Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
December Nemudruj o minulosti, nesnívaj o budúcnosti, ale chop sa okamihu a uč sa od tejto chvíle.
Jar Adely Ostrolúckej ĽUDO ZÚBEK.
“13 RÁD DO ŽIVOTA".
Nebyť na trati ľahostajných
Kristína Fejková VIII.A
Lekcia od divých husí.
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
NA VIANOCE PAT A MAT.
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
ZŠ s MŠ Malý Čepčín 2013 – – 4. ročník
Môj najkrajší školský zážitok
PodpornÉ skupinkY pre smútiacich
Učiteľ a čas.
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
Štylistika syntaktických prostriedkov
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
Nebojte sa! Ján Pavol II..
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
POČÍTAME S LIENKOU MARIENKOU
Občianske združenie Campanula
Moje roky prežité na základnej škole!
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Tommy's Window Slideshow
„Každá kvapka sa počíta“
Škola vzdelávania, zdravia a pohody, škola kvality.
Školy menia študentov Študenti menia školy
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Prírodovedné predmety
JA ZLODUCH 1.
Ako prezentovať prezentáciu?
PSYCHOLÓGIA A UČITELIA
Týždeň zdravej výživy v Školskom Klube Detí
Zákon č. 390/2011 Z. z. Pedagogickí a odborní zamestnanci
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
pripravil tieto podujatia
PRED SVIATOSŤOU ZMIERENIA: 1. Modlím sa k  "Príď, Duchu Svätý, a pomôž mi, aby som spoznal svoje hriechy, úprimne ich oľutoval, vyznal a naozaj sa.
Terézia Šeligová 2.A GSF v Žiline
Vlak „život“ Pred časom som čítal knihu, v ktorej bol život prirovnaný k ceste vlakom. Je to výnimočne zaujímavé čítanie, pod podmienkou že ho správne.
Zmes čudáctva a talentu
Školský korčuliarsky program
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
VIEŠ, ČO MÁŠ ROBIŤ ? Denne seď aspoň 10 minút v tichosti.
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Rozprávka o nenásytnej Batérii
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
TUKY, SLADKOSTI, SOĽ ZŠ S MŠ HLADOVKA.
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Pavel Petrovič Future Technologies Laboratory
Moderná škola rodinného typu
Tvorba a manažment projektov
Naša Skalka / Pestujeme biodiverzitu v meste /
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
žiaci 3. A a 3.C sa pridali k projektu v Českej republike
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
Komunikácia činom.
Vzdelávanie.
Sopka z fyzikálneho hľadiska
Premeny školského dvora ZŠ Park Angelinum
MATKA A DCÉRA Vďaka ti, žena, za samotný fakt, že si ženou! sv.J.P.II.
Informačný seminár – MOPS
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Projekt ROZÚZLENIE.
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Prepis prezentácie:

Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12 Spracovala : Mgr. Jana Dulinová – školská psychologička

Cieľ projektu Skvalitniť psychosociálnu klímu na škole Zlepšiť interpersonálne vzťahy v triedach Redukovať vplyvy školského stresu na žiakov Eliminovať negatívne prejavy správania – ohováranie, urážanie, hádky, netolerantnosť medzi skupinami v triedach

Charakteristiky projektu Počet zúčastnených žiakov – 253, počet tried – 12 Realizácia projektu počas celého školského roku Projekt ako súťaž medzi triedami o aktivitu, angažovanosť, spoluprácu a tímovosť tried Nepretržitá spolupráca so žiackou radou a triednymi učiteľmi Pravidelné oboznamovanie žiakov s výsledkami aktivít projektu na podporu angažovanosti Celoškolský vstupný a výstupný dotazník na zistenie sociometrických charakteristík tried a efektov projektu

Obsah projektu Celoškolské aktivity : Deň bez stresu Deň úsmevu Deň dobrých skutkov 7 triednických hodín s prosociálnym programom Práca s rovesníckymi poradcami Individuálna práca so žiakmi s problémami v správaní Odborné vedenie triednych učiteľov pri realizácii triednických hodín Celoškolský vstupný a výstupný dotazník na zistenie sociometrických charakteristík tried a efektov projektu

Dotazník na konci projektu Cieľ dotazníka : zistiť aktuálne vzťahy v triedach názory na atmosféru školy hodnotenie a prínos projektu na zlepšenie vzťahov Anonymný dotazník obsahoval 13 otázok

1. Ako sa cítiš vo vašej triede v posledných mesiacoch ? Veľmi zle a skôr zle ako dobre - 5 % ž. - 11 žiakov Rovnako dobre ako zle - 21% - 47 žiakov Veľmi dobre a skôr dobre ako zle - 74 % - 166 žiakov

2. Koľko dobrých kamarátov máš v triede ? 1 – 5 kamarátov – 75 žiakov – 34% 5 – 10 kamarátov – 63 žiakov – 28 % 10 a viac kamarát. – 85 žiakov – 38 %

3. Aké vzťahy sú podľa teba vo vašej triede ? Zlé vzťahy – 8 žiakov – 4 % Priemerné – 60 žiakov – 28% Dobré –146 žiakov – 68 %

4. Zmenili sa vzťahy v triede oproti 1. polroku ? Zhoršili – 15 žiakov – 7 % Rovnaké – 83 žiakov – 39 % Zlepšili – 116 žiakov – 54 %

5. Aké druhy atmosféry sú podľa teba vo vašej triede na konci šk. roka? Pohodová a uvoľnená 149 Priateľská a veselá 142 Pomáhajúca a solidárna 36 Zdravo súťaživá 26 Napätá a stresujúca 21 Ľahostajná a chladná 12 Konfliktná a rozhádaná 10 Nepriateľská a pomstychtivá 5

6. Aká je atmosféra na škole ? Zlá atmosféra – 23 žiakov – 10 % Priemerná – 96 žiakov – 44 % Dobrá – 103 žiakov – 46 %

7. Aké druhy atmosféry sú na škole na konci šk. roka ? Pohodová a uvoľnená 113 Priateľská a veselá 86 Pomáhajúca a solidárna 41 Zdravo súťaživá 58 Napätá a stresujúca 72 Ľahostajná a chladná 29 Konfliktná a rozhádaná 10 Nepriateľská a pomstychtivá 10

8. Ako sa zmenili niektoré druhy správania v triede oproti 1. polroku ? správanie Viac sa vyskytuje Rovnako sa vyskytuje Menej sa vyskytuje ohováranie 22 106 93 urážanie 10 68 148 pretvarovanie 36 108 67 skupinkovanie 19 122 77 hádky 12 83 136 spolu 99 487 521

9. Ktorá z aktivít sa ti v projekte najviac páčila ? Poradie úspešnosti : 1. Deň úsmevu 2. Deň bez stresu 3. Deň dobrých skutkov

10. Zaujal vás náš projekt „Pohoda“? Málo zaujal – 46 žiakov – 21 % Priemerne zaujal – 86 žiakov – 38 % Veľmi zaujal – 92 žiakov – 41 %

11. Pomohol vám projekt niečo si vo vzťahoch uvedomiť, alebo zmenil správanie, či atmosféru v triede ? Áno, pomohol – 44 žiakov – 20 % Čiastočne – 131 žiakov – 58 % Nie – 49 žiakov – 22 %

12. Aký bol celkový prínos projektu na vzťahy v triede ? Značný prínos – 118 žiakov – 66 % Mierny prínos – 20 žiakov – 11 % Žiadny prínos – 41 žiakov – 23 %

Značný prínos pre zlepšenie vzťahov - názory žiakov Lepšie sme sa spoznali a zblížili Naše vzťahy sa viac upevnili Zabavili sme sa odreagovali Dokázali sme si vydiskutovať problémy Viac sme sa bavili ako kolektív Lepšie vzťahy a atmosféra v škole Pomohlo mi to vytvoriť nové priateľstvá Škola bola veselá a kamarátska, každý bol milý

Mierny prínos – názory žiakov Menej sme sa učili Na chvíľu sa vzťahy zlepšili, ale potom sa to vrátilo späť Trochu sa zlepšili vzťahy, ale nenastal veľký obrat Možno bol projekt aspoň trochu prínosom, lebo o kúsok sme lepší kolektív Mali sme väčší pokoj v škole

Žiadny prínos – názory žiakov Nemalo to žiadny prínos, takéto projekty patria do materskej škôlky Robili sme tie aktivity, lebo sme museli Kvôli jednému projektu sa ľudia nezmenia Bola to len obyčajná pretvárka Mňa to vystresovalo viac, ako keď v škole nič nebolo Vzťahy sa vôbec nezmenili

13. Majú podľa vás takéto projekty do budúcnosti zmysel ? Majú zmysel – 118 žiakov – 62 % Majú aj nemajú zmysel – 22 žiakov – 11 % Nemajú zmysel – 51 žiakov – 27 %

Zmysel projektu do budúcnosti – názory žiakov Hrozne ma to bavilo, ešte na žiadnej škole som o takomto projekte nepočula, aspoň sme výnimoční Aj profesori sa o nás budú viac zaujímať, aj my ich lepšie spoznáme Zlepší sa morálka na škole Robí to školu príjemnejším miestom Zbližuje to žiakov v triedach i na škole Spája nás to a lepšie sa spoznáme

Pokračovanie v názoroch žiakov Keby sa tento projekt nekonal, nikdy by sa nezmenila atmosféra na škole Všetci by boli viac veselí a to rada vidím Že sa viac spriatelíme a na škole je potom fakt pohoda Lepšie sa aj vtedy učí Vďaka týmto aktivitám je naša škola uvoľnenejšia a pohodovejšia Projekt bol užitočný, vzťahy sa fakt zlepšili Úsmev je zdravší ako stres a strach

Hodnotenie projektu podľa tried Negatívne hodnotenie : 3. OO, ZL; 3. FL; 3. ZUA Neutrálne hodnotenie : 2. OO, ZL Pozitívne hodnotenie : Všetky ostatné triedy – 8 tried