Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Prezentácia sa nahráva. Prosím počkajte

Odosielanie výmerov daní cez Zelenú poštu

Podobné prezentácie


Prezentácia na tému: "Odosielanie výmerov daní cez Zelenú poštu"— Prepis prezentácie:

1 Odosielanie výmerov daní cez Zelenú poštu

2 /čo je Zelená pošta? Zelená pošta je poskytovateľ inovatívnej kombinácie služieb hybridnej pošty a konverzie príjemcov papierových zásielok na príjemcov elektronických zásielok. V oblasti hybridnej pošty poskytuje softvérové riešenia na odosielanie pošty cez web, mobil, virtuálnu tlačiareň alebo API rozhranie.

3 /koľko času vám zaberie práca s poštou?

4 /koľko vás stojí pošta mesačne?
Vo vlastnej réžií Zelená pošta Papier a tlač 0,06 € ,04 € Obálka s doručenkou a balenie 0,06 € ,06 € Poštovné (list II. triedy) 0,50 € ,45 € Spolu 0,62 € ,55 € Mesačne (1000 zásielok) € € Zelená pošta Vám zníži ročné náklady o 840 €

5 /ako dostať Zelenú poštu do miestnej samosprávy?
Integrácia. Ľubovoľný poskytovateľ softvérového riešenia pre mestá môže naintegrovať prepojenie svojej aplikácie na rozhranie Zelenej pošty. Pošta sa následne odosiela jednoducho. Ostávate vo svojej známej aplikácií ktorú každodenne používate a jedným klikom odosielate poštu.

6 /odosielanie výmerov daní
Novelizácia zákona o e-Governmente k 1/11/2018 zaviedla možnosť tlače úradných dokumentov v režime tlače rovnopisu a doložky o autorizácií Rovnopis sa generuje v informačnom systéme mesta a podpisuje sa mandátnou pečaťou. Informácie z pečate sa následne zobrazia v doložke o autorizácií čím nahrádzajú úradný podpis a pečiatku Dokumenty vygenerované v IS následne cez rozhranie medzi IS a Zelenou poštou prejdú do systému Zelenej pošty Zelená pošta zabezpečí tlač, obálkovanie zásielok Podľa preferencií obce môžu byť zásielky: podané na poštu (poštovné úradnej zásielky do 50 g je 1,45 €) Doručené späť na obec, zoradené v krabici napr. abecedne podľa názvu ulíc, čísla domu, priezvisko občana, ...

7 /legislatíva – ochrana daňového tajomstva
Daňovým tajomstvom je v zmysle § 11 ods. 1 zákona č. 563/2009 Z. z. o správe daní (daňový poriadok) a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „daňový poriadok“) informácia o daňovom subjekte, ktorá sa získa pri správe daní, teda nielen v daňovom konaní. Podľa § 11 ods. 7 písm. b/ daňového poriadku za porušenie daňového tajomstva sa ďalej nepovažuje zverejnenie zoznamov podľa § 52, poskytovanie údajov podľa § 53 a vydanie súhlasu podľa § 54. Podľa § 52 ods. 2 písm. a/, b/ a c/ daňového poriadku správca dane, ktorým je obec, môže zverejniť zoznam : a/ daňových dlžníkov podľa stavu k 31. decembru predchádzajúceho roka, u ktorých úhrnná výška daňových nedoplatkov presiahla u fyzickej osoby 160 eur a u právnickej osoby 1600 eur, b/ daňových subjektov, ktorým bol v kalendárnom roku, ktorý predchádza roku, v ktorom sa budú zoznamy zverejňovať povolený odklad platenia dane alebo povolené platenie dane v splátkach presahujúce u fyzickej osoby 160 eur a u právnickej osoby 1600 eur a tento odklad platenia dane alebo povolené platenie dane v splátkach naďalej trvá, c/ daňových subjektov, ktorým bola v kalendárnom roku, ktorý predchádza roku, v ktorom sa bude zoznam zverejňovať povolená úľava alebo odpustený daňový nedoplatok s uvedením jej výšky. Na základe vyššie uvedeného, v náväznosti na ust. § 11 ods. 7 písm. b/ v spojení s ust. § 52 ods. 2, 3 daňového poriadku, možno konštatovať, že keď obec ako správca dane môže zverejňovať informácie o výške daňového nedoplatku, tak informácia o výške vyrubenej dane je rovnakého charakteru a teda nie je vo verejnom záujme túto skutočnosť utajovať, a zverejnením informácia o výške vyrubenej dane, nedôjde k porušeniu daňového tajomstva. Naše názor potvrdzuje aj rozhodnutie Najvyššieho súdu SR, sp.zn. 8Sži/30/2014 zo dňa

8 /legislatíva – vyhotovenie listinného rovnopisu elektronického úradného dokumentu
Vyhláškou č. 85/2018 zo dňa ďalej len ( ďalej ako vyhláška), ktorú vydal v podľa § 59 ods. písm. d/ zák.č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov ( ďalej ako zákon o e-Governmente) Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatiku, boli ustanovené podrobnosti o spôsobe vyhotovenia a náležitostiach listinného rovnopisu elektronického dokumentu Orgány verejnej moci, v prípade ak osoba nemá aktivovanú elektronickú schránku na doručovanie, alebo sa ustanovenia o elektronickom doručovaní nepoužijú, alebo sa ustanovenia o elektronickom doručovaní nepoužijú, sú povinné vyhotoviť listinný rovnopis elektronického úradného dokumentu. Ostatné Orgány verejnej moci sa môžu dohodnúť so Správcom modulu elektronického doručovania alebo si zabezpečia vyhotovenie listinného rovnopisu elektronického úradného dokumentu a jeho doručenie vlastnými prostriedkami.

9 /sumarizácia a benefity
Tlač rovnopisu a doložky o autorizácií nahrádza doteraz zaužívaný spôsob tlače úradných dokumentov a ich opatrenie úradnou pečiatkou a podpisom Benefitom využitia tlače, obálkovania a možného doručovania cez Zelenú poštu je výrazné procesné a časové šetrenie nakoľko aj niekoľko desaťtisíc dokumentov dokážeme vytlačiť a zabaliť rádovo v dňoch Mesto môže získať lepší cash flow z dôvodu skoršej distribúcie výmerov k občanovi


Stiahnuť ppt "Odosielanie výmerov daní cez Zelenú poštu"

Podobné prezentácie


Reklamy od Google