MODEL METEOROLOGICKÉHO

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
=MESIAC PRIRODZENÁ DRUŽICA ZEME =
Advertisements

Malé dievČatko A zlatý balík.
Vyparovanie a var Gabriel Horos.
Miroslav Jakubec, Peter Kardoš
Základy Ethernetu Dávid Miľo 3.A.
Katarína Kvaková Katarína Krupová 2. D
HUBBLOV VESMÍRNY ĎALEKOHĽAD
Určovanie storočí STOROČIE – časová jednotka, ktorá má sto rokov
Priama a nepriama úmernosť
NA VIANOCE PAT A MAT.
GPS Lenka Sovičová 3.D.
Kruh a Kružnica.
Jadrová energia.
ZVUK Marián Pitel.
Družice FiLiP Antošovský 1.D.
Meteorológia.
alebo Od polena ku fenoménu dnešnej hudby
Základy jadrovej Fyziky
12. Lampióny RNDr. Martin Plesch, PhD októbra 2011.
Učíme efektívne a moderne – inovácia vyučovacieho procesu
Ľad očami geografa Natália Bačíková Dagmar Cesnaková Veronika Ďatková
(Dátum poslednej aktualizácie: )
Alternatívne zdroje energie
VÁPNIK.
...alebo o tom, pred čím presedíme hodiny a nekazí nám to oči
Planéty slnečnej sústavy
Cisco a Internetové siete
Ako ušetriť energiu v domácnosti 
Gymnázium Pavla Jozefa Šafárika - Pavol Jozef Šafárik Gimnázium Rožňava Kód ITMS projektu: Názov projektu: Kvalitou vzdelávania otvárame brány.
Viem, že robot nie je človek.
Gravitačné pole Zuzana Fraňová III. E.
Časti prenosovej sústavy
Letecké vlastnosti vrtuľníkov
Vesmír Rasťo Korčičiak 2.A.
TALIANSKO Kód ITMS projektu:
Bloková schéma procesora
DO OKNA NIEČO NARAZILO. BOL TO VTÁČIK!
Čierne diery.
Čierne Diery.
Terézia Šeligová 2.A GSF v Žiline
9. Vodné bomby Niektorí študenti sú neefektívni pri bitkách s balónmi naplnenými vodou, pretože sa ich balóny od nepriateľa odrazia bez prasknutia.
Brasília Patrik Kovaľ.
Projekt na DSVM Štefan Bödök 4MF.
Hypoxický tréning.
klikaním na žlté políčka! Potom klikni na výsledok!
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
„šírkové spojenia - lepené“
Keď si sa narodil, plakal si a všetci okolo teba sa usmievali.
Projektová práca Lietadlá
Balistika.
Terestriálne PLANÉTY Merkúr a Venuša.
Vzostup zla Operácia Wesserübung Ivnazijná politika Postup cez Benelux
Miroslav Hudák 1.D.
Deň Zeme Romana Jelenčíková 7.A.
Banán č.1 Podmienky: - uzavretý priestor -žiadne svetlo
VYHĽADÁVANIE LETECKÝCH ZÁJAZDOV
žiaci 3. A a 3.C sa pridali k projektu v Českej republike
Najvýznamnejšie bitky 2. svetovej vojny
Autori práce: Michal SPIŠIAK Jozef VARGA
Štandardy v procese spracovania bibliografických informácií i u nás.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Stredná odborná škola automobilová
Využitie ultrazvuku v medicíne
Rozpoznávanie obrazcov a spracovanie obrazu
Sopka z fyzikálneho hľadiska
včielkine Dobrodružstvo
Ukážky z inovácie výučby v predmete
Základná charakteristika médií Stavba CD-R, CD-RW a DVD
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Prepis prezentácie:

MODEL METEOROLOGICKÉHO Projekt č. 4 MODEL METEOROLOGICKÉHO BALÓNA Petra Tomovčíková Michaela Murínová 6.A

Meteorologický balón má priemer asi meter až 1,5m Meteorologický balón má priemer asi meter až 1,5m. Na tento balón sa priviaže prístroj (sonda), ktorý sníma teplotu, vlhkosť, rýchlosť vetra, atď.... Pomocou neho získavajú informácie v rôznych výškach, čo je pre meteorológov podstatné a potrebné.

Základné informácie o meteorologickom balóne Meteorológovia musia pre svoje predpovede tiež vedieť, akú teplotu má vzduch vo výške nad 30 km. Tak vysoko však nemôže vyletieť žiadne lietadlo. Preto štartuje napríklad v Nemecku každý deň cez 30 meteorologických balónov.

Meteorologickým balónom sa hovorí tiež rádiové sondy, pretože na Zemi vysielajú údaje o teplote, tlaku a vlhkosti vzduchu. Meteorologický balón sa na svojej ceste smerom hore rozpína tak dlho, dokiaľ nepraskne. Sonda potom na padáku pristane na zem. Celý výlet trvá asi dve hodiny. Najchladnejšie je vo výške 11 až 12 km, kde vládne teplota okolo -55 stupňov.

NÁŠ PROJEKT

Téma projektu: Pomôcky: Získať informácie o meteorologickom balóne, navrhnúť a zostrojiť jeho model. Pomôcky: Drevená doska (slúžila ako podložka), umelý mach, umelý strom, lepidlo, škatuľka (sonda), farebný papier, nitky, špajdle, lepiaca páska, farebný balón.

Postup výroby: Na drevenú dosku sme prilepili umelý mach. Slúžila ako podložka pod balón. Na dosku sme prilepili umelý strom. Ďalej sme si vybrali škatuľku (sondu), na ktorú sme prilepili zelený farebný papier. Na škatuľku (sondu) sme tak isto prilepili malé nitky a špajdle, ktoré sme neskôr upevnili k balónu. Nafúkali sme farebný balón, ktorý sme pripojili ku škatuľke (sonde) tak, že sme nitky a špajdle prilepili k balónu lepiacou páskou.

Ako to funguje ? balón po vypustení stúpa s nadmorskou výškou klesá barometrický tlak, balón sa rozpína až dôjde k jeho prasknutiu náklad padá k zemi, po vstupe do hustejších vrstiev atmosféry dochádza k rozvinutiu padáku, ktorý brzdí rýchlosť padania nákladu meteorologický balón je napustený ľahkým plynom (vodík, alebo hélium). Pod balónom je na lanku uviazaný padák a pod padákom samotný náklad.

balón počas stúpania a klesania je unášaný vzdušnými prúdmi. Existujú nástroje na predikciu letu a miesta pristátia balónu. Tieto nástroje ale neurčia s úplnou presnosťou miesto pristátia. Preto je balón vybavený GPS modulom pre zisťovanie polohy. elektronika v náklade počas letu posiela na zem rádiovým prenosom telemetrické dáta (teploty, tlak, GPS polohu a iné) vďaka telemetrii je možné sledovať aktuálnu polohu a výšku balónu a pri klesaní nájsť miesto dopadu náklad by mal aj po dopade na zem vysielať rádiový signál, vďaka ktorému je možné náklad dohľadať aj v náročnejšom teréne

Použité zdroje: http://stsproject.net/wp-content/uploads/2012/08/balon_schema_zostavy.png http://www.odpovede.sk/otazky/co-je-meteorologicky-balon http://i.sme.sk/cdata/9/66/6660479/sts1.jpg http://img.ihned.cz/attachment.php/20/22729020/iotuv458BCDE7GIJLNOkPQWbfgrSTwAR/091027_30b.jpg http://fyzmatik.pise.cz/138-balon-s-elektronovou-naplni.html http://4.bp.blogspot.com/_t5a33B5tzSE/TKsZYdruw7I/AAAAAAAAAuo/b-HDh_Ib5Ys/s1600/nacrtek+png.png http://aaapocasi.cz/wp-content/uploads/2014/02/meteobalon1-610x330.jpg https://stsproject.net/?page_id=2 http://www.posterus.sk/?p=12054 http://www.geocacher.cz/wp-content/uploads/2013/11/STC0105-%E2%80%93-kopie.jpg

http://www.projektzare.cz/wp-content/uploads/2012/08/U020728a.jpg http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/meteo/oa/radiosondy/O3sonda.jpg http://ozone.met.psu.edu/Gator/balloon_thompson_crop.jpg

ĎAKUJEME ZA POZORNOSŤ !