7., 8. Signalizácia realizovaná LED - diódou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Postup prípravy prezentácie
Advertisements

Vyhľadávanie informáci
“13 RÁD DO ŽIVOTA".
Editovanie nových záznamov Modifikácia zadaní
Algorithmic Chemistry in Genetic Programming Informatics and Information Technologies Student Research Conference, 2006 Vojtech Szöcs Vedúci projektu:
ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ
Správa za praxe Výrobná činnosť podniku
Meno a priezvisko učiteľa
Ďalšie sekvenčné obvody
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých
Zelená škola Mgr. Eduard Gemza
Intel procesor Lukáš Beď 4.A
Inovácia obsahu a metód vzdelávania prispôsobená potrebám vedomostnej spoločnosti EFEKT VODOVÝCH FARIEB VYPRACOVAL: MGR.ART. BARBORA ČISÁRÍKOVÁ.
NOVÉ SYSTÉMY LOGITEX PRE NULOVÉ DOMY
Web Shop - eShop Elektronický obchod Web Shop - eShop
11., 12. Bezzákmitové tlačidlo
Riešenie krízových situácií
Spracovanie postupnosti pohľadu pravdepodobnostnými modelmi
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Podmienky súladu žiadosti s princípom 3D
Nastavte sem na začiatok efekt prílet zhora zľava, ktorý pôjde automaticky a rýchlo. Na zvýraznenie použijete vlnu, ktorá pôjde automaticky a rýchlosť.
Súťaž „Kariérové poradenstvo 2011“
Úvod do jazyka C Algoritmizácia úloh.
Tommy's Window Slideshow
Základné pojmy spojené s BIOS
Otestuj sa Kvízové otázky 3. ročník.
Letecké vlastnosti vrtuľníkov
Databázové systémy.
Bloková schéma procesora
Odčítanie celých čísel
Teplo Riešené príklady.
Sem zadajte názov projektu Vaše meno Meno vyučujúceho Vaša škola
Interpolačné metódy Medzi základné interpolačné metódy patria:
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Počítačová podpora výučby odborných predmetov na UCHHSZ Prezentácia
9., 10. Snímač realizovaný tlačidlom
Projekt na DSVM Štefan Bödök 4MF.
Komplexná technická starostlivosť o dopravnú techniku
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE Biológia Osmtické javy v bunke
Študijný program Kvalita produkcie strojárskej techniky I. stupeň.
Vedúci diplomovej práce: prof. Ing. Stanislav Marchevský, Csc.
Posudky.
Použitie počítačov v geografii (2)
Opakovanie sekvencia postupnosť príkazov (príkaz je povel, ktorý počítač alebo iné zariadenie pozná a dokáže vykonať) vykonávanú v takom poradí, v akom.
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
Ovládacie panely.
Čo je elektromotor ?.
Grafický výstup - 2D help plot
NA BICYKLI BEZPEČNE Otestuj svoje vedomosti z dopravnej výchovy.
Komplexná technická starostlivosť o dopravnú techniku
Stredná odborná škola automobilová Moldavská cesta 2, Košice
Výsledky projektu „V našej škole je pohoda“ za šk. rok 2011/12
Didaktický projekt Traja králi
Víta vás nový PowerPoint
autor: Ing. Mgr. Peter SLÁVIK
Tvorba a manažment projektov
Rovnice a ich riešenia.
VYHĽADÁVANIE LETECKÝCH ZÁJAZDOV
Formátovanie tabuliek
Koordinátor pokladní Náplň práce:
Lineárne r o v n i c e Mgr. Ján Nandráži spracovala: E. Hlačinová.
PhDr. Tatiana ARBE, OEMP ÚM STU
Rozpoznávanie obrazcov a spracovanie obrazu
Kapowtech RoboSuite Team10.
Použitie počítačov v geografii (2)
Ako zobrazujeme skutočnosť
Nepriama úmernosť – tabuľka, rovnica a graf
Obsah prezentácie digitálna prezentácia Desatoro
Prepis prezentácie:

7., 8. Signalizácia realizovaná LED - diódou II. Digitálny výstup, digitálny vstup 7., 8. Signalizácia realizovaná LED - diódou (blikanie diódy) Spracoval: Ing. Milan Schvarzbacher, MBA

Ciele vyučovacej hodiny Vedieť nastaviť režim digitálneho pinu na výstup. Vedieť vypočítať ochranný odpor pri zapájaní LED diódy. Poznať princíp činnosti LED diódy – VA charakteristiku LED diódy. Vedieť popísať a upraviť vzorový príklad a vytvoriť vlastné programy využívajúce LED diódu. Aplikovať vedomosti pri realizácií úloh a záverečného projektu.

Medzipredmetové vzťahy: Elektronika – 2. ročník Elektrotechnológia – 2. ročník Elektrotechnika – 1. ročník Výpočtová technika - 3. ročník

Opakovanie z predchádzajúcej hodiny: Vyplňte krížovku, ktorej odkaz je umiestnený na ploche obrazovky Vášho PC.

Motivačná fáza Náplň predmetu – naučiť sa programovať Arduino Príklady použitia Arduina a elektronických zapojení v praxi: Chceli by ste si vedieť urobiť vlastného svetelného hada z LED diód?

Motivačná fáza Kde by ste využili Arduino v praxi pre vlastné domáce použitie?

Verím, že Vaše ambície sú väčšie Motivačná fáza Verím, že Vaše ambície sú väčšie a chcete sa naučiť: ako programovať Arduino, ako pomocou Arduina realizovať zábavné kúsky, Ako pomocou Arduina realizovať vlastný projekt. To všetko sa naučíme. https://www.youtube.com/watch?v=eJg3yuAAawA

Expozičná fáza Digitálne vstupy / výstupy Arduina a ich nastavenie:

Expozičná fáza Digitálne vstupy / výstupy Arduina a ich nastavenie: Mikropočítač Arduino je vybavený 14-timi digitálnymi pinmi. Digitálny pinArduina slúži ako interfejs na pripojenie vonkajších zariadení k mikropočítaču. Rozoznáva iba dve úrovne napätia: LOG1 ... približne +5V LOG0 ... približne 0V).

nastavenie pinu do výstupného režimu: Expozičná fáza Digitálne vstupy / výstupy Arduina a ich nastavenie: Digitálny pin môže pracovať v dvoch režimoch činnosti a to vo výstupnom režime alebo vo vstupnom režime. Výstupný režim sa používa vtedy, keď chceme riadiť nejakú perifériu mikropočítačom (LED dióda, jednosmerný motor, servomotor, krokový motor, reproduktor, ...). nastavenie pinu do výstupného režimu: pinMode (pin, OUTPUT)

nastavenie pinu do vstupného režimu: Expozičná fáza Digitálne vstupy / výstupy Arduina a ich nastavenie: Vstupný režim používa na snímanie stavu na digitálnom pine, t.j. načítava sa informácia z okolia do mikropočítača, programom je vyhodnotená a následne spracovaná. Príkladom môže byť informácia o stave tlačidla, pripojeného na digitálny vstup. nastavenie pinu do vstupného režimu: pinMode (pin, INPUT)

Expozičná fáza Popis činnosti LED diódy: Výpočet sériovo pripojeného odporu k LED dióde.

Expozičná fáza Popis činnosti LED diódy: VA charakteristika LED diódy. Úloha: Nakreslite VA charakteristiku LED diódy.

Expozičná fáza Popis činnosti LED diódy: Schéma zapojenia troch LED diód.

Aplikačná a fixačná fáza Pokračujte v riešení príkladov v PL (pracovnom liste) Úloha č.1: Úloha č.1 - základná úroveň Na základe vzorového programu popíšte činnosť zapojenia (písomne po riadkoch za // ____________). Prepíšte vzorový program do Arduino IDE. Nahrajte program do Arduina, spustite ho a otestujte činnosť zapojenia. Zhodnoťte, či sa Váš popis zhoduje s praktickým overením činnosti.

Aplikačná a fixačná fáza Pokračujte v riešení príkladov v PL (pracovnom liste) Úloha č.2: Úloha č.2 – mierne pokročilá úroveň V programe Arduino IDE upravte program z úlohy č.1. tak, aby ste v časti programu „void setup“ a "void loop" použili cyklus. Činnosť LED diód s opakovaní 3x a následným zhasnutím všetkých LED diód, definujte vo funkcii, ktorú použijete v časti "void loop".Pri definovaní funkcie použite cyklus. Nahrajte program do Arduina, spustite ho a otestujte činnosť zapojenia.

Aplikačná a fixačná fáza Domáca úloha - pokročilá úroveň (záverečný projekt) Napíšte program pre realizáciu svetelného hada na 8 LED diódach prostredníctvom mikropočítača Arduino. Had bude mať dĺžku 3 LED diódy a bude sa presúvať smerom zľava doprava opakovane od začiatku. Funkčnosť overíte na nasledujúcej hodine. Šikovní žiaci riešia úlohu na hodine

Diagnostická fáza Námety na diskusiu (opakovanie z 3. ročníka) Aký príkaz použijeme pre cyklus. Aký príkaz použijeme pre funkciu.

Diagnostická fáza Ad 1). V cykle for najskôr vytvoríme premennú (inicializácia). Potom za bodkočiarkou napíšeme podmienku, ktorá musí platiť, aby sa cyklus vykonal. Za poslednou bodkočiarkou potom príde akcia (výraz), ktorá sa po každom vykonaní s premennou urobí. for(inicializácia; podmienka; výraz) { príkazy; }

Diagnostická fáza Ad 2). Dátový typ void je použitý iba v deklarácii funkcie. To znamená, že od funkcie sa neočakávajú žiadne návratové informácie. void názov_funkcie() { program funkcie; }

Pokiaľ ste úspešne došli až do konca pracovného listu, ste šikovný žiak a patrí Vám moje uznanie. V prípade, že máte v programovaní predošlých úloh nedostatky je potrebné sa na to pozrieť doma. Pokiaľ ešte budú u Vás pretrvávať nejasnosti rád Vás privítam na konzultačnej hodine.