EMAIL NEINTERAKTÍVNA KOMUNIKÁCIA Mgr. Gabriela Zbojeková, ZŠ TURZOVKA
Slúži na komunikáciu medzi ľuďmi. E-mail je elektronická pošta. Slúži na komunikáciu medzi ľuďmi.
Táto komunikácia je neinteraktívna, to znamená, že odozva od adresáta nie je okamžitá. Niekomu správu napíšeme, ak práve nie je pri počítači, trochu potrvá, kým si poštu prečíta a odpíše.
ČASTI EMAILU janko.hrasko@zoznam.sk adresa_používateľa znak @ adresa_počítača janko.hrasko@zoznam.sk Miesto, kde má zriadenú emailovú schránku Meno alebo prezývka používateľa
Podobne ako skutočná pošta má e-mail hlavičku a telo. Hlavička obsahuje: adresáta (adresu prijímateľa) predmet (stručný obsah listu). Telo obsahuje samotný list. Nezabudnime sa podpísať !!
Ako na dokonalý email 1. Predmet emailu Dobre zvolený predmet e-mailu = adresátovi tak oznámime, akú správu alebo aké údaje mu zasielame. Predmet uvádzame stručne, výstižne a jasne. Vyhýbame sa zasielaniu e-mailu bez označenia predmetu.
Ako na dokonalý email 2. Adresát – komu píšem Nezabudni kamarátov u adresu uviesť v správnom tvare, nezabúdaj na celý tvar adresy, napríklad: mirka.vesela@zoznam.sk janka13@post.sk
Ako na dokonalý email 3. Efekty a smajlíci v emaili So smajlíkmi zaobchádzajme veľmi opatrne. Môžeme si ich dovoliť len e-mailoch s veľmi dobrými priateľmi. E-maily nemaľujeme, ale píšeme.
Ako na dokonalý email 4. Diakritika E-maily píšeme s diakritikou (dĺžne, mäkčene). Je to prejav slušnosti k adresátovi a nášho správneho jazykového citu.
A teraz šup do práce...