ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentácie
Hlasovacie zariadenie alebo čo sa práve deje v žiakovej mysli
Advertisements

Kurikulum pre výchovu a vzdelávanie
Vianočný Coca-Cola kamión 2010 vo vašom meste
Iniciatívy pre otvorené vládnutie
Úvodné vysvetlenia k tímovej práci v škole
Meno a priezvisko učiteľa
Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave
7., 8. Signalizácia realizovaná LED - diódou
SPOLUPRÁCA RODINY Z MARGINALIZOVANÝCH RÓMSKYCH KOMUNÍT A ŠKOLY
Môj najkrajší školský zážitok
Zlepšiť vzdelávacie prostredie - vylepšiť prístup k CŽV pre všetkých
Učiteľ a čas.
ŠTUDIJNÝ ODBOR 2940 M 05 POTRAVINÁRSTVO – spracovanie mlieka
ODKIAĽ JEDLO POCHÁDZA? Zisťuj, skúmaj, pozoruj, povedz iným odkiaľ sa berie jedlo v našom regióne.
Základná škola Rohožník
Ako sú na tom naši štvrtáci v čítaní, matematike a prírodovede?
Poznáte hodiny? V prvej časti, deti, určujte správny čas
Podobne po večeri vzal kalich a hovoril: "Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás.“ LK 22,20.
Návrh projektu Téma: Zlepšovanie odbornej grafickej pripravenosti žiakov Oblasť vzdelávania: Práca s PC Cieľová skupina: rokov (3 - 4 ročník)
Odkiaľ pochádza jedlo súťažný príspevok
Súťaž „Kariérové poradenstvo 2011“
Základná škola s materskou školou Lvíčata pri ČVUT Praha
Starostlivosť o rodiny profesionálnych vojakov
VŠETKOVEDKO   Naša škola sa zúčastnila celoslovenskej vedomostnej súťaže Všetkovedko pre žiakov 2. - 5. ročníka ZŠ.   Naši žiaci súťažili v  samostatných.
VYUČOVACIE METÓDY.
Globálne trendy a problémy vo vzdelávaní
Naša škola ZŠ A.Dubčeka.
Metódy používané na vyučovaní
2. oddelenie školského internátu
Škola vzdelávania, zdravia a pohody, škola kvality.
Názov aktivity: Alenkine obliečky
Prírodovedné predmety
Stredná odborná škola obchodu a služieb
Kurz na ochranu človeka a prírody pre 3. ročník
Žijeme aktívne a zdravo
APLIKÁCIA METODIKY SFUMATO® V 1.ROČNÍKU ZŠ
Súčasťou projektu bola i revitalizácia drevín a vybudovanie dažďovej záhrady, v ktorej bude zachytávaná časť dažďovej vody zo strechy budovy školy.
Zákon č. 390/2011 Z. z. Pedagogickí a odborní zamestnanci
Tvorba projektu a prezentačné zručnosti
Maturitná skúška zo sjl – písomná časť
9., 10. Snímač realizovaný tlačidlom
Pedagogická a sociálna akadémia Turč. Teplice
Názov aktivity: Letíme raketou
Základná škola - Bánová
V dňoch 2. a 3. mája 2019 sa na našej škole konal 2
Miriam Halvoňová Gymnázium J. G. Tajovského Banská Bystrica
Kognitívne schopnosti a ich špecifiká u detí s intelektovým narušením
Stredná odborná škola - Szakközépiskola Rákocziho 23, Kráľovský Chlmec
Prehľad projektu Oblasti vzdelávania Veková skupina Vzdelávacie ciele
D I F E R E N C O V A N É V Y U Č O V A N I E
Škola ako výchovná inštitúcia
STREdisko odbornej praxe polygrafické
Osláv aj ty Európsky deň jazykov
ontogenéza detskej reči a výskumy reči po slovensky hovoriacich detí
Didaktický projekt Traja králi
Moderná škola rodinného typu
Základná škola MARIANKA.
Naša Skalka / Pestujeme biodiverzitu v meste /
Vyhľadávanie informácii
Sv. Don Bosko * 16. augusta 1815 v Becchi v Taliansku
Jozef Gregor Tajovský    Jozef Gregor Tajovský sa narodil v roku 1874 v Tajove a zomrel v roku 1940 v Bratislave. Detstvo prežil v Tajove u starých rodičov.
Pracovné stretnutie poradenských zariadení - CPPPaP a CŠPP v zriaďovateľskej pôsobnosti OÚ Odbor školstva Prešov Prešov Kompetencie CPPPaP.
ŠTATISTIKA A EFKÁRI IVONA MAGYAROVÁ 3.F BANSKÁ BYSTRICA 2006.
Vyučovanie prírodopisu / biológie na Slovensku
1. Lexikálna sémantika substantív
Značka a logo firmy Hasbro.
Projekt „Bezpečnejšie školy pre deti”
Ako zobrazujeme skutočnosť
Prepis prezentácie:

ČITATEĽSKÁ GRAMOTNOSŤ Medovníkový domček (ukážka literárno-dramatickej výchovy) Bc. Mária Chabadová 1. oddelenie ŠI 2016/2017

I. oddelenie školského internátu POČET DETÍ: 8 2. ročník (A variant) 3.ročník (A variant) 4.ročník (A variant ) 7.ročník (A variant) 8.ročník (A variant) ŠMŠ 1 žiačka 1 žiak 2 žiaci 2 deti

TEMATICKÁ OBLASŤ VÝCHOVY Esteticko –výchovná (literárno-dramatická) TÉMA: Medovníkový domček

CIELE Rozvíjať čitateľskú a predčitateľskú gramotnosť. Aktívne počúvať s porozumením. Rozvíjať slovnú zásobu. Formovať kladný vzťah žiakov ku knihe a čítaniu.

ORGANIZÁCIA A FORMA v triede individuálna a skupinová Metódy: slovné, názorno-demonštračné, praktickej činnosti Pomôcky: rozprávková kniha Medovníkový domček, pracovné listy, vymaľovánky

METODICKÝ POSTUP Starší žiaci čítajú mladším. Motivačné čítanie Úvodná časť: Motivačné čítanie Starší žiaci čítajú mladším. Kde bolo, tam bolo, boli raz dve deti. Braček sa volal Janko a sestrička Marienka...

HLAVNÁ ČASŤ A) OBOZNAMOVACIA B) VÝKONOVÁ Čítanie a počúvanie rozprávky. Overovanie porozumenia vypočutého textu.

Čítanie a počúvanie rozprávky A) Oboznamovacia časť Janko a Marienka Čítanie a počúvanie rozprávky

B) Overovacia časť PL 1 PL 1 – reprodukcia rozprávky CIEĽ: Prerozprávaj podľa obrázkov dej rozprávky. Charakterizuj postavy. Aké poučenie z rozprávky vyplýva?

Napíš do medovníkov písmená, ktoré už poznáš. B) Overovacia časť PL 2 PL 2 – Medovníkový domček Napíš do medovníkov písmená, ktoré už poznáš.

B) Overovacia časť PL 3 PL 3 Doplň chýbajúce slová v texte.

B) Overovacia časť PL 4 PL 4 – Záverečná reprodukcia Poskladajte z rozstrihaných častí obrázok

Záverečná časť Zhodnotenie aktivity Využitie výchovných metód: pochvala, povzbudenie, odmena Perspektívna motivácia: dramatizácia rozprávky na budúcu hodinu