Maturitná skúška zo sjl – písomná časť

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Hlasovacie zariadenie alebo čo sa práve deje v žiakovej mysli
Vkladanie diakritiky s využitím štatistickej analýzy textu
Abstrakt Mgr. Imrich IŠTVAN, PhD..
Kristína Fejková VIII.A
Večer Canton Fair.
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Meno a priezvisko učiteľa
POUŽITIE POČÍTAČOV V REGIONÁLNEJ GEOGRAFII (2)
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
OBJAVOVANIE VZOROV POHĽADU PRI NAVIGAČNÝCH ÚLOHÁCH NA WEBE
Publicita malého projektu
Štruktúra semestra – Surveillance (dohľad) nad infekčnými ochoreniami
Základná škola v Raslaviciach
PodpornÉ skupinkY pre smútiacich
3 X P alebo Prezentácia o úspešnej prezentácii /pre študentov 4. roč
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
POMER RNDr. Marta Megyesiová.
Riešenie krízových situácií
Spracovanie postupnosti pohľadu pravdepodobnostnými modelmi
Autor: Patrik Januška Vedúci práce: Ing. Eduard Kuric
Základná škola v Raslaviciach
Maturita 2013.
Imrich Fuhl Skúsenosti zakladateľa portálu Slovákov v Maďarsku
2. oddelenie školského internátu
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Názov aktivity: Alenkine obliečky
Posilňovanie rovnosti LGBTI osôb v Európskej únii
Stredná odborná škola obchodu a služieb
Štruktúra semestra – Surveillance (dohľad) nad infekčnými ochoreniami
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Gymnázium Jozefa Gregora Tajovského
Prozodické vlastnosti reči I. Časová modulácia reči (PD č. 4)
Slovenský jazyk Štylistika
Sem zadajte názov projektu Vaše meno Meno vyučujúceho Vaša škola
Administratívny štýl Mgr. Lucia Kotúľová.
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
EBSCO Discovery Service ~ Jednoduché vyhľadávanie
PYRAMÍDA ZDRAVEJ VÝŽIVY
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
Ponuka DP pre informatikov - UPJŠ
Kognitívne schopnosti a ich špecifiká u detí s intelektovým narušením
Použitie počítačov v geografii (2)
Mgr. Jozef Uríček M a t e m a t i k a 8. r o č n í k
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
B A S K E T B A L Pravidlá.
NA BICYKLI BEZPEČNE Otestuj svoje vedomosti z dopravnej výchovy.
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Téma: Nástroje na tvorbu prezentácie
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Osláv aj ty Európsky deň jazykov
Ex-post hodnotenie NSRR 2007–2013
ontogenéza detskej reči a výskumy reči po slovensky hovoriacich detí
Základná škola MARIANKA.
Formátovanie tabuliek
Komunikácia činom.
vypracovala: RNDr. Bertová Oľga
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Sopka z fyzikálneho hľadiska
Moderné umelecké smery
Použitie počítačov v geografii (2)
Štatistika Martin Čuka 2010/ B.
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Ako zobrazujeme skutočnosť
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Rekonštrukcia podlahy v 8.A
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

Maturitná skúška zo sjl – písomná časť 18.3.2014 Maturitná skúška zo sjl – písomná časť

1. ČAsť Príchod do školy – okolo 8:30 – 9:00 – oblečenie !, občiansky preukaz, písacie potreby – modré alebo čierne pero, musíte vedieť poslednú známku zo sjl Začiatok administrácie testu 9:30 – 9:45 – do tried prichádza dozor skôr Písanie testu: 9:45 – 11:15 Nepísať veľkým tlačeným – rozlišovať malé a veľké písmená!!!

1. časť Test – 64 otázok (40 s výberom odpovede – vždy len jedna správna odpoveď, 24 s krátkou odpoveďou) 90 minút!!! Neexistujú mínusové body (vždy v odpoveďovom hárku krížik niečo vyznačím) 8 ukážok - 5 literárnych ukážok (epické, lyrické, dramatické), 2 publicistické a 1 náučný text (z toho jeden nesúvislý – napr. tabuľka, výsledky ankety, graf, programy kultúrnych podujatí, výsledky športových udalostí a pod.)

Prestávka pre žiakov 11:15 – 12:20

2. časť Slohová práca 12:45 – 13:00 – žiaci majú časť na výber témy, ešte nesmú písať 13:00 – 15:30 – písanie slohu – nečistopis, prepísanie do čistopisu – ODSEKY, ÚPRAVA, ČTATEĽNOSŤ, PRAVÝ OKRAJ Rozsah – 1,5 strany až 3 strany

2. časť Štyri z nasledujúcich žánrov (žiak si vyberie len jeden žáner) Úvaha Beletrizovaný životopis Rozprávanie Výklad Charakteristika osoby Diskusný príspevok Slávnostný prejav Umelecký opis

úvaha Uvažovanie – subjektívny postoj autora, autor vysvetľuje, hodnotí, Používanie rečníckych otázok, jednoduchých viet, súvetí, príčinné vzťahy... (nemusia byť presné citácie) Úvod – vzbudenie záujmu o daný problém Jadro – vysvetľovanie z rôznych pohľadov Záver – zaujatie autorovho stanoviska

Beletrizovaný životopis Životopis – dôležitá príbehovosť, faktografickosť – umelecké zakomponovanie najdôležitejších faktov – minimálne 5 (napr. narodenie, rodinné zázemie, štúdium, záujmy, schopnosti, ambície do budúcnosti a pod. ) Časová postupnosť

rozprávanie Príbeh s pointou Dodržanie kompozície – úvod, zápletka, zauzľovanie deja, vyvrcholenie deja, nečakaný obrat v deji, rozuzlenie; pri jednoduchom rozprávaní – úvod, jadro, záver Udalosť zachytená v časovom slede Členenie textu na pásmo rozprávača a pásmo postáv

rozprávanie Pásmo postáv: priama reč 1. Učiteľka slovenčiny nám pred maturitami povedala: „Nezabudnite použiť v rozprávaní priamu reč.“ 2. „Nezabudnite použiť v rozprávaní priamu reč,“ povedala nám učiteľka pred maturitami. 3. „Nezabudnite použiť v rozprávaní priamu reč,“ povedala nám učiteľka, „a dodržujte pravý okraj!“

Výklad Objektívny – faktografické vedomosti Prísna kompozícia Použitie citátov, bibliografických záznamov Jasné vysvetlenie problému Používanie argumentov – tvrdenia s dôkazmi

Charakteristika osoby Enumerácia vlastností osoby vo vzťahu k sebe, k obdobiu, k práci a pod. Komplexná charakteristika osoby, t. j. vlastnosti človeka z viacerých uhlov pohľadu Priama aj nepriama charakteristika

Diskuskný príspevok Reakcia v diskusii!!! Dodržanie témy - vlastné hodnotenie problémov s využitím aktuálnych poznatkov o danej problematike (subjektívno-objektívny prístup) Používanie argumentov (tvrdenia s dôkazmi) a citátov s cieľom presvedčiť poslucháčov Členenie textu (oslovenie, úvod, jadro, záver, poďakovanie)

Slávnostný prejav Vlastné hodnotenie aktuálnych javov (subjektívno-objektívny prístup) Nadväznosť a logickosť textu Členenie textu (oslovenie, úvod, jadro, záver)

Umelecký opis Enumerácia zobrazovaných javov Subjektívnosť pohľadu na zobrazované javy Využitie umeleckých jazykových prostriedkov Logické členenie textu

Hodnotenie Vonkajšia forma - prepísanie práce z konceptu do čistopisu, čitateľnosť (zreteľné rozlíšenie veľkých a malých písmen, dôsledné dodržiavanie diakritických znamienok), zreteľné grafické členenie odsekov , čistota textu – bez škrtania, dodržiavanie okrajov = 4 body

Hodnotenie Vnútorná forma Obsah – dodržanie témy – 4 body Kompozícia – dodržanie slohového postupu, žánrovej formy – 4 body Jazyk – správne využitie slovných druhov, viet – 4 body Pravopis – 0 – 2 chyby = 4 body; 3 – 6 = 3 body; 7 – 10 = 2 body; 11 – 14 = 1 bod; 15 a viac = 0 bodov Štýl – 4 body

Hodnotenie Celkový dojem = 4 body celkové vyznenie práce práca by nemala obsahovať: nelogické názory,´protispoločenské postoje, antihumánne a neetické názory, názory propagujúce poškodzovanie ľudského zdravia, a iné