Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Posudzovanie vplyvov na životné prostredie a krajinný vzhľad
Advertisements

Miroslav Jakubec, Peter Kardoš
Iniciatívy pre otvorené vládnutie
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Úvodné vysvetlenia k tímovej práci v škole
Koncepcia práce s mládežou v obci Oravská Polhora
Meno a priezvisko učiteľa
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
SPOLUPRÁCA RODINY Z MARGINALIZOVANÝCH RÓMSKYCH KOMUNÍT A ŠKOLY
Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých
PodpornÉ skupinkY pre smútiacich
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2003
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
Náhoda a pravdepodobnosť
Týranie a zneužívanie detí
Usmrtené osoby a príčiny DN počas jesenných mesiacov
Podobne po večeri vzal kalich a hovoril: "Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás.“ LK 22,20.
Riešenie krízových situácií
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Kariérne možnosti v spoločnosti STRABAG.
Súťaž „Kariérové poradenstvo 2011“
Tlačová konferencia 28.júna 2016 Vitajte!.
Základná škola s materskou školou Lvíčata pri ČVUT Praha
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
Psychické zdravie a stres
Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní
Metódy používané na vyučovaní
Názov aktivity: Alenkine obliečky
Posilňovanie rovnosti LGBTI osôb v Európskej únii
Prírodovedné predmety
Žijeme aktívne a zdravo
Tvorba a manažment projektov
Integrované riešenia EPM (Enterprise Project Management)
Výstupy a podnety zo sekcie Mládež a svet
PSYCHOLÓGIA A UČITELIA
EU project guidelines Mgr. Mária Tunová
Zákon č. 390/2011 Z. z. Pedagogickí a odborní zamestnanci
Topic : Sustainable Construction LFS Kirchberg am Walde, Austria
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Tvorba a manažment projektov
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
V dňoch 2. a 3. mája 2019 sa na našej škole konal 2
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
SPRÍSTUPNENIE DENNÉHO CENTRA RADVAŇ OZ ZA DÔSTOJNÚ RADVAŇ
Dopady aktívnych opatrení trhu práce na zvyšovanie zamestnanosti
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
ZŠ Park Angelinum Košice
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Didaktický projekt Traja králi
PrípadovÁ štúdiA Michal Piško Liptovský Ján, 2019 Eva Bilená
Základná škola MARIANKA.
Národné fórum pre rozvoj celoživotného vzdelávania Košice,
Univerzita P. J. Šafárika, Košice
Prevencia sociálno-patologických javov u detí a mládeže ako integrovaný systém a miesto školských koordinátorov prevencie v ňom PhDr. Štefan Matula Výskumný.
15. máj – Medzinárodný deň rodiny
Komunikácia činom.
ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY
PREPOJENIE EURÓPSKYCH
Základná Škola sv. Don Bosca Zlaté Moravce
Prevencia kriminality
Sopka z fyzikálneho hľadiska
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Aktuálna situácia, ktorú poznáme z praxe:
Európsky kontaktný bod pre program Európa pre občanov
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2012
Projekt ROZÚZLENIE.
Rekonštrukcia podlahy v 8.A
Prepis prezentácie:

Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti” Projekt PPP Liptovský Mikuláš podporený nadáciou Nadáciou Hodina deťom PhDr.PaedDr. Erika Straková Mgr.Ing. Miroslav Chovančík Mgr. Alena Hučíková

Východisková situácia  Šikanovanie je sociálno-patologický jav Hlavné ciele projektu Hlavným cieľom nášho projektu je zlepšiť stav najmä v oblasti prevencie šikanovania na školách okresu Liptovský Mikuláš.

Tento celkový cieľ sme rozdelili na nasledovné oblasti: vytvoriť rovesnícke skupiny a pravidelne pracovať s deťmi. zlepšiť informovanosť rodičov o rôznych aspektoch šikanovania v období školskej dochádzky dieťaťa zlepšiť teoretické vedomosti a praktické zručnosti pedagógov zmonitorovať lepšie stav šikanovania žiakov 2. stupňa vybraných základných škôl okresu Lipt. Mikuláš dotazníkmi Zostaviť a na jednotlivé školy doručiť bulletin

Cieľová skupina projektu a jej špecifiká žiaci (agresori, obete, priami a nepriami účastníci šikanovania) pedagogickí pracovníci škôl rodičia žiakov

Kvalitatívne výsledky, indikátory zmeny, nástroje na meranie zmeny. vyššia informovanosť vyplývajúca z odpovedí poznanie právnych noriem týkajúcich sa šikanovania nové zručnosti v práci pedagógov nové poznatky a vedomosti rodičov

Indikátory zmeny zmenené názory u žiakov týkajúce sa šikanovania zmenené názory u pedagógov týkajúce sa šikanovania zmena v správaní žiakov, spôsobená uvedomením si reálnych možných dôsledkov svojho konania a jeho nesprávnosti využívanie nových zručností a vedomostí v praxi

Nástroje na meranie zmeny dotazník skupinové rozhovory (žiaci) beseda, anketa rozhovory (tr. učiteľ, výchovný poradca)

Vplyv projektu na komunitu kvantitatívne výstupy, kritériá úspešnosti, nástroje na meranie výstupov frekvencia aktivít časový harmonogram a plán aktivít aktivity projektu a metódy práce s cieľovou skupinou spolupráca na projekte a forma spolupráce forma spolupráce Okresná prokuratúra Liptovský Mikuláš Mestská polícia plán prezentácie projektu rozpočet projektu udržateľnosť aktivít projektu

Metodický list pre učiteľov Súhrnný obsah projektu a časový harmonogram. Aktivity projektu a metódy práce s cieľovou skupinou. Práca s pedagógmi Práca so žiakmi Pracovné listy pre žiakov pracujúcich v rovesníckych skupinách Práca s rodičmi Príloha: Šikanovanie na školách

Obsah jednotlivých stretnutí rovesníckych skupín

Téma: Sebahodnotenie - Ako lepšie porozumieť sebe I. stretnutie Téma: Sebahodnotenie - Ako lepšie porozumieť sebe Oboznámenie s programom Úvodné slovo Zahrievacia aktivita – predstavovanie sa, Zásady práce v skupine, „Strom očakávaní“ Hlavná aktivita – Vyplnenie PL „Kto som?“ Záver - diskusia

Téma: Hodnotenie iných - Ako lepšie porozumieť sebe a druhým. II.stretnutie Téma: Hodnotenie iných - Ako lepšie porozumieť sebe a druhým. Úvodné slovo Zahrievacia aktivita – „Krajina chumáčikov, spoznávanie podľa PL Kto som?, vyhodnocovanie menoviek...“ Hlavná aktivita „ Znalosť ľudí“, „Dušíci“ Záver - diskusia

Téma: Násilie III. stretnutie Úvodné slovo   Téma: Násilie Úvodné slovo Zahrievacia aktivita – „Braistorming.“-príčiny, prejavy, Návrhy škola, trieda bez násilia Hlavná aktivita „ Kde sa stretávame s násilím – pracovný list“ Záver - diskusia

Téma: Konflikt IV. Stretnutie: Úvodné slovo Zahrievacia aktivita hra „Janga“, dotazník „Konflikt“ Hlavná aktivita „Príčiny konfliktu“ / podnet, konflikt, násilie/ Záver - diskusia  

Téma: Agresivita V. stretnutie Úvodné slovo Zahrievacia aktivita – Keď sa rozzúrim Hlavná aktivita Bojím sa. Mám strach, Vzbudzujem strach Maľovanie (pocity zlosti) Vyhodnotenie a diskusia Záver - uvoľnenie

Téma: Šikanovanie v škole VI. stretnutie Téma: Šikanovanie v škole Úvodné slovo Zahrievacia aktivita braistorming, príčiny, prejavy, spôsob riešenia, prevencia Hlavná aktivita – hra-dokončovanie viet s agresívnou témou Záver - diskusia

Téma: Sebaúcta a sebavedomie Úvodné slovo Zahrievacia aktivita- hra Lepšia stránka, Hlavná aktivita- Som , Viem, Mám Úvaha, zamyslenie – Veď to bola iba sranda...; Čo mi dala práca v rovesníckej skupine; Chcel som sa zmeniť, zmenil som sa, zmenila sa celá trieda? Záver- diskusia 

Téma: Ľudské práva I. II. Úvodné slovo Zahrievacia aktivita   Úvodné slovo Zahrievacia aktivita Hlavná aktivita zostavenie svojich zoznamov ľudských práv Vyhodnotenie a diskusia Záver

JANGA