berte do úvahy GDPR (General Data Protection Regulation) - pozrite si detaily TU. Je to dôležité, ak pracujete s osobnými informáciami vašich zákazníkov.

21 Ďalšie zdroje Chcete sa naučiť viac o témach z tohto kurzu? Pozrite si nasledovné linky:


Stiahnuť ppt "Kreatívne využitie digitálnych technológií"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google