Názov aktivity: Letíme raketou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Jar 2. ročník.
Kristína Fejková VIII.A
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
NA VIANOCE PAT A MAT.
Pytagorova veta Autor: Matúš Halaj.
OBJAVOVANIE VZOROV POHĽADU PRI NAVIGAČNÝCH ÚLOHÁCH NA WEBE
Rôzne podoby lásky 1.
SPOLUPRÁCA RODINY Z MARGINALIZOVANÝCH RÓMSKYCH KOMUNÍT A ŠKOLY
ZŠ s MŠ Malý Čepčín 2013 – – 4. ročník
Môj najkrajší školský zážitok
3 X P alebo Prezentácia o úspešnej prezentácii /pre študentov 4. roč
Škvarka, Moravčík.
Optika. Optické zobrazovanie
Vážení rodičia, Naša škola zo získaných prostriedkov finančného príspevku 2% skvalitňuje výchovno – vzdelávací proces a prostredie, v ktorom sa vaše deti.
Ako čeliť Zlému.
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
Riešenie krízových situácií
(Dátum poslednej aktualizácie: )
Komunitné záhrady v Bratislave
POČÍTAME S LIENKOU MARIENKOU
Občianske združenie Campanula
Rovnice a ich riešenia Dušan Vágner 3.B.
Kto som? Vyslobodíš ma? V.Jančová.
Nastavte sem na začiatok efekt prílet zhora zľava, ktorý pôjde automaticky a rýchlo. Na zvýraznenie použijete vlnu, ktorá pôjde automaticky a rýchlosť.
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
Povrchy a objemy hranatých a rotačných telies
Základná škola s materskou školou Lvíčata pri ČVUT Praha
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Maturita 2013.
TROJUHOLNÍKY Matematika 6. a 7. ročník
Gravitačné pole Zuzana Fraňová III. E.
Slovensko v súčasnosti
Matematika – VIII. ročník
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Názov aktivity: Alenkine obliečky
Stredná odborná škola obchodu a služieb
JA ZLODUCH 1.
Vesmír Rasťo Korčičiak 2.A.
Ako prezentovať prezentáciu?
Tlačidlá akcie. M o j a s t r á n k a.
Odčítanie celých čísel
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
Vlak „život“ Pred časom som čítal knihu, v ktorej bol život prirovnaný k ceste vlakom. Je to výnimočne zaujímavé čítanie, pod podmienkou že ho správne.
Trojuholníky a ich konštrukcie
Priamky a kružnice Vzájomné polohy
Mgr. Jozef Uríček Matematika - ôsmy ročník
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
Analytická geometria lineárnych útvarov
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
NA BICYKLI BEZPEČNE Otestuj svoje vedomosti z dopravnej výchovy.
Stereometria, rezy telies
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Didaktický projekt Traja králi
Ročníková práca – Adam Guláš (IV.D, 2014/2015)
Rovnice a ich riešenia.
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
vypracovala: RNDr. Bertová Oľga
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Metafyzika Modalít Martin Vacek Filozofický Ústav
Sopka z fyzikálneho hľadiska
Použitie počítačov v geografii (2)
Prepis prezentácie:

Názov aktivity: Letíme raketou Cieľ: Rozlíšiť a pomenovať rovinné geometrické útvary kruh, trojuholník, štvorec, obdžník v skupine geometrických útvarov

Metodický postup: Motivácia: EA 1 „Poškodená raketa“ (v rámci HaHČ) -v triede pristála raketa - objavíme, čítame a analyzujeme obrázkový list. -deti hľadajú v priestoroch herne stratené súčiastky (rovinné geometrické útvary) rakety. - nalepujú ich podľa predlohy na maketu

-vlastné nápady a tvorivosť detí - raketa je opravená -nasleduje skúšobný let, pochvala, povzbudenie

- čo ste zistili ?(opis, pomenovanie) Expozícia: EA 2 „Letíme na planétu“ (na zemi rozmiestnené rovinné g. útvary rôznej farby a veľkosti) - deti opravili raketu, cestujeme na výlet do vesmíru: Leť raketa Aneta, už nás čaká planéta. Obletíme vesmír celý, ešte sme ho nevideli. v tichosti, opatrne preskúmame (zrakom, hmatom)planétu chôdza v priestore pomedzi rovinné g. útvary na zemi. - čo ste zistili ?(opis, pomenovanie) hrozí nám neaké nebezpečenstvo ? - tak sa teda na planéte chvíľu zahrajme.

EA 3 „Hráme sa na planéte“ DH: Na neznámej planéte Pravidlá: orientujeme sa pomocou sluchu 1 úder ozvučnými paličkami- stoj spojný na g. útvare, ktorý vopred určí učiteľka. (učiteľka môže voliť aj spôsob- chlapci na kruhy, dievčatá na štvorce a pod.) 2 údery ozv. paličkami- chôdza, beh v priestore medzi g. útvarmi. Úder na bubienok (nebezpečenstvo, treba sa skryť). - kľak, sed na pätách, hlava nad g. útvarom, podľa vlastného výberu . Odpoveď na otázku: Ako sa volá g. útvar, pri ktorom si sa ukryl ?

Fixácia: EA 4 „Stavby na planéte“ DH: „Čo si vyberiem“ Pravidlá: vybrať iný tvar útvaru, ako kamarát vedľa mňa - pomenovať útvar a jeho farbu. Fixácia: EA 4 „Stavby na planéte“ - deti skladajú obrázce v rovine podľa vlastnej fantázie pomenujú niektoré g. útvary obrázca svojho kamaráta(na zákl. učiteľkou kladených otázok)

ZÁVER: EA 5 „Návrat na planétu Zem“ Leť raketa Aneta, už nás čaká planéta. Videli sme vesmír celý , mnohí by nám závideli. -deti pristáli na Zemi Otázky uč: Páčilo sa vám na neznámej planéte ? Čo sa vám páčilo najviac? A preskúmali ste ju dôkladne ? Výroky: Pozorne počúvajte čo teraz poviem. Ak to bude pravda, tak mi zatlieskate ak nie... V1: Na neznámej planéte sme objavili štvorce, obdĺžniky, kruhy a trojuholníky V2: Všetky poškodené súčiastky rakety mali trojuholníkový tvar. Otázky uč: Ako by sme mohli pomenovať raketu ?(Geometrická) Prečo? Hodnotenie :(za konkrétne činnosti , individuálne)

Použitá literatúra : GUZIOVÁ, K. a kol. 2008. Štátny vzdelávací program ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie. Bratislava: Štátny pedagogický ústav. ŠTÁTNY PEDAGOGICKÝ ÚSTAV V BRARISLAVE. 1999. Program výchovy a vzdelávania detí v MŠ. Trenčín: Ludoprint. ISBN 80-967721-1-2.

I.trieda –Lienky MŠ Zborov Učiteľky: Oľga Jurašiová Bc. Renáta Zakuťanská