ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Nebyť na trati ľahostajných
Posudzovanie vplyvov na životné prostredie a krajinný vzhľad
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Stredná odborná škola obchodu a služieb,Martin
Fungovanie nervového systému počas vedomia a nevedomia
Infarkt myokardu Dominika Darmová 3.E.
Koncepcia práce s mládežou v obci Oravská Polhora
PSYCHICKÉ CHOROBY V MINULOSTI A DNES
Dokument pápežskej Rady pre rodinu Príprava na manželstvo
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Choroby tráviacej sústavy
Percentá Dominik Staňo, 7.C.
Môj najkrajší školský zážitok
PodpornÉ skupinkY pre smútiacich
Učiteľ a čas.
Makroekonomický jav „...a aby nám žiaci neutiekli...“
Naučila som sa ....
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
Náhoda a pravdepodobnosť
OKO Lucia Benediktyová 3.L.
Štylistika syntaktických prostriedkov
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
Rozdiely medzi mužom a ženou!
Usmrtené osoby a príčiny DN počas jesenných mesiacov
Anorexia.
Duchovné rozlišovanie
Market – trh Ing – dej, činnosť
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
Základná škola s materskou školou Lvíčata pri ČVUT Praha
Permakultúra dizajnuje ekosystémy
Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Adriána Steinhübelová, III. A
Technické kreslenie REZY A PRIEREZY TELESAMI Ing. Mária Gachová.
Ako prezentovať prezentáciu?
PSYCHOLÓGIA A UČITELIA
Intímna hygiena a pohlavné choroby
Zákon č. 390/2011 Z. z. Pedagogickí a odborní zamestnanci
Prozodické vlastnosti reči I. Časová modulácia reči (PD č. 4)
Geneticky podmienené choroby
S Blissom vždy s presným časom!
História a vývoj telefónu a nácvik správneho telefonovania
Projekt na DSVM Štefan Bödök 4MF.
Zmes čudáctva a talentu
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Internet, sociálne siete a kyberšikana
Jedného dňa sa učiteľ opýtal svojich žiakov: „Prečo na seba ľudia kričia, keď sú nahnevaní?“ Žiaci sa na chvíľu zamysleli. „Lebo sme rozčúlení – odpovedal.
Baroková literatúra  MARTIN BORNEMISA v.hB.
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Michaela Skúpa 3. B Barbora Javorská 3.B
Didaktický projekt Traja králi
Ročníková práca – Adam Guláš (IV.D, 2014/2015)
Základná škola MARIANKA.
Naša Skalka / Pestujeme biodiverzitu v meste /
Jozef Gregor Tajovský    Jozef Gregor Tajovský sa narodil v roku 1874 v Tajove a zomrel v roku 1940 v Bratislave. Detstvo prežil v Tajove u starých rodičov.
Pracovné stretnutie poradenských zariadení - CPPPaP a CŠPP v zriaďovateľskej pôsobnosti OÚ Odbor školstva Prešov Prešov Kompetencie CPPPaP.
Gymnázium J.G. Tajovského Simona Kulfasová 3.L
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
Komunikácia činom.
Základné teórie čítania a písania
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
Vyučovanie prírodopisu / biológie na Slovensku
ALKÉNY IX.A.
Použitie počítačov v geografii (2)
Premeny školského dvora ZŠ Park Angelinum
História školy 1960/ /2011.
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Prepis prezentácie:

ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY - hovoriť vo vetranej triede, - robiť pauzy v reči - nekričať, neprepínať hlasovú silu - zachovať opatrnosť pri šepote - nepoužívať tvrdé hlasové začiatky - neodkašliavať naprázdno - obmedziť pitie studených nápojov - nehovoriť dlho v mrazivom ovzduší - šetriť hlasivky po chorobe - nezdržovať sa v zadymenej miestnosti hlasu prospieva: otužovanie, reč primeranej sily, hlasové cvičenia, spev, spánok, životospráva

PORUCHY HLASU neurodynamické poruchy hlasu: funkčná hlasová ochabnutosť – dôsledok nesprávnej hlasovej techniky, prejav: dráždenie na kašeľ, pocit sucha, šteklenie v krku, návyk častého odkašliavania hysterická strata hlasu – vzniká pri rozčúlení, zľaknutí sa príčiny porúch hlasu: organické reflexné mutačné funkcionálne

- drobné hry na nervy (pohľad na hodinky, telefón) PREJAVY - drobné hry na nervy (pohľad na hodinky, telefón) - neuskutočnenie, či preloženie stretnutia bez ospravedlnenia - nedostatok rešpektu ⃰kriminalistika

Sociálna konštrukcia života keď učiteľ niečo naznačí, žiaci mu musia rozumieť vzájomné porozumenie, učiteľ naznačuje žiakom, ako on chápe rôzne významy (disciplinovanosť,...), žiak vytvára významy, napr. mlčanie znamená „neviem“, či trucovanie, sklopený zrak, veľa významov učiteľ a žiaci preberajú zo života mimo školy, špeciálne školské konvencie Gavora, P. 2007. Učiteľ a žiaci v komunikácii. Bratislava : Vydavateľstvo UK, 200 s., ISBN 978-80-223-2327-7.