Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
(elektronické služby) (určené pre potreby účastníkov konzultácií)
Advertisements

Úcta a poslušnosť Boh chcel, aby sme si po ňom ctili svojich rodičov, ktorým vďačíme za svoj život, a ktorí nám odovzdali poznanie Boha. Sme povinní ctiť.
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
Miestna akčná skupina STREDNÝ LIPTOV
Rodinné právo prednáška č. 3.
Zmluvné vzťahy v športe a súvisiace odvodové, daňové a účtovné otázky
Výzva na doplnenie disciplinárneho previnenia
Rodinné právo prednáška č. 7.
523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách
ŠTUDIJNÝ ODBOR 2940 M 05 POTRAVINÁRSTVO – spracovanie mlieka
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2003
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
Mikulov Bc. Ľuboš Berky Mgr. Simona Majerníková
Register mimovládnych neziskových organizácií (R MNO)
Zákonník práce 311/2001 Z.z. a jeho novely
Sprostredkovateľská zmluva
MANAŽMENT ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Hlavný kontrolór ako partner poslanca
4. prikázanie CTI OTCA I MATKU SVOJU
ROEP REGISTER OBNOVENEJ EVIDENCIE PODY
Mediácia a riešenie sporov pri on-line predaji
1. princíp: Práva akcionárov, spravodlivé zaobchádzanie s akcionármi a kľúčové funkcie vlastníctva Michal Kotlárik.
Koncepcia a kompetencie komôr / lekárnikov, lekárov, sestier/
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Štátny rozpočet Anna Valachová 3.B
REZERVAČNÁ ZMLUVA. REZERVAČNÁ ZMLUVA Rezervačná zmluva 1. krok k vysnívanému bývaniu výhoda RZ uzatvorenej cez sprostredkovateľa: nestrannosť – 3 stranná.
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
Seminár pre prijímateľov malých projektov
Trestné právo využitie detektoru lži v trestnom práve
Podmienky spracúvania osobných údajov samosprávou podľa novej právnej úpravy Konferencia Asociácie prednostov úradov miestnej samosprávy v SR 15. –
Prioritná os č. 6: TECHNICKÁ POMOC Odbor technickej pomoci
Maturita 2013.
Rodinné právo prednáška č. 6.
Ochrana lesov a prírody pred požiarmi
Všeobecná úprava organizácie a priebehu volieb
Predstavenie Projektu Rudolf Horváth Združenie DEUS
Posilňovanie rovnosti LGBTI osôb v Európskej únii
Nezdaniteľné časti základu dane
Regionálna lekárska komora Prešov
Povinnosti obce ako právnickej osoby podľa zákona NR SR č. 314/2001 Z
SKLÁDKY ODPADOV NA ÚZEMÍ OBCE
Vzdelávanie sestier Prof. Mgr. Katarína Žiaková, PhD.
doc. JUDr. Marek Domin, PhD.
Voľby do NR SR Voľby do EP
Zákon č. 390/2011 Z. z. Pedagogickí a odborní zamestnanci
Sprostredkovateľská zmluva
Zákon o e-Governmente Oddelenie legislatívy, bezpečnosti a štandardov ISVS/ Odbor stratégie informatizácie spoločnosti a medzinárodnej agendy / Sekcia.
Tatiana Arbe KEM FEI STU
Finančné riadenie projektov a kategorizácia výdavkov
Právna úprava podnikania
JUDr. Miroslava Benediková
Ján Vojtaššák.
Kvalita a uznávanie neformálneho vzdelávania
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Odosielanie výmerov daní cez Zelenú poštu
Transpozícia európskej legislatívy a jej vymáhateľnosť
Zakladanie živností v Maďarsku 1. prednáška
Vývoj spotreby liekov v Slovenskej republike
VOĽBY DO NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY.
Pracovné stretnutie poradenských zariadení - CPPPaP a CŠPP v zriaďovateľskej pôsobnosti OÚ Odbor školstva Prešov Prešov Kompetencie CPPPaP.
182 ZÁKON NÁRODNEJ RADY SLOVENSKEJ REPUBLIKY z 8
Oprávnené výdavky a ich dokladovanie OPLZ-PO (MOPS 2)
Rada školy a výberové konanie
Minimálna mzda za každú hodinu odpracovanú zamestnancom 46,60 Sk,
EFEKTÍVNA VEREJNÁ SPRÁVA POWERPOINT PREZENTÁCIE OPERAČNÝ PROGRAM
Prevencia kriminality
Informačné systémy vo verejnej správe
MUDr.Eva Bérešová viceprezidentka RLK Prešov
EDUZBER 2019 Zber údajov o počtoch žiakov škôl v školskom roku 2019/2020 prostredníctvom RIS (§ 7 ods. 4 zákona NR SR č. 597/ 2003 Z. z. o financovaní.
Vykonávacie predpisy ( nariadenia vlády a vyhlášky)
Prepis prezentácie:

Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety Trestné právo JUDr. Pavol Uhrík Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety Akademický rok 2010/2011

Trestné právo Probácia a mediácia v súlade so zákonom 550/2003 Z.z. o probačných a mediačných úradníkoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Probačný a mediačný úradník Probačný a mediačný úradník je kvalifikovaný štátny zamestnanec, ktorý vykonáva v zákonom vymedzenom rozsahu úkony probácie a mediácia vo veciach, ktoré sa prejednávajú v trestnom konaní, sú uložené súdom alebo iným príslušným orgánom a inú činnosť súdu v rozsahu Zákona 550/2003 Z.z. o probačných a mediačných úradníkoch a o zmene a doplnení niektorýchzákonov.

Probácia a mediácia PROBÁCIA: 1. organizovanie a výkon dohľadu nad obvineným, obžalovaným alebo odsúdeným (ďalej len "obvinený"), - prípravné konanie.. 2. kontrola výkonu trestu nespojeného s odňatím slobody vrátane uloženej povinnosti alebo obmedzenia, 3. dohľad nad správaním obvineného v priebehu skúšobnej doby pri podmienečnom prepustení z výkonu trestu odňatia slobody, 4. pomáhanie obvinenému v priebehu skúšobnej doby a počas kontroly výkonu trestov nespojených s odňatím slobody, aby viedol riadny život a vyhovel podmienkam, ktoré mu boli uložené rozhodnutím prokurátora alebo súdu v trestnom konaní,

Probácia a mediácia MEDIÁCIA: mediáciou mimosúdne sprostredkovanie riešenia sporu medzi poškodeným a obvineným. Mediácia sa vykonáva len so súhlasom poškodeného a obvineného. Ak je obvineným mladistvý, na vykonanie mediácie je potrebný aj súhlas jeho zákonného zástupcu.

Probácia a mediácia Činnosť probačného a mediačného úradníka: Probačný a mediačný úradník napomáha tomu, aby trestná vec mohla byť vo vhodných prípadoch prejednaná v niektorom z osobitných spôsobov trestného konania2) alebo aby mohol byť uložený a riadne vykonaný trest nespojený s odňatím slobody, alebo aby mohla byť väzba nahradená iným vhodným opatrením. Na tento účel probačný a mediačný úradník

Probácia a mediácia Činnosť probačného a mediačného úradníka: a) obstaráva podklady týkajúce sa osoby obvineného o jeho rodinnom, sociálnom a pracovnom prostredí, b) utvára podmienky na rozhodnutie o podmienečnom zastavení trestného stíhania alebo schválení zmieru, c) uskutočňuje úkony na účely uzavretia dohody medzi poškodeným a obvineným o náhrade škody, ktorá vznikla trestným činom, alebo na účely odstránenia ujmy, ktorá vznikla trestným činom, d) vykonáva dohľad nad správaním obvineného v priebehu skúšobnej doby a kontrolu výkonu trestov nespojených s odňatím slobody, e) uskutočňuje pri výkone probácie a mediácie ďalšie úkony v trestnom konaní.

Probácia a mediácia Probačný a mediačný úradník na základe rozvrhu práce uskutočňuje v rámci svojej pôsobnosti úkony na základe rovnopisu právoplatného rozhodnutia súdu, z ktorého vyplýva povinnosť vykonať probáciu, alebo na základe písomného pokynu predsedu senátu, samosudcu a v prípravnom konaní prokurátora. Vo vhodných prípadoch v oblasti mediácie uskutočňuje úkony aj bez takého pokynu, najmä z podnetu poškodeného alebo obvineného, pričom o tom probačný a mediačný úradník bez zbytočného odkladu písomne informuje príslušný orgán činný v trestnom konaní; na vykonanie mediácie je potrebný písomný súhlas predsedu senátu alebo samosudcu a v prípravnom konaní prokurátora. Pri výkone probácie a mediácie je probačný a mediačný úradník oprávnený získavať informácie a poznatky o osobe obvineného a stanoviská poškodeného, ktoré sú významné pre rozhodnutie súdu alebo prokurátora. Orgány činné v trestnom konaní3) informujú probačného a mediačného úradníka o prípadoch, ktoré sú vhodné na vykonanie mediácie, a najmä v konaní proti mladistvým postupujú tak, aby sa mediácia mohla využiť od vznesenia obvinenia. Probačný a mediačný úradník vykonáva ochranný dohľad podľa osobitného zákona.4) Probáciu vykonáva probačný a mediačný úradník okresného súdu, v ktorého obvode má pobyt obvinený alebo odsúdený, ktorému bol uložený probačný dohľad.

Probácia a mediácia Súčinnosť probačného a mediačného úradníka so štátnymi orgánmi a s ďalšími inštitúciami: Probačný a mediačný úradník pri výkone probácie a mediácie postupuje v súčinnosti s orgánmi sociálneho zabezpečenia, so školami a školskými zariadeniami, zdravotníckymi zariadeniami, s registrovanými cirkvami a náboženskými spoločnosťami, so záujmovými združeniami občanov, s nadáciami a ďalšími inštitúciami, ktoré poskytujú všeobecne prospešné služby. V súvislosti s výkonom probácie a mediácie je probačný a mediačný úradník oprávnený obracať sa na štátne orgány, obce, iné právnické osoby a fyzické osoby so žiadosťou o poskytnutie potrebných údajov. Tieto osoby sú povinné bez zbytočného odkladu žiadosti probačného a mediačného úradníka vyhovieť.

Probácia a mediácia Ak odmietne štátny orgán, obec, iná právnická osoba alebo fyzická osoba bezdôvodne vyhovieť dožiadaniu podľa odseku 2, predloží probačný a mediačný úradník vec príslušnému orgánu činnému v trestnom konaní na ďalšie konanie. Ak je vedené trestné konanie proti obvinenému vo väzbe alebo vo výkone trestu odňatia slobody alebo ak je vo väzbe, alebo vo výkone trestu odňatia slobody spolupáchateľ alebo poškodený, postupuje probačný a mediačný úradník pri výkone svojej pôsobnosti v súčinnosti so Zborom väzenskej a justičnej stráže a s príslušným orgánom činným v trestnom konaní; ak je taká osoba v kolúznej väzbe, na uskutočnenie návštevy je potrebný písomný súhlas príslušného orgánu činného v trestnom konaní.

Probácia a mediácia Predpoklady na výkon funkcie probačného a mediačného úradníka: Za probačného a mediačného úradníka môže byť vymenovaný občan Slovenskej republiky, ktorý a) spĺňa predpoklady podľa osobitného predpisu, 5)§ 14 zákona č. 312/2001 Z. z. v znení neskorších predpisov, zák. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov. b) získal vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa absolvovaním magisterského právnického, učiteľského, teologického alebo iného spoločenskovedného študijného programu alebo má uznaný doklad o takom vysokoškolskom vzdelaní vydaný zahraničnou vysokou školou. Probačný a mediačný úradník je povinný zúčastňovať sa na odbornej príprave. Spôsob a formy odbornej prípravy a kvalifikačnej skúšky ustanoví osobitný predpis.

Ďakujem za pozornosť