Zmes čudáctva a talentu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Prajem Ti, aby to bola inšpirácia aj pre Teba.
Advertisements

Lesy SR,š.p. Banská Bystrica Odštepný závod Palárikovo
December Nemudruj o minulosti, nesnívaj o budúcnosti, ale chop sa okamihu a uč sa od tejto chvíle.
Jar Adely Ostrolúckej ĽUDO ZÚBEK.
NEINTERAKTÍVNA KOMUNIKÁCIA Mgr. Gabriela Zbojeková, ZŠ TURZOVKA.
“13 RÁD DO ŽIVOTA".
Lekcia od divých husí.
Ekosystém (ecology+system).
Malé dievČatko A zlatý balík.
Múdry, kto rozumie iným, osvietený, kto rozumie sebe.
Fungovanie nervového systému počas vedomia a nevedomia
Spánok Michaela Šalková 3.L.
Emocionálna inteligencia EQ
OUTPLACEMENT – PRÍPRAVA NA HĽADANIE NOVÉHO PRACOVNÉHO MIESTA
NA VIANOCE PAT A MAT.
Poruchy aktivity a pozornosti
ZVUK Marián Pitel.
FILMOVÉ ROZPRÁVKOVÉ HÁDANKY
Týranie a zneužívanie detí
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
som slobodný, ak nepoviem k ČOMU som slobodný.
4. prikázanie CTI OTCA I MATKU SVOJU
Rozdiely medzi mužom a ženou!
Riešenie krízových situácií
Anorexia.
Duchovné rozlišovanie
Market – trh Ing – dej, činnosť
FARBOSLEPOSŤ.
Mgr. Slávka Pariláková Gymnázium J. G. Tajovského Banská Bystrica
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
24.apríl 2019 Bratislava "Polícia pre 21. storočie"
Psychické zdravie a stres
AUTIZMUS A ASPERGEROV SYNDRÓM
Tommy's Window Slideshow
Schizofrénia Lea Uhliarová, III.L.
Správanie sa spotrebiteľa Užitočnosť
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Pamäť a učenie spotrebiteľa
PSYCHOLÓGIA A UČITELIA
Intímna hygiena a pohlavné choroby
Týždeň zdravej výživy v Školskom Klube Detí
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
TAXONÓMIE CIEĽOV V PSYCHOMOTORICKEJ OBLASTI (A.J.HARROW)
Lahôdky ALFA s. r. o..
ORGANIZAČNÝ VÝVIN VO VEREJNOM SEKTORE Robert Golembiewski
S Blissom vždy s presným časom!
* Politické ideológie II. (smery v politike)
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Participácia a štruktúrovaný dialóg
Projekt podpora kardiovaskulárneho zdravia v prostredí základných škôl mestskej časti Bratislava - Petržalka.
Baroková literatúra  MARTIN BORNEMISA v.hB.
Kognitívne schopnosti a ich špecifiká u detí s intelektovým narušením
Nebojte sa! Ján Pavol II..
Rozprávka o nenásytnej Batérii
Autizmus a spôsoby terapie
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
KLÁRA JARUNKOVÁ * Mgr. Dana Trebuľová.
Mária Hrnčárová, Marek Mažáry 3.E
Didaktický projekt Traja králi
Tvorba a manažment projektov
v európskej literatúre
Pomer prevrátený pomer postupný pomer.
ZÁSADY HLASOVEJ HYGIENY
Príbeh o anjeloch.
OBČIANSKE ZDRUŽENIE PRIMA ROK 2012
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Prepis prezentácie:

Zmes čudáctva a talentu Aspergerov syndróm Zmes čudáctva a talentu

Aspergerov syndróm (AS) Priraďuje sa mu aj diagnóza vysoko funkčný autizmus. Vyskytuje sa častejšie u chlapcov ako u dievčat. V pomere 4 : 1. U dievčat sú znaky menej nápadné. Jedným z príznakov AS je nedostatok empatie. Takýto človek nevie primeraným spôsobom prejavovať vlastné pocity, emócie druhých ľudí ho mätú. Nevie z tvárí vyčítať emócie, nevie, ako sa kto cíti. Ďalším príznakom sú obmedzené sociálne schopnosti. Stránia sa spolužiakov, majú málo kamarátov. Nevedia dobre komunikovať s ostatnými, nevedia dobre dešifrovať neverbálnu komunikáciu. Nevedia nadväzovať a udržať si priateľstvo.

Aspergerov syndróm (AS) Reč je pedantsky presná. Vyjadrujú sa ako hovoriace slovníky. Vedú monológ a nie dialóg. Výroky druhých si vysvetľujú doslovne. Nevedia rozlíšiť vtip alebo iróniu. Sú prehnane citliví na kritiku a majú strach zo zlyhania. Venujú sa intenzívne jednému záujmu - napr. zvieratám, dopravným prostriedkom. Týmto záujmom sú pohltení a venujú mu všetok voľný čas a o ničom inom nerozprávajú.

Aspergerov syndróm (AS) Majú nerovnomerne rozložené schopnosti. Majú napr. výbornú dlhodobú pamäť a intenzívne sústredenie, ale iba v súvislosti s vecami, ktoré ich zaujímajú. Často používajú nezvyčajné riešenia určitých problémov. K činnostiam, ktoré ich nezaujímajú, majú nulovú motiváciu. Často sa u nich prejavujú poruchy učenia a bývajú nemotorní. Majú problémy s koordináciou, rovnováhou. Môžu mať aj problémy s písmom a rukopisom. Dlhodobú pamäť majú veľmi dobrú, vedia si vybaviť podrobnosti z minulosti. Majú fotografickú pamäť. Majú veľmi citlivé zmysly. Jedinec s AS vníma bežné podnety ako neúnosne silné. Len očakávanie, že sa podnet náhle objaví v ňom dokáže vyvolať nezvládateľnú úzkosť a paniku. K najbežnejším abnormalitám patrí precitlivenosť na zvuky a dotyky. Niekedy aj na chuť, intenzitu svetla a na vône. Hluk neznášajú.

Aspergerov syndróm (AS) V každodennej činnosti majú zavedené rituály. Majú radi nemenný režim, presne vymedzené časy a cestičky. Dodáva im to istotu a poriadok vo svete, ktorý sa im zdá byť neprehľadný. Veľký problém je pre nich prispôsobovať sa zmenám. V dospievaní si jedinec s AS začne uvedomovať, že mu chýba spoločnosť a začne ju vyhľadávať. Chce sa zapojiť do aktivít so spolužiakmi, ale pre jeho zvláštne správanie ho ostatní odmietajú a vysmievajú. To ho môže dostať až do stavu depresie. Mávajú aj pocity intenzívnej úzkosti. Napríklad prestávky bývajú pre žiakov s AS veľmi záťažové. Pre nich to je zmes hluku a rôznych aktivít. Tak isto je pre nich stresujúca aj cesta mestskou dopravou.

Aspergerov syndróm (AS) Úzkosť vyvoláva sociálny kontakt, škola, zmyslové podnety, zmeny - všetko spolu. Redukuje ju tým, že sa veľmi intenzívne začne venovať svojim záľubám, ešte viac trvá na svojich rituáloch a dochádza k zvýrazneniu prejavov AS. Vtedy by mohol dostať pár dní voľna zo školy, aby si mohol odpočinúť. Dôležité je, aby mohol žiak s AS vyhľadať u učiteľa individuálnu pomoc, aby mal čas iba na neho. Ideálne by bolo, keby mohol mať asistenta, a ak nie sú možnosti, tak aspoň občasnú pomoc od spolužiaka. Vzhľadom k vrstovníkom majú dospievajúci s AS oneskorený citový vývin, dospievajú neskôr. Nemajú rovnaké záujmy ako ostatní adolescenti.

Aspergerov syndróm (AS) Lekár Hans Asperger napísal: Zdá sa, že pre úspech vo vede alebo umení je aspoň trochu autizmu potrebného. Veľký pokrok v týchto oblastiach musíme pripísať mnohým jedincom s AS.